Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan oikeasti: millainen ihminen nauttii tästä Uuden Normaalin mukaisesta maailmasta?

Vierailija
23.03.2021 |

Ei ravintoloita, ei kahviloita, ei elokuvissa käyntiä eikä konsertteja, ei kuntosaleja eikä ryhmäliikuntaa, ei urheilukilpailuja paikan päällä koettuna, ei festareita, ei matkailua eikä laivareissuja.

Vain kotona tai mökillä oman talouden kanssa kökkimistä ja lähimetsässä samoilua.

Kuka ihan oikeasti tykkää tästä?

Kommentit (499)

Vierailija
61/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ei ajatella tätä kriisii vaan muuta,niin kierot valehtelijat.Narsismi/psyko kukkii,minäminä ajattelu.Kauheinta on kun ei sanota miten asiat menee,niissäkin liiotellaa valehellaa.Ajatellaa aina omaa hyvää.Paetaan vaikeita asioita.Ei puhuta rehellisesti.Tän huomaa kaikessa.

Vierailija
62/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisvihaajat. Ja niitä on Suomi täynnä. Itsekin vihaan ihmisiä ja nyt on kiva, kun ei tarvitse nähdä ketään. Etätöitä olen tehnyt koko ikäni, koska en kestä itseäni pöljempiä.

Mutta onhan se väärin, että epäsosiaaliset introvertit tällä tavalla kieltävät sosiaalisemmilta ihmisiltä perusoikeudet esim. nähdä ystäviä ja sukulaisia ja nauttia elämästä. En olisi villeimmissä valtafantasioissanikaan kuvitellut, että tällä voidaan viedä kaikilta kaikki kiva elämästä. Tunnen joitakin ihmisistä pitäviä ihmisiä, jotka myös tekevät kulttuuria ja auttavat ja tukevat normaalisti toisiaan päivittäin. Heidän elämänsä on mullistettu kyllä täysin.

Introverttiä kiinnostaa ekstroverttiä vähemmän muiden tekemiset ja on todennäköisesti se maskiton yksin asioiva kaupan asiakas.

Ajatus, että ekstrovertit ovat sosiaalisia muita ilahduttavalla tavalla ei ehkä sekään pidä ihan paikkaansa. Todennäköisesti se muiden asioita sotkeva on sosiaalinen ekstrovertti kuin introvertti.

Jos sitten äänessäolo ei tarkoita, että henkilö on ekstrovertti, koska muista piittaamaton itsestään puhuminen ei varsinaisesti ilmenne kiinnostusta muita kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jollain kierolla tavalla nautin. En nyt pidä ihmisten kuolemasta tai sairastelusta, mutta nautin siitä kaaoksen tunteesta. Luonto ja maailma näyttää, mikä on ihmisen paikka. Tottakai toivon, että pitäisimme yhdessä toisistamme huolta, mutta samalla oppisimme kunnioittamaan maailmaa enemmän, ymmärtämään, ettei mikään ole itsestäänselvää ja elämä on kaunista juuri siksi, että se voi päättyä lyhyeen. 

Vierailija
64/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylsät ja rajoittuneet ihmiset, jotka saa jotain sadistista nautintoa siitä, kun muillakin on yhtä ankea elämä kuin heillä. 

Baareistako se oikea elämä löytyy?

Onhan se tietysti perseestä, jos ei kestä omaa elämäänsä omassa kodissaan.

No onhan tämä pidemmän päälle ihan helvetin tylsää elämää. Väliaikaisesti sen jaksaa, mutta kuka pidemmän päälle tästä erityisen paljon nauttii on silmissäni kyllä joko tosi erakko tai sitten mahdottoman tylsää elämää viettävä ihminen. 

Vierailija
65/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin, 25v opiskelija. Ei stressiä siitä että tulisi osallistua jokaikiseen opiskelijatapahtumaan ja jäädä ulos ryhmästä. Alkoholiin menevä raha säästyy ja olen syönyt ja elänyt terveellisemmin. Yliopiston kurssit ovat helpompia ja saan nukkua pidempään eikä tarvitse stressata pukeutumisesta tai meikkaamisesta. Riskiryhmään kuuluvien sukulaisten puolesta vaivannut stressi on hälventynyt heidän saatua rokotteet. Itseäni ei vaivaa ollenkaan se, että muita ihmisiä näkee harvemmin, viihdyn loistavasti yksin.

Vierailija
66/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse introverttinä pienen kaveriporukan omaavana henkilönä en näe tässä mitään ongelmaa. Viihdytään kotona ja käydään vaan kaupassa ja apteekissa.

Mun pienessä ystävämäärässä yli puolet ei suostu tapaamaan. Tai siis vain muutama suostuu. Ja kun asuu yksin eikä ole sukulaisia niin kyllä se tuntuu minusta tosi pahalle.

Aiemmin kävin pari kertaa viikossa lounasravintolassa, jolloin söin edes ihmisten parissa, vaikka en yhdessä kenenkään kanssa.

Vierailija
67/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia köyhän elämää. Tosin köyhällä ei ole välttämättä sitä mökkiäkään.

Ei ole kaikilla hyvätuloisillakaan, asuntolainaa 400 000 ja sitä maksetaan eläkeikäisenäkin vielä.

Vierailija
68/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ja maalaisethan näistä rajoitteista tykkäävät, kun me varakkaat kaupunkilaiset emme pääse enää sinne minne haluamme. Nyt ollaan kaikki samassa suossa. Ei tarvitse kadehtia meidän ulkomaanmatkojamme, teatteri-iltojamme, ravintolailtojamme, tapahtumiamme. 

Vierailija
69/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ruikuttaminen on noloa tilanteessa, jota kukaan ei ole tahallaan aiheuttanut ja joka on monelle pahempi kuin kotonaan turvassa olevalle ap:lle.

Kertoo hyvin heikosta latvasta, että keskittyy valittamaan, kun voisi paljon rakentavamminkin aikansa käyttää tilanteesta huolimatta.

Tee pakastin täyteen ruokaa että voit vastaavasti laiskotella, kuuntele samalla musiikkia. Jumppaa, opettele tanssimaan, neulo, ulkoile, kirjoita kirja, maalaa tai siivoa asuntosi, korjaa vanha huonekalu, bongaa lintuja.

Kulttuuria on netissä ja hyvää ruokaa voi tilata kotiin. Videopuheluita voi soittaa ilmaiseksi.

Marisijalta surkastuvat aivot.

Vierailija
70/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia köyhän elämää. Tosin köyhällä ei ole välttämättä sitä mökkiäkään.

Minua köyhää tämä kyllä erityisesti rassaa. Halpoihin harrastuksiin ei nyt pääse ollenkaan. Kuten kirkkoon, kuoroihin, työväenopistoon, kirjastoon, kahville, salille, uimaan, museoon yms.

Köyhille kaupunkilaisille tämä just on vaikeinta. Rikkaat voi vaikka mennä ja ostaa mökin maalta.

Tämä. Alan olla jo ihan sippi. Yksinäinen työttömyys vie viimeisetkin mehut elämänhalusta.

Vierailija
71/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AInakin päällepäsmärit, jotka nyt vovat vahdata ja säätää muiden tekemisiä viranomaissuosituksiin vedoten.

Miten muuten voi olla tämä "uusi normaali", joka poistuu kerrotun mukaan ihmisten ottaessa koronarokotteen? Poikkeusolohan kyseessä on.

Koska virus mutatoituu nopeasti ja uudet virusvariantit nollaa nyt käytössä olevien rokotusten tehon. Viimeistään syksyllä ollaan taas tilanteessa, jossa tarvitaan kehittyneempi rokote, jotta siitä olisi hyötyä.

Vierailija
72/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaat ja erottuvat selkeästi kaikissa poikkeustilanteissa. Luonto karsii sopimattomat rönsyt pois. Only the fittest will survive.

Vierailija
73/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Koska elämäni ei ole muuttunut mitenkään. En koskaan matkustellut, syönyt ravintoloissa, mennyt salille tai elokuviin, konsrertteihin  jne.

Vierailija
74/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oisko suorittavan fyysisen työn tekijät joita ketuttaa. Tarjoilijat, varastotyöntekijät, kaupanmyyjät jne. tällaiset työt joita ei voi etänä tehdä. Koko ajan elämä hyvin epävarmaa. Tällaisten alojen opiskelijatkaan eivät voi kaikkea opiskella etänä.

Työttömiä on koko ajan enemmän ja työpaikkoja vähemmän kun tulee konkursseja. Moni joutuu miettimään alanvaihtoa. Samalla korkeakoulutettujakin on työttömänä. Jos työpaikan saa niin joutuu matkustamaan töihin peläten viruksen tarttumista. Joutuu pelkäämään läheisten puolesta.

Vakavan tautimuodon saaminen on epätodennäköistä ja harvinaista, mutta mahdollista. Ei tiedetä milloin pandemia loppuu ja loppuuko koskaan. Ei tiedetä onko se vain huonoa tuuria ja luonnon keino heittää maapallolta liikapopulaatio vai onko kaiken takana poliittinen merkitys (nwo).

Tietysti yksinkertaisilla elämä pyörii siinä omassa kuplassa ja koko kuvaa on vaikea hahmottaa. Huvittavan monella asenteet on sitä "mulla on päivässä 5 min etätyötä ja 5000 e/kk palkka juoksee, vois jatkua tää ikuisesti, heh". On se varmaan itsestä kiva, mutta kaikki eivät ajattele vain omaa napaansa.

Vierailija
75/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kateelliset, erityisesti rikkaita kadehtivat köyhät

-Kommunistit

-Älyllisesti tyhmät, jotka eivät kaipaa virikkeitä

-Narsistit, sadistit ja psykopaatit, jotka haluavat pahaa muille

-Ääri-introvertit ja muut sosiaalisesti rajoittuneet

-Luulosairaat, bakteerikammoiset

-Ne, jotka eivät pärjää normaalin maailman kilpailussa

-Laiskat

-Kontrollinhaluiset

Pelkästään tuohon sakkiin kuuluu varmaan satojatuhansia ihmisiä.

Kauhean herkullinen nippu kaikenlaista, ihan pakko tarttua edes johonkin! 

Voiko joku olla älyttömästi tyhmä, ja miten sellainen eroaa älyllisesti tyhmästä? Nuija ja tosinuija vai mitä koetat sanoa? 

Itse asiasta sen verran, että jos on rikas mielikuvitus, pärjää vähemmällä ulkoisten ärsykkeiden määrälläkin. Ja kukaan ei ole kieltänyt kirjoja, podcasteja tai puhelinsoittoa. 

Mietin vaan, että mikä älyllinen virikelaji on jäänyt nyt sitten koronan takia saamatta? Mun tuttavapiirissäni ei ole Nobelisteja, mutta joillain voi tietysti olla niin säkenöivä älyn keskittymä omassaan, että nyt nimenomaan ne kontaktit ovat vähentyneet. 

Mä epäilen, että sä et kaipaa älyllisiä keskusteluja kuitenkaan, vaan ihan sitä pälinää ja koetat naamioida sen nimenomaan älyllisten virikkeiden kaipuuksi. Mitä se ei ole, vaan ihan normaalin jaskanpuhumisen kaipuuta. 

Normaalimaailman kilpailu, mitä se on? Miksi sitä pitäisi kaivata, että tapellaan tuolla toisiamme vastaan muka jostain, ja miksi? Mikä kilpailu nyt jäi pois?

Työpaikan selkäänpuukotusleikit, joudut tekeen töitä etkä voi enää pelata mitään pelejä laumassa? Sekö harmittaa?  

Vierailija
76/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valituksen voi osoittaa valitsemalleen taholle. Tottakai tuollainen yleinen valitus ja ruikutuskin käy, tulee kaikille yhtä hyvä mieli.

Vierailija
77/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan ravintolaruokaa kotiin useita kertoja viikossa ja kokkaan myös itse enemmän kuin aiemmin, olen katsonut elokuvia ja lukenut kirjoja paljon enemmän kuin ennen, olen joogannut ja kahvakuulaillut kotona live striimien tai you tuben ohjaamana, olen katsonut hienoja urheiluhetkkiä televisiosta... 

Näiden lisäksi olen ulkoillut ja retkeillyt ja kävellyt paljon aiempaa enemmän ja tapaan näissä merkeissä ystäviä useamman kerran viikossa. Luonnosta on tullut tärkeä. 

Taidegalleriat ja museot ovat olleet kotikaupungissani auki ennen tätä uusinta sulkua, joten niissä olen päässyt käymään. 

Festareilla ja yökerhoissa en ole hillunut enää vuosikymmeneen. Kaljalla kävin kavereiden kanssa entiseen tapaan ennen tätä uusinta tiukkaa sulkua. Pilkku toki tuli ennemmin, mutta eipä ollut krapulaa aamulla.

Ainoa asia, jota kaipaan, on teatteri. Se ei tunnu televisiosta samalta. Ja jossakin vaiheessa toki haluaisin päästä taas matkustamaan ulkomaille, vaikka ei se nyt mikään elinehto itselleni ole, Suomessakin on oikeasti todella paljon nähtävää ja rakastan automatkailua kotimaassa ja sen oudoissa kohteissa. 

Elämä on rauhoittunut, voin paremmin, nukun paremmin, tuntuu että ajatukset ovat jotenkin selkiytyneet, ehkä jonkinlaista henkistymistä ja henkistä kasvua on tapahtunut.

Etätyö on ihanaa: Voi keskittyä rauhassa, tekeminen on tehokasta, työpäivät kevyempiä, pyykit voi ripustaa päivällä kahvitauon aikana ja kaupassa käväistä ruokatauolla, illat ovat omaa ja perheen aikaa. 

Voisin aivan hyvin elää näin vielä vaikka kuinka kauan. Enkä pidä itseäni yhtään epäsosiaalisena tai ihmisenä, joka ei kaipaa virikkeitä, päin vastoin.

Vierailija
78/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen ikäiseni (60v) ihminen, joka tykkää mökkeilystä, puutarhanhoidosta, käsitöistä, lukemisesta, ruuanlaitosta, lasten ja lastenlasten tapaamisesta sekä koiran kanssa ulkoilusta. Ravintolasta saa tilattua ruokaa silloin, jos ei itse huvita kokkailla. Ei mun elämäni ole muuttunut pandemian vuoksi yhtään mitenkään. 

Aika itsekeskeistä minäminä ajattelua.

Vierailija
79/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kateelliset, erityisesti rikkaita kadehtivat köyhät

-Kommunistit

-Älyllisesti tyhmät, jotka eivät kaipaa virikkeitä

-Narsistit, sadistit ja psykopaatit, jotka haluavat pahaa muille

-Ääri-introvertit ja muut sosiaalisesti rajoittuneet

-Luulosairaat, bakteerikammoiset

-Ne, jotka eivät pärjää normaalin maailman kilpailussa

-Laiskat

-Kontrollinhaluiset

Pelkästään tuohon sakkiin kuuluu varmaan satojatuhansia ihmisiä.

Aika jännää ettet tajua omaa harhaisuuttasi.

Ja itse olet yksi heistä. Me ihmiset kun projisoimme huonot ominaisuutemme muihin ihmisiin.

Vierailija
80/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevikeikkojen puute on ainoa mikä rassaa.

Muuten ei muutoksia normiarkeen.

YouTube auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi