Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nizza vai Pariisi? Meitä neljä aikuista lähdössä

Vierailija
12.07.2025 |

Ensi vuoden toukokuussa reissuun, muttei päästä yksimielisyyteen kohteesta. Näistä kahdesta tehyävä valinta. Antakaa mielipiteitä kohteitten  puolesta/vastaan, kiitos. 

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt Pariisissa mutta kyllä Nizzasta pidin paitsi ei sielläkään viikkoa saisi menemään vaikka kävisi retkillä lähikaupungeissa kuten Monacossa

Vierailija
2/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nitsa tai Lantsarotte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä Nizzassa muka on?

Vierailija
4/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kivoja, tosi erityylisiä. Riippuu myös haluuako uimaan tai vaeltamaan (Nizza) vai nauttiiko enemmän kaupunkikulttuurista ja museoista (Pariisi). Pariisista pääsee helposti esim. Champagnen alueelle, Nizzasta taas Provencen pikkukyliin, Marseilleen tai Italian Liguriaan.

Vierailija
5/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä haluatte. Jos aurinkoa ja rantalomaa, niin Nizza. Jos kaupunkinähtävyyksiä, kauppoja, ravintoloita ja museoita niin Pariisi. Nizza on nähty parissa päivässä.

Vierailija
6/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Pariisi ehdottomasti. Nizzassa ei ollut yhtikästä mitään. 

Vierailija
7/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa olen käynyt, ja onhan Pariisi ihan omaa luokkaansa. Löytyy ihan kaikkea mahdollista. Kiinnostaa sitten tiede, taide tai kirjallisuus, Pariisi on kaiken mekka. On toki myös muotia, urheilua, kukkia, historiaa.. Upea kaupunki. 

Nizza on ihan kiva, ja sieltä voi mennä junalla Cannesiin tai matkustaa Monacoon, tai Italian puolelle, joten onhan sielläkin. 

Mutta noista kahdesta Pariisi. 

Vierailija
8/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti Pariisi, pelkästään Versaillesin puutarhassa saa helposti kulumaan kokonaisen päivän.

Vierailija
9/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizzaan jos menee pitää älytä lähteä käymään Monacossa, Cannesissa, Antibesissa, Ezessä tai vaikka Mentonissa sekä muissa Provencen kylissä. Itse Nizza ei ole kovin kummoinen.

Vierailija
10/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toisille riisiä ja toisille pitzaa ja eikö syömään.

Vierailija
11/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykännyt Pariisista, meluisaa ja likaista.

Nizzaan siis, ihana rantakatu ja pikkukivinen ranta ja lähellä kaupat, ravintolat ja vanha kaupunki, iltaelämää ja shoppailua, ratikka kulkee myös. Sieltä junaretki Monacoon ja Cannesiin tai.muihin rannikon pikkukaupunkeihin, junat edullisia, siistejä, ilmastoituja, ja rata kulkee merimaisemissa, tai jos vuokraatte auton tai bussilla vaikka ylös vuorille Grassen hajuvesikaupunkiin. 

Vierailija
12/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza on ihana kohde. Itse majoituin Cannesissa ja sieltä tein retkiä Nizzaan, Monacoon ja Italian puolelle junalla. Hyvin sain kuukauden kulumaan eri kohteita tutkiessa 

Vierailija
13/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi jos pitää afrikkalaisista eikä haittaa joka kadunkulmassa kyyläävät arabit.

Vierailija
14/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen noin isolle ryhmälle Pariisia. Hyvää ruokaa, taidetta, nähtävyyksiä. Nizza ja kaunis paikka, ehkä naisporukoiden suosikki. Taidetta ja ihanaa kaupunkielämää meren äärellä. 

Vierailija
15/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nizzaan jos menee pitää älytä lähteä käymään Monacossa, Cannesissa, Antibesissa, Ezessä tai vaikka Mentonissa sekä muissa Provencen kylissä. Itse Nizza ei ole kovin kummoinen.

Paitsi ei siellä Monacossakaan mitään nähtävää ollut. Todella tylsiä molemmat paikat Nizza ja Monaco. 

Vierailija
16/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nizza on ihana kohde. Itse majoituin Cannesissa ja sieltä tein retkiä Nizzaan, Monacoon ja Italian puolelle junalla. Hyvin sain kuukauden kulumaan eri kohteita tutkiessa 

Juna oli kyllä nyt heinäkuussa niin täyteen tupattu mennen tullen Monacoon että en viihtyisi siinä yhtään pidempään.

Vierailija
17/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ei siellä Monacossakaan mitään nähtävää ollut. Todella tylsiä molemmat paikat Nizza ja Monaco. 

Me käytiin myös Get Your Guiden retkellä Moustiers-Sainte-Mariessa mikä oli kyllä idyllinen paikka mutta retki muuten ei ollut oikein mieluinen (huono opas/kuski)

Vierailija
18/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monaco on enemmänkin kokemus kuin nähtävyys. Rumahan se paikka on, mutta erikoinen koettavaksi.

Vierailija
19/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en menis kumpaankaan. Miksette mene Ljubljanaan?

Vierailija
20/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monaco on enemmänkin kokemus kuin nähtävyys. Rumahan se paikka on, mutta erikoinen koettavaksi.

Kieltämättä ne karut kerrostalot siellä hämmentää. Jos olisi miljonääri, asuisi ehkä mieluummin jossain kauniimmassa paikassa. Vaikka vähän verojakin maksellen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan