Mies veti raivarit kun ei "saanut" lähteä pyörälenkille.
Meillä on siis 6 kk vauva. Minä olen kotona ja hoidan vauvaa, mies tekee etänä töitä. Koko työpäivän minä luonnollisesti hoidan vauvan, mutta myös passaan miestä (ruoat jne.)
Mies on käynyt töidensä päälle pyöräilemässä nyt päivittäin. Tekee tunnin parin lenkkejä. Ilmoittaa siis vaan lähtevänsä ja painaa ulos. Tänään mä sanoin, että et mene, mä haluan lepoa ja käydä yksin lenkillä. Olen uupunut ja koen epäreiluksi tän järjestelmän, missä mulla ei oo vastaavaa vapautta vain ilmottaa lähteväni.
Mies pimahti täysin. 34-vuotias korkeakoulutettu mies kiukutteli ja maukui kui nälkäinen taapero tai teinipoika. Asetelma oli kuin miten minä kalkkismutsi en päästä häntä pitämään hauskaa, ei lainkaan missä kaksi aikuista jakaa yhteistä vastuuta. Sössötti miten hänen mielenterveytensä vaatii liikuntaa ja miksi mä en voi ottaa vaunuja mukaan. Ehdotin, että no mennään vuorotellen. Ei käy kun hänen oli päästävä _heti_.
En jaksa tätä. Ero mielessä joka päivä. En ymmärrä miten voi täysin eri mies kuoriutua ukosta joka oli itse se kovempi vauvakuumeilija.
Kommentit (699)
Itse valitsit miehesi ja päätit tehdä lapsen! Kärsi seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo työssä oleva olisi nainen niin sitten kyllä mammat puolustelisi pientä omaa aikaa vaativien asiantuntijatöidensä jälkeen.
Kyllä minä kovasti kummastelisin, jos nainen ei haluaisi olla oman vauvansa kanssa.
Ihan samalla tavalla kuin mieskin haluaa olla oman vauvansa kanssa, eikös vaan? Ilman niitä pyörälenkkejä ym, tuijottelee vaan jälkikasvuaan silmiin.
Niin, vauvaa hoivaamalla se suhde lapsen ja vanhemman välillä syntyy kaikkein helpoimmin, kun sen aloittaa heti lapsen synnyttyä. Pelkkä samassa asunnossa asuminen ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap ei halua tukea perheen elatuksen hankkivaa osapuolta edes sillä että tekisi ruoat (siis tekee joka tapauksessa itselleen, ihan samalla vaivalla niitä makaroneja laittaa kattilaan tupla määrän), niin sitten myöskään miehen tienaamia rahoja ei jaeta. Rahat on sitten miehen, piste.
Keitettyä makaroniako sinä syöt pelkillään?
Tuossa sinun haaveessasi itse kirjoittaisin laskun vauvan ympärivuorokautisesta hoidosta. Kun hommahan oli siinä, ettei mies osallistu tarpeeksi vauvanhoitoon.
Oletko vammainen kun et ymmärrä että se oli esimerkki? Useimmissa ruoissa annosten tuplaus ei vaikuta juuri yhtään siihen ruoan laittoon menevään aikaan. Eli sinun voimafantasioissasi sinä keität vain yhden annoksen itsellesi, ja mies keittää erikseen oman annoksensa. Kuulostaa tosi kivalle elämälle.
Minä en ole fantasioinut yhtään mistään. Vastasin tuohon sinun fantasiointiisi, että mies alkaa tilanteen helpottamiseksi tilata ruoat vain itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap ei halua tukea perheen elatuksen hankkivaa osapuolta edes sillä että tekisi ruoat (siis tekee joka tapauksessa itselleen, ihan samalla vaivalla niitä makaroneja laittaa kattilaan tupla määrän), niin sitten myöskään miehen tienaamia rahoja ei jaeta. Rahat on sitten miehen, piste.
Tuossa sinun haaveessasi itse kirjoittaisin laskun vauvan ympärivuorokautisesta hoidosta. Kun hommahan oli siinä, ettei mies osallistu tarpeeksi vauvanhoitoon.
Siinähän kirjoittelette laskujanne. Ei jeesus näitä voimafantasioitanne =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma vanhempainpäivärahani oli isompi kuin lasteni isän palkka. Luuletko, että vanhempainvapaalla olevat naiset ovat tulottomia ja riippuvaisia miehestä elättäjänä :D
No sittenhän aloittaja voi palkata lastenhoitajan ja tilata ruokansa valmiina, eikö vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vammainen kun et ymmärrä että se oli esimerkki? Useimmissa ruoissa annosten tuplaus ei vaikuta juuri yhtään siihen ruoan laittoon menevään aikaan. Eli sinun voimafantasioissasi sinä keität vain yhden annoksen itsellesi, ja mies keittää erikseen oman annoksensa. Kuulostaa tosi kivalle elämälle.
Minä en ole fantasioinut yhtään mistään. Vastasin tuohon sinun fantasiointiisi, että mies alkaa tilanteen helpottamiseksi tilata ruoat vain itselleen.
Siis miksi hän molemmille tilaisi? Eikös se vaimo juuri ollut sitä mieltä että molemmat laittaa omat ruokansa?
On hyvä muistaa että naisen biologian mukaan hän on koko ajan auki lapsen tarpeille ja hoivalle. Myös silloin kun hän ei ole lapsen luona. Miehen hoiva-aivot aktivoituvat vasta silloin, kun hän on lapsen kanssa. Tämän vuoksi miehen toimintaa nainen herkästi tulkitsee piittaamattomuutena ja vastuuttomuutena jolloin keskustelut yhteisvanhemmuudelle jo lähtökohtaisesti on vaikeaa. Siinä missä nainen herää joka ynähdykseen, mies kuorsaa. Mutta, kun mies on yksin ja vastuussa lapsesta, hän herää joka ynähdykseen. Biologiaa. Tässä on myös syy miksi nainen toiminnallaan voi jopa karkoittaa miehen kun ei anna tälle tilaa hoivata lasta. Samalla nainen kuitenkin saattaa syyllistää miestä siitä, ettei tämä osallistu riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma vanhempainpäivärahani oli isompi kuin lasteni isän palkka. Luuletko, että vanhempainvapaalla olevat naiset ovat tulottomia ja riippuvaisia miehestä elättäjänä :D
No sittenhän aloittaja voi palkata lastenhoitajan ja tilata ruokansa valmiina, eikö vaan?
Jos nyt puhutaan tilanteesta, jossa yksi hoitaa vauva-arjen vastuun yksin ja helpottaakseen joutuu palkkaamaan apua, niin mitä järkeä koko parisuhteessa edes on?
Vastahan te olitte 18 tunnin pyörälenkillä keskenmenon hylkääjän ja lasketun ajan välttelijän ja sun lapsen tulevan isän kanssa.
Onko teillä aikakone?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi hän molemmille tilaisi? Eikös se vaimo juuri ollut sitä mieltä että molemmat laittaa omat ruokansa?
No ihan vaikka helpottaakseen uupuneen vaimonsa elämää ja luoda näin tilannetta, että parisuhde on olemassa myös vauva-ajan jälkeenkin.
Sinun mallissasi kostat toiselle tämän uupumusta. Että en varmana auta, kun toinen eniten apua tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt puhutaan tilanteesta, jossa yksi hoitaa vauva-arjen vastuun yksin ja helpottaakseen joutuu palkkaamaan apua, niin mitä järkeä koko parisuhteessa edes on?
Aloittaja on poistunut ketjusta jo aikoja sitten, eli trollihan tämä oli.
Mutta jutellaan nyt toki mielikuvitusmiehestä, joka tekee sunnuntaina etätöitä.
En itsekään olisi mielikuvitusmiehen asemassa parisuhteessa, jossa kaikki liittyy työntekoon ja lapsenhoitoon, ilman mitään omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap kirjoittaa noin negatiiviseen sävyyn siitä että "joutuu" laittamaan ruokaa työtä tekevälle miehelle? Pitäisikö sekä sekä tehdä työt että myös laittaa ruoka ja hoitaa kaikki muutkin asiat? Kyllä se on kuule ihan luonnollista että se joka ei käy töissä hoitaa noita kotiasioita.
Ap hoitaa pientä vauvaa ja silloin huolehditaan sen vauvan tarpeista ja ruokailusta. Muutoinkin eletään vauvan ehdoilla, ei aikuisen miehen, jonka kuuluisi osata huolehtia omasta ruokailustaan työpäivän aikana täysin itsenäisesti. Vai onko jossain tapana, että vaimo vie miehelle ruuan työpaikalle?
oletat että aloitta ei itse syö?
tai että mies tähän aloittajan pakottaa?
ainahan mies voi tilata ruoat kotiin tai ostaa kaupasta valmista ruokaa. ei ole mikään ongelma kenellekään muulle kuin sinulle ja aloittajalle.
Ap varmasti osaa huolehtia syömisistään itsenäisesti, ilman puolison apua, kuten jokainen normaali aikuinen. Onko miehellä jokin vamma tai sairaus, kun tämä ei häneltä onnistu?
Jos ap tekee salaatin niin onnistuuko samassa ajassa kaksinkertaisen määrän tuottaminen, vai tulisiko miehen järjestää ap:lle lisää tiskattavaa?
Mies huolehtii omista tiskeistään. Sen osaa jo lapsetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesvihaöyhön mielestä ihan mitä tahansa, kunhan vaan miehen ei tarvitse tehdä mitään lapsensa tai vaimonsa eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kiva olisi tehdä töitä kotona, jos vaimona olisi joku av-mamma joka tekee ruoan periaatteesta vain itselleen, eikä tee samalla kahta annosta että riittäisi molemmille. Siinä sitten syödään erikseen, kun itse olet joko tilannut valmiin ruoan jostakin tai keität erikseen omat perunasi. Tosi hyvältä suhteelta kuulostaa.
Jos mies lämmittää töissä edellisen päivän ruokia, niin hän varmaan osaa tehdä niin kotonakin. Moni tekee perheelle ruuan työpäivän jälkeen, joten se onnistuu etätyötä tekevältäkin. Ruuan saa nopeasti pöytään, koska työmatkan osuus jää pois. Jos miestä ei kokkailu kiinnosta, hän voi viettää sen ajan oman lapsen kanssa, niin nainen saa tehdä ruuan rauhassa. Mitä ne sinkkumiehet syö, kai sinkkukin tekee itselleen ruokaa?
Toimiston henkilöstöravintola. 10.40€
Suositttelen miestä unohtamaan säästämisen kotiruokailulla ja tilaamaan itselleen hyvät mätöt Woltilla kotiin kuljetettuna.
Ok. Eli nainen valmistaa miehelle ruoat vauvanhoidon ohessa. Kun nainen uupuu, alkaa mies tilata ruoat vain itselleen.
ettekös te juuri voimaantuneet sillä, että ap laittaa ruokaa vain itselleen?
toki ap voi tilata itselleen myös valmiit ruoat, omilla rahoillaan
Kuule, jos olet onnellinen tuossa mielikuvassasi, niin ole.
Oikeassa elämässähän tuo käytös päättyy lopulta eroon.
Meinaatko ettei naisten antama vinkki "tee ruokaa vain itsellesi, anna miesvauvan selvityä omillaan" siihen johtaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kiva olisi tehdä töitä kotona, jos vaimona olisi joku av-mamma joka tekee ruoan periaatteesta vain itselleen, eikä tee samalla kahta annosta että riittäisi molemmille. Siinä sitten syödään erikseen, kun itse olet joko tilannut valmiin ruoan jostakin tai keität erikseen omat perunasi. Tosi hyvältä suhteelta kuulostaa.
Jos mies lämmittää töissä edellisen päivän ruokia, niin hän varmaan osaa tehdä niin kotonakin. Moni tekee perheelle ruuan työpäivän jälkeen, joten se onnistuu etätyötä tekevältäkin. Ruuan saa nopeasti pöytään, koska työmatkan osuus jää pois. Jos miestä ei kokkailu kiinnosta, hän voi viettää sen ajan oman lapsen kanssa, niin nainen saa tehdä ruuan rauhassa. Mitä ne sinkkumiehet syö, kai sinkkukin tekee itselleen ruokaa?
Suositttelen miestä unohtamaan säästämisen kotiruokailulla ja tilaamaan itselleen hyvät mätöt Woltilla kotiin kuljetettuna.
Ok. Eli nainen valmistaa miehelle ruoat vauvanhoidon ohessa. Kun nainen uupuu, alkaa mies tilata ruoat vain itselleen.
Oikeassa elämässähän tuo käytös päättyy lopulta eroon.Meinaatko ettei naisten antama vinkki "tee ruokaa vain itsellesi, anna miesvauvan selvityä omillaan" siihen johtaisi?
No eipä tuollaisella miehellä mitään teekään, joten antaa mennä vaan. Potku vielä persuksille vauhtia antamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap kirjoittaa noin negatiiviseen sävyyn siitä että "joutuu" laittamaan ruokaa työtä tekevälle miehelle? Pitäisikö sekä sekä tehdä työt että myös laittaa ruoka ja hoitaa kaikki muutkin asiat? Kyllä se on kuule ihan luonnollista että se joka ei käy töissä hoitaa noita kotiasioita.
Ap hoitaa pientä vauvaa ja silloin huolehditaan sen vauvan tarpeista ja ruokailusta. Muutoinkin eletään vauvan ehdoilla, ei aikuisen miehen, jonka kuuluisi osata huolehtia omasta ruokailustaan työpäivän aikana täysin itsenäisesti. Vai onko jossain tapana, että vaimo vie miehelle ruuan työpaikalle?
oletat että aloitta ei itse syö?
tai että mies tähän aloittajan pakottaa?
ainahan mies voi tilata ruoat kotiin tai ostaa kaupasta valmista ruokaa. ei ole mikään ongelma kenellekään muulle kuin sinulle ja aloittajalle.
Ap varmasti osaa huolehtia syömisistään itsenäisesti, ilman puolison apua, kuten jokainen normaali aikuinen. Onko miehellä jokin vamma tai sairaus, kun tämä ei häneltä onnistu?
Jos ap tekee salaatin niin onnistuuko samassa ajassa kaksinkertaisen määrän tuottaminen, vai tulisiko miehen järjestää ap:lle lisää tiskattavaa?
Mies huolehtii omista tiskeistään. Sen osaa jo lapsetkin.
Tilaamalla Woltista tai Foodorasta ruoat ei tule tiskiäkään. Aloittaja voi sitten passiivisaggressiivisesti vihatiskata sitä salaattikulhoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa elämässähän tuo käytös päättyy lopulta eroon.Meinaatko ettei naisten antama vinkki "tee ruokaa vain itsellesi, anna miesvauvan selvityä omillaan" siihen johtaisi?
No eipä tuollaisella miehellä mitään teekään, joten antaa mennä vaan. Potku vielä persuksille vauhtia antamaan.
Eiköhän se ole ämmä joka pakkaa laukkunsa. Ei sillä rahat riitä siihen kämppään missä ne nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä miesvastaisia aloituksia tulee liukuhihnalta.
En käsitä miksi mammat uskovat kaiken ilman mitään kyseenalaistamista.
Alapeikkua tulee kun puuttuu asiaan.Onko teillä jokin parviäly? Miksi uskotte kaiken ihan suoraan? Kiinnostaa.
Miksette kyseenalaista netistä lukemaanne?
Koska olemme itse kokeneet ihan saman.
Siksi.
Kaikki palstalla olevat miehetkin ovat kokeneet sen, että naiset ovat pettäneet ja tuloksena on käenpoikanen. Opetelkaa käyttämään ehkäisyä kun petätte.
Vierailija kirjoitti:
Nyt taksilla turvakotiin ja ilmoitat sieltä puhelimitse erosta.
Ei turvakotiin mennä sen vuoksi, että mies passuuttaa itseään eikä hoida vauvaa.
Koska olemme itse kokeneet ihan saman.
Siksi.