40-50v, mitä kuuluu päivittäiseen kasvojen ihon hoitoon?
Millä puhdistatte kasvot iltaisin, kosteusvoiteet, silmänympärysvoide jos käytät, seerumeita tms käytössä?
Entäpä ehostus ja onko jokin kirkastava tmv tuote vaikkapa silmänalusille jota suosit?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta 39v, mutta:
Iltaisin kasvoille jojobaöljyä vaikuttamaan ennen suihkua, kasvohieronta Gua Sha -kivellä ja sormilla
Suihkussa:
-öljypohjainen puhdistusgeeli sonic-kasvoharjauksen kanssa
-kerran viikossa kuorintavoide
-leukaperien hormonaaliseen akneen hieron suolakiveä ja annan vaikuttaa hetken ennen huuhtomista
Suihkun jälkeen/aamuisin kasvot ja dekoltee:
-silloin tällöin iltaisin hyaluronihappo kangasnaamio 20min
-silloin tällöin iltaisin mikroneulausrullailu
-pari kertaa viikossa aamuisin kasvojumppa-ruusuvettä
-kasvojen yläosaan retinolia/c-vitamiiniseerumia ja akneen taipuvaiseen leukaan niasiiniamiiniseerumia
-hyaluronihapposeerumia
-kollageeniseerumia silmien sivunurkkiin ja otsaan-kofeiiniseerumia silmien alle
-jojobaöljyä koko kasvoille
-paksua yövoidetta (myös päivisin)
-uudelleen ruusuvettä sumutettuna
-aamuisin kasvoille tarkoitettua aurinkovoidetta (keväisin/kesäisin)
-yöksi silikoniset Oia- patch -laput otsalle ja silmien alle
+pitää muistaa juoda päivän aikana vettä
Siis korealaista ihonhoitoa!
Minäkin aloitin viitisen vuotta sitten. Parasta on kun saa ihon niin hyvään kuntoon, ettei tarvi meikkivoiteita. Aikaahan siihen saa uppoamaan.
Ajan parran suihkussa höylällä. Vältän katsomasta peiliin.
Illalla pesen suihkussa lactoline -nestesaippualla kasvot. Laitan Lumenen hydraoliinihappiseerumin ja kosteusvoidetta. Aamuisin pyyhin kasvot Lidlin kasvovedellä ja sama seerumi ja kosteusvoide + aurinkosuoja 50. Minulla on maksaläiskiä 🥺. Edes tuo suoja ei estä niiden tummumista. Auttaisiko niihin joku?
Mulla ei mitään. En edes muista millon olen pessyt naaman.
Pesu illalla liv saippua, niveaa naamaan.Aamulla kylmä vesi.Meikaan vain jos on menoa juhliin,jokainen tietää juhlien aika ei ole. Kesät huudon kasvot,hiukset koko kehon merividessä.Hampaat pysyy valkosina puhtaina ja suu terveenä.Aina käytäen meri-Suolaa keitin veteen ja hampaiden pesu sillä.Kun jos käytät kaiken maailman hoitoja ihoosi.Katso ettei niissä ole silikoni.Se on kaiken aineiden värin,säilyvyyden jatuoksun pitäjä,Mutta keholle kuin hiuksille myrkkyä.
En kastele naamaa päivittäin jos olen koko päivän kotona. Vain kun lähden ulos niin huuhtelen kylmähköllä vedellä ja jotain voidetta, ihan vaikka apteekin perusvoidetta. Illalla aavistus puhdistusainetta ja kookosöljyä kasvoihin. En meikkaa lainkaan. Olen 57 v nainen.
Kasvojen puhdistukseen hyvä aine Viru Valge 60%.
46 v ikää. Aamulla vesipesu, hyaluronihapposeerumi, kosteusvoide, aurinkosuojallinen meikkivoide. Illalla tuplapuhdistus Luonkos öljypuhdistuskakku + Esse puhdistusmaito, sitten Medik8 retinoliseerumi, ruusuvesi ja ruusunmarjaöljy.
Aamulla aurinkovoiteet naamaan, illalla pesu saippualla ja kosteusvoidetta päälle.
Aamuin illoin pesu Face Halo-puhdistuslapuilla (aivan fantastinen, täysin kemikaaliton puhdistus, ja kyllä, esim. meikki todellakin lähtee). Kosteusvoide vaihtelee, tällä hetkellä La Roche-Posayn Toleriane-voiteet, joskus jotain seerumia kuten Cosmeceuticals Elixir Niactil. Olen hyvin allerginen/herkkäihoinen.
Huuhtaisen pari kertaa päivässä samalla kun pesen hampaat, ja pesen saippualla kerran päivässä suihkussa. Kosteusvoidetta saatan pyyhkäistä satunnaisesti samalla kun rasvaan kädet.
Naiset.
Miksi te hierotte, rassaatte ja panikoitte niiden naamojenne kanssa?
Eikö voi vain olla semmoinen, kun on?
Varsinkin 40+ naaraat. Ei se enää kuulukkaan nassun olla mallitasoa. Sä vanhenet niin kuin kuuluukin. Siinä ei kusetusrasvat auta.
M45
Paljonko menee rahaa näihin kusetus ja peittely rasvoihin ja meikkeihin?
Miksi pitää tehdä itsestä eri näköinen kun on?
Mikä tää vimma on?
Vierailija kirjoitti:
Naiset.
Varsinkin 40+ naaraat. Ei se enää kuulukkaan nassun olla mallitasoa. Sä vanhenet niin kuin kuuluukin. Siinä ei kusetusrasvat auta.
M45
40+ mallejakin on olemassa, btw. Ei ikä tai rypyt tarkoita, etteikö voisi olla mallitasoa.
Ihan sen takia, että on mukavampi olla kun iho ei hilseile, punota ja kutise.
Vierailija kirjoitti:
Naiset.
M45
Kannattaa kysyä Yli-viikarilta, on valtion kustantama viimeisin tieto ja voisi hyvin jakaa, kun menee veronmaksajien piikkiin.
Pesen illalla rexonan palasaippualla samalla kun käyn suihkussa. Jos kiristää naamaa, laitan jotain tavallista perusvoidetta. Mulla ei ole yhtään ryppyä. Välillä pukkaa yksittäinen finni naamaan niinkuin joskus teininä.
Kuulostaa niin monimutkaiselta joidenkin naamanrassaus. Käytän sen ajan mieluummin niin, että menen aikaisemmin nukkumaan.
N42
Vierailija kirjoitti:
Paljonko menee rahaa näihin kusetus ja peittely rasvoihin ja meikkeihin?
Miksi pitää tehdä itsestä eri näköinen kun on?
Mikä tää vimma on?
Ei tämä ole mikään vimma, jotkut haluavat huolehtia ulkonäöstään, se meille sallittakoon.
Mä laitan mieluummin rahani kosmetiikkaan ja kauniisiin vaatteisiin kuin vaikkapa viinaan, roskaruokaan ja tupakkaan.
Käytän puhdistukseen herkän ihon puhdistusmaitoa ja misellivettä. Aamulla hyaluroniseerumi, heksapeptidikapseli, geelimäinen kosteuttaja, silmänympärysvoide ja päivävoide sekä aurinkosuoja 50-suojakertoimella. Illalla hyaluroniseerumi, bee venom -seerumi, geelimäinen kosteuttaja, c-vitamiiniseerumi, silmänympärysvoide, retinolivoide. Ehostukseen käytän silmänrajauskynää, luomiväriä, ripsiväriä ja kasvojen iholle ihoni sävyistä peitevoidetta kevyesti vain niihin kohtiin joissa on epätasaisuutta ihon värissä.
Ikää 40. Tähän menee hirveästi rahaa tuloihini nähden, saan todella pientä palkkaa joten ihonhoito tulee minulle kalliiksi vakkeivät käyttämäni tuotteet mitään luksustuotteita ole vaan ihan tavallisia. Ja posket roikkuvat silti, ryppyjä tulee, näytän harmaalta ja väsyneeltä. Mutta en pysty luopumaan näistä tuotteista, vaikka oikeastaan itsekin tiedän, etteivät ne tee sitä mitä lupaavat.