Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näytän juopolta, vaikka olen aina ollut absolutisti

Vierailija
23.03.2021 |

Olen siis juopon näköinen hoikahko nainen ja ongelmana ovat enimmäkseen kasvoni ja ehkä hiuksetkin. Minkälaisilla kotikonsteilla muuttuisin raikkaamman näköiseksi?

Ongelmia:

-punoittavat silmät ja iho (syyt: piilolinssit ärsyttävät silmiä ja ihoni on herkkä ja siihen tulee helposti finnejä)

-rasvaisen ja sotkuisen näköiset hiukset (hiuslaatu on sellainen, että takkuuntuu, ellei hiukset ole kiinni arkena, lisäksi päänahka rasvoittuu helposti. Maantienruskea näyttää törkyiseltä helposti, mutta en ole käynyt kampaamossa kohta vuoteen)

-epäsiistin näköinen olemus (en jaksa ostaa uusia vaatteita kovin usein ja haluaisin kuluttaa vaatteet aina "loppuun" -> näytän nuhjaiselta ja nukkavierulta)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda silmälaseihin, mulla on herkät silmät enkä voi piilareita käyttää.

Ne lasit kehystää myös kasvoja.

Käy kampaajalla, sieltä osataan neuvoa hyvä shampoo ja hoitoaine, kannattaa ostaa just ne mitä suositellaan, vaikka maksaa enemmän kun kaupassa. Hiuksiin pitää leikata muotoa ja mallia.

Osta kirparilta vaatteet, saa ekologisesti vaihtelua. Kuluta kulahtaneet vaatteet loppuun vaikka puutarha tai remontti hommissa..

Kosmetologi osaa neuvoa ihon hoidossa parhaiten.

Hiuksia en ole leikkauttanut noin vuoteen ja latvat hapsottavat hieman ja väri on lähes oma (hiukset ovat pitkät). Houkuttelisi leikata kotona hiukset jonkun youtube-videon ohjeilla, mutta joutuisin ehkä ojasta allikkoon vain eli on pakko mennä kampaajalle.

T. Ap

Olen itse leikannut hiukseni varmaan ainakin 15 vuotta. En enää antaisikaan kenenkään muun leikata tai värjätä. En ollut ennen koskaan täysin tyytyväinen kampaamon jäljiltä. Nyt olen. 🙂

Vierailija
22/35 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni juoppo näyttää ”juopolta” ihan muista syistä kuin alkoholista. Ei se juuri vaikuta ulkonäköön.

Hyvä pointti. Se "juoppomainen" ulkonäkö liittynee yleiseen hoitamattomuuteen ja nuhjaisuuteen. Itsekin olen tuntenut alkoholin suurkuluttajia, jotka näyttivät siisteiltä ja kauniilta/komeilta sekä siropiirteisiltä, kun siis pitivät ulkonäöstään huolta ja heillä oli/on muutenkin hyvä itseluottamus.

Pitäisi jostain löytää motivaatiota itsensä hoitamiseen, vaikka motivaatio on käytännössä täysin olematon sellaiseen. Ainoat ajanjaksot, jolloin se on kiinnostanut, on ollut joku ihastumisjuttu, jolloin ihastukseni vuoksi olen meikannut, ostanut uusia vaatteita ja jopa silittänyt niitä jne.

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava askel onkin motivaation löytäminen. Jos siis ainoa motivaattori on minua juopoksi luulevat vieraat ihmiset, niin sellaisen negatiivisuuden kautta on vaikeaa löytää iloa itsensä puunaamiseen. Kun ei ole mitään ihmissuhdetta tms., jonka takia mun olisi erityisen motivoivaa tsempata.

T. Ap

Vierailija
24/35 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloudellisesti mahdollista, osta pukeutumispalvelu, jossa ammattilaisen kanssa valitaan siistit vaatteet, ja tärkeänä kriteerinä yhteensopivuus ja helppohoitoisuus. Silloin ei tarvitse päivittäin käyttää energiaa vaatteiden miettimiseen, eikä kaikkia tarvitse niin ahkerasti huoltaa kun on mietitty kestävät rypistymättömät materiaalit. Myös oikea väri ja itselle sopivat leikkaukset tekevät ihmeitä ulkomuodolla.

Myös asiansa osaavalla kampaajalla voi kertoa ongelmansa, ja löytyy helposti ylläpidettävä malli, sekä oikeat tuotteet että on mahdollisimman pienellä arkipanostuksella siisti.

Piilolasit vaihtaisin silmälaseihin, jos ne eivät kerran sovi, lasit myös tuo helposti särmää ulkonäköön ja nekin kannattaa siis valita liikkeessä ammattilaisen opastuksella, jos itsellä ei kiinnostusta aiheeseen ole.

Samaten voi mennä kosmetiikkaosastolle pyytämään apua, esimerkiksi päivävoiteen vaihtaminen sävyttävään voisi saada ihon näyttämään hehkuvalta ilman lisävaivaa, jos meikkaaminen ei ole sinun juttu. Myös kulmakarvat, huulet ja silmänrajaukset saa kestona (kunhan katsoo että on kunnon ammattilainen joka tietää mitä tekee!!) niin on aina skarppina.

Kerralla siis otat urakaksesi hoitaa sellainen pohjatyö, ettei joka päivä tarvitse erikseen asiaa miettiä.

Vierailija
25/35 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, en juo enkä polta ja silti näytän sellaiselta röökimuijalta hehheh

Vierailija
26/35 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaa nuo luettelemasi virheet, eli värjää tukka ja pese se joka päivä, osta siistejä vaatteita ja käy laserleikkauksessa.

Olin ehdottamaisillani laserleikkausta. Olen itse käynyt juurikin sen vuoksi, ettei silmät kestäneet enää piilolinssejä. Nyt on näkö hyvä, eikä silmä-ärsytystä juurikaan esiinny.

Hiusten hoito lienee kimurantimpi juttu. Liika peseminen, vieläpä väärillä aineilla voi aiheuttaa juurikin tuon rasvoittumiskierteen. Itse käytän shampoota vain harvoin, pesen pelkällä lämpimällä vedellä. Kasvohoitokin on kovin yksilöllistä ja parhaiten osannee neuvoa TOSI ammattilainen kosmetologi. Voimakkaat kemikaalit eivät kenenkään iholle hyvää tee. Tämänkin suhteen, itse käytän ainoastaan mietoa saippuaa ja lämmintä vettä. Huuhtelu kylmällä vedellä ja vähän kasvovettä.

Itse olen kyllä jo vanha ukko, kuppiakin on tullut otetuksi, joten metodini eivät ehkä sovellu kauniimman sukupuolen ohjeiksi, kun heillä taitaa hormonitoimintakin vaikuttaa huomattavasti enemmän kuin meihin "setämiehiin"

Vierailija
27/35 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa veneessä, elän käytännössä täysin alkoholitonta elämää ja näytän silti omastakin mielestäni vähän resuiselta laitapuolen kulkijalta. Skarppaan vaan silloin kun on äärimmäinen pakko, pystyn halutessani pistämään ihan edustavankin ulkokuoren päälle varsin nopeasti. Mutta heti kun tuota ei tarvita, palataan taas normaalitilaan. Korona-aika viimeistään todistanut osaltani tämän.

Vierailija
28/35 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samassa veneessä, elän käytännössä täysin alkoholitonta elämää ja näytän silti omastakin mielestäni vähän resuiselta laitapuolen kulkijalta. Skarppaan vaan silloin kun on äärimmäinen pakko, pystyn halutessani pistämään ihan edustavankin ulkokuoren päälle varsin nopeasti. Mutta heti kun tuota ei tarvita, palataan taas normaalitilaan. Korona-aika viimeistään todistanut osaltani tämän.

Jep, sama juttu. Olen melkeinpä naispuolisen Rölli-peikon näköinen. Ja kyllä minustakin saa normaalin näköisen, mutta itseltäni se vaatii aivan hillittömästi vaivannäköä.

T. Ap

Vierailija
29/35 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos silmäsi eivät pidä piilolinsseistä, palaa silmälasien käyttäjäksi tai ala säästää laserleikkaukseen.

Vaahdota shampoo pää alaspäin ja huuhtele myös, niin saat huuhdeltua kaikki shampoo- ja talijämät hiuspohjasta. Älä käytä shampoota missään nimessä ruokalusikallista enempää tai ylipeseminen pitää päänahan rasvoittuneessa paniikkitilassa. Hoitoaineen sijaan takkutukkaan kannattaa käyttää hiusnaamiota ja pesun jälkeen laittaa latvoihin hoitovoide. Vähentänyt itselläni takut lähes olemattomiin.

Vanhat vaatteet eivät ole mikään syy näyttää nukkavierulta. Omani ovat pääasiassa vanhoja, kirpputoreilta tai muuten vaan käytettyinä ostettuja. Tahranpoisto, nukkakampa, silitysrauta ja oikein suoritettu pesu tekevät ihmeitä. Myös uusissa vaatteissa voi näyttää homssuiselta, jos niistä ei pidä huolta.

En ole käyttänyt silitysrautaa varmaankaan noin 10 vuoteen. Pesen vaatteet huolellisesti, mutta ajan hammas näkyy niissä muutaman vuoden käytön jälkeen. Käytän myös yleensä samoja vaatteita mukavuussyistä.

Näytän vähän joltain Janis Joplinin rumemmalta siskopuolelta. Jotenkin kasvonpiirteeni ovat sellaiset. Hiuksillenikaan en ollut vuosikausiin käyttänyt mitään hiustenmuotoilutuotteita, vaan annoin kuivua ne sellaisinaan.

Miten paljon naiset normaalisti satsaavat ulkomuotoonsa? Haluaisin periaatteessa elää yhtä simppelisti kuin mies ulkonäköjuttujen osalta, mutta on varmaankin pakko nöyrtyä silittämään vaatteita ja laittamaan hiuksia sekä meikkaamaan. Ei jotenkin kiinnosta ulkonäön virittely yhtään, mutta pakko jotenkin nöyrtyä sellaiseen, kun väsyttää se ikävä suhtautuminen vain ulkokuoreni perusteella.

T. Ap

Mieskin voi näyttää alkoholisoituneelta, vaikkei joisi. Olen mies, ja itselläni uni vaikuttaa paljon. En nuku aina hyvin ja siitä on välittömästi seurauksena juoppoefekti. Naama turvoksissa ja väsyneet silmät. Jos hiukseni ei ole leikattu säännöllisesti, niin siitäkin alkaa tulla laitapuolenkulkijan näköisyyttä. Jos en pidä itseäni hoikassa kunnossa, niin taas alkaa naama mennä juoppoon päin, tai jos syön epäterveellisesti tai otan alkoholia jonain päivänä, niin seurauksena niistäkin turvonnut juoppo seuraavana päivänä.

Kateeksi käy niitä, joilla satunnainen roskaruoka ja kännienkään vetäminen ei näy missään.

Vierailija
30/35 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos silmäsi eivät pidä piilolinsseistä, palaa silmälasien käyttäjäksi tai ala säästää laserleikkaukseen.

Vaahdota shampoo pää alaspäin ja huuhtele myös, niin saat huuhdeltua kaikki shampoo- ja talijämät hiuspohjasta. Älä käytä shampoota missään nimessä ruokalusikallista enempää tai ylipeseminen pitää päänahan rasvoittuneessa paniikkitilassa. Hoitoaineen sijaan takkutukkaan kannattaa käyttää hiusnaamiota ja pesun jälkeen laittaa latvoihin hoitovoide. Vähentänyt itselläni takut lähes olemattomiin.

Vanhat vaatteet eivät ole mikään syy näyttää nukkavierulta. Omani ovat pääasiassa vanhoja, kirpputoreilta tai muuten vaan käytettyinä ostettuja. Tahranpoisto, nukkakampa, silitysrauta ja oikein suoritettu pesu tekevät ihmeitä. Myös uusissa vaatteissa voi näyttää homssuiselta, jos niistä ei pidä huolta.

En ole käyttänyt silitysrautaa varmaankaan noin 10 vuoteen. Pesen vaatteet huolellisesti, mutta ajan hammas näkyy niissä muutaman vuoden käytön jälkeen. Käytän myös yleensä samoja vaatteita mukavuussyistä.

Näytän vähän joltain Janis Joplinin rumemmalta siskopuolelta. Jotenkin kasvonpiirteeni ovat sellaiset. Hiuksillenikaan en ollut vuosikausiin käyttänyt mitään hiustenmuotoilutuotteita, vaan annoin kuivua ne sellaisinaan.

Miten paljon naiset normaalisti satsaavat ulkomuotoonsa? Haluaisin periaatteessa elää yhtä simppelisti kuin mies ulkonäköjuttujen osalta, mutta on varmaankin pakko nöyrtyä silittämään vaatteita ja laittamaan hiuksia sekä meikkaamaan. Ei jotenkin kiinnosta ulkonäön virittely yhtään, mutta pakko jotenkin nöyrtyä sellaiseen, kun väsyttää se ikävä suhtautuminen vain ulkokuoreni perusteella.

T. Ap

No kyllä minä 38v  nainen käytän paljonkin aikaa ja energiaa ulkonäkööni. Tosin itse tykkään siitä, eli en koe sitä raskaana. Mutta esimerkiksi:

- Ihoa hoidan sisäisesti terveellisellä, rasvaisella ruokavaliolla, huolehdin kasvisten, vitamiinien yms. saannista

- Ulkoisesti aurinkosuoja, AINA, sekä laadukkaat ihonhoitotuotteet: puhdistan, kuorin, rasvaan, käytän kasvovettä, naamioita...

- Meikkaan päivittäin: meikkivoide, kulmaväri, ripsiväri, peitepuikko, puuteri, huulipuna, ja pitkin päivää korjailu

- Käyn kerran kuussa ripsien kestotaivutuksessa ja värjäyksessä

- Hiuksiin kolme kertaa vuodessa raidoitus, a 150 euroa (pitkät ja paksut). Joka toinen päivä pesu, naamio, kuivaus ja suoristus/kiharrus. Tokana päivänä freesaus, otsiksen pesu ja kuivaus, kuivashampoota.

- Liikun 5-6 kertaa viikossa monipuolisesti, jotta kroppa pysyisi kuosissa ja vahvana, ja ulkonaolon jälkeen ihoni hehkuu aina eri tavalla kuin sisällä möllöttäessä

- Kynnet hoidettu ja lakattu, kerran viikossa pitää uusia, viilata, ja joka päivä rasvaan

- Jalat rasvaan joka ilta ja kesällä lakkaan varpaankynnet

- Käytän vain ehjiä, puhtaita ja sileitä vaatteita, sommittelen värit ja tyylit toisiinsa sopiviksi, suosin ajatonta tyyliä ennemmin kuin pikamuotia

- Olen panostanut laadukkaisiin, kestäviin nahkakäsilaukkuihin

Siinä ekat mieleentulevat asiat, joilla ulkonäkööni panostan jatkuvasti. Olen tyytyväinen ulkonäkööni.

Vierailija
31/35 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskoakin luullaan juopoksi yleisesti meilläpäin, vaikka on absolutisti. Hän on mielenterveysongelmainen ja asuu meidän kanssa sen takia. Lääkkeet tekevät hänestä välillä sekavan. Tai yleensä, kun hoitotasapainoa ei ole löytynyt.. vaihtuu liian usein lääkkeet, kokeillaas tuota ja tuota. Aivan hyvillä perusteluilla.

Hänellä on coperosa iho, pieni ylipaino ja suomalaisen haperohius. Lisäksi on tehnyt kierrättämisestä ja uudelleen käyttämisestä oman lajinsa. Vaatteita ostaa vaan kierrätyksestä ja tuunaa niitä.

Niin ja karhean matala ääni. Monella naisella on viinan ja tupakan polttama, mutta tämä on ollut aina näin lapsesta saakka.

Sisko on itse tuumannut monesti, että onneksi hänen hulluutensa näyttää juoppoudelta, ihmiset käsittelee sen  paremmin. Mielenterveysongelmaisia ei vieläkään hyväksytä, juopot kyllä jotenkin.

Vierailija
32/35 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

No kyllä minä 38v  nainen käytän paljonkin aikaa ja energiaa ulkonäkööni. Tosin itse tykkään siitä, eli en koe sitä raskaana. Mutta esimerkiksi:

- Ihoa hoidan sisäisesti terveellisellä, rasvaisella ruokavaliolla, huolehdin kasvisten, vitamiinien yms. saannista

- Ulkoisesti aurinkosuoja, AINA, sekä laadukkaat ihonhoitotuotteet: puhdistan, kuorin, rasvaan, käytän kasvovettä, naamioita...

- Meikkaan päivittäin: meikkivoide, kulmaväri, ripsiväri, peitepuikko, puuteri, huulipuna, ja pitkin päivää korjailu

- Käyn kerran kuussa ripsien kestotaivutuksessa ja värjäyksessä

- Hiuksiin kolme kertaa vuodessa raidoitus, a 150 euroa (pitkät ja paksut). Joka toinen päivä pesu, naamio, kuivaus ja suoristus/kiharrus. Tokana päivänä freesaus, otsiksen pesu ja kuivaus, kuivashampoota.

- Liikun 5-6 kertaa viikossa monipuolisesti, jotta kroppa pysyisi kuosissa ja vahvana, ja ulkonaolon jälkeen ihoni hehkuu aina eri tavalla kuin sisällä möllöttäessä

- Kynnet hoidettu ja lakattu, kerran viikossa pitää uusia, viilata, ja joka päivä rasvaan

- Jalat rasvaan joka ilta ja kesällä lakkaan varpaankynnet

- Käytän vain ehjiä, puhtaita ja sileitä vaatteita, sommittelen värit ja tyylit toisiinsa sopiviksi, suosin ajatonta tyyliä ennemmin kuin pikamuotia

- Olen panostanut laadukkaisiin, kestäviin nahkakäsilaukkuihin

Siinä ekat mieleentulevat asiat, joilla ulkonäkööni panostan jatkuvasti. Olen tyytyväinen ulkonäkööni.

Tuon ja työn lisäksi ei juuri vapaa-aikaa jääkään. Tokihan sä nukut vähintään 10 tuntia, ulkonäkösi takia?

ohis

Vierailija
33/35 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä vaatteet loppuun kotona ja pidä ihmisten ilmoille tarkoitetut vaatteet erikseen.

Vierailija
34/35 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Iho ärtyy helposti, punoittaa, turpoaa ja reagoi ärhäkästi erilaisiin ihonhoitotuotteisiin. Silmät vetistävät ja punoittavat helposti. Sipsipussin syötyäni kasvot ovat aamulla juoponturpeat. Tiedän, liikuntaa, kasviksia, vettä ja unta enemmän. Olen lähes absolutisti, siksi ärsyttää.

Vierailija
35/35 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juopon näköinen tarkoita aina homssuista,laittamatonta naista,tai tietysti miestäkään,mutta tässä nyt puhutaan naisista.

Minulla oli serkku,nyt jo edesmennyt.Hän oli läpi koko elämänsä tyylikäs ja huoliteltu,työskenteli palveluammatissa,ammattikoulun opettajana.

Muistan hänestä vahvat upeat hiukset,tyylikkäät meikit ja vaatteet,korkokengät.Oli aitoja koruja,joita minä pikkutyttönä suuresti ihailin,samoin kuin asuja ja kenkiä.Hän oli siis minua 16 vuotta vanhempi.

Mutta jo kolmissakymmenissä hänen olemukseensa tuli tietty elähtäneisyys,joka kuulsi tyylikkään olemuksen läpi.

Ensimmäisen vaikean eronsa jälkeen saimme tietää,että puoliso joi ja hän itse erehtyi pettämäänsit miestään etelän lomalla.Silloin hän käytti kohtuudella alkoa,mutta piantuon jälkeen hänestä tuli vesiraitis.

En ole varma,oliko jo toisessa liitossaan,kun täysin raitistui,mutta kuitenkin eli vuosikymmeniä ihan ilman alkon tuotteita.

Olin perhejuhlissa,joissa hän antoi tarjotun olutpullon minulle,ei sitä itse ottanut.

Kuitenkin kuolemaansa asti hänen olemustaan varjosti tuo väsyneisyys onnellisimmissakin elämänvaiheissa.Jos ei olisi tiennyt,että on raitis,olisi luullut,että maistuu reilumminkin.

Itse hän minulle kertoi raittiudestaan,että alkoholi tekee hänet hyvin kipeäksi.

Minua myös on joskus sanottu juopon näköiseksi,vaikka aina olen ollut kohtuukäyttäjä.

Silloin kun minulle sanottiin näin,olin just huoliteltu ja laittautunut.Että näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi