Mikä tekee ihmisestä tylsän?
Mietin asiaa, sillä pidän itse yhtä ystävääni tylsänä. Tämä henkilö on pari vuotta nuorempi kuin minä eli alle 25, eikä hänen elämässään kerta kaikkiaan tapahdu mitään. Ei kuuntele oikein mitään musaa, ei lue kirjoja, ei seuraa sarjoja tai ohjelmia, ei harrasta mitään. Opiskelee sosiaali- ja terveysalan tutkintoa ja siitä mainitsee välillä että ''tänään tuli opiskeltua klo 9-15 ja nyt pitäis tiskata''.
Miten tällaiset ihmiset jaksaa elämäänsä? Sisältöä päiviin tuo siis lähinnä kävely ja tiskaus tai vessan pesu. Tässä pari päivää sitten tyyppi laittoi viestin että huhhuh mikä päivä ollut, opiskeli aamulla ja kävi tulostamassa jonkun lapun iltapäivällä ja illalla olisi vielä ryhmätyön puhelu. Kysyin ihan suoraan että mikä se huhhuh-osuus oli niin kuulemma yleensä päivät eivät ole noin täynnä toimintaa :D
Tunnetteko vastaavanlaisia tyyppejä?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennuksena vielä että kyseessä on siis kaveriporukka jossa kyllä kaikilla muilla on se oma persoona nähtävissä, kiinnostuksen kohteita, puheenaiheita. Tämä yksi on vaan sellainen perässä vedettävä tapaus. AP
Aika inhottavasti puhut kaveristasi.
Kuulostaa siltä, että joku kriisi kaverillasi on ja on sulkeutunut siitä.
Ollaan tunnettu jo melkein 10 vuotta ja aina ollut samanlainen että tuskinpa. AP
Aikoinaan itselläni oli samanlainen kämppis. Hän kävi kerran viikossa kaupassa, aterioi kerran päivässä ja muut ajat oli huoneessaan ilmeisesti lukemassa, opiskelijoita kun oltiin. Hänen kanssaan ei pystynyt keskustelemaan, koska kaikki vastaukset olivat sanan mittaisia. Kerran hänellä kävi kaveri, joka alkoi lopulta juttelemaan minun kanssani, kun siitä toisesta ei irronnut yhtä ainoaa ajatusta. Se oli todella outoa. Tyttö oli laiha ja kaunis, joten varmaan hän on nykyään jossain perheenäitinä.
Muuten pidän tylsyytenä ennakoitavuutta. Jos aina arvaa, mitä toinen aikoo sanoa tai tehdä. Harrastuksilla tai muilla tekemisillä ei ole mitään tekemistä tylsyyden kanssa. Voit vaikka asua keskellä metsää ja tuijottaa kaiket päivät ikkunasta ulos, mutta jos osaat keskustella kiinnostavasti, et ole tylsä. Jotkut baarireissun kuvaukset on tylsiä juttuja, aina sitä samaa.
Minä olen varmaan tylsä. Käyn töissä, kaupassa muutaman kerrankos viikossa, olen kotona perheeni kanssa, joskus käymme kävelemässä jossakin, talvella hiihtelemme, kesällä pyöräilemme, teemme ruokaa ja siinäpä sitä onkin. Olen oikein tyytyväinen tasaiseen elämääni. Ystävien elämä kuulostaa aika samanlaiselta. Olen lähes 50 vuotias.
Työkaveri joka ei osannut kuin valittaa. Kaikista ja kaikesta.
Tyhmyyksissäni koetin alkuun esittää parannusehdotuksia ja elämänmuutoksia, vaikka pieniäkin, asioiden korjaamiseksi. Vähitellen tajusin että valittaminen oli hänelle samaa kuin hengittäminen, elämän leipää ja huvia suorastaan. Ei hän halunnut asioita kuntoon, hän halusi kitistä.
Mitä siihen sitten sanomaan, myöntelin ja nyökyttelin koska niin pääsi vähimmällä. Mutta olipa tylsää seuraa se ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ei persoonan tylsyys minusta siihen liity, miten elää.
Tylsä ihminen puhuu vain ennalta-arvattavia asioita, fraasinomaisia lausahduksia. Jos kertoo jonkun pidemmän jutun, niin se on pitkäveteistä jaarittelua.
Voi kertoa tylsästi Aasian matkasta tai lennokkaasti ja hauskasti tiskauksesta.
Totta tämäkin. Jos ei omassa elämässä tapahdu mitään, eikä ole kiinnostunut mistään niin kyllä semmosen tyypin kanssa on tylsää jutella mistään. Tai ei ole mielipiteitä?
T.6
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varmaan tylsä. Käyn töissä, kaupassa muutaman kerrankos viikossa, olen kotona perheeni kanssa, joskus käymme kävelemässä jossakin, talvella hiihtelemme, kesällä pyöräilemme, teemme ruokaa ja siinäpä sitä onkin. Olen oikein tyytyväinen tasaiseen elämääni. Ystävien elämä kuulostaa aika samanlaiselta. Olen lähes 50 vuotias.
Tuossahan on jo monta asiaa: työ, perhe, hiihto/pyöräilyharrastus, yhdessä tekeminen. Kun tämä henkilö ei kerta kaikkiaan tee niin MITÄÄN. Ei töitä, ei käy missään, ei edes siellä pyöräilemässä. Kävelee joskus korttelin ympäri ja se on sitten päivän aktiviteetti ja jännittävä osuus. AP
Just sellaisten ihmisten kuin AP vuoksi en kerro itsestäni mitään edes tuttaville. Pidän harrastukset tiukasti salassa. Kokemukset omien asioiden kertomisesta ovat melko hyytäviä enkä ole sillä tavalla kova ihminen kuin muut, että kestäisin vähättelyä ilman mielipahaa tai jaksaisin jankuttaa ja väitellä oikeudestani harrastaa jotain itselleni tai muille vaaratonta asiaa. Helpompaa kertoa, että no tulipa tiskattua tai onpas ulkona ollut aurinkoista. Ilkeille ihmisille ei jää samanlaista tarttumapintaa, vaikka varmasti haukkuvat tylsäksi selän takana :-D
Muistuttaisin että yli 50 prosenttia ikätovereistani käyttää valtaosan vapaa-ajastaan videopelien pelaamiseen. Osa varmasti pitää minua tylsänä kun minä en pelaa. Minä taas pidän heitä supertylsinä kun pelaavat. M34
Kun joku ihmettelee muiden ignooraamista antaa tylsän vaikutelman.
Tylsä ihminen jaarittelee vain omia juttujaan ja vaikka sanot hänelle 'joo, kerroitkin jo tuosta tätisi kissan silmätulehduksesta viimeksi' niin hän silti jatkaa kertomistaan siitä tätinsä kissan silmätulehduksesta.
Kertoo ja kertoo. Tunnin päästä hän saattaa kysäistä, että 'mitäs sulle kuuluu?'
Kun vastaat, niin alkaa salaa katselemaan kelloa ja tukahduttaa haukotuksiaan. Noin kahden minuutin kohdalla hän kommentoi sanomaani: ' Ai mutta noinhan se kävi meidän naapurin sedälläkin, kun se lähti ajelemaan kohti kauppaa, niin sitten.......'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennuksena vielä että kyseessä on siis kaveriporukka jossa kyllä kaikilla muilla on se oma persoona nähtävissä, kiinnostuksen kohteita, puheenaiheita. Tämä yksi on vaan sellainen perässä vedettävä tapaus. AP
Kuulostaa siltä, että joku kriisi kaverillasi on ja on sulkeutunut siitä.Ollaan tunnettu jo melkein 10 vuotta ja aina ollut samanlainen että tuskinpa. AP
Mä oon tuntenut sinut noin vartin ja aika negatiivisen kuvan olen saanut sinusta.
Jos kaverisi on tuntenut sinut 10 vuotta niin ymmärrän täysin tämän tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei persoonan tylsyys minusta siihen liity, miten elää.
Tylsä ihminen puhuu vain ennalta-arvattavia asioita, fraasinomaisia lausahduksia. Jos kertoo jonkun pidemmän jutun, niin se on pitkäveteistä jaarittelua.
Voi kertoa tylsästi Aasian matkasta tai lennokkaasti ja hauskasti tiskauksesta.
Hyvin sanottu.
Umpimielisen mistään kiinnostumattomuuden lisäksi tolkuton itsekeskeisyys on piirre, joka tekee mielestäni ihmisestä tylsän. Jos joku ei osaa keskustella mistään muusta kuin omista asioistaan eikä ole kiinnostunut mistään muusta kuin itsestään ja suoraan itseensä liittyvistä asioista, niin ei sellainen ihminen ole kovin virkistävää tai mielenkiintoista seuraa. Lasken vielä mukaan myös pätijät ja besserwisserit, joiden ainoa anti vuorovaikutukselle on toisten ylemmyydentuntoinen näpäyttely, pilkunviilaus ja oman erinomaisuuden korostaminen. Niin new age -hömpältä kuin se kuulostaakin, niin tällaiset ihmiset vaikuttavat sieluttomilta. Paisuneen egon takaa ei löydy mitään omaa, ei tunteita, ei ajatuksia, ei mitään. Pelkkää tyhjää vaan.
23 korjaa: En lukenut aloitusta kunnolla ja kerroin vain esimerkin oikeasti tylsästä ihmisestä. Ap:n kaveri keskittyy opiskeluun ja hyvä niin. Se ei tee hänestä tylsää. Epäilen kanssa ettei hän fiksusti jaa elämänsä tärkeitä asioita ja ajatuksiaan ap:n kanssa. Sehän voisi vaikka kertoa niistä vauva-foorumilla.
Nähtävästi ap ei osaa keskustella muusta kuin musiikista, keikoista ja tv-ohjelmista. Boooring.
Sinä vaikutat sellaiselta helposti ärsyyntyvältä ja juoruiluun taipuvaiselta ihmiseltä, jolle kannattaa esiintyä mahdollisimman tylsänä. Katso "grey rock method" googlesta.
Minuakin pidetään tylsänä ihmisenä.
Sanottu se on suoraan.
Arvelen sen olevan, kun ajattelen järjellä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että joku kriisi kaverillasi on ja on sulkeutunut siitä.Ollaan tunnettu jo melkein 10 vuotta ja aina ollut samanlainen että tuskinpa. AP
Mä oon tuntenut sinut noin vartin ja aika negatiivisen kuvan olen saanut sinusta.
Jos kaverisi on tuntenut sinut 10 vuotta niin ymmärrän täysin tämän tilanteen.
Siis meitä on kaveriporukassa monta ja kaikilla on kerrottavaa ja jaettavaa, heistä saa jotain irti. Paitsi tää yksi. AP
Minua taas ärsyttää kuunnella joutavia työkavereiden höpötyksiä. Oon jo yli 50 v. Ei liene mitkään nuorempien mies, lapsi, ostos, matka jutut saati jotkut TIS ohjelmat. Niin nähty ja koettu kaikki. Mielenkiintoista juttu seuraa on vaikea löytää. Niinpä luen kirjoja ja juttuja vähän erilaisista aiheista. Tosin monet kirjatkin on tyhjän päivästä jaarittelua. Tylsistynyt oon.
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaisin että yli 50 prosenttia ikätovereistani käyttää valtaosan vapaa-ajastaan videopelien pelaamiseen. Osa varmasti pitää minua tylsänä kun minä en pelaa. Minä taas pidän heitä supertylsinä kun pelaavat. M34
Saman huomannut, aina nenä kiinni jossain ruudussa, vaikka kylään tulevat niin ei mene kuin hetki kun pitää se puhelin kaivaa esille ja sen jälkeen onkin aika turha keskustella mistään.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin he edes miettivät mitä sinä teet, mutta sinulla sen sijaan tuntuu olevan ongelma muiden harrastuksista. :)
Jaa, oma elämäni on kyllä paljon tuota sisällysrikkaampaa, mutta tiedän olevani ihmisten seurassa tylsä, sillä olen varautunut ja hiljainen. Ei tule puhuttua omista kiinnostuksen kohteista paljonkaan, joten monet kuvittelevat, ettei niitä ole.