Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies veti raivarit kun ei "saanut" lähteä pyörälenkille.

Vierailija
28.03.2021 |

Meillä on siis 6 kk vauva. Minä olen kotona ja hoidan vauvaa, mies tekee etänä töitä. Koko työpäivän minä luonnollisesti hoidan vauvan, mutta myös passaan miestä (ruoat jne.)

Mies on käynyt töidensä päälle pyöräilemässä nyt päivittäin. Tekee tunnin parin lenkkejä. Ilmoittaa siis vaan lähtevänsä ja painaa ulos. Tänään mä sanoin, että et mene, mä haluan lepoa ja käydä yksin lenkillä. Olen uupunut ja koen epäreiluksi tän järjestelmän, missä mulla ei oo vastaavaa vapautta vain ilmottaa lähteväni.

Mies pimahti täysin. 34-vuotias korkeakoulutettu mies kiukutteli ja maukui kui nälkäinen taapero tai teinipoika. Asetelma oli kuin miten minä kalkkismutsi en päästä häntä pitämään hauskaa, ei lainkaan missä kaksi aikuista jakaa yhteistä vastuuta. Sössötti miten hänen mielenterveytensä vaatii liikuntaa ja miksi mä en voi ottaa vaunuja mukaan. Ehdotin, että no mennään vuorotellen. Ei käy kun hänen oli päästävä _heti_.

En jaksa tätä. Ero mielessä joka päivä. En ymmärrä miten voi täysin eri mies kuoriutua ukosta joka oli itse se kovempi vauvakuumeilija.

Kommentit (699)

Vierailija
681/699 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT: meitäkin on, jotka tekevät vuorotöitä etänä. Kyllä, vuorotöitä, etänä. Itsekin olen puhelinaspassa töissä, ja etätöissä olen niin illat, viikonloput, olin jouluna ja myös juhannuksena. Kotona.

Jotkut ktiäidit eivät ehkä ymmärrä miten rasittavaa etätyökin on, etenkin, jos sitä tekee kotona, jossa on vaativa puoliso vauvan kanssa. Vauvan jatkuva kitinä käy hermoille myös vanhempiin ja jos samaan aikaan täytyy keskittyä johonkin tarkkaavaisuutta vaativaan, niin sitä voi olla työpäivän jälkeen todellakin oman rauhan tarpeessa. Vaikka etätyössä on muita ehdottoman positiivisia puolia, tuo, että on 24/7 samojen tyyppien kanssa, niin siihen oikeasti tarvitaan hetkellistä irtiottoa.

Niin,samojen tyyppien kanssa se kotiäitikin on 24/7.Mutta hän tietenkään EI kaipaa omaa tilaa ja irtiottoa.Se aika kuuluu VAIN miehelle???? Niinkö?

Mun ukko kun oli töissä,niin  minä hoidin kodin ja lapset.24/7.Mutta kun ukko oli kesälomalla ja minä töissä vuoden ympäri ilman kesälomaa(itseasiassa 2vuotta),niin kun tulin töistä,niin ukko laittoi jo kenkiä jalkaan ja juoksi samantien pihalle.(Hän tarttee omaa aikaa,kun on ollut koko päivän lapsen kanssa ja on niin raskasta.Koko päivän oli lapsi katsellut tv.tä)Paikat oli kaikki siivoamatta, aamupuurot pitkin pöytiä ja mulla alkoi toinen työpäivä heti, kun ovesta astuin sisälle.Ukko palaili illalla kun olin lapset saanut nukkumaan.Sitten alkoi se seksin vinkuminen...Arvatkaas miehet kiinnostiko....

Vierailija
682/699 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT: meitäkin on, jotka tekevät vuorotöitä etänä. Kyllä, vuorotöitä, etänä. Itsekin olen puhelinaspassa töissä, ja etätöissä olen niin illat, viikonloput, olin jouluna ja myös juhannuksena. Kotona.

Jotkut ktiäidit eivät ehkä ymmärrä miten rasittavaa etätyökin on, etenkin, jos sitä tekee kotona, jossa on vaativa puoliso vauvan kanssa. Vauvan jatkuva kitinä käy hermoille myös vanhempiin ja jos samaan aikaan täytyy keskittyä johonkin tarkkaavaisuutta vaativaan, niin sitä voi olla työpäivän jälkeen todellakin oman rauhan tarpeessa. Vaikka etätyössä on muita ehdottoman positiivisia puolia, tuo, että on 24/7 samojen tyyppien kanssa, niin siihen oikeasti tarvitaan hetkellistä irtiottoa.

Niin,samojen tyyppien kanssa se kotiäitikin on 24/7.Mutta hän tietenkään EI kaipaa omaa tilaa ja irtiottoa.Se aika kuuluu VAIN miehelle???? Niinkö?

Mun ukko kun oli töissä,niin  minä hoidin kodin ja lapset.24/7.Mutta kun ukko oli kesälomalla ja minä töissä vuoden ympäri ilman kesälomaa(itseasiassa 2vuotta),niin kun tulin töistä,niin ukko laittoi jo kenkiä jalkaan ja juoksi samantien pihalle.(Hän tarttee omaa aikaa,kun on ollut koko päivän lapsen kanssa ja on niin raskasta.Koko päivän oli lapsi katsellut tv.tä)Paikat oli kaikki siivoamatta, aamupuurot pitkin pöytiä ja mulla alkoi toinen työpäivä heti, kun ovesta astuin sisälle.Ukko palaili illalla kun olin lapset saanut nukkumaan.Sitten alkoi se seksin vinkuminen...Arvatkaas miehet kiinnostiko....

Ja se silloinen nyxä on nykyinen exä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/699 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

No eronneena sä ehditkin sitten tehdä ihan mitä lystäät vai?

Älä oikeasti ole noin tyhmä.

Miksei miehesi voi käydä pyöräilemässä?

Onko sinun pakko lähteä ulkoilemaan juuri silloin kun miehesi lähtee?

Hei nyt järki käteen.

Jos olet loukkaantunut siitä, ettei miehesi "keksinyt" kuysyä josko sinä haluaisit mennä ulos tms niin senkun olet.

Tuo on täysin naurettavaa käytöstä.

Voit nyt sitten vaan pyytää anteeksi ja sanoa, että olit vaan niin väsynyt ettet osanut suhteuttaa asioita.

Ja huomenna kerrot "passaamallesi" miehelle vaikka viedessäsi hänelle ipkahvit että kuulehan kulta, kun tänään lopetat duunit niin menisit mielellään vähän haukkaamaan raitista ilmaa.

So simple.

Vierailija
684/699 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi voi voi kun teillä on niiiiiin kamalia ukkoja.

Hankkikaa lapsenne toisen naisen kanssa.

Tai mites ois jos opettelisitte kommunikoimaan?

Vierailija
685/699 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tullut mieleen keskustella vaikkapa edellisen päivän illalla mitä itse haluaa?

Mistä helvetistä sun miehes voi tietää mitä sä haluat milloinkin jos vain kilahdat?

Vierailija
686/699 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko perheellisen miehen pyöräillä niin perkeleesti? Jos kotona on vaimo ja lapsi, niin pyöräilyjä vähemmälle ja enemmän aikaa perheelle.

Huono juttu tuo pyöräilyyn hörähtäminen.

Vierailija
687/699 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin otat illassa itsellesi saman verran liikunta-aikaa kuin miehesikin. En tajua, miksi et. Sun kehossasi se vauvakin kasvoi ja sen ulos pullautit. Sinä tarvitset järjen mukaan jopa enemmän kehomuokkausta, kun tämän palveluksen teit mielelle, joka tuota samaa ei voi tehdä. Mutta tasa-arvon nimissä ota sama aika. Jos et samana päivänä, ota lauantaina koko viikon pyöräilyt, eli 10h. 

Jos alkaa nillittää ansiotyössä käymisestä, muitusta, että kotiäidin homma vastaa sitä ansiotyötä. Jos alkaa kiristää rahalla (koska hän on se, joka tienaa), ei kai auta muu kuin erota. Se on jo sen verran järeää väkivaltaa. 

Vierailija
688/699 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kirjoitti:

Puolivuotias vauva on aivan ihana. Ei vielä liiku paikasta toiseen, joten vauva kärryihin ja mies ulos. Meillä naapurustossa miehet ulkoiluttavat vauvoja äijäporukalla ja mammat saavat huilata tai mitä ikinä.

Kuka liikkuu, kuka ei. Omat lapsi alkoivat kontata puolivuotiaina. Kun selän käänsi, lapsi oli jo matkalla muualle.

Vierailija
689/699 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen että miehesi huolehtii kunnostaan.

Opettele keskustelemaan.

Vierailija
690/699 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätä se, ja käyt sitten ensi kerran lenkillä kun lapsi menee päiväkotiin. Jos uudelta ansiotyöltäsi ehdit. Siis voi ihme näitä poispilattuja äityleitä. Korkeakoulutettu miies elättää, mutta kotitöiden tekeminen vastineeksi on niin rankkaa?

Vierailija
691/699 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa parisuhteessa, ettei voi mennä yhdessä vauvan kanssa lenkille ja muutenkin tehdä yhdessä asioita?

Jos tuollaista omat menot touhua on heti alussa, niin menkää samantien erillenne. Mitä tuossa tappelee ollenkaan jonninjoutavista....

Vierailija
692/699 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti kerää kommenttia sataprossan varma provo.

Vierailija
693/699 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä se yliopisto teetättää

Vierailija
694/699 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään provo ole. Mieslapsen tulee nyt vain aikuistua. Vinkkinä: mitä enemmän siivoat sitä enemmän nainen syttyy hommiin.

M39

Vierailija
695/699 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin tyrmistyneenä ihmetellä millaisista miehistä te naiset oikein tykkäätte. Lopettaisitte edes sen valittamisen kun kerran olette itse jonkun keskenkasvuisen passattavan valinneet muksujenne isäksi. Vai saatteko te nautintoa valittamisesta ja draamailusta? Ja mitä enemmän miehessä on valittamista niin sen parempi? Siltä kuulostaa.

Vierailija
696/699 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap jos tuntuu pahalta ja unettaa, meil on sama tilanne ja kaksoset!! Mun pää hajoo tuon minäminä itsekkyyden omanapailun kanssa. Ei nämä miehet tosiaan kaikki ymmärrä vaikka ITSE vauvaa ehdotti.

Tätä ketjua kun selaa, niin yllättävän yleistä tämmöinen vaikuttaakin olevan.. Ja kaiken huippu juuri tuo miehen suurempi halu lapsen saamiseen! Näin se meilläkin oli, itse tosin epäröin ja mies oli niin innoissaan ja onnessaan, että sain siitä varmuutta päätökseen. Aina silloin tällöin saa muistuttaa miestä, että meillä on yhteinen, yhdessä haluttu ja hankittu lapsi, josta mies on yhtälailla vastuussa ja minäkin tarvitsen itselleni vapaata. Onneksi sentään osaan avata suuni, ei tuo itse muuten tajuaisi mitään.

Vierailija
697/699 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilmoittanut jo tässä ketjussa että ukolla olikin toinen nainen, joten ei tarvitse enää neuvoa…

Vierailija
698/699 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ilmoittanut jo tässä ketjussa että ukolla olikin toinen nainen, joten ei tarvitse enää neuvoa…

Ohhoh. Ai niin kävi?

Vierailija
699/699 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh. Ai niin kävi?

Joo sivulla 8.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme