Mies veti raivarit kun ei "saanut" lähteä pyörälenkille.
Meillä on siis 6 kk vauva. Minä olen kotona ja hoidan vauvaa, mies tekee etänä töitä. Koko työpäivän minä luonnollisesti hoidan vauvan, mutta myös passaan miestä (ruoat jne.)
Mies on käynyt töidensä päälle pyöräilemässä nyt päivittäin. Tekee tunnin parin lenkkejä. Ilmoittaa siis vaan lähtevänsä ja painaa ulos. Tänään mä sanoin, että et mene, mä haluan lepoa ja käydä yksin lenkillä. Olen uupunut ja koen epäreiluksi tän järjestelmän, missä mulla ei oo vastaavaa vapautta vain ilmottaa lähteväni.
Mies pimahti täysin. 34-vuotias korkeakoulutettu mies kiukutteli ja maukui kui nälkäinen taapero tai teinipoika. Asetelma oli kuin miten minä kalkkismutsi en päästä häntä pitämään hauskaa, ei lainkaan missä kaksi aikuista jakaa yhteistä vastuuta. Sössötti miten hänen mielenterveytensä vaatii liikuntaa ja miksi mä en voi ottaa vaunuja mukaan. Ehdotin, että no mennään vuorotellen. Ei käy kun hänen oli päästävä _heti_.
En jaksa tätä. Ero mielessä joka päivä. En ymmärrä miten voi täysin eri mies kuoriutua ukosta joka oli itse se kovempi vauvakuumeilija.
Kommentit (699)
Mies pelkää jäädä yksin vauvan kanssa. Mutta ei voi sanoa sitä ääneen. Aloittaa kiukuttelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei muka koko päivän aikana ehdi kertaakaan istumaan sohvalle, niin siitä ei voi syyttää ketään muuta kuin itseään.
Sitä ollaan niin vauvakuplassa ettei loruttelua voi sohvalla tehdä, siihen tarvitaan lorutteluhuone.
Miehen maksama tietysti.
Sohvalla yksin istuminen on luksusta.
Mitä sä st itket kun laitat sen tarhaan?
On jo tarhassa ja itken sitä, että yhtenäkään työpäivänä en ole saanut nukuttua yli 5 tuntia vuorokaudessa lapsen yöheräilyjen takia. :D Käyn silti töissä ja tienaan enemmän kuin mies. Valvomisesta huolimatta.
No sitten se menee ihan oikein :) Ei sun tarvitse täällä valittaa.
Meneekö varmasti ihan oikein? Eikös miehet aina vetoa siihen, että heidän täytyy saada nukkua, koska käyvät töissä... Hassua, että nainen pystyy sekä valvomaan että käymään töissä. Ja vielä pidempää työpäivää mitä mies.
Vauvalle lässyttäminen ei kyllä ole työtä.
Lapsen kielellisestä kehityksestä ja tunnekasvatuksesta huolehtiminen on täyttä työtä. Siihen ei riitä miesten kertoma, että vauva laitetaan sitteriin ja itse pelataan pleikkaria.
Jep jep
Täyttä työtä.
Ei ihme että laitatte miehen siivoamaan kämpän hänen tullessa kotiin. Teillä on ollut kiire lässyttää.
Kun mies on ollut päivän pois kotoa, niin hänellähän on jo kova ikävä lasta, eikö? Mies viettää aikaa lapsen kanssa, tekee ihan kaikkea, mitä tarvitsee ja seurustelee lapsen kanssa. Mies voi vaikka ottaa lapsen syliin ja lukea tämän kanssa kirjaa. Nainen voi tehdä kotitöitä ja käydä vaikka yksin kaupassa. Illalla jää perheelle yhteistä aikaa, kun kaikki ei ole vain yhden niskoilla. Viikonloppuna viikkosiivous tehdään yhdessä ja kummallekin jää aikaa tehdä jotain yksin. Ei ole mitenkään raskasta miehellekään.
Ahaa eli mies aloittaa uuden työpäivän kun nainen on jokeltanut ?
Kyseessä on miehen oma lapsi. Miksei mies halua tutustua omaan lapseen ja luoda häneen hyvän suhteen, kun se tuossa vaiheessa on helppoa? Kun täällä on jatkuvasti marinaa, miten naisia suositaan lapsen huoltajuudesta päätettäessä, niin ratkaisu on miehen omissa käsissä ihan kirjaimellisesti. Pieni vauva tarvitsee ihan valtavasti hoivaa ja rakkautta, siinä on tekemistä ihan kummallekin vanhemmista.
Rouva
voisi
siis
hilata
itsensä
ltavuoroon
töihin
ja
isi
jää
jokeltamaan.
[sensuuri iski, en osaa sanoa miksi]
Kerrotko, kuinka monta lasta sinä olet hoitanut ja kasvattanut? Jutellaan sitten lisää.
Miten liittyy asiaan?
Mies tekee töitä 8-16
Nainen tekee töitä (lapsen jokellutus) 8-16
Naiset haluavat että mies jatkaa töitä 16-22 (lapsen jokellutus)
Mitä nainen tekee 16-22 ? Sehän voi tehdä samaa mitä mies tekee 8-16 ? Eikö?
Liittyy siten, että naisen pitää lakkauttaa äitiyspäiväraha ja mennä töihin, josta saatu palkka on päivärahaa pienempi. Onko sinusta tuo kovin järkevää?
Sanoisin että se parantaisi naisten palkkausta, mainetta työmarkkinoilla jne.
Tehän tässä olette vaatimassa että mies tekee toisen työpäivän. Sitten kun teille ehdottaa samaa alkaa kiertely ja kaartelu..
Mielenkiintoista.
Kukaan ei vaadi miehelle toista työpäivää vaan tarjoaa sitä etuoikeutta, että isä saa viettää aikaa oman lapsensa kanssa. Pienen vauvan kanssa oleminen tarkoittaa lähinnä hoivaa eli pukemista, syöttömistä, vaipanvaihtoa, kylvetystä, koliikkivauvan kantamista, vauvan kanssa keskustelua. Vauva tarvitsee hoivaa ja rakkautta, siinä samalla lapsi tutustuu isäänsä. Jos isä elää kuten sinä ehdotat eli viettää erillistä elämää, niin sitten eron tullen on turha vinkua lapsen huoltajuutta. Nainenhan on nähnyt jo parisuhteen aikana, että lapsi ja sen hyvinvointi ei kiinnosta isää pätkääkään.
Juurihan täällä kerrottiin kuinka tuo on naiselle kovaa työtä eikä mikään etuoikeus.
Ehdotan että molemmat tekevät yhtä paljon. Nainen käy duunissa 7-15 tai 15-23, aivan kuten mieskin. Sitten voi jakaa sen ihanan lapsen kanssa jokeltamisen täysin 50/50
Vauvan hoito on rankkaa työtä, jos sen joutuu tekemään yksin sekä tietenkin kaikki kotityöt siihen päälle. Siksipä niitä hommia pitää jakaa.
Sinuun ei kannata käyttää aikaa, haluat vain haastaa riitaa. Onneksi sinulle ei koskaan tule lapsia.
Eli kun hoitovastuu siirretään kello 1600 miehelle se on etuoikeus kuten alla olevassa lainauksessa kerrotaan:
Kukaan ei vaadi miehelle toista työpäivää vaan tarjoaa sitä etuoikeutta, että isä saa viettää aikaa oman lapsensa kanssa.
Vastaavasti naisen tekemänä se on rankkaa työtä:
Vauvan hoito on rankkaa työtä
Mistä moinen ero?
Vauvan hoito on rankkaa työtä, jos sen joutuu tekemään yksin 247. Siihen tulee vielä lisäksi kotityöt, joiden määrä kasvaa lapsen synnyttyä. Kun isä viettää aikaa lapsensa kanssa, voi äiti tehdä kotitöitä ja käydä yksin kaupassa. Isä voi keskittyä täysin siihen vauvaan.
Onko teillä joku diagnoosi vai oletteko te vain saatanan tyhmiä ettette tajua, ettei lapseen saa luotua suhdetta muuten kuin lapsen kanssa olemalla? Miksi te tarkoituksella heti alusta alkaen haluatte ulkoistaa itsenne perheestä? Sitten olette silmät pyöreinä, kun ero muka tuli yllätyksenä. Ja sitten alkaa märinä lapsen huoltajuudesta.
On ämmän tehtävä hoitaa kakara. Mies on perheen pää joten minä en lupia akaltani kysele jos haluan tehdä jotain. Akka joutuu kysymään minulta luvan jos haluaa tehdä jotain. Kunnioitamme perinteisiä arvoja ja hyvin on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
On ämmän tehtävä hoitaa kakara. Mies on perheen pää joten minä en lupia akaltani kysele jos haluan tehdä jotain. Akka joutuu kysymään minulta luvan jos haluaa tehdä jotain. Kunnioitamme perinteisiä arvoja ja hyvin on toiminut.
Akkasi ei tarvitse sinun lupaa avioeron hakemiseen. Lasten huoltajuudestakaan ei tarvitse tapella, se on hyvä juttu.
Sairasta menoa ellei aikuinen saa harrastaa liikuntaa. Erotkaa.
Aikanaan komensin puolison ulos, sitten kävin itse. Tunnin lenkki.
Iiikuntaa ei voi ulkoistaa. Ellette voi sopia ja alistat, parempi erota.
OT: meitäkin on, jotka tekevät vuorotöitä etänä. Kyllä, vuorotöitä, etänä. Itsekin olen puhelinaspassa töissä, ja etätöissä olen niin illat, viikonloput, olin jouluna ja myös juhannuksena. Kotona.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on provojen taso vihdoin noussut edes hitusen. Jatkakaa samaan malliin, alkoi jo kyllästyttää se sama läpinäkyvä kirjoitustyyli. Kyllä tässäkin selvä provon käry on, mutta ainakin tyhmimpiin uppoaa kuin häkä! 👍
Minua taas kyllästyttää tuo ainainen provoksi leimaaminen. Mikäs selvännäkijä luulet olevasi, älyllisesti ylivoimainen varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on provojen tässä taso vihdoin noussut edes hitusen. Jatkakaa samaan malliin, alkoi jo kyllästyttää se sama läpinäkyvä kirjoitustyyli. Kyllä tässäkin selvä provon käry on, mutta ainakin tyhmimpiin uppoaa kuin häkä! 👍
Missä hattarapumpulissa ihmiset elävät, kun pitävät tämmöisiä asioita joinain "niin varmaan, en usko"... Siis tosiaan luulevat, että tätä ei voisi tapahtua oikeassa elämässä vai? Kyllä jotkut pääsee helpolla elämässä...
Vierailija kirjoitti:
OT: meitäkin on, jotka tekevät vuorotöitä etänä. Kyllä, vuorotöitä, etänä. Itsekin olen puhelinaspassa töissä, ja etätöissä olen niin illat, viikonloput, olin jouluna ja myös juhannuksena. Kotona.
Jotkut ktiäidit eivät ehkä ymmärrä miten rasittavaa etätyökin on, etenkin, jos sitä tekee kotona, jossa on vaativa puoliso vauvan kanssa. Vauvan jatkuva kitinä käy hermoille myös vanhempiin ja jos samaan aikaan täytyy keskittyä johonkin tarkkaavaisuutta vaativaan, niin sitä voi olla työpäivän jälkeen todellakin oman rauhan tarpeessa. Vaikka etätyössä on muita ehdottoman positiivisia puolia, tuo, että on 24/7 samojen tyyppien kanssa, niin siihen oikeasti tarvitaan hetkellistä irtiottoa.
Vierailija kirjoitti:
Niin..sinun "akkasi" on oikea nyrkkisi, tässä puhuttiin nyt oikeasta perhe-elämästä;)
Miksi näitä säälittäviä ätmitrolleja taas vastailee ketjuihin mistä heillä ei ole MITÄÄN kokemusta.
Pysyn itse todennäköisesti lapsettomana paljolti tästä syystä. Kauhistuttaa ajatus siitä, että koska olen nainen, minun odotetaan pysyvän kotona lapsen kanssa ja mies tekee mitä haluaa.
Äidin oletetaan hoitavan ruuat, vaipat, siivoukset ja abouttiarallaa kaiken. Järjetön epätasapaino.
Toki mä voisin vauvakuumeilla itsekin jos olisin mies. Eipä tarvi kantaa vauvaa sisällään 9kk, pusertaa vauva ulos, kestää kaikki henkiset ja fyysiset vaivat kuin myös pysyvät muutokset vartalossa ja sitten sen jälkeen toki kantaa suurin vastuu sen lapsen hoitamisessa.
Ei kiitos. Valitsen mieluummin vapauden ja omanlaiseni elämän..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on provojen taso vihdoin noussut edes hitusen. Jatkakaa samaan malliin, alkoi jo kyllästyttää se sama läpinäkyvä kirjoitustyyli. Kyllä tässäkin selvä provon käry on, mutta ainakin tyhmimpiin uppoaa kuin häkä! 👍
itse en näe mitään provoa tässä, kirjoitus suoraan kuin omasta elämästäni 90 luvulla, vastasyntyneen ja 1 vuotiaan kanssa. Mies meni ilmoitusluontoisesti reissuilleen pyöräilemään, veneilemään,laskettelemaan ym ym ja harrasti monta iltaa viikossa.Yhdessä lapset haluttiin, mutta toinen vain pystyi muuttumaan oman navan tuijottelijasta vanhemmaksi. Erohan siitä seurasi, en jaksanut äijää joka teki vaan juuri sen mitä halusi. Suuttuneena käyttäytyi kuin pikkupentu, räyhäsi mulle ja paiskoi tavaroita. Ja uskokaa tai älkää, seurusteltiin seitsemän vuotta ennen lapsia enkä olisi koskaan uskonut millainen mulkero sieltä isyyden (lue vastuu ) myötä kuoriutui. Ei tässä ole mitään provoa.
Vastaava kokemus vuodelta 2018. Osa miehistä ei muuta mitään kun lapsi tai lapsia tulee. Jatkavat ylitöitä, harrastavat, mökkeilevät jne.
Vierailija kirjoitti:
Pysyn itse todennäköisesti lapsettomana paljolti tästä syystä. Kauhistuttaa ajatus siitä, että koska olen nainen, minun odotetaan pysyvän kotona lapsen kanssa ja mies tekee mitä haluaa.
Äidin oletetaan hoitavan ruuat, vaipat, siivoukset ja abouttiarallaa kaiken. Järjetön epätasapaino.Toki mä voisin vauvakuumeilla itsekin jos olisin mies. Eipä tarvi kantaa vauvaa sisällään 9kk, pusertaa vauva ulos, kestää kaikki henkiset ja fyysiset vaivat kuin myös pysyvät muutokset vartalossa ja sitten sen jälkeen toki kantaa suurin vastuu sen lapsen hoitamisessa.
Ei kiitos. Valitsen mieluummin vapauden ja omanlaiseni elämän..
Jep. Voisin vaikka heti tehdä kolmannen lapsen jos olisin mies, mutta se raskaus ja vauva-ajan sitovuus ja yövalvomiset... Ei kiitos. Ja minun mieheni on kuitenkin hyvä ja osallistuva isä, joka on hoitanut lapsiaan vauvasta alkaen. Siitä huolimatta äidin rooli on aika paljon isompi ainakin siinä vauvan ekan vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei muka koko päivän aikana ehdi kertaakaan istumaan sohvalle, niin siitä ei voi syyttää ketään muuta kuin itseään.
Sitä ollaan niin vauvakuplassa ettei loruttelua voi sohvalla tehdä, siihen tarvitaan lorutteluhuone.
Miehen maksama tietysti.
On jo tarhassa ja itken sitä, että yhtenäkään työpäivänä en ole saanut nukuttua yli 5 tuntia vuorokaudessa lapsen yöheräilyjen takia. :D Käyn silti töissä ja tienaan enemmän kuin mies. Valvomisesta huolimatta.
Meneekö varmasti ihan oikein? Eikös miehet aina vetoa siihen, että heidän täytyy saada nukkua, koska käyvät töissä... Hassua, että nainen pystyy sekä valvomaan että käymään töissä. Ja vielä pidempää työpäivää mitä mies.
Lapsen kielellisestä kehityksestä ja tunnekasvatuksesta huolehtiminen on täyttä työtä. Siihen ei riitä miesten kertoma, että vauva laitetaan sitteriin ja itse pelataan pleikkaria.
Jep jep
Täyttä työtä.
Ei ihme että laitatte miehen siivoamaan kämpän hänen tullessa kotiin. Teillä on ollut kiire lässyttää.
Kun mies on ollut päivän pois kotoa, niin hänellähän on jo kova ikävä lasta, eikö? Mies viettää aikaa lapsen kanssa, tekee ihan kaikkea, mitä tarvitsee ja seurustelee lapsen kanssa. Mies voi vaikka ottaa lapsen syliin ja lukea tämän kanssa kirjaa. Nainen voi tehdä kotitöitä ja käydä vaikka yksin kaupassa. Illalla jää perheelle yhteistä aikaa, kun kaikki ei ole vain yhden niskoilla. Viikonloppuna viikkosiivous tehdään yhdessä ja kummallekin jää aikaa tehdä jotain yksin. Ei ole mitenkään raskasta miehellekään.
Kyseessä on miehen oma lapsi. Miksei mies halua tutustua omaan lapseen ja luoda häneen hyvän suhteen, kun se tuossa vaiheessa on helppoa? Kun täällä on jatkuvasti marinaa, miten naisia suositaan lapsen huoltajuudesta päätettäessä, niin ratkaisu on miehen omissa käsissä ihan kirjaimellisesti. Pieni vauva tarvitsee ihan valtavasti hoivaa ja rakkautta, siinä on tekemistä ihan kummallekin vanhemmista.
Rouva
voisi
siis
hilata
itsensä
ltavuoroon
töihin
ja
isi
jää
jokeltamaan.
Kerrotko, kuinka monta lasta sinä olet hoitanut ja kasvattanut? Jutellaan sitten lisää.
Miten liittyy asiaan?
Mies tekee töitä 8-16
Ah, mutta unohdit kokonaan tunnit 22-08. Mies nukkuu, nainen on hälytysvalmiudessa hoitamaan vauvaa n. 2-20 kertaa yössä. Joten ehkä nainen voisi vaikka silloin 16-22 välillä esim. nukkua hetken, siivota, tiskata, pyykätä, käydä suihkussa tai lenkillä tai ihan vaan olla hetken yksin ilman että tarvitsee välittömästi vastata jonkun tarpeisiin. Toki mieskin tarvitsee hetkensä yksin ja mahdollisuuden harrastaa, mutta jos tuon 16-22 välisen ajan vaikkapa jakaisi tasan niin, että molemmille jää kaksi tuntia täysin omaa aikaa ja kaksi tuntia kotitöille ja syömiselle ym. niin kuulostaisi ihan reilulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen maksama tietysti.
Jep jep
Täyttä työtä.
Rouva
voisi
siis
hilata
itsensä
ltavuoroon
töihin
ja
isi
jää
jokeltamaan.
Miten liittyy asiaan?
Mies tekee töitä 8-16
Liittyy siten, että naisen pitää lakkauttaa äitiyspäiväraha ja mennä töihin, josta saatu palkka on päivärahaa pienempi. Onko sinusta tuo kovin järkevää?
Tehän tässä olette vaatimassa että mies tekee toisen työpäivän. Sitten kun teille ehdottaa samaa alkaa kiertely ja kaartelu..
Mielenkiintoista.
Kukaan ei vaadi miehelle toista työpäivää vaan tarjoaa sitä etuoikeutta, että isä saa viettää aikaa oman lapsensa kanssa. Pienen vauvan kanssa oleminen tarkoittaa lähinnä hoivaa eli pukemista, syöttömistä, vaipanvaihtoa, kylvetystä, koliikkivauvan kantamista, vauvan kanssa keskustelua. Vauva tarvitsee hoivaa ja rakkautta, siinä samalla lapsi tutustuu isäänsä. Jos isä elää kuten sinä ehdotat eli viettää erillistä elämää, niin sitten eron tullen on turha vinkua lapsen huoltajuutta. Nainenhan on nähnyt jo parisuhteen aikana, että lapsi ja sen hyvinvointi ei kiinnosta isää pätkääkään.
Juurihan täällä kerrottiin kuinka tuo on naiselle kovaa työtä eikä mikään etuoikeus.
Ehdotan että molemmat tekevät yhtä paljon. Nainen käy duunissa 7-15 tai 15-23, aivan kuten mieskin. Sitten voi jakaa sen ihanan lapsen kanssa jokeltamisen täysin 50/50
Tämähän on ihan reilu jako. Se edellyttää myös sitä, että molemmat tekevät myös täsmälleen yhtä paljon kotitöitä ja yöt myös jaetaan tasan. Vuoron vaihto klo 03 aamuyöllä tai sitten joka toinen yö saa nukkua. Ainoa ongelma tässä järjestelyssä on, ettei perheen yhteistä aikaa jää ollenkaan ja luultavasti molemmat vanhemmat uupuvat kun ei koskaan ole lepohetkeä. Siksi on vanhempainvapaat, ettei valvotun yön jälkeen tarvitse jaksaa töissä ja iltaisin hoito-ja kotityövastuuta voidaan jakaa.
Miksi te jankutatte tässä ketjussa jostain hoitovastuusta?
Ap on kertonut n. 10 sivua sitten, että miehellä oli suhde ja suuttui, kun ei päässyt pyöräilytreffeille. Siinä ei mikään työnjako auta, kun toinen on valinnut lähteä muualle.
Äiti oli meilläkin joka kasvatti ja hoiti lapsia,isä harvoin koski, ei silitellyt tai halannut,joskus kuulemma otti syliin kun oltiin vauvoja, äiti hoiti yösyötöt yms. Isä oli kuin toinen huolletava,kateellinen siitä jos äiti antoi "liikaa" huomiota meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen maksama tietysti.
Jep jep
Täyttä työtä.
Rouva
voisi
siis
hilata
itsensä
ltavuoroon
töihin
ja
isi
jää
jokeltamaan.
Miten liittyy asiaan?
Mies tekee töitä 8-16
Mielenkiintoista.
Kukaan ei vaadi miehelle toista työpäivää vaan tarjoaa sitä etuoikeutta, että isä saa viettää aikaa oman lapsensa kanssa. Pienen vauvan kanssa oleminen tarkoittaa lähinnä hoivaa eli pukemista, syöttömistä, vaipanvaihtoa, kylvetystä, koliikkivauvan kantamista, vauvan kanssa keskustelua. Vauva tarvitsee hoivaa ja rakkautta, siinä samalla lapsi tutustuu isäänsä. Jos isä elää kuten sinä ehdotat eli viettää erillistä elämää, niin sitten eron tullen on turha vinkua lapsen huoltajuutta. Nainenhan
Vauvan hoito on rankkaa työtä, jos sen joutuu tekemään yksin sekä tietenkin kaikki kotityöt siihen päälle. Siksipä niitä hommia pitää jakaa.
Sinuun ei kannata käyttää aikaa, haluat vain haastaa riitaa. Onneksi sinulle ei koskaan tule lapsia.
Eli kun hoitovastuu siirretään kello 1600 miehelle se on etuoikeus kuten alla olevassa lainauksessa kerrotaan:
Kukaan ei vaadi miehelle toista työpäivää vaan tarjoaa sitä etuoikeutta, että isä saa viettää aikaa oman lapsensa kanssa.
Vastaavasti naisen tekemänä se on rankkaa työtä:
Vauvan hoito on rankkaa työtä
Mistä moinen ero?
Meillä menee niinpäin, että kun minä olen vauvan kanssa, niin minähän vaan olen/makoilen kotona. Mies ei kuitenkaan voi töiden jälkeen olla vauvan kanssa koska pitää levätä, rentoutua jne eikä 'hän ole mikään lapsenvahti' eikä hän jaksa. Jännä että silloin se ei enää pelkkää makoilua olekaan, eikä sitä jaksa usein tehdä, eikä ainakaan mielellään tuntia pidempään.
huoh... ap on trolli