Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tekee ihmisestä tylsän?

Vierailija
28.03.2021 |

Mietin asiaa, sillä pidän itse yhtä ystävääni tylsänä. Tämä henkilö on pari vuotta nuorempi kuin minä eli alle 25, eikä hänen elämässään kerta kaikkiaan tapahdu mitään. Ei kuuntele oikein mitään musaa, ei lue kirjoja, ei seuraa sarjoja tai ohjelmia, ei harrasta mitään. Opiskelee sosiaali- ja terveysalan tutkintoa ja siitä mainitsee välillä että ''tänään tuli opiskeltua klo 9-15 ja nyt pitäis tiskata''.

Miten tällaiset ihmiset jaksaa elämäänsä? Sisältöä päiviin tuo siis lähinnä kävely ja tiskaus tai vessan pesu. Tässä pari päivää sitten tyyppi laittoi viestin että huhhuh mikä päivä ollut, opiskeli aamulla ja kävi tulostamassa jonkun lapun iltapäivällä ja illalla olisi vielä ryhmätyön puhelu. Kysyin ihan suoraan että mikä se huhhuh-osuus oli niin kuulemma yleensä päivät eivät ole noin täynnä toimintaa :D

Tunnetteko vastaavanlaisia tyyppejä?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennuksena vielä että kyseessä on siis kaveriporukka jossa kyllä kaikilla muilla on se oma persoona nähtävissä, kiinnostuksen kohteita, puheenaiheita. Tämä yksi on vaan sellainen perässä vedettävä tapaus. AP

Aika inhottavasti puhut kaveristasi.

Kuulostaa siltä, että joku kriisi kaverillasi on ja on sulkeutunut siitä.

Ollaan tunnettu jo melkein 10 vuotta ja aina ollut samanlainen että tuskinpa. AP

Mä oon tuntenut sinut noin vartin ja aika negatiivisen kuvan olen saanut sinusta.

Jos kaverisi on tuntenut sinut 10 vuotta niin ymmärrän täysin tämän tilanteen.

Siis meitä on kaveriporukassa monta ja kaikilla on kerrottavaa ja jaettavaa, heistä saa jotain irti. Paitsi tää yksi. AP

Tiesitkö, että internetrolleilla on tutkitusti yleensä persoonallisuushäiriö.

-ohis

Vierailija
42/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska, pelkästään otsikon lukemalla ei tullut mieleenikään, että se mitä ihminen tekee päivisin, vaikuttaisi jotenkin hänen kiinnostavuuteensa. Tuli ensin mieleen keskustelutaito, sitten kuuntelutaito. Osaako tulkita tilanteita, vai paasaako vain omiaan, vaikka kukaan ei kuuntele. No, ehkä sitten kiinnostuksen kohteet ylipäätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ei ole kiinnostunut kokeilemaan tai oppimaan mitään uusia asioita.

- Tosikko

- Puhuu vapaa-ajallakin vain esim. työstä 

- Negatiivinen elämänasenne

Vierailija
44/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennuksena vielä että kyseessä on siis kaveriporukka jossa kyllä kaikilla muilla on se oma persoona nähtävissä, kiinnostuksen kohteita, puheenaiheita. Tämä yksi on vaan sellainen perässä vedettävä tapaus. AP

Ollaan tunnettu jo melkein 10 vuotta ja aina ollut samanlainen että tuskinpa. AP

Mä oon tuntenut sinut noin vartin ja aika negatiivisen kuvan olen saanut sinusta.

Siis meitä on kaveriporukassa monta ja kaikilla on kerrottavaa ja jaettavaa, heistä saa jotain irti. Paitsi tää yksi. AP

Syy voi löytyä peilistä, kun katsot siihen.

Kuvittele tämä tilanne tämän kaverisin silmin.

Jakaisitko sinä itsesi kaltaiselle tyypille mitään omia mieltymyksiä? Mieti tätä tapausta kaverisi silmin.

Vierailija
45/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin että yli 50 prosenttia ikätovereistani käyttää valtaosan vapaa-ajastaan videopelien pelaamiseen. Osa varmasti pitää minua tylsänä kun minä en pelaa. Minä taas pidän heitä supertylsinä kun pelaavat. M34

Tuskin he edes miettivät mitä sinä teet, mutta sinulla sen sijaan tuntuu olevan ongelma muiden harrastuksista. :)

Olipa outo kommentti. Tietysti minua harmittaa miksi nuo videopelit ovat niin ylivoimainen kiinnostuksenkohde. Kaverit järkkäävät peli-iltoja ja puhuvat vain peleistään, se yhdistää heitä ja lähentää ystävyyttä. Vähän kuin asuisit maassa jossa tietty valtauskonto on tosi iso juttu ja sinun uskontosi on eri. Ei siinä ole kyse minun asenteesta. M34

Vierailija
46/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jotkut on tuollaisia. Jos hän häiritsee, jätä kaveruus. On todella ikävää että haukut häntä täällä! Sinänsä ymmärrän kyllä että turhauttaa ja ihmetyttää mutta onko se nyt mikään yllätys enää aikuisena että maailmassa on erilaisia ihmisiä. Voi myös olla että hän on vain small talk tason ystävä sulle. 

Vierailija
47/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä tyyppi tekee aina kaiken saman kaavan mukaan, eikä kokeile mitään uutta koskaan.

Se puuttui tosta mun listasta..

T.6

Vierailija
48/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ei vaan saa suunvuoroa teidän porukassa :) Jotkut meistä on sellaisia että ei halua puhua päälle eikä tunkea asioineen toisten keskelle, hitaasti syttyviä ja haluaa miettiä sanomisensa tarkemmin kuin moni hyper-ekstrovertti jolla suu käy koko ajan ja ajatus tulee vartin päästä jos ollenkaan. Lisäksi onhan monetkin ihmiset aika huonoja kertomaan, puhuvat kyllä mutta pitempien juttujen kertominen ei onnistu. Toiset vain tykkää kuunnella jutustelua ja nauttii seurasta vaikkei itse paljon sanoisikaan. Toiset taas saa kynnen katkeamisesta tai takin hukkaamisesta kerrottua pitkän 5 minuutin monologin verran. Temperamenttieroja nämä on ja eivät kohtaa. Yllättävää että olette olleet kauan ystäviä/kavereita. Hyvä niin, tietysti.

Vierailija
49/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän otsikon luettuani meinasin vastata ketjuu, että tylsä on ihminen, jolla ei ole naurua. Ap?

Vierailija
50/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakaisitko sinä itsesi kaltaiselle tyypille mitään omia mieltymyksiä? Mieti tätä tapausta kaverisi silmin.

Kun siellä on muitakin joille jakaa kuin vain minä :D AP

Vierailija
51/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten hän vain ei kerro sinulle niitä muita asioita. Pitää tarkoituksella keskustelut pintapuolisena.

En kyllä ihmettele ollenkaan, ehkä on huomannut että olet sellainen ihminen, joka raportoi negatiiviseen sävyyn muiden tekemisistä vauvapalstalla.

Minullekin tuli tämä mieleen. Kun luin ketjun otsikon, aloin heti ajattelemaan niitä tuttaviani, jotka aina jaksavat sepostaa juurta jaksain jotain ihmissuhdesotkuja ja viikonlopun bileiden tai katsomansa urheiluottelun yksityiskohtia, joita kohteliaasti vain suodatan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Näiden varmaan omasta mielestä "mielenkiintoisten" ihmisen elämä on muka täynnä menoa ja meininkiä, vaikka ovat todellisuusessa itse tosi tylsiä: eivät viitsi seurata maailman menoa tai sivistää/kehittää itseään, tekevät yksitoikkoista työtä vaihtumattomassa ympäristössä ja täyttävät siksi epätoivoisesti vapaa-aikansa jollain aktiviteeteilla. Tai pyörittävät sitä lapsiperhearkea joka varmasti myös viekin aikaa ja energiaa, mutta joka muiden mielestä taas kuulostaa tylsältä.

Minä ja muut sote-alalla työskentelevät kollegani olemme huomanneet, että vapaa-ajalla haluaa vain palautua henkisesti ja fyysisesti. Lisäksi ihmissuhdedraaman jakaminen ja analysointi on tylsää ja vähän elämänkoululaimaista, kun sitä joutuu työssä jo niin paljon kuulemaan. Vapaa-ajalla tarvitsee sille kaikelle vastapainoa. Ja toisaalta haluaa illanistujaisissa ja ystävien kanssa keskustella sitten kaikesta muusta mielenkiintoisesta. Varsinkin kun työssä kohtaa paljon aivan järkyttäviä ja outoja ihmiskohtaloita ja niitä ei pääse salassapitovelvollisuusen vuoksi jakamaan työn ulkopuolisten kanssa. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa miten kaverin tindertreffit sujui, vaan haluaisin mieluummin keskustella avaruudesta, kehitysmaiden diktatuurista tai vaikkapa ihmisten reppureissukokemuksista.

Vierailija
52/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun siellä on muitakin joille jakaa kuin vain minä :D AP

Oletko trolli jolla on mukamas monta eri persoonaa? Oot kaikinpuolin inhottava.

Vierailija
53/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin että yli 50 prosenttia ikätovereistani käyttää valtaosan vapaa-ajastaan videopelien pelaamiseen. Osa varmasti pitää minua tylsänä kun minä en pelaa. Minä taas pidän heitä supertylsinä kun pelaavat. M34

Tuskin he edes miettivät mitä sinä teet, mutta sinulla sen sijaan tuntuu olevan ongelma muiden harrastuksista. :)

Olipa outo kommentti. Tietysti minua harmittaa miksi nuo videopelit ovat niin ylivoimainen kiinnostuksenkohde. Kaverit järkkäävät peli-iltoja ja puhuvat vain peleistään, se yhdistää heitä ja lähentää ystävyyttä. Vähän kuin asuisit maassa jossa tietty valtauskonto on tosi iso juttu ja sinun uskontosi on eri. Ei siinä ole kyse minun asenteesta. M34

Ilmaisit pitäväsi heitä supertylsinä ja oletit, että sen vuoksi kaverisi varmasti pitävät sinuakin sellaisena. Se oli projisointia ja halveksimalla heidän harrastustaan asetit itsesi muiden yläpuolelle.

Vierailija
54/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisit pitäväsi heitä supertylsinä ja oletit, että sen vuoksi kaverisi varmasti pitävät sinuakin sellaisena. Se oli projisointia ja halveksimalla heidän harrastustaan asetit itsesi muiden yläpuolelle.

Lisäksi jos he ovat sinulle tuntemattomia ihmisiä niin miksi se kaivelee? Etsit ne ihmiset, jotka eivät pelaa ollenkaan jos se on niin suuri este ystävyydelle.

Vierailija
55/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ihan ok, mutta nuo videopelit eivät ole mikään perinteinen harrastus, josta on helppo olla neutraali mielipide. Ne on monessa kodissa asia jonka myötä naisella ei ole mies plus 2 lasta vaan 0 miestä ja kolme lasta.

Vierailija
56/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi jos he ovat sinulle tuntemattomia ihmisiä niin miksi se kaivelee? Etsit ne ihmiset, jotka eivät pelaa ollenkaan jos se on niin suuri este ystävyydelle.

Ihan valtaosa kavereistani pelaa pelejä ja se tuo tietyn erilaisuuden näihin suhteisiin. Meillä siis on yhteisiä asioita, mutta suurin kiinnostuksenkohde on eri. M34

Vierailija
57/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen väsynyt ihmisiin, jotka jaksavat miettiä toisten tekemisiä tai olemisia. Sellaiset ihmiset ovat siis tylsiä.

Vierailija
58/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko hänellä olla asperger tai autismin kirjoon kuuluvaa oireyhtymää? Itse tiedän ihmisen kenellä on, ja ihmiset pitävät häntä hieman tylsänä. Voi myös olla että sinulla ja ystävälläsi kemiat eivät vain kohtaa. Mutta erilaisuus on silti rikkautta, ja ystäväsi kuulostaa myös hyvin aidolta ihmiseltä, ei yritä olla enempää mitä on.

Vierailija
59/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan neurokirjolla, jotain raskasta taustalla tai sitten esimerkiksi raudan puutos? Jos jotenkin saisin ohjattua niin ohjaisin verikokeisiin joka sisältää D-vitamiinin ja raudan mittauksen.

Tiedän omasta elämästä ja vähän omasta kokemuksestakin näitä jotka rasittuu todella helposti ja luulevat oikeasti että aloituksessa kuvattu päivä on kiireinen ja raskas yleisellä mittapuulla. Taustalla on ollut noita edellä mainitsemiani tekijöitä.

Vierailija
60/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri joka ei osannut kuin valittaa. Kaikista ja kaikesta.

Tyhmyyksissäni koetin alkuun esittää parannusehdotuksia ja elämänmuutoksia, vaikka pieniäkin, asioiden korjaamiseksi. Vähitellen tajusin että valittaminen oli hänelle samaa kuin hengittäminen, elämän leipää ja huvia suorastaan. Ei hän halunnut asioita kuntoon, hän halusi kitistä.

Mitä siihen sitten sanomaan, myöntelin ja nyökyttelin koska niin pääsi vähimmällä. Mutta olipa tylsää seuraa se ihminen.

Kuulostaa tutulta, itsekin pariin ammivalittajaan törmänneenä yhdyn tähän, että ehdottomasti tylsin ihmistyyppi. Kaikesta kitistään, kaikki nähdään negatiivisessa valossa, ja turha edes yrittää ehdottaa näille ratkaisuja heidän ongelmiinsa.... Huoh.

N32