Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tekee ihmisestä tylsän?

Vierailija
28.03.2021 |

Mietin asiaa, sillä pidän itse yhtä ystävääni tylsänä. Tämä henkilö on pari vuotta nuorempi kuin minä eli alle 25, eikä hänen elämässään kerta kaikkiaan tapahdu mitään. Ei kuuntele oikein mitään musaa, ei lue kirjoja, ei seuraa sarjoja tai ohjelmia, ei harrasta mitään. Opiskelee sosiaali- ja terveysalan tutkintoa ja siitä mainitsee välillä että ''tänään tuli opiskeltua klo 9-15 ja nyt pitäis tiskata''.

Miten tällaiset ihmiset jaksaa elämäänsä? Sisältöä päiviin tuo siis lähinnä kävely ja tiskaus tai vessan pesu. Tässä pari päivää sitten tyyppi laittoi viestin että huhhuh mikä päivä ollut, opiskeli aamulla ja kävi tulostamassa jonkun lapun iltapäivällä ja illalla olisi vielä ryhmätyön puhelu. Kysyin ihan suoraan että mikä se huhhuh-osuus oli niin kuulemma yleensä päivät eivät ole noin täynnä toimintaa :D

Tunnetteko vastaavanlaisia tyyppejä?

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennuksena vielä että kyseessä on siis kaveriporukka jossa kyllä kaikilla muilla on se oma persoona nähtävissä, kiinnostuksen kohteita, puheenaiheita. Tämä yksi on vaan sellainen perässä vedettävä tapaus. AP

Siis yök! Kuulostat semmoiselta tyypiltä kenen kaverina en todellakaan olis. Ehkä häntä ei kiinnosta kertoa sulle oikeasti mitään asioitaan kun huomaa minkälainen paskanjauhaja sä oot. Säälittävää että käytät vielä aikaa siihen että mietit hänen elämäänsä niin paljon että pitää ihan vauva palstalle lähtee kyselemään.

Vierailija
82/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät elä elämäänsä muita varten ja tehdäkseen myönteisen vaikutuksen muihin.

Mä lapsena yritin olla toisten mieleen, mutta vähän varttuneempana sitten lopetin mielistelyn, kun kuraa satoi niskaan toisilta. Olin sitten minkälainen vaan niin vastenmielisesti muhun suhtauduttiin.

Jotenkin tuo on kasvattanut itseäni ihmisenä, että opin arvostamaan hyvän-tahtoisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko hänellä olla asperger tai autismin kirjoon kuuluvaa oireyhtymää? Itse tiedän ihmisen kenellä on, ja ihmiset pitävät häntä hieman tylsänä. Voi myös olla että sinulla ja ystävälläsi kemiat eivät vain kohtaa. Mutta erilaisuus on silti rikkautta, ja ystäväsi kuulostaa myös hyvin aidolta ihmiseltä, ei yritä olla enempää mitä on.

No etpä paljon aspergerista tai autismista tiedä. Kaikenlaista kanssa.

Vierailija
84/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan neurokirjolla, jotain raskasta taustalla tai sitten esimerkiksi raudan puutos? Jos jotenkin saisin ohjattua niin ohjaisin verikokeisiin joka sisältää D-vitamiinin ja raudan mittauksen.

Tiedän omasta elämästä ja vähän omasta kokemuksestakin näitä jotka rasittuu todella helposti ja luulevat oikeasti että aloituksessa kuvattu päivä on kiireinen ja raskas yleisellä mittapuulla. Taustalla on ollut noita edellä mainitsemiani tekijöitä.

Mitä hlvettiä just luin???

Vierailija
85/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri joka ei osannut kuin valittaa. Kaikista ja kaikesta.

Tyhmyyksissäni koetin alkuun esittää parannusehdotuksia ja elämänmuutoksia, vaikka pieniäkin, asioiden korjaamiseksi. Vähitellen tajusin että valittaminen oli hänelle samaa kuin hengittäminen, elämän leipää ja huvia suorastaan. Ei hän halunnut asioita kuntoon, hän halusi kitistä.

Mitä siihen sitten sanomaan, myöntelin ja nyökyttelin koska niin pääsi vähimmällä. Mutta olipa tylsää seuraa se ihminen.

Kuulostaa tutulta, itsekin pariin ammivalittajaan törmänneenä yhdyn tähän, että ehdottomasti tylsin ihmistyyppi. Kaikesta kitistään, kaikki nähdään negatiivisessa valossa, ja turha edes yrittää ehdottaa näille ratkaisuja heidän ongelmiinsa.... Huoh.

N32

No ei ahdistunut kaipaa mitään neuvoja vaan vähän kuuntelua ja myötätuntoa. Vähän on hukassa teillä ihmissuhdetaitojen alkeet.

Vierailija
86/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kerro itsestäni muille kuin erikseen kysyttäessä ja on ihan se ja sama vaikka pitäisivät minua kuinka tylsänä. Saanpahan itselleni enemmän aikaa omiin mielenkiinnon kohteiden toteuttamisiin.

Eikö ole aika epäkohteliasta jos joku vilpittömästi kysyy mistä toinen on kiinnostunut ja pitää käyttää hohtimia että se toinen saa sanottua jotain. Yleensä ihmiset kertoavat mielellään omista harrastuksista ja se vaikuttaa siihen miten keskustelu kehittyy. Jos tietää että joku esimerkiksi inhoaa urheilua mutta on kiinnostunut musiikista ja politiikasta,  niin silloin on helpompi pitää keskustelu sujuvasti hengissä eikä se ole pelkkää hakuammuntaa.

Minä en ihan oikeasti osaa vastata kysymykseen, mistä olet kiinnostunut. Pitääkö kohteliaisuudesta vain keksiä jotain? Tämä on itsellenikin jossain määrin ongelma, kun elämässä ei oikeasti ole mitään suurempia intohimoja. 

87/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee ihmisestä tyläsn. valtion yliholhous ja tämä kontrolli esim täällä että muut lukee minun kommentit ja jättävät julkaisematta. 

Vierailija
88/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin että yli 50 prosenttia ikätovereistani käyttää valtaosan vapaa-ajastaan videopelien pelaamiseen. Osa varmasti pitää minua tylsänä kun minä en pelaa. Minä taas pidän heitä supertylsinä kun pelaavat. M34

Tuskin he edes miettivät mitä sinä teet, mutta sinulla sen sijaan tuntuu olevan ongelma muiden harrastuksista. :)

Olipa outo kommentti. Tietysti minua harmittaa miksi nuo videopelit ovat niin ylivoimainen kiinnostuksenkohde. Kaverit järkkäävät peli-iltoja ja puhuvat vain peleistään, se yhdistää heitä ja lähentää ystävyyttä. Vähän kuin asuisit maassa jossa tietty valtauskonto on tosi iso juttu ja sinun uskontosi on eri. Ei siinä ole kyse minun asenteesta. M34

Ilmaisit pitäväsi heitä supertylsinä ja oletit, että sen vuoksi kaverisi varmasti pitävät sinuakin sellaisena. Se oli projisointia ja halveksimalla heidän harrastustaan asetit itsesi muiden yläpuolelle.

Muuten ihan ok, mutta nuo videopelit eivät ole mikään perinteinen harrastus, josta on helppo olla neutraali mielipide. Ne on monessa kodissa asia jonka myötä naisella ei ole mies plus 2 lasta vaan 0 miestä ja kolme lasta.

Ei taas tätä pelijankkausta. Ihan tosissaan se ei ole isolle osalle sen kummempi harrastus kuin mikään mukaan ja sekä naiset että miehet pelaavat. Olette selvästi tosi spesiaalihelmiä miehiä valinneet jos näin on. Vähän voisi opetella hyväksymään erilaisia tapoja elää ja olla.

Vierailija
89/95 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin että yli 50 prosenttia ikätovereistani käyttää valtaosan vapaa-ajastaan videopelien pelaamiseen. Osa varmasti pitää minua tylsänä kun minä en pelaa. Minä taas pidän heitä supertylsinä kun pelaavat. M34

Tuskin he edes miettivät mitä sinä teet, mutta sinulla sen sijaan tuntuu olevan ongelma muiden harrastuksista. :)

Olipa outo kommentti. Tietysti minua harmittaa miksi nuo videopelit ovat niin ylivoimainen kiinnostuksenkohde. Kaverit järkkäävät peli-iltoja ja puhuvat vain peleistään, se yhdistää heitä ja lähentää ystävyyttä. Vähän kuin asuisit maassa jossa tietty valtauskonto on tosi iso juttu ja sinun uskontosi on eri. Ei siinä ole kyse minun asenteesta. M34

Ilmaisit pitäväsi heitä supertylsinä ja oletit, että sen vuoksi kaverisi varmasti pitävät sinuakin sellaisena. Se oli projisointia ja halveksimalla heidän harrastustaan asetit itsesi muiden yläpuolelle.

Muuten ihan ok, mutta nuo videopelit eivät ole mikään perinteinen harrastus, josta on helppo olla neutraali mielipide. Ne on monessa kodissa asia jonka myötä naisella ei ole mies plus 2 lasta vaan 0 miestä ja kolme lasta.

Ei taas tätä pelijankkausta. Ihan tosissaan se ei ole isolle osalle sen kummempi harrastus kuin mikään mukaan ja sekä naiset että miehet pelaavat. Olette selvästi tosi spesiaalihelmiä miehiä valinneet jos näin on. Vähän voisi opetella hyväksymään erilaisia tapoja elää ja olla.

Miksi kommentoit tähän, jos hermoon ottaa?

Itse vaan levität tätä aihetta entisestään.

Itsekin tunnen tyyppejä joilla on vain pelit mielessä ja itseäni ne ei voisi tippaakaan kiinnostaa. Silti nämä tyypit ovat ihan muuten mukavia tyyppejä.

Eri

Vierailija
90/95 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todennäköisesti olisin ap:n mielestä tosi tylsä ihminen. Minulle puolestaan tylsiä ovat laumasielut, jotka katsovat samoja tv-sarjoja ja leffoja, lukevat samoja kirjoja, kuuntelevat samaa musiikkia. Silloin heillä on yhteistä keskusteltavaa ja ovat toisilleen kiinnostavia ihmisiä. Itse en yleensä viitsi enää edes kertoa tietyille (ap:n kaltaisille) ihmisille, mitä harrastan ja millaista musiikkia kuuntelen, koska tiedän, että he eivät ole kuitenkaan kiinnostuneita niistä asioista, vaan pitävät niitä outoina tai tylsinä. Eivät he voi niihin kommentoida oikein mitään kun eivät tiedä/halua tietää niistä mitään. Samoin minä en voi keskustella kirjoista, sarjoista ja leffoista, kun en niitä katso ollenkaan. Mitä minä niistä sanoisin?

Toivottavasti ap:n "kaveri" löytää itselleen uusia kavereita, joiden kanssa on yhteisiä mielenkiinnonkohteita.

Vierailija
91/95 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mikä mielestäsi tekee sinusta mielenkiintoisen ihmisen?

Entä mikä tekee "ystävästäsi" ystävän sinulle? Miksi hän on ystäväsi, kun on kerran niin kamalan tylsä, persoonaton ja perässä vedettävä? Tosi rumasti ainakin puhut ystävästäsi.

Vierailija
92/95 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin insinöörismiehenä vastaan, että jotkut (mies) kollegat on todella tylsiä. Tylsä on sellainen, joka on usein varsin hyvä teknisissä yksityiskohdissa ja ammatissa muutenkin. Mutta jos keskustelu menee johonkin muuhun elämän alueelle, niin ko. tyyppi ei osaa puhua juuri mitään. Kaikki asiat on teknistä suorittamista. Töissä työskennellään tekniikan parissa ja vapaa-aika menee taloprojektissa (rakennustekniikkaa) ja autoa rassatessa (ajoneuvotekniikkaa).

Ikävä vaan sanoa, mutta tosiaan jotkut insinöörikollegat ei osaa mitään muuta kuin tekniikkaa. Jos keskustelemme hyvästä ruuasta, niin heillä puhe kääntyy kaasugrillin teknisiin ominaisuuksiin. Ja sitten väitellään siitä, mikä grilli on teknisesti paras ym. He eivät osaa puhua edes naisista mitään. Sattumaa tai ei, niin ko. ihmistyyppi on usein poikamies. Hyvä työntekijä mutta pirun tylsää seuraa, jos mennään oluelle.

Vierailija
93/95 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ujot ihmiset on tylsiä aluksi. Harmi, että en pysty tutustumaan heihin paremmin.

Heh, ei se ole harmi, se on siunaus. Win-win-tilanne kaikille. Minä, ujo ihminen, olen löytänyt ne sielunveljeni ja -sisareni, oman pienen joukon elinikäisiä ystäviä.

Ja ne pinnalliset eivät ole aikaansa minuun onneksi tuhlanneet, vaan häipyvät n. viiden minuutin kuluessa. Niin kuuluukin olla. Emme vie toistemme aikaa.

Vierailija
94/95 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan itselläni oli samanlainen kämppis. Hän kävi kerran viikossa kaupassa, aterioi kerran päivässä ja muut ajat oli huoneessaan ilmeisesti lukemassa, opiskelijoita kun oltiin. Hänen kanssaan ei pystynyt keskustelemaan, koska kaikki vastaukset olivat sanan mittaisia. Kerran hänellä kävi kaveri, joka alkoi lopulta juttelemaan minun kanssani, kun siitä toisesta ei irronnut yhtä ainoaa ajatusta. Se oli todella outoa. Tyttö oli laiha ja kaunis, joten varmaan hän on nykyään jossain perheenäitinä.

Muuten pidän tylsyytenä ennakoitavuutta. Jos aina arvaa, mitä toinen aikoo sanoa tai tehdä. Harrastuksilla tai muilla tekemisillä ei ole mitään tekemistä tylsyyden kanssa. Voit vaikka asua keskellä metsää ja tuijottaa kaiket päivät ikkunasta ulos, mutta jos osaat keskustella kiinnostavasti, et ole tylsä. Jotkut baarireissun kuvaukset on tylsiä juttuja, aina sitä samaa.

Itse tylsät tyypit eivät osaa keskustella tai ajatella itse, joten pitävät tylsinä ihmisiä jotka eivät käy keikoilla (ihan kuin riittäisi aikuisen ihmisen suuremmaksi elämänsisällöksi) tai "tee" sitä ja tätä epäkiinnostavaa. Harrastaakin pitäisi tiettyjä tylsiä perusasioita, jotka eivät jaksa kaikkia millään kiinnostaa. Ap:n kuvailusta tuli mieleen, että empä itse jaksaisi noin kapeakatseista, itsenäiseen ajatteluun kykenemätöntä seuraa. Mut hei, perjantaina keikka!! Joo kuolisin mielummin. Tekotaiteellista musaa jota joukkohysteriassa kuunnellaan, jotta voitaisiin tuntea olevansa elossa hetken. Ollaan niin pirun mukana meiningeissä. Ihanaa. Mielummin harjoittelen shakkia koko päivän, mutta tätä ei katsota kiinnostavan ihmisen tekemiseksi.

Vierailija
95/95 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, mikä mielestäsi tekee sinusta mielenkiintoisen ihmisen?

Entä mikä tekee "ystävästäsi" ystävän sinulle? Miksi hän on ystäväsi, kun on kerran niin kamalan tylsä, persoonaton ja perässä vedettävä? Tosi rumasti ainakin puhut ystävästäsi.

Sitä minäkin mietin, että miksi ap on ystävä tämän "tylsän" ihmisen kanssa, kun asia vaivaa häntä niin paljon, että siitä pitää tulla avautumaan av:lle? Eikö ystävyyden pointti vähän niin kuin ole se, että viihtyy toisen seurassa ja pitää hänestä ihmisenä? En jaksa itsekään vain arkisista askareista puhuvia ja "huhhuh, kun väsyttää" -tyyppejä ystävinä mutta ei minulta heitä ystäväpiiristä löydykään. Käy mielessä myös se, mitä jotkut jo vastanneet ovat epäilleet, että tämä ystävä ei jostain syystä halua puhua elämästään aloittajalle ja pyrkii antamaan itsestään tahallisen epäkiinnostavan kuvan. Näin olen muutaman kerran toiminut itsekin, kun vastapuoli on ollut esimerkiksi turhan päällepäsmäröivä tai sellainen, jonka tiesin oudoksuvan ja halveksuvan projektejani ja harrastuksiani.