Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies veti raivarit kun ei "saanut" lähteä pyörälenkille.

Vierailija
28.03.2021 |

Meillä on siis 6 kk vauva. Minä olen kotona ja hoidan vauvaa, mies tekee etänä töitä. Koko työpäivän minä luonnollisesti hoidan vauvan, mutta myös passaan miestä (ruoat jne.)

Mies on käynyt töidensä päälle pyöräilemässä nyt päivittäin. Tekee tunnin parin lenkkejä. Ilmoittaa siis vaan lähtevänsä ja painaa ulos. Tänään mä sanoin, että et mene, mä haluan lepoa ja käydä yksin lenkillä. Olen uupunut ja koen epäreiluksi tän järjestelmän, missä mulla ei oo vastaavaa vapautta vain ilmottaa lähteväni.

Mies pimahti täysin. 34-vuotias korkeakoulutettu mies kiukutteli ja maukui kui nälkäinen taapero tai teinipoika. Asetelma oli kuin miten minä kalkkismutsi en päästä häntä pitämään hauskaa, ei lainkaan missä kaksi aikuista jakaa yhteistä vastuuta. Sössötti miten hänen mielenterveytensä vaatii liikuntaa ja miksi mä en voi ottaa vaunuja mukaan. Ehdotin, että no mennään vuorotellen. Ei käy kun hänen oli päästävä _heti_.

En jaksa tätä. Ero mielessä joka päivä. En ymmärrä miten voi täysin eri mies kuoriutua ukosta joka oli itse se kovempi vauvakuumeilija.

Kommentit (699)

Vierailija
81/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumpikin käy lenkillä ja ulkona, vuoronperään. Mutta milloin, pitäisi sopia menetkö sinä ensin vai hän.

Vierailija
82/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap kirjoittaa noin negatiiviseen sävyyn siitä että "joutuu" laittamaan ruokaa työtä tekevälle miehelle? Pitäisikö sekä sekä tehdä työt että myös laittaa ruoka ja hoitaa kaikki muutkin asiat? Kyllä se on kuule ihan luonnollista että se joka ei käy töissä hoitaa noita kotiasioita.

Ap hoitaa pientä vauvaa ja silloin huolehditaan sen vauvan tarpeista ja ruokailusta. Muutoinkin eletään vauvan ehdoilla, ei aikuisen miehen, jonka kuuluisi osata huolehtia omasta ruokailustaan työpäivän aikana täysin itsenäisesti. Vai onko jossain tapana, että vaimo vie miehelle ruuan työpaikalle?

oletat että aloitta ei itse syö?

tai että mies tähän aloittajan pakottaa? 

ainahan mies voi tilata ruoat kotiin tai ostaa kaupasta valmista ruokaa. ei ole mikään ongelma kenellekään muulle kuin sinulle ja aloittajalle. 

Ap varmasti osaa huolehtia syömisistään itsenäisesti, ilman puolison apua, kuten jokainen normaali aikuinen. Onko miehellä jokin vamma tai sairaus, kun tämä ei häneltä onnistu?

Jos ap tekee salaatin niin onnistuuko samassa ajassa kaksinkertaisen määrän tuottaminen, vai tulisiko miehen järjestää ap:lle lisää tiskattavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde, äläkä katso taakse. Hän voi sitten miettiä, onko arki oman vauvan kanssa helppoa. Luultavasti kuitenkin pellemeihesi alkaa vinkumaan huomiota ties missä Suomessa, eikä sekuntiakaan pohdi miksi sinä suhteesta lähdit.

Monille miehille kuulema käy niin, että lasten tultua maailmaan heistä kuoriutuu aivokääpiö. Liekö syy sitten omassa kasvatuksessa?

Vierailija
84/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kiva olisi tehdä töitä kotona, jos vaimona olisi joku av-mamma joka tekee ruoan periaatteesta vain itselleen, eikä tee samalla kahta annosta että riittäisi molemmille. Siinä sitten syödään erikseen, kun itse olet joko tilannut valmiin ruoan jostakin tai keität erikseen omat perunasi. Tosi hyvältä suhteelta kuulostaa.

Vierailija
85/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä miesvastaisia aloituksia tulee liukuhihnalta.

En käsitä miksi mammat uskovat kaiken ilman mitään kyseenalaistamista.

Alapeikkua tulee kun puuttuu asiaan.

Onko teillä jokin parviäly? Miksi uskotte kaiken ihan suoraan? Kiinnostaa.

Miksette kyseenalaista netistä lukemaanne?

Tähän on yhdistetty nyt parin ketjun juttuja raflaavaan muotoon. Nyt pääsee kunnolla haukkumaan niin ei tajua että provohan tämäkin.

Vierailija
86/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota miehellesi, että hän pitäisi loput vanhempainvapaat, ja sinä lähtisit töihin. Esim. Islannissa on ihan lakisääteistä, että äiti pitää puoli vuotta äitiysvapaata, ja sen jälkeen on isän vuoro olla isyysvapaalla puoli vuotta. Eikä siinä kysellä, onko isä duunari, pankinjohtaja vai pääministeri. Se oman lapsen hoitoon määrätty vapaa on pidettävä. Niin tärkeää virkaa ei olekaan, ettei siihen löytyisi tuosta 360 000 ihmisen kansasta puoleksi vuodeksi sijaista, että isä pääsee hoitamaan tärkeintä tehtäväänsä.

Vierailija
87/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kiva olisi tehdä töitä kotona, jos vaimona olisi joku av-mamma joka tekee ruoan periaatteesta vain itselleen, eikä tee samalla kahta annosta että riittäisi molemmille. Siinä sitten syödään erikseen, kun itse olet joko tilannut valmiin ruoan jostakin tai keität erikseen omat perunasi. Tosi hyvältä suhteelta kuulostaa.

Kai se mies voi lounaan valmistaa/lämmittää molemmille lounastauollaan, kun suunnilleen kaikki muut etätyöntekijät siihen pystyy.

Vierailija
88/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa jo uhriutuminen siitä kuka on ehdottanut vauvaa, helppohan se on ehdotella ja kadota omiin menoihin jos on hyväuskoinen vaimoke.

Nyt teidän tarvitsee huolehtia siitä että lastenne isät ovat 50 tuntia viikossa miinus työmatkat lapsistanne vastuussa. Se on puolikas töiden ulkopuolisesta vastuusta niin että yöt on puoliksi jaettu.

Vierailija
89/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP puhui totta, niin kuulostaa kyllä siltä, että on miehellä toinen nainen/naisia kierroksessa.

Vierailija
90/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä miesvastaisia aloituksia tulee liukuhihnalta.

En käsitä miksi mammat uskovat kaiken ilman mitään kyseenalaistamista.

Alapeikkua tulee kun puuttuu asiaan.

Onko teillä jokin parviäly? Miksi uskotte kaiken ihan suoraan? Kiinnostaa.

Miksette kyseenalaista netistä lukemaanne?

Onko keskustelupalsta sinulle jokin medialukutaitotesti, jossa mitataan kykyäsi erottaa pienetkin epätotuudet?

Yllätyt ehkä, mutta moni keskustelee täällä keskustelemisen ilosta, ihan vain olettaen että aloitus on totta - eikä välitä hetkeäkään siitä, onko se vai ei. Ota se vaikka aikuisten jutteluleikkinä. Tulee huomattavasti mielenkiintoisempia keskusteluja kuin ainainen trollihuutelu, joka on todella mielikuvituksetonta.

Vierailija
91/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies lämmittää töissä edellisen päivän ruokia, niin hän varmaan osaa tehdä niin kotonakin. Moni tekee perheelle ruuan työpäivän jälkeen, joten se onnistuu etätyötä tekevältäkin. Ruuan saa nopeasti pöytään, koska työmatkan osuus jää pois. Jos miestä ei kokkailu kiinnosta, hän voi viettää sen ajan oman lapsen kanssa, niin nainen saa tehdä ruuan rauhassa. Mitä ne sinkkumiehet syö, kai sinkkukin tekee itselleen ruokaa?

Vierailija
92/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta oma mies tekee nytkin sunnuntai-iltana töitä kotona. Yrittäjyys ei viikonpäivää tai kelloa katso. Hoiti kylläkin oman osansa lastenhoidosta jo päivällä, jonka takia joutuukin tekemään töitä tähän aikaan.

Vierailija
93/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies lämmittää töissä edellisen päivän ruokia, niin hän varmaan osaa tehdä niin kotonakin. Moni tekee perheelle ruuan työpäivän jälkeen, joten se onnistuu etätyötä tekevältäkin. Ruuan saa nopeasti pöytään, koska työmatkan osuus jää pois. Jos miestä ei kokkailu kiinnosta, hän voi viettää sen ajan oman lapsen kanssa, niin nainen saa tehdä ruuan rauhassa. Mitä ne sinkkumiehet syö, kai sinkkukin tekee itselleen ruokaa?

Toimiston henkilöstöravintola. 10.40€

Suositttelen miestä unohtamaan säästämisen kotiruokailulla ja tilaamaan itselleen hyvät mätöt Woltilla kotiin kuljetettuna.

Vierailija
94/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen pystyy keskustelemaan kompromisseista. Lapselta kielletään ja hän suuttuu.

Ymmärrän, että sinua harmittaa aina joustaa, mutta oletko yrittänyt sovinnolla keskustalle vapaapäivistä, jolloin hän jää lapsen kanssa kotiin ja esim. venyttele tai nappaa vauvan mukaan ja kävelee. Kovaa treenaavankaan ei tarvitse tehdä kovaa lenkkiä joka päivä ja palauttavan lenkin voi korvata vaunulenkillä, jolloin saat vapaan hetken tehdä omia juttuja. Käykää kävelylenkillä yhdessä,miksi tarvitsee toisen jäädä kotiin?

Sovitte ne päivät, kun mies treenaa kovaa ja tarkoituksen omaisesti pyörällä ja sitten ne palauttavat yhteislenkit ja vapaapäivät, jolloin sinä käyt lenkillä.

Ei ole ihan mukavaa sekään, että toinen uhriutuu ja sanoo yhden äkin, että kun sinä aina. Toinen osapuoli ei tiedä,että toiminnassa on jotain vikaa,kun toinen ei ole sanonut. Äkkipikainen suutahtaminen saa aikaan puolustautumisen.

Toki tässä tilanteessa kumpikaan ei ole osannut ihan käyttäytyä aikuismaisesti ja tehdä sitä kuuluisaa kompromissia, johon nyt parisuhteessa oleva joutuu lapsi etusijalla lapsiperheessä sopeutumaan.

Vierailija
95/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositttelen miestä unohtamaan säästämisen kotiruokailulla ja tilaamaan itselleen hyvät mätöt Woltilla kotiin kuljetettuna.

Ok. Eli nainen valmistaa miehelle ruoat vauvanhoidon ohessa. Kun nainen uupuu, alkaa mies tilata ruoat vain itselleen.

Vierailija
96/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos AP puhui totta, niin kuulostaa kyllä siltä, että on miehellä toinen nainen/naisia kierroksessa.

Mistäs näin päättelit? ONko sulla paljon perheellisiä miehiä panoringissä?

Vierailija
97/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää miten myötätunnottomia naiset on täällä toisilleen.  Aloituksen kaltainen tilanne on todella yleinen ja niistä ei kehdata puhua koska syyllistetään se nainen: "mitäs otit tuollaisen miehen, mitäs teit sellaisen kanssa vielä lapsia ja mitä et ole kouluttanut/kasvattanut miestä..."  

Miehet on ihan ihmisiä siinä missä naisetkin ja heiltä voi aivan hyvin vaatia vastuunkantoa ja osallisuutta perhe-elämään. 

Älä aloittaja häpeä tilannettanne! Ei ole missään nimessä sinun häpeäsi miehen käytös! Joskus asioista rehellisesti puhumalla esim. tutuille avartaa sen puolisonkin mieltä. Meillä kävi näin. En enää jaksanut pitää yllä jotain ihanaa kuvaa toimivasta perhe-elämästä kun mies meni menojaan, ryyppäsi usein ja jätti minut aina koliikkivauvan kanssa yksin. Aloin kuulumisia kysyttäessä vastata rehellisesti että olen todella väsynyt ja yksinäinen. Se ympäristön paine herätteli miehenkin. Meillä on toinenkin lapsi nykyään ja mies hoitaa asioita aivan tasavertaisesti, pidetään huolta että kumpikin jaksaa, on omaa ja yhteistä aikaa ja lepoa.

Puhukaa,  jos ei onnistu niin se kirjoittaminen voi toimia (meillä se ei toiminut, mies ei jotenkin pitänyt sitä tarpeeksi "vakavana").  Suosittelen sitä puhumista. Ihan hyviä ne neuvot että koita välttää niitä "sinä et koskaan.. sinä aina..." ja niiden tilalta: "minusta tuntuu pahalta kun.. "

Tsemppiä! ihan kaikille tämmöisten asioiden äärellä eläville.

Vierailija
98/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Eli nainen valmistaa miehelle ruoat vauvanhoidon ohessa. Kun nainen uupuu, alkaa mies tilata ruoat vain itselleen.

Lounasetua ei saa lahjoittaa muille. 

Nainenhan tekee tuossa voimafantasiassa ruoat itselleen

Vierailija
99/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaikeaa se voi olla. Mies lenkille klo 16-18 ja sinä 18-20. Ja huomenna vuorojen vaihto. Ja en ole kyllä ikinä ymmärtänyt, että vauvan kanssa ei voi siivota, leipoa, syödä....

Sulla on ollut helppo vauva :) Mun vauva olis rääkynyt pää punaisena tai löytynyt jostain sohvan alta jumista tms, jos olisin jotakin noista koittanut tehdä vauvan kanssa...

Vierailija
100/699 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen lapsen ottaa mukaan pyörälenkille, ostaa vain sellaisen kärryn.

Problem solved.

Ei oikein vielä puolivuotiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi