Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies veti raivarit kun ei "saanut" lähteä pyörälenkille.

Vierailija
28.03.2021 |

Meillä on siis 6 kk vauva. Minä olen kotona ja hoidan vauvaa, mies tekee etänä töitä. Koko työpäivän minä luonnollisesti hoidan vauvan, mutta myös passaan miestä (ruoat jne.)

Mies on käynyt töidensä päälle pyöräilemässä nyt päivittäin. Tekee tunnin parin lenkkejä. Ilmoittaa siis vaan lähtevänsä ja painaa ulos. Tänään mä sanoin, että et mene, mä haluan lepoa ja käydä yksin lenkillä. Olen uupunut ja koen epäreiluksi tän järjestelmän, missä mulla ei oo vastaavaa vapautta vain ilmottaa lähteväni.

Mies pimahti täysin. 34-vuotias korkeakoulutettu mies kiukutteli ja maukui kui nälkäinen taapero tai teinipoika. Asetelma oli kuin miten minä kalkkismutsi en päästä häntä pitämään hauskaa, ei lainkaan missä kaksi aikuista jakaa yhteistä vastuuta. Sössötti miten hänen mielenterveytensä vaatii liikuntaa ja miksi mä en voi ottaa vaunuja mukaan. Ehdotin, että no mennään vuorotellen. Ei käy kun hänen oli päästävä _heti_.

En jaksa tätä. Ero mielessä joka päivä. En ymmärrä miten voi täysin eri mies kuoriutua ukosta joka oli itse se kovempi vauvakuumeilija.

Kommentit (699)

Vierailija
101/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten ihme juttu. Naiselle lastenhoito on oikea uroteko ja miehelle vaan normaalia arkea. Vaimo ei voi lähteä lasten kanssa mihinkään lomalle kun se on niin raskasta. Itse taas menen lomalle ja se ei ole raskasta. Nautin siitä kun saan viettää aikaa lasten kanssa. Meidän lapset vielä nukkuu todella hyvin. Hoidan meillä lapsia iltaisin paljon enemmän ja kumpikin käydään töissä päivällä.

Vierailija
102/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo työssä oleva olisi nainen niin sitten kyllä mammat puolustelisi pientä omaa aikaa vaativien asiantuntijatöidensä jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kiva olisi tehdä töitä kotona, jos vaimona olisi joku av-mamma joka tekee ruoan periaatteesta vain itselleen, eikä tee samalla kahta annosta että riittäisi molemmille. Siinä sitten syödään erikseen, kun itse olet joko tilannut valmiin ruoan jostakin tai keität erikseen omat perunasi. Tosi hyvältä suhteelta kuulostaa.

Jos mies lämmittää töissä edellisen päivän ruokia, niin hän varmaan osaa tehdä niin kotonakin. Moni tekee perheelle ruuan työpäivän jälkeen, joten se onnistuu etätyötä tekevältäkin. Ruuan saa nopeasti pöytään, koska työmatkan osuus jää pois. Jos miestä ei kokkailu kiinnosta, hän voi viettää sen ajan oman lapsen kanssa, niin nainen saa tehdä ruuan rauhassa. Mitä ne sinkkumiehet syö, kai sinkkukin tekee itselleen ruokaa?

Toimiston henkilöstöravintola. 10.40€

Suositttelen miestä unohtamaan säästämisen kotiruokailulla ja tilaamaan itselleen hyvät mätöt Woltilla kotiin kuljetettuna.

Tämä. Mies voi töitä tekevänä käyttää rahansa miten haluaa. 

Vierailija
104/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kiva olisi tehdä töitä kotona, jos vaimona olisi joku av-mamma joka tekee ruoan periaatteesta vain itselleen, eikä tee samalla kahta annosta että riittäisi molemmille. Siinä sitten syödään erikseen, kun itse olet joko tilannut valmiin ruoan jostakin tai keität erikseen omat perunasi. Tosi hyvältä suhteelta kuulostaa.

Jos mies lämmittää töissä edellisen päivän ruokia, niin hän varmaan osaa tehdä niin kotonakin. Moni tekee perheelle ruuan työpäivän jälkeen, joten se onnistuu etätyötä tekevältäkin. Ruuan saa nopeasti pöytään, koska työmatkan osuus jää pois. Jos miestä ei kokkailu kiinnosta, hän voi viettää sen ajan oman lapsen kanssa, niin nainen saa tehdä ruuan rauhassa. Mitä ne sinkkumiehet syö, kai sinkkukin tekee itselleen ruokaa?

Suositttelen miestä unohtamaan säästämisen kotiruokailulla ja tilaamaan itselleen hyvät mätöt Woltilla kotiin kuljetettuna.

Ok. Eli nainen valmistaa miehelle ruoat vauvanhoidon ohessa. Kun nainen uupuu, alkaa mies tilata ruoat vain itselleen.

Lounasetua ei saa lahjoittaa muille. 

Nainenhan tekee tuossa voimafantasiassa ruoat itselleen

Ap kertoo olevansa uupunut, ja sinä neuvot, että mies alkaa tilaamaan itselleen lounaat. Sen sijaan, että arkea aletaan helpottaa ap:n osilta.

Eli esimerkiksi, että tilaa lounas itselleen JA ap:lle.

Vierailija
105/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo työssä oleva olisi nainen niin sitten kyllä mammat puolustelisi pientä omaa aikaa vaativien asiantuntijatöidensä jälkeen.

Kyllä minä kovasti kummastelisin, jos nainen ei haluaisi olla oman vauvansa kanssa.

Vierailija
106/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n työ on nyt vauvanhoito.

Mutta tämänhän takia syntyvyys on jo pohjamudissa, kun sitä ei arvosteta pätkääkään.

Vierailija
107/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Eli nainen valmistaa miehelle ruoat vauvanhoidon ohessa. Kun nainen uupuu, alkaa mies tilata ruoat vain itselleen.

ettekös te juuri voimaantuneet sillä, että ap laittaa ruokaa vain itselleen?

toki ap voi tilata itselleen myös valmiit ruoat, omilla rahoillaan 

Vierailija
108/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n työ on nyt vauvanhoito.

Mutta tämänhän takia syntyvyys on jo pohjamudissa, kun sitä ei arvosteta pätkääkään.

Miten tämä liittyy työaikana ruokailuun? 

Vierailija
109/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taksilla turvakotiin ja ilmoitat sieltä puhelimitse erosta.

Vierailija
110/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ei halua tukea perheen elatuksen hankkivaa osapuolta edes sillä että tekisi ruoat (siis tekee joka tapauksessa itselleen, ihan samalla vaivalla niitä makaroneja laittaa kattilaan tupla määrän), niin sitten myöskään miehen tienaamia rahoja ei jaeta. Rahat on sitten miehen, piste.

Vierailija
111/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ettekös te juuri voimaantuneet sillä, että ap laittaa ruokaa vain itselleen?

toki ap voi tilata itselleen myös valmiit ruoat, omilla rahoillaan 

Kuule, jos olet onnellinen tuossa mielikuvassasi, niin ole.

Oikeassa elämässähän tuo käytös päättyy lopulta eroon.

Vierailija
112/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko menny naimisiin sen ensitreffit alttarilla pyörämiehen kanssa :D

Vierailija
113/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ymmärrän, että tarvitset vähän omaa aikaa ja lepoa kotiympyröistä. Miksi toimit noin kun toimit. Mies on ajatellut mennä ulos, mutta sinä torppaat sen. Olisit antanut miehen mennä ja kun hän olisi palannut, olisit sanonut, että sinäkin haluat vähän vapaata. Sitten olisitte sopinut, miten toimitte.

Vierailija
114/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap ei halua tukea perheen elatuksen hankkivaa osapuolta edes sillä että tekisi ruoat (siis tekee joka tapauksessa itselleen, ihan samalla vaivalla niitä makaroneja laittaa kattilaan tupla määrän), niin sitten myöskään miehen tienaamia rahoja ei jaeta. Rahat on sitten miehen, piste.

Keitettyä makaroniako sinä syöt pelkillään?

Tuossa sinun haaveessasi itse kirjoittaisin laskun vauvan ympärivuorokautisesta hoidosta. Kun hommahan oli siinä, ettei mies osallistu tarpeeksi vauvanhoitoon.

Vierailija
115/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveää miten myötätunnottomia naiset on täällä toisilleen.  Aloituksen kaltainen tilanne on todella yleinen ja niistä ei kehdata puhua koska syyllistetään se nainen: "mitäs otit tuollaisen miehen, mitäs teit sellaisen kanssa vielä lapsia ja mitä et ole kouluttanut/kasvattanut miestä..."  

Miehet on ihan ihmisiä siinä missä naisetkin ja heiltä voi aivan hyvin vaatia vastuunkantoa ja osallisuutta perhe-elämään. 

Älä aloittaja häpeä tilannettanne! Ei ole missään nimessä sinun häpeäsi miehen käytös! Joskus asioista rehellisesti puhumalla esim. tutuille avartaa sen puolisonkin mieltä. Meillä kävi näin. En enää jaksanut pitää yllä jotain ihanaa kuvaa toimivasta perhe-elämästä kun mies meni menojaan, ryyppäsi usein ja jätti minut aina koliikkivauvan kanssa yksin. Aloin kuulumisia kysyttäessä vastata rehellisesti että olen todella väsynyt ja yksinäinen. Se ympäristön paine herätteli miehenkin. Meillä on toinenkin lapsi nykyään ja mies hoitaa asioita aivan tasavertaisesti, pidetään huolta että kumpikin jaksaa, on omaa ja yhteistä aikaa ja lepoa.

Puhukaa,  jos ei onnistu niin se kirjoittaminen voi toimia (meillä se ei toiminut, mies ei jotenkin pitänyt sitä tarpeeksi "vakavana").  Suosittelen sitä puhumista. Ihan hyviä ne neuvot että koita välttää niitä "sinä et koskaan.. sinä aina..." ja niiden tilalta: "minusta tuntuu pahalta kun.. "

Tsemppiä! ihan kaikille tämmöisten asioiden äärellä eläville.

Ollaanko me luettu samaa keskustelua? En löydä keskustelusta myötätunnottomia naisia?

Se on fakta että jos jokin asia ei tapahdu hyvällä itsestään niin se on valitettavasti laitettava tapahtumaan jos se lapsi on jo vastuuseen itsenäisesti haluttoman miehen kanssa tehty.

Itse en ainakaan halua että naiset jäävät uupuneina marttyyreina vellomaan pahenevaan tilanteeseen vaan ymmärtävät että heitä hyödynnetään. Mies saa pitää omat harrastukset, työt, lapsen ja perhestatuksen jopa naisen terveyden ja mielenterveyden kustannuksella.

Vierailija
116/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja kun ukko ei hoida lastaan yhtään, niin se lapsi on sitten vain ja ainoastaan ap:n, piste. Mitäpä sillä ukolla sitten tekeekään, ei mitään.

Vierailija
117/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä kovasti kummastelisin, jos nainen ei haluaisi olla oman vauvansa kanssa.

Ihan samalla tavalla kuin mieskin haluaa olla oman vauvansa kanssa, eikös vaan? Ilman niitä pyörälenkkejä ym, tuijottelee vaan jälkikasvuaan silmiin.

Vierailija
118/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sinä tiedät naisen äitiyspäivärahan suuruuden? Tuo sinun malli on varma tie eroon.

Vierailija
119/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vanhempainpäivärahani oli isompi kuin lasteni isän palkka. Luuletko, että vanhempainvapaalla olevat naiset ovat tulottomia ja riippuvaisia miehestä elättäjänä :D

Vierailija
120/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panemaan se oli menossa. Oli sopinut jo hommat valmiiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi