Ihan oikeasti: millainen ihminen nauttii tästä Uuden Normaalin mukaisesta maailmasta?
Ei ravintoloita, ei kahviloita, ei elokuvissa käyntiä eikä konsertteja, ei kuntosaleja eikä ryhmäliikuntaa, ei urheilukilpailuja paikan päällä koettuna, ei festareita, ei matkailua eikä laivareissuja.
Vain kotona tai mökillä oman talouden kanssa kökkimistä ja lähimetsässä samoilua.
Kuka ihan oikeasti tykkää tästä?
Kommentit (499)
AInakin päällepäsmärit, jotka nyt vovat vahdata ja säätää muiden tekemisiä viranomaissuosituksiin vedoten.
Miten muuten voi olla tämä "uusi normaali", joka poistuu kerrotun mukaan ihmisten ottaessa koronarokotteen? Poikkeusolohan kyseessä on.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina inhonnut sydämeni pohjasta kaikkea pakkoyhteisöllisyyttä ja vihdoin se on loppu työpaikankin osalta ja saa keskittyä vain (normaalitilanteessakin etä)työntekoon ilman jatkuvia ryhmäytymis/kehittämispäivä/seminaaripelleilyehdotuksia. Suuri kivitalo, tontti ja kesämökki, suuret tulot asiantuntijana, velattomuus ja ihana oma rauha ilman turhanpäiväisiä ihmisiä ja uteliaita silmäpareja on taivaallista. Jos on korona-ajan ulkopuolella tarvetta käydä välillä kodin ulkopuolella, silloin kohteena on kaukomatkakohde sellaisessa paikassa luonto- tai kulttuurikohteessa jossa ei todellakaan törmää turistilaumoihin.
No jopas oli ylimielistä leuhkintaa koko viesti.
Totta kai uusi normaali on tuonut huonojakin puolia, ja kaipaan jotain menneestä. Esim. matkailu on kivaa kyllä, MUTTA: en kaipaa niitä miljoonaa muuta turistia. Toivottavasti ne ajat eivät koskaan enää palaa, että jokainen on joka viikko jossakin.
Mieluummin olen kotona.
Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Koen luetellut asiat turhana habatuksena. Minua kiinnostaa avaruus ja luonto, eivätkä mitään jo nähdyt materialistiset hömpötykset. Toisille on näköjään tärkeää kokea maailma kroppansa ulkopuolella, minulle riittää oma pääni sisäinen maailma.
Olen samaa mieltä. Fiksulle riittää rikas oma sisäinen maailma, tyhjäpäillä, kuten AP, on nyt hirveän vaikeaa kun pitäisi itse keksiä huvituksensa.
"Ei ravintoloita, ei kahviloita, ei elokuvissa käyntiä eikä konsertteja, ei kuntosaleja eikä ryhmäliikuntaa, ei urheilukilpailuja paikan päällä koettuna, ei festareita, ei matkailua eikä laivareissuja."
Näistä kaipaan ainoastaan matkailua koska ollut tapana käydä Virossa/Ruotsissa pari kertaa vuodessa. Kauemmas ei ole tarvetta mennä koska Aasiat/amerikat ja suurin osa euroopan maista jo nähty.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia köyhän elämää. Tosin köyhällä ei ole välttämättä sitä mökkiäkään.
Minua köyhää tämä kyllä erityisesti rassaa. Halpoihin harrastuksiin ei nyt pääse ollenkaan. Kuten kirkkoon, kuoroihin, työväenopistoon, kirjastoon, kahville, salille, uimaan, museoon yms.
Köyhille kaupunkilaisille tämä just on vaikeinta. Rikkaat voi vaikka mennä ja ostaa mökin maalta.
Odota, mä mietin....
Hm, kuka tykkää siitä, että maailmalla riehuu pandemiana yleisvaarallinen kulkutauti, joka estää normaalin elämän ja toiminnot...
Miettii, miettii...
Joo, kyllä se varmasti on sitten niin, että kaikki muut tykkää, ap ainoana uniikkina lumihiutaleena ei. :D
Mitä olen kuullut ja facebookin päivityksistä nähnyt, niin ainakaan ystävien tapaamisesta ei koronan takia ole tarvinnut luopua. Tiedän lukuisia kaveriporukoita, jotka ihan lähiaikoina ovat olleet yhdessä mökkeilemässä. Eli ainakaan sitä ei tarvinne rajoittaa.
Harmi vaan, kun itse olen ollut niin tyhmä, että en ole nähnyt ystäviä kuin lyhyesti ulkoilun merkeissä ja sukulaisen tapaamisetkin ovat olleet minimissä jo vuoden. Ei kun vaan kaikki muutkin ystävien kanssa yhteisiä lomareissuja varailemaan, niin saadaan vähän piristystä ankeuteen,
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on? Tilanne on nyt tämä. Kaikilla ei pää sitä kestä.
Nii, saunan takana on kyllä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina inhonnut sydämeni pohjasta kaikkea pakkoyhteisöllisyyttä ja vihdoin se on loppu työpaikankin osalta ja saa keskittyä vain (normaalitilanteessakin etä)työntekoon ilman jatkuvia ryhmäytymis/kehittämispäivä/seminaaripelleilyehdotuksia.
"Onneksi" näitä voi pitää etänäkin. Edellisessä työpaikassa oli kehittämispäivät vähintään kerran kuussa, vaikka etänä oltiinkin.
Syystäkin ex-työpaikka.
Loppuosa viestistäsi oli kamalaa itsekorostamista.
Kaltaiseni erakko, joka ei vain jaksa ihmisiä eikä hälinää. Tämä aika on kirkastanut minulle sen, että mitä vähemmän joudun olemaan ihmisten kanssa tekemisissä, sitä onnellisempi olen. Lasten takia (kouluasiat, harrastukset, jnkvrr reissaaminen) olen joutunut olemaan sosiaalinen, mutta aina se ottaa enemmän kuin antaa.
- ravintolassa kävin viimeksi vuonna 2013
- elokuvissa kävin viimeksi katsomassa Titanicin
- Teatterissa joskus 80-luvulla
- kerran olen ollut festareilla ja se oli -94
- ryhmäliikuntaa en ole harrastanut koskaan, ei riitä rytmitaju
- salilla käytiin yläasteen liikunta tunnilla
- iskän kanssa kävin katsomassa ralleja ala-aste ikäisenä
- kahvilassa sentään kävin elein. Juotiin kaverin kanssa pystykahvit ulkona.
Tervetuloa keski-ikäisen yksinhuoltaja äidin elämään
Vierailija kirjoitti:
-Kateelliset, erityisesti rikkaita kadehtivat köyhät
-Kommunistit
-Älyllisesti tyhmät, jotka eivät kaipaa virikkeitä
-Narsistit, sadistit ja psykopaatit, jotka haluavat pahaa muille
-Ääri-introvertit ja muut sosiaalisesti rajoittuneet
-Luulosairaat, bakteerikammoiset
-Ne, jotka eivät pärjää normaalin maailman kilpailussa
-Laiskat
-KontrollinhaluisetPelkästään tuohon sakkiin kuuluu varmaan satojatuhansia ihmisiä.
Paljon miinuksia olet saanut, mutta tämä on ihan todenmukainen lista minunkin mielestäni ainakin viiden viimeisen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen päättävässä asemassa oleva, joka voi näin vedellä muita ihmisiä naruista, ehkä? Vallanhaluiset? En tiedä. Itse kaipaan jo normaalia elämää ja ihmiskontakteja. Kaupassa käymistä ilman maskeja ja ilman alituisena käsien pesua. Teatteri-iltoja. Ystävien kutsumista kahville. Sitä, että voi mennä junaan ja museoon tarvitsematta miettiä, onko viereinen ihminen joku kävelevä tartuntauhka.
Siis sinä et normaalisti pese käsiäsi esim. kauppareissun jälkeen? Ei mikään ihme, että normaalisti norot ym leviää ku tollasia paskanäppejä on..
On kehoitettu huolehtimaan korostuneesti käsihygieniasta eli pesemään käsiä normaalia useammin. Normaali ei tarkoita, etteikö käsiä pestäisi lainkaan.
Minä nautin, en kaipaa ap: n luettelemista asioista muuta kuin ulkomaanmatkailua. Ihanaa kun ei ole "pakko" olla sosiaalinen ja tavata ihmisiä.
Olen ehdottomasti introvertti, mutta johtavassa asemassa isossa yrityksessä joten en pidä itseäni mitenkään hulluna tai sosiopaattina. Nautin etätöistä valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
-Kateelliset, erityisesti rikkaita kadehtivat köyhät
-Kommunistit
-Älyllisesti tyhmät, jotka eivät kaipaa virikkeitä
-Narsistit, sadistit ja psykopaatit, jotka haluavat pahaa muille
-Ääri-introvertit ja muut sosiaalisesti rajoittuneet
-Luulosairaat, bakteerikammoiset
-Ne, jotka eivät pärjää normaalin maailman kilpailussa
-Laiskat
-KontrollinhaluisetPelkästään tuohon sakkiin kuuluu varmaan satojatuhansia ihmisiä.
Juu, tämä on kyllä minulle köyhänä ihan helvetin hauskaa kun autottomana matalapalkkatyöläisenä on pakko joka päivä ahtautua joukkoliikennevälineiseen ja pelätä saavansa tartunta ja tartuttavansa muita. Minä voin työssäni viedä koronan ihmiselle, joka melko varmasti kuolee jos saa sen. Mietipä sitä.
Harrastusten ja matkailun puute on minulle täysin tuttua elämää eikä niiden osalta olemiseni muuttunut koronan myötä mitenkään, mutta tuon edellämainitun seikan myötä se muuttui hyvin radikaalisti, joten mitäpä luulet, onko tämä jatkuvassa stressissä eläminen minusta hauskaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen kuullut ja facebookin päivityksistä nähnyt, niin ainakaan ystävien tapaamisesta ei koronan takia ole tarvinnut luopua. Tiedän lukuisia kaveriporukoita, jotka ihan lähiaikoina ovat olleet yhdessä mökkeilemässä. Eli ainakaan sitä ei tarvinne rajoittaa.
Harmi vaan, kun itse olen ollut niin tyhmä, että en ole nähnyt ystäviä kuin lyhyesti ulkoilun merkeissä ja sukulaisen tapaamisetkin ovat olleet minimissä jo vuoden. Ei kun vaan kaikki muutkin ystävien kanssa yhteisiä lomareissuja varailemaan, niin saadaan vähän piristystä ankeuteen,
Joo kato "me tunnetaan kaikki toisemme, ei me tartuteta!"
Minä! Saan opiskelut pikavauhtia suoritettua. Jes! Luvalla saan tehdä etätöitä ja jää enemmän vapaa-aikaa. Olen itselle tärkeisiin ihmisiin yhteydessä päivittäin etänä. Rahaa säästyy ja sijoitan. Viihdyn itseni kanssa. Kuntosalia kaipaan, mutta selviän ilman sitäkin. En ole ikinä sietänyt ryhmäliikuntaa. Matkustella ehtii myöhemminkin.
Siis sinä et normaalisti pese käsiäsi esim. kauppareissun jälkeen? Ei mikään ihme, että normaalisti norot ym leviää ku tollasia paskanäppejä on..