Puhuvatko lääkärit ja hoitajat sinusta pahaa kun olet nukutettuna?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Tässä pieni realisointi: maailma ei pyöri ympärilläsi. Olet kirurgeille ja leikkaussalihoitajille vain yksi randompotilas muiden seassa, pelkkä hoidettava työtehtävä. Ketään ei vain kiinnosta.
Varmasti totta, mutta ajatuksena aika karu.
Vaikkei suurin osa meistä mitään prinsessa- tai kuningaskohtelua kaipaakaan, ei pieni määrä empatiaa jokaiselle potilaalle ole keneltäkään pois, ei edes siltä kiireiseltä ja tärkeältä kirurgilta. Aina löytyy aikaa kohdata edes muutaman ystävällisen sanan verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä en tiedä mutta.on ainakin siellä tytöille silmäruokaa tarjolla kun minä leikkauspöydälle asetun
Pertti65v
Leikkaussalihoitajat ottavat Pertiltä munat esiin ja ottavat niistä sitten selfiet alapeukuin. Tällaisia kuvia näkee leikkausosastojen kahvihuoneiden seinällä.
Ja vetävät kikulia sen verran kuin siellä mittaa on. Niitä sitten hoitajien kesken vertailllaan. Tästähän syntyi rikosoikeudellinen prosessi HUSissa kun julkkisnäyttelijän elimen kuva löytyi ihan tunnistettavasta kuvasta leikkausosaston paussihuoneesta.
Minä olen nähnyt satoja ihmisiä leikkauspöydällä, on ollut miestä ja naista, nuorta ja vanhaa, hoikkaa ja ylipainoista. Mitkään säärikarvat, selluliitit, raskausarvet tai roikkuva iho ei kiinnosta yhtään. Keskityn omaan duuniin.
Leikkaussalihoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä en tiedä mutta.on ainakin siellä tytöille silmäruokaa tarjolla kun minä leikkauspöydälle asetun
Pertti65v
Leikkaussalihoitajat ottavat Pertiltä munat esiin ja ottavat niistä sitten selfiet alapeukuin. Tällaisia kuvia näkee leikkausosastojen kahvihuoneiden seinällä.
Ja vetävät kikulia sen verran kuin siellä mittaa on. Niitä sitten hoitajien kesken vertailllaan. Tästähän syntyi rikosoikeudellinen prosessi HUSissa kun julkkisnäyttelijän elimen kuva löytyi ihan tunnistettavasta kuvasta leikkausosaston paussihuoneesta.
Kenestä oli kysymys?
Lääkärit taputtelevat perseelle ja puristelevat tissejä.
Oon kuullut juttua sairaanhoitajilta.
.
Ei siitä ulos kerrota (kaveri purki sydäntä kun järkyttyi)
.
Sellaista se on
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit taputtelevat perseelle ja puristelevat tissejä.
Oon kuullut juttua sairaanhoitajilta.
.
Ei siitä ulos kerrota (kaveri purki sydäntä kun järkyttyi)
.
Sellaista se on
Olen siis itsekkin järkyttynyt
Toisesta ketjusta:
"Onhan naisvaltaisten alojen toksisuudesta puhuttu aina, mutta silti hämmentää kokea se itse. Varsinkin potilaista, omaisista, uusista työntekijöistä (varmasti minustakin) sekä opiskelijoista puhutaan niin ilkeään sävyyn, että hirvittää. Monesti kokoonnutaan oikein rinkiin juoruamaan jonkun tekemisistä tai siitä miltä tämä näyttää, haisee, kuulostaa ym. Olen pettynyt siihen että aikuiset ihmiset ihan nuoresta vanhempaan hoitajaan heittäytyvät töissä niin epäammattimaiseksi ja käyttäytyvät kuin yläasteella."
En tiedä, olen ollut taju pois. Kerran olin myös leikkurissa puudutuksessa tehtävässä toimenpiteessä, lääkäri ja hoitaja juttelivat niitä näitä keskenään,ei se minua häirinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kyllä. Ihroja tietenkin kommentoidaan koska nostaminen on raskasta. Usein miehillä alkaa kalu seisomaan nukutusaineiden vaikutuksesta ja sitä on hauska kommentoida leikkaussalitiimin kesken. Peräreiässä on harvemmin kommentoimista vaikka sinne täytyykin se lämpömittari työntää.
Mulla alkoi seisomaan. Lääkärit luulivat, että nukuin, mutta kaikki tiedostin. Joku isorintainen blondi siinä ratsasti mulukun piällä.
Ei todellakaan kommentoida asiakkaan muotoja tai vastaavaa. Ei sitä oikeastaan edes näe ihmisenä vaan ainoastaan sen leikkauksen kautta (ja tietty niihän sen kannattaa ollakin, keskitytään olennaiseen). Kiloja ei ihmetellä paitsi jos ne teettävät lisätyötä esim yli 300kiloinen tarvitsee vahvistetut sängyt jne. Ja silloinkin niitä ihmetellään sen kautta miten asiat saadaan järjestymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pieni realisointi: maailma ei pyöri ympärilläsi. Olet kirurgeille ja leikkaussalihoitajille vain yksi randompotilas muiden seassa, pelkkä hoidettava työtehtävä. Ketään ei vain kiinnosta.
Varmasti totta, mutta ajatuksena aika karu.
Vaikkei suurin osa meistä mitään prinsessa- tai kuningaskohtelua kaipaakaan, ei pieni määrä empatiaa jokaiselle potilaalle ole keneltäkään pois, ei edes siltä kiireiseltä ja tärkeältä kirurgilta. Aina löytyy aikaa kohdata edes muutaman ystävällisen sanan verran.
Ei prinsessa kohtelua tarvikaan kunhan kohdellaan ihmisarvoisesti. Mut on leikattu monesti ja kirurgit olleet sellasia hyvin virallisia ja kiireisiä, paitsi viimeisin joka leikkas mut viimeviikolla. Tosi mukava tyyppi ja kohtasi potilaat kiireettä.
Vierailija kirjoitti:
Luulet oikeasti että potilaita ei kommentoida? Taitaa siellä vielä joulupukki tuoda joululahjat ja haikara lapset ;^)
PS. poliisit, palomiehet, hautausurakoitsijat, kaupan kassat, apteekin henkilökunta ja kaikki muutkin tekee samaa.
Tulee mieleen se kun osa luulee että apteekissa, missä jono on heti selän takana kuuloetäisyydellä, että "ketään ei kiinnosta" mitä lääkkeitä ostaa. Vaikka varsinkin silloin josku joku opettaja, tai muu silmäätekevä, käy hakemassa masennuslääkkeitä tai muuta mielenkiintoista, niin tieto menee muille jo ennen kuin ämmä on ehtinyt siitä tiskiltä kassalle.
t. apteekkikyylä "kaikki kuuluu mikä kovaa puhutaan" ;-)
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen se kun osa luulee että apteekissa, missä jono on heti selän takana kuuloetäisyydellä, että "ketään ei kiinnosta" mitä lääkkeitä ostaa. Vaikka varsinkin silloin josku joku opettaja, tai muu silmäätekevä, käy hakemassa masennuslääkkeitä tai muuta mielenkiintoista, niin tieto menee muille jo ennen kuin ämmä on ehtinyt siitä tiskiltä kassalle.
t. apteekkikyylä "kaikki kuuluu mikä kovaa puhutaan" ;-)
Kyllä meidän apteekissa ainakin keskustellaan tuollaisista kiinnostavammista asiakkaista. Esim että kuka hakee syöpälääkkeitä tai hivlääkitystä, kenellä alkoholismi tai psykoosisairaus. Varsinkin julkisuuden henkilöitä on kiva seurata kun ne sitten hyppäävät gaaloissa hymyilemässä ja silti raskas psykiatrinen lääkitys.
No tuskin noita juttuja työpaikan ulkopuolelle vuotavat, joten jos henkilö suht koht normaalisti köyttäytyyven tietenkään tiedä tau mieti kuka mahd. psykoosilääkityksellä ja kuka ei.