40-50v, mitä kuuluu päivittäiseen kasvojen ihon hoitoon?
Millä puhdistatte kasvot iltaisin, kosteusvoiteet, silmänympärysvoide jos käytät, seerumeita tms käytössä?
Entäpä ehostus ja onko jokin kirkastava tmv tuote vaikkapa silmänalusille jota suosit?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
46 v ikää. Aamulla vesipesu, hyaluronihapposeerumi, kosteusvoide, aurinkosuojallinen meikkivoide. Illalla tuplapuhdistus Luonkos öljypuhdistuskakku + Esse puhdistusmaito, sitten Medik8 retinoliseerumi, ruusuvesi ja ruusunmarjaöljy.
Mihin helvettiin sä tarvit tota arsenaalia veden lisäksi?
Paljonko maksaa koko setti?
Kuulostat siltä pakkomielteiseltä hullulta, joka muutama kuukausi sitten suolti palstan täyteen meikkaamisen vastaisia avauksia. 🤣
Täytän tänä vuonna 40. Toistaiseksi rutiinit on tällaiset: Pesen hellävaraisella kasvojen puhdistusaineella noin joka toinen ilta. Lisäksi käytän kuorinta-ainetta silloin jos iho vähän hilseilee, eli ehkä kerran kuussa. (Jotain Nivean riisiä sisältävää kuorinta-ainetta, kun mikromuovit on pahasta.) En ole koskaan kauheasti meikannut ja nyt kun ollaan kotona etätöissä, niin en pese siksi kasvojakaan joka ilta. Muuten pesisin joka ilta. Pesun jälkeen laitan apteekin perusrasvaa kuiviin kohtiin, usein en mitään. Aurinkorasvaa laitan ulos kirkkaalla auringonpaisteella. Senkin tajusin vasta 30+ . Sitä ennen en käyttänyt mitään. Kasvohoidoissa en käy. En ole käynyt kertaakaan koko elämän aikana.
Tekisi mieli kokeilla kaikkea, mutta jotenkin olen kauhean varovainen enkä uskalla. Esim. mikroneulausta tekisi mieli kokeilla, mutta toisaalta luin kokemuksia että joillain on mennyt iho sillä pilalle kokonaan ja vanhentunut hetkessä 10 vuotta. Lisäksi luin että se lisää syöpäriskiä. Erilaisia seerumeitakin olisi kiva kokeilla, mutta toisaalta olen lukenut että niihin jää koukkuun ja esim. joku hyaluranihappo turvottaa ihoa loppujen lopuksi vain rypistää sitä enemmän, jos siitä luopuu. Taidan siis mennä vielä pitkään näillä nykyisillä kasvojenhoitorutiineilla. Sitten varmasti kokeilen jotain uutta, kun vanhentuminen alkaa näkymään. Tällä hetkellä ei onneksi vielä näy. Otsassa on pari kevyttä uurteen pätkää toisella puolen otsaa, mutta toistaiseksi nii hentoja että välillä niitä ei meinaa edes erottaa, eli ihon kuivuuden mukaan taitavat vaihdella näkyvätkö vai ei. Muuten en huomaa mitään muutoksia. Omalla äidillä oli pitkään tosi nuorekas iho, vaikka ei käyttänyt ikinä edes aurinkorasvaa, eikä ikinä meikannut ja pesi vain vedellä iltaisin. Aina luultiin 15 vuotta nuoremmaksi. Siksi kai olen varovainen kaiken erikoisemman kokeilun suhteen. Toisaalta mulla ei taida olla äidin ihoa, vaan olen tullut enemmän isääni. Mutta silti aion ottaa vahvemmat keinot käyttöön vasta kun ryppyjä tai selviä uurteita näkyy.
Aamuisin:
Parranajo
Puhdistusaine
Kosteusvoide
Aurinkovoide (talvikuukausina en näe tarpeelliseksi)
Iltaisin:
Puhdistusaine
Kosteusvoide
Joka toinen päivä:
BHA kuorinta-aine
M40
Peseydyn suihkussa päivittäin ja pyyhin rähmät silmän ympäriltä pyyhkeellä. Siinäpä se. :)
Jokainen saa tosin tehdä, kuten haluaa. Jos joku tykkää laittaa rahansa ja valaa uskonsa kosmetiikkaan, siitä vain. Itse taas uskon, että aika lailla noiden tököttien vaikutus on lähinnä placeboa. Varmaan rasvaaminen voi hieman auttaa, itse en tosin tee sitäkään paitsi joskus talvella, kun naama on ihan kireäksi kuivunut, mutta ei iän tuomille rypyille mitään D. Copperfield-tyylisiä (kadottaa rypyt) taikakeinoja ole. Jos joku
40 - > on rypytön, niin kyllä siinä on sitten jo otettu botoxit ja kirurgin veitsi apuun.
Helpompaa on henkisesti löysätä ja vaan nautiskella kuin heittäytyä epätoivoiseen pyörteeseen, josta ei älyllisesti ajatellen ulospääsyä ole. Vanhenemisessa nimittäin vain alamäki on aina varma.
Aamulla aurinkosuojavoide jos muistan. Töistä tultua suihkussa puhdistusvaahdolla pesu ja yövoide naamaan. Joskus aniharvoin ripsiväri. Siinä kaikki.
Illalla poistan meikkipyyhkeellä silmämeikin ja suihkussa pesen naaman vedellä. Ei muuta. Ehkä kerran kolmessa kuussa pesen Lumenen puhdistusnesteellä naaman suihkun yhteydessä.
Aamuin illoin pesu puhdistusgeelillä ja kosteusvoidetta. Ei muuta.
Olen minimalisti. Aamulla pyyhin kasvot ruusuvedellä. En laita meikin alle mitään rasvaa, koska ihoni on rasvainen.
Illalla pesen meikit pois suihkussa jollain hajustamattomalla putsarilla. Viimeistelen meikin puhdistuksen jollain kasviöljyllä vanulapulla pyyhkäisemällä ja se myös kosteuttaa ihon. Siinä kaikki.
Joskus käytän suihkussa kuorintaa, mutta harvemmin enää nykyään.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Käytän puhdistukseen herkän ihon puhdistusmaitoa ja misellivettä. Aamulla hyaluroniseerumi, heksapeptidikapseli, geelimäinen kosteuttaja, silmänympärysvoide ja päivävoide sekä aurinkosuoja 50-suojakertoimella. Illalla hyaluroniseerumi, bee venom -seerumi, geelimäinen kosteuttaja, c-vitamiiniseerumi, silmänympärysvoide, retinolivoide. Ehostukseen käytän silmänrajauskynää, luomiväriä, ripsiväriä ja kasvojen iholle ihoni sävyistä peitevoidetta kevyesti vain niihin kohtiin joissa on epätasaisuutta ihon värissä.
Ikää 40. Tähän menee hirveästi rahaa tuloihini nähden, saan todella pientä palkkaa joten ihonhoito tulee minulle kalliiksi vakkeivät käyttämäni tuotteet mitään luksustuotteita ole vaan ihan tavallisia. Ja posket roikkuvat silti, ryppyjä tulee, näytän harmaalta ja väsyneeltä. Mutta en pysty luopumaan näistä tuotteista, vaikka oikeastaan itsekin tiedän, etteivät ne tee sitä mitä lupaavat.
Ootko koskaan miettinyt että ehkä sun rypyt ja ihon harmaus johtuukin siitä että tunget iholle liikaa kaikkea. Harvalla 40-vuotiaalla on vielä ryppyjä.
Pyyhin misellivedellä aamuisin, illalla suihkussa jollakin geelimäisellä puhdistusaineella. Muutaman kerran viikossa käytän retinoliöljyä ja muina iltoina seerumia. Huuliin öljyä tai paksua huulivoidetta. Kulmiin ja ripsiin kasvuseerumia. Päiväksi laitan BB-tai CC-voidetta jossa on korkea suojakerroin ja puuteria. Korealaiset tuotteet ovat erinomaisia koska ne on suunniteltu enemmän rasvoittuvalle iholle kuin suomalaiset. En osta erillistä silmänympärysvoidetta, mutta jos olen saanut ilmaisen näytteen, niin yritän muistaa laittaa illalla. Näytepussit ovat yllättävän riittoisia kun saksilla avaa pari milliä kulmasta. Myös hygieenisempiä kuin purkkituotteet.
N50
Ois ollut tosi kiva jos tässä ketjussa olisi voinut jutella aiheesta ja vaihtaa kokemuksia eri tuotteista ja hoidoista, sen sijaan että pitää jatkuvasti jankata noiden kosmetiikavihaajien kanssa, joiden itsetunto vaikuttaa olevan sidoksissa siihen kuinka monelle ventovieraalle he saavat lauottua ”totuuksia” anonyymisti.
Täällä huomaa, miten huonosti ihmiset hoitavat omaa ihoaan, hyvä jos edes kunnolla pesee kasvojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän puhdistukseen herkän ihon puhdistusmaitoa ja misellivettä. Aamulla hyaluroniseerumi, heksapeptidikapseli, geelimäinen kosteuttaja, silmänympärysvoide ja päivävoide sekä aurinkosuoja 50-suojakertoimella. Illalla hyaluroniseerumi, bee venom -seerumi, geelimäinen kosteuttaja, c-vitamiiniseerumi, silmänympärysvoide, retinolivoide. Ehostukseen käytän silmänrajauskynää, luomiväriä, ripsiväriä ja kasvojen iholle ihoni sävyistä peitevoidetta kevyesti vain niihin kohtiin joissa on epätasaisuutta ihon värissä.
Ikää 40. Tähän menee hirveästi rahaa tuloihini nähden, saan todella pientä palkkaa joten ihonhoito tulee minulle kalliiksi vakkeivät käyttämäni tuotteet mitään luksustuotteita ole vaan ihan tavallisia. Ja posket roikkuvat silti, ryppyjä tulee, näytän harmaalta ja väsyneeltä. Mutta en pysty luopumaan näistä tuotteista, vaikka oikeastaan itsekin tiedän, etteivät ne tee sitä mitä lupaavat.
Ootko koskaan miettinyt että ehkä sun rypyt ja ihon harmaus johtuukin siitä että tunget iholle liikaa kaikkea. Harvalla 40-vuotiaalla on vielä ryppyjä.
Mä olin jo 37 vuotiaana ryppyinen. Esim. Posket kuin ohutta ruttusta paperia.
Lopeta jankkaus jo, kuinka monta kommenttia ajattelit vielä tykittää tähän ketjuun?