Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan oikeasti: millainen ihminen nauttii tästä Uuden Normaalin mukaisesta maailmasta?

Vierailija
23.03.2021 |

Ei ravintoloita, ei kahviloita, ei elokuvissa käyntiä eikä konsertteja, ei kuntosaleja eikä ryhmäliikuntaa, ei urheilukilpailuja paikan päällä koettuna, ei festareita, ei matkailua eikä laivareissuja.

Vain kotona tai mökillä oman talouden kanssa kökkimistä ja lähimetsässä samoilua.

Kuka ihan oikeasti tykkää tästä?

Kommentit (499)

Vierailija
121/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan koko maapallolla ei tykkää tästä. Sen kysyjäkin tietää. Korona ei ole kenenkään syy. Joka kolkassa on oltava rajoituksia että tauti talttuisi.

Ei kenenkään, paitsi sen lepakon syöneen syy XDDDDDD.

Ps. Lopettakaa jo tämä V---N jankkaus, en JAKSA!

Lepakosta tämä ei ole alkanut, eikä muurahaiskarhusta.

Labra ja tietoinen levittäminen on edelleen todennäköisin tapaus.

No ei kyllä ole mitenkään todennäköisin tapaus. 

Vastaavia epidemioita on alkanut ihan samalla lailla paikoissa joissa huono hygienia, ihmiset ja elukat kohtaavat. Sars, Mers, Ebola, Korona, lintuinfluenssa...

Do your own research. Ja tutki asiaa, älä usko johonkin spekulaatioihin, vaan faktoihin.   

Vierailija
122/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esimerkiksi.

Mutta ap, miksi pitäisi nauttia? Kyse on yhteiseen hiileen puhaltamisesta ja maamme edusta. Lumihiutaleelle tietysti ihan vieras ajatus. Minäminäminä ja minun baari ja ryhmäjumppa, yhyyyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että tällä palstalla on ainoastaan pyhimyksiä, jotka eivät ikinä käy ravintoloissa, baareissa, teatterissa, keikoilla ja jotka suorastaan vahingoniloisina huutavat lisää rajoituksia ja haluavat jopa kaiken tuon kokonaan kiinni, koska eivät itse tykkää olla ihmisten seurassa.

Korona on kyllä tuonut esille ihmisten totaalisen itsekkyyden ja omaan napaan tuijottamisen -nimenomaan näiden rajoitusten puolestapuhujien kautta. Koska heille tämä tilanne on ihan sama niin pakko sen on olla kaikille muillekin ja näin voidaan jatkaa vaikka maailman tappiin asti.

Mielestäni on itsekästä vinkua rajoituksista koska niiden avulla yritetään saada tilanne normaaliksi nopeammin. Se että nauttii elämästä nytkin ei tarkoita sitä etteikö ravintoloista, kulttuurista ja matkoista ikinä nauttisi ja ettei niitä palveluja käyttäisi vaan siitä että osaa kääntää nykytilanteen parhain päin ja löytää elämästään muita voimavaroja ja tekemistä. Sinäkin voit tässä opetella vaikka jonkin uuden taidon. Voit myös pienessä ryhmässä tavata kaveteitasi jne.

Vierailija
124/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylsät ja rajoittuneet ihmiset, jotka saa jotain sadistista nautintoa siitä, kun muillakin on yhtä ankea elämä kuin heillä. 

Baareistako se oikea elämä löytyy?

Kuka sanoi pelkät baarit? 

Sosiaaliset ihmiset kaipaavat sosiaalisuutta, ihmisten kohtaamista, harrastamista, hauskuutta, uuden näkemistä ja kokemista. Tämä 'ihana uusi normaali' tuntuu itsestäni pidemmän päälle vain surkastumiselta ja homehtumiselta, kaiken spontaanin elämänilon hiipumiselta. 

Olet ilmeisesti vielä aika nuori? Kun on aloittanut "maailmanvalloituksensa" jo 1970-luvulla kielikurssilla Englannissa ja interreilaamalla kavereiden kanssa ympäri Eurooppaa,  nuorena aikuisena kokenut niin Kreetat, Mallorcat kuin muutkin turistirysät, keski-iässä tehnyt kaukomatkoja kaikille eri mantereille ja maanosiin jne, tulee aika, jolloin "kaikki on jo nähty". On nuorena kierretty festarit ja tapahtumat, juhlittu aamuun asti Helsingin yössä, tanssittu muutamat korkkarit littanaksi yökerhoissa, syöty hyvissä ravintoloissa, istuttu kahviloissa jne. Jossain vaiheessa alkaakin kiinnostua, mitäs täällä kotimaassa oikein olikaan. Muistaa käyneensä 1960-luvulla lapsuudenperheen kanssa Kolilla, Nuuksiossa, Porvoossa tai Turun linnassa, joten ihan kiva mennä 50 vuoden päästä uudelleen. Varsinkin lastenlasten kanssa. Ja se kauhealta kuulostava mökkeilykin on oikein mukavaa eikä mikään painajainen. Varsinkin, jos mökille tulee mukaan omat läheiset. Viime kesänä, kun käytiin Kolilla, tyttäreni kysyi, miksei me käyty siellä silloin, kun hän oli lapsi. No me reissattiin silloin lasten kanssa ulkomailla. 

Ihmisillä on siis ihan erilaisia elämäntilanteita. Toiset ovat vasta monien kokemustensa alussa ja toiset taas kokeneet ne kymmeniä kertoja jo. 

No onpa kiva, että sinä olet saanut elää ja mennä ja kokea. *Huoh*

Mutta avasiko yhtään ymmärrystäsi siihen, miksi tämä pandemia ei ole kaikille ihmisille yhtä vaikeaa kuin vaikkapa sinulle?  Aloittajahan kysyi, millaiset ihmiset nauttivat elämästään edelleenkin, vaikka onkin erilaisia suosituksia ja rajoituksia. 

Ei kaikki halua linnoittautua kotiinsa loppuelämäksi vain sen takia, että ovat vanhoja ja nähneet elämää nuoruudessaan. Omat vanhempani ovat hyvin virkeitä ja aktiivisia, tykkäävät käydä oopperassa, teatterissa yms. kulttuuria katsomassa, harrastamassa paljon erilaista liikuntaa kokeillen uusia lajeja sekä matkustamassa eläkepäivillään. He eivät nauti rajoituksista ollenkaan, vaikka ovat saaneet elää rikasta ja tapahtumantäyteistä nuoruuttakin. Kaikille ei riitä se, että elämän kohokohta on kerran viikossa autolla ajo Prismaan. 

Vierailija
125/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aika on ollut helppoa ja mukavan rauhaisaa. Sopeutuvaisena ihmisenä ei ole ollut mitään vaikeuksia pysyä kotona. Tämä on väliaikaista, enkä kuole kotona olemiseen.

Ihmiskunnan typeryys vähän kyllä ihmetyttää. Alusta asti on tiedetty viruksen olemassaolo, eikä sen leviämistä silti kyetty estämään. Niin älykäs on 2000-luvun ihmisotus. Naurattaisi ellei itkettäisi.

Onhan tämä hyvää harjoitusta seuraavaa, ärhäkämpää virusta odotellessa. Senkin aika vielä koittaa. Mitenkähän näille valittajille sitten käy, kun jo tämäkin suht iisi virus saa pään hajalle.

Vierailija
126/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kokenut saaneeni monia hyötyjä tästä vuodesta. Ei ulkomaan työmatkoja, työperäisiä kissanristiäisiä, aamuruuhkaa, töistä paluuta iltamyöhään. Olen nukkunut hyvin, urheillut, jaksanut laihduttaa, ollut perheen kanssa, siivonnut ja rempannut, jne. Työ on säilynyt ja paljon rahaa säästynyt, jotka olen sijoittanut. Mutta nyt kiitos jo riittää...

Eniten harmittaa teinien puolesta. Paljon jää kokematta ja vuosikin on heidän elämästään tosi pitkä aika.

Mitä teineiltä jää kokematta?

Vierailija
127/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin noita palveluita muutenkik niin vähän ettei niiden menetyksen tuoma harmi ole lähelläkään sitä vahingoniloa mikä seuraa siitä etteivät muut pääse käyttämään niitä. Etenkin nautin siitä etteivät tindernaiset pääse porttoilemaan ulkomaille. Niin ja tietenkin etätyöt, ei että kuinka nautin joka ikinen arkipäivä :)

Vierailija
128/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen taiteilijana kuullut vuosikymmeniä kuinka kaikki taide ja kulttuuri on turhaa tarpeetonta epätyötä. Kuinka kulttuuri on lopetettava. Hymyillen ottanut vastaan turvansoittoa ja neuvoja kuinka minun pitäisi mennä oikeisiin töihin. Kuinka kaikki kulttuuri on syvaltä sieltä. No.. silvous plait. Nyt te saatte sitä tuta mitä halusitte. Tätä se on kun lopeyetaan tämä teidän mielestänne turha kulttuuri tarjonta.

Kysynnän ja tarjonnan laki toimivat aika hyvin kulttuurissakin.

Jos joku haluaa tehdä kulttuuria, niin tekee sen verran hyvää että siitä joku maksaa jotakin. Tuolla alalla hyvät asiat just pääsevät esiin. 

Ja pääsylipuilla voisi olla ihan oikea hinta. 

Vierailija
129/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen taiteilijana kuullut vuosikymmeniä kuinka kaikki taide ja kulttuuri on turhaa tarpeetonta epätyötä. Kuinka kulttuuri on lopetettava. Hymyillen ottanut vastaan turvansoittoa ja neuvoja kuinka minun pitäisi mennä oikeisiin töihin. Kuinka kaikki kulttuuri on syvaltä sieltä. No.. silvous plait. Nyt te saatte sitä tuta mitä halusitte. Tätä se on kun lopeyetaan tämä teidän mielestänne turha kulttuuri tarjonta.

Ja todellakin nähdään miten vähän sitä tarvitaan ja miten pieni merkitys sillä on suurimmalle osalle ihmisistä. Lahjakas ihminen tuottaa itse eikä tarvitse valmista.

Vierailija
130/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä tämä jatkuva huolipuhe ihan oikeasti hyödyttää? Vaahtopallot pöksyssä meuhkataan sohvalla, että kaikki on kiellettyä vaikka rajoituksia on ihan äärestä vähän.

Vierailija
131/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan tätä. Tein 6 vuotta yksin etätöitä ja lopulta sain työn, jota tehtiin toimistolla. Oli niin ihana nähdä ihmiskasvoja ja verkostoitua. Sitten melkein heti tuli korona, ja nyt olen taas vuoden ollut yhtä soittoa kotona. Eikä asiaa helpota se, että olen sinkku, eikä mulla ole yhtään ystävää. Kai olen jotenkin autistinen mutta kaipaan kuitenkin edes jotain ihmiskontakteja, nyt se on maskillinen kaupan kassa. Vanhempiakaan en voi nähdä ja he eivät itse koskaan oma-aloitteisesti pidä minuun mitään yhteyttä. 

Vierailija
132/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. Bill Gates, Klaus Schwab ja Jeff Bezos?

Vierailija
133/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikonloppuksi on taas tilattuna BBQ-lihoja, Burgereita, possunribsejä ym...katetaan terassipöytä turvaväleillä ja nautitaan viikonlopusta ystävien seurassa.

Vierailija
134/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt voi sanoa nauttivani, mutta ei mua myöskään haittaa tämä tilanne. Se tympii eniten, kun ihmiset jaksaa kitistä ettei pääse baariin tai reissuun. Vähän säälittävää, jos elämässä ei mitään muuta mielekästä sisältöä ole.

Vierailija
135/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisvihaajat. Ja niitä on Suomi täynnä. Itsekin vihaan ihmisiä ja nyt on kiva, kun ei tarvitse nähdä ketään. Etätöitä olen tehnyt koko ikäni, koska en kestä itseäni pöljempiä.

Mutta onhan se väärin, että epäsosiaaliset introvertit tällä tavalla kieltävät sosiaalisemmilta ihmisiltä perusoikeudet esim. nähdä ystäviä ja sukulaisia ja nauttia elämästä. En olisi villeimmissä valtafantasioissanikaan kuvitellut, että tällä voidaan viedä kaikilta kaikki kiva elämästä. Tunnen joitakin ihmisistä pitäviä ihmisiä, jotka myös tekevät kulttuuria ja auttavat ja tukevat normaalisti toisiaan päivittäin. Heidän elämänsä on mullistettu kyllä täysin.

Introverttiä kiinnostaa ekstroverttiä vähemmän muiden tekemiset ja on todennäköisesti se maskiton yksin asioiva kaupan asiakas.

Ajatus, että ekstrovertit ovat sosiaalisia muita ilahduttavalla tavalla ei ehkä sekään pidä ihan paikkaansa. Todennäköisesti se muiden asioita sotkeva on sosiaalinen ekstrovertti kuin introvertti.

Jos sitten äänessäolo ei tarkoita, että henkilö on ekstrovertti, koska muista piittaamaton itsestään puhuminen ei varsinaisesti ilmenne kiinnostusta muita kohtaan.

Olen täysi introvertti, mutta rehellisesti ja ihan aikuisten oikeasti minua ei voisi v*ttuakaan kiinnostaa, mitä muut minusta ajattelevat.

Vierailija
136/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotakuta, köyhiä kateellisuudesta syyttelevää ilmeisesti, rassasi niin paljon työssäkäyvän köyhän kertomus siitä kuinka "kivaa" tässä tilanteessa on olla matalapalkkatyöläinen joka ei voi jäädä etätöihin, että kirjoitus piti poistattaa. Ei sovi agendaan siitä että "rikkaille kateelliset" köyhät nauttisivat koronapandemiasta.

Mä koen, että köyhät, yksinäiset ja syrjäytyneet kärsivät tästä eniten. Ainakin pk-seudulla. Kun mihinkään ei enää pääse eikä muita ihmisiä tapaa.

Rikkaat pärjää aina ja maalaisiahan tämä ei haittaa ollenkaan.

Olen samaa  mieltä. Köyhillä on vain rajallinen määrä vaihtoehtoja, mitä voivat esimerkiksi harrastaa. Ja ne ovat just niitä, mitkä on nyt suljettu. Hyvätuloinen on voinut vaikka vuokrata mökin tai lähteä Lappiin laskettelemaan. Viime keväänä aika moni tuttuni odotti vain, että kevät tulee, jotta pääsee pelaamaan golfia. Yksinäisyys varmasti korostuu tällaisena aikana entisestään, jos ei aiemminkaan ole ollut pahemmin läheisiä, ystäviä ja kavereita. Ne, joilla on ja jotka ovat pystyneet edelleenkin järestämään mahdolisuuksia viettää aikaansa heidän kanssaan tai edes jollain tavalla pitää säännöllisesti yhteyttä, kärsivät asiasta huomattavasti vähemmän tai ei lainkaan. Mä sain yllättäen elämääni takaisin nuoruuden ystäväni, josta en ollut kuullut pariinkymmeneen vuoteen mitään. Nyt ollaan puhuttu puhelimessa maratonpuheluita vähintään kerran viikossa ja mennään yhdessä ravintolaan syömään heti, kun katsotaan sen keväällä tai kesälllä olevan riittävän turvallista. Moni ei ole tavannut kaukana asuvia sukulaisiaan lainkaan, mutta joillain läheisimmät sukulaiset asuvat kävelymatkan päässä. Siskoni asuu vastapäisessä talossa ja se on tietysti ihan eri tilanne kuin jos hän asuisi 500 kilometrin päässä. 

Vierailija
137/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt voi sanoa nauttivani, mutta ei mua myöskään haittaa tämä tilanne. Se tympii eniten, kun ihmiset jaksaa kitistä ettei pääse baariin tai reissuun. Vähän säälittävää, jos elämässä ei mitään muuta mielekästä sisältöä ole.

Sääli onkin oikein oivallinen tapa nostattaa sitä omaa egoaan. Tämä on avannut ihan uudet markkinat näille minä ole suhteessa muita parempi ihminen.

Vierailija
138/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja todellakin nähdään miten vähän sitä tarvitaan ja miten pieni merkitys sillä on suurimmalle osalle ihmisistä. Lahjakas ihminen tuottaa itse eikä tarvitse valmista.

Kuinkahan moni on huomannut korona-aikana, että ei se hiusten leikkuu ja värjäyskään itse asiassa kovin vaikeaa ole? Itse näin lahjakkaana kädentaitajana teen ne helposti itse. Ruokaakin osaan itse laittaa. Jumpata ja liikkuakin osaan itse. Todellakin, mihin tarvitaan kampaamoita, ravintoloita ja kuntosaleja? Antaa vaan kuolla niidenkin kulttuurin mukana.

Vierailija
139/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuollasia turhia tapahtumia ja paikkoja suosinut ennenkään.

Ei nämä vähäiset rajoitteet ja suositukset vaikuta elämääni juuri mitenkään, kaupoissa vain käyn paljon harvemmin ja jotkut asiointikäynnit on jääneet pois ja hoidettu vain puhelimella.

En ymmärrä nillittäjiä. Ei tässä ole heidän mukavuudesta ja nautinnosts kyse vaan jokaisen suomalaisen hengestä ja terveydestä, terveydenhuollon/sairaaloiden kantokyvystä. Elämän ja kuoleman kysymyksistä.

Aika heikko on ihminen joka murtuu jostain niin olemattomasta, ettei pääse noihin ap:n mainitsemiin.

Itse olen huolissani siitä kun enää ei välttämättä pääse hoitajakäynneille kroonisten sairauksien vuoksi. Ja tilanne vain pahenee terveydenhuollossa omaan napaan tuijottavien ääliöiden myötä, jotka "kapinoi" rajoituksia vastaan kuin uhmaikäiset.

Että eipä tosiaan voisi vähempää kiinnostaa ravintolat ja urheilukisat.

Vierailija
140/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylsät ja rajoittuneet ihmiset, jotka saa jotain sadistista nautintoa siitä, kun muillakin on yhtä ankea elämä kuin heillä. 

Baareistako se oikea elämä löytyy?

Kuka sanoi pelkät baarit? 

Sosiaaliset ihmiset kaipaavat sosiaalisuutta, ihmisten kohtaamista, harrastamista, hauskuutta, uuden näkemistä ja kokemista. Tämä 'ihana uusi normaali' tuntuu itsestäni pidemmän päälle vain surkastumiselta ja homehtumiselta, kaiken spontaanin elämänilon hiipumiselta. 

Olet ilmeisesti vielä aika nuori? Kun on aloittanut "maailmanvalloituksensa" jo 1970-luvulla kielikurssilla Englannissa ja interreilaamalla kavereiden kanssa ympäri Eurooppaa,  nuorena aikuisena kokenut niin Kreetat, Mallorcat kuin muutkin turistirysät, keski-iässä tehnyt kaukomatkoja kaikille eri mantereille ja maanosiin jne, tulee aika, jolloin "kaikki on jo nähty". On nuorena kierretty festarit ja tapahtumat, juhlittu aamuun asti Helsingin yössä, tanssittu muutamat korkkarit littanaksi yökerhoissa, syöty hyvissä ravintoloissa, istuttu kahviloissa jne. Jossain vaiheessa alkaakin kiinnostua, mitäs täällä kotimaassa oikein olikaan. Muistaa käyneensä 1960-luvulla lapsuudenperheen kanssa Kolilla, Nuuksiossa, Porvoossa tai Turun linnassa, joten ihan kiva mennä 50 vuoden päästä uudelleen. Varsinkin lastenlasten kanssa. Ja se kauhealta kuulostava mökkeilykin on oikein mukavaa eikä mikään painajainen. Varsinkin, jos mökille tulee mukaan omat läheiset. Viime kesänä, kun käytiin Kolilla, tyttäreni kysyi, miksei me käyty siellä silloin, kun hän oli lapsi. No me reissattiin silloin lasten kanssa ulkomailla. 

Ihmisillä on siis ihan erilaisia elämäntilanteita. Toiset ovat vasta monien kokemustensa alussa ja toiset taas kokeneet ne kymmeniä kertoja jo. 

No onpa kiva, että sinä olet saanut elää ja mennä ja kokea. *Huoh*

Mutta avasiko yhtään ymmärrystäsi siihen, miksi tämä pandemia ei ole kaikille ihmisille yhtä vaikeaa kuin vaikkapa sinulle?  Aloittajahan kysyi, millaiset ihmiset nauttivat elämästään edelleenkin, vaikka onkin erilaisia suosituksia ja rajoituksia. 

Ei kaikki halua linnoittautua kotiinsa loppuelämäksi vain sen takia, että ovat vanhoja ja nähneet elämää nuoruudessaan. Omat vanhempani ovat hyvin virkeitä ja aktiivisia, tykkäävät käydä oopperassa, teatterissa yms. kulttuuria katsomassa, harrastamassa paljon erilaista liikuntaa kokeillen uusia lajeja sekä matkustamassa eläkepäivillään. He eivät nauti rajoituksista ollenkaan, vaikka ovat saaneet elää rikasta ja tapahtumantäyteistä nuoruuttakin. Kaikille ei riitä se, että elämän kohokohta on kerran viikossa autolla ajo Prismaan. 

Mähän nimenomaan kirjoitin, että ei ole kaikille vaikeaa. Ei siis  myöskään ole kaikille helppoa. Mutta on ihmisiä, joiden elämä ei ole muuttunut yhtään mitenkään pandemian vuoksi. Ja muutoksetkin - esim etätyö - voidaan kokea vain positiiviseksi asiaksi. Mä tiedän, että poikani appivanhemmille on ollut rankaa, koska he eivät riskiryhmäläisinä ole voineet nyt tavata lapsenlapsiaan. Tästä on kuitenkin seurannut, että mä olen voinut tavata lapsenlapsiani useammin kuin ennen pandemiaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän