Minkä ikäinen ISÄ on liian vanha isäksi mielestäsi?
Kun äidit on tällä palstalla jo käsitelty, tulipa mieleen mikä on tuomio isien suhteen?
Minkä ikäinen on sopiva isäksi? Minkä ikäinen menee vielä rimaa hipoen ja minkä ikäinen on jo aivan liian vanha lastentekohommiin?
Kommentit (38)
äidiksi on silloin liian vanha kuin ei voi enään niitä lapisa saada.
Kyllä miehilläkin voisi olla joku biologinen este, että lapsia ei kovin papparaisena enää tarvitsisi tehtailla. Kyllä minusta on aika erikoista, jos vaikka 65-vuotiaana vielä lapsia tekee.
Lasten kannalta ei kovin kiva.
ap
muu persoona, viriiliys ym.
Olen nimittäin tavannut useita HYVIN vanhoja alle 30v -ihmisiä. Sellaisia, joiden ajatusmaailma alkaa olla jo hyvin luutunutta ja joustamatonta. Monet kuvittelevat, että aikuisuus tarkoittaa tietyn kaavan mukaan elämistä, pukeutumista ja ajattelemista.
BTW...tässäkin ketjussa tuli muutaman kohdalla tämä mieleen. ;-)
ei mielestäni pitäisi lapsia tehtaillla. Ja tämä on siis MINUN mielipiteeni.
eikä hän koskaan nähnyt nuorimmaisensa 18-vuotis syntymäpäivää
mielestäni olisi hyvä ottaa ikääntyminen (myös isän) huomioon, lasta suunniteltaessa
Kuulehan nyt, henkisellä iällä ei ole paljon väliä, jos se fyysinen ikä lapsen syntyessä on vaikka se 65. Kuka haluaa, että oma isä on papparainen? 10-vuotiaalla on isä 75-vuotias -jos ylipäätään on hengissä enää.
Nuoremmilla (siis alle 50-v) ihmisllä tuo henkinen ikä voi tosiaan vaihdella suurestikin. Joku 30-v voi olla paljon pappamaisempi kuin joku 45-vuotias.
ap
ja tämä poika on 10v ja parempaa isää saa hakea! Väittäisin, että parempi kuin kenenkään teidän lasten isä!
Mut tämän palstan rajoittuneet mammat eivät ymmärrä ettei se tosiaankaan ole iästä kiinni!
...ILMANMUUTA on selvää, että isoisän tai isoäidinikäiset ovat liian vanhoja vanhemmiksi.
Mutta on todella lapsellista vauhkota, että käy sääliksi >35-vuotiaana tehtyjä lapsia. Hoh hoh - tosi pikkusieluista.
Ei kuulkaa tarvitse mennä kuin omien isovanhempiemme sukupolvea tarkastelemaan, kyllä siellä on vielä ollut tavallista, että lapsia on tehty vielä 40-vuotiaanakin.
Lasten syntyessä mies on ollut 37v ja 39v. Haaveena olisi vielä lapsi tai kaksi, mutta vasta useamman vuoden kuluttua.
Itse voisin kuvitella iltatätemme/tähtiemme syntyvän ollessani lähempänä neljääkymmentä. Jos lapset eivät heti ilmoita tulostaan, saavat toki lisäaikaa eli vaikka sitten kun olen jo yli neljänkymmenen. Näin ollen mies olisi jo päälle viidenkymmen. Itse en näe siinä ongelmaa, jos vaan tuossa vaiheessa vielä koemme olevamme valmiita vauvan vanhemmiksi =)
joku vaikkapa 55-vuotiaana isäksi tuleva olisi hyvä isä. Varmasti hyvä vanhempi. Mutta biologiset tosiseikat vaan puhuvat sen puolesta, että lapsi saisi kulkea pitkän matkaa isättömänä.
Minun lapseni isä on 37v, kun lapsi on täysi-ikäinen. Toivottavasti siis he molemmat oppivat tuntemaan toisensa hyvin aikuisenakin ja voivat pitää toisilleen seuraa vuosikymmenet.
Itse olen kohta kolmenkymmenen ja isäni on viisikymppinen. On erittäin vaikeaa kuvitella, että hänellä ryömisi vaippaikäisiä jaloissa vielä, kun eka lapsenlapsikin menee kohta kouluun.
Tämä on luonne ikä ikäkysymys...Mun iskä oli 54 kun synnyin ja hyvä suhde oli, hän kuoli tapaturmaisesti 64 vuotiaana.
nyt täytyy varmaan mennä kertomaan juuri isäksi tulleelle yställeni (50v.), että on liian vanha isäksi. Vaikka onkin fyysisesti ja henkisesti paljon nuorekkaampi, kuin moni kaljamahainen, huonokuntoinen 30-vuotias.
moni muu voisi olla onnellinen, että ON ISÄ, joka tulee lakkiaisiin.
Julio Inglesias senior (pahoittelen oik. kirjoitusvirheet) oli 90-vuotias, kun hänen vaimonsa 47 vuotiaana tuli raskaaksi. Valitettavasti isukki otti ja potkaisi tyhjää ennenkuin lapsi ennätti syntyä. Että jotain rajaa voisivat miehetkin pitää ennenkuin suoltavat niitä lapsukaisia maailmaan.. Niin ja tuohon paukkujen tyhjenemiseen, että miehiltä ei pussit tyhjene ja paukut lopu, ennenkuin mono viimeisen kerran oikenee niin sanotusti. Naisilla kuitenkin vaihdevuodet säätelee sitä, milloin enää voi saada jälkikasvua..
Isäni on virkeä teräsvaari, täyttää ensi kuussa 86 vuotta ja ei ikinä uskois että on sen ikäinen. On aktiivinen ja käy pitkillä lenkeillä, vaikka sairastaa sydämen vajaatoimintaa ja astmaa. Äiti on myös elossa, vähän nuorempi, 81 v ja myös aktiivinen ja suht terve. Meillä on muutenkin pitkäikäistä sukua...
Niin tuosta isän iästä - en koskaan kokenut että minulla olisi liian vanhat vanhemmat, en nuorena edes ajatellut heidän ikäänsä. Luokkatovereillakin oli saman ikäisiä vanhempia.
eli silloin voisi ajatella sitä samaa 40 v. ikää kuin naisillakin. Jotenkin kumma ajatella jotain paria, jossa 50 v. mies ja 20 v. nainen tekisivät keskenään lapsia, kun mies voisi iältään olla naisen isä.
...eikö todella teistä ole epäsopivaa, että 65-vuotias tekee lapsia?
Minusta on aivan järjetöntä tieten tahtoen tehdä isättömiä lapsia. Kun lapsi on 10-vuotias ja kaipaisi isää leikkeihin mukaan, isäPAPPA on jo75-vuotias..huh huh. Todella itsekästä.
N. 50-vuotias isäksi tuleva on hänkin vanha, mutta menettelee vielä. Saattaisi olla elossa hyvässä lykyssä lapsen alaikäisyyden ajan.
ap
viilailee pilkkua