Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan oikeasti: millainen ihminen nauttii tästä Uuden Normaalin mukaisesta maailmasta?

Vierailija
23.03.2021 |

Ei ravintoloita, ei kahviloita, ei elokuvissa käyntiä eikä konsertteja, ei kuntosaleja eikä ryhmäliikuntaa, ei urheilukilpailuja paikan päällä koettuna, ei festareita, ei matkailua eikä laivareissuja.

Vain kotona tai mökillä oman talouden kanssa kökkimistä ja lähimetsässä samoilua.

Kuka ihan oikeasti tykkää tästä?

Kommentit (499)

Vierailija
41/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mikään uusi normaali ole vaan väliaikainen ohimenevä tila ja myöhemmin jatkuu touhu ihan samana kuin ennenkin, uskokaa pois :)

Niin, ehkä 4-5 vuoden päästä voidaan palata aikaan ilman maskeja ja turvavälejä. Saksassa Merkel jo sanoi, että ennen vuotta 2025 ei päästä maskeista eroon.

Onko Merkel joku näkijä? Vuos sitte sano et kolmisen viikkoo.. maaliviiva se siirtyy siirtymistään.

Vierailija
42/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisvihaajat. Ja niitä on Suomi täynnä. Itsekin vihaan ihmisiä ja nyt on kiva, kun ei tarvitse nähdä ketään. Etätöitä olen tehnyt koko ikäni, koska en kestä itseäni pöljempiä.

Mutta onhan se väärin, että epäsosiaaliset introvertit tällä tavalla kieltävät sosiaalisemmilta ihmisiltä perusoikeudet esim. nähdä ystäviä ja sukulaisia ja nauttia elämästä. En olisi villeimmissä valtafantasioissanikaan kuvitellut, että tällä voidaan viedä kaikilta kaikki kiva elämästä. Tunnen joitakin ihmisistä pitäviä ihmisiä, jotka myös tekevät kulttuuria ja auttavat ja tukevat normaalisti toisiaan päivittäin. Heidän elämänsä on mullistettu kyllä täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevikeikkojen puute on ainoa mikä rassaa.

Muuten ei muutoksia normiarkeen.

Vierailija
44/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ nautin! Olen 45v asiantuntijatyötä nyt vuoden etätöissä tehnyt naimisissa oleva vapaaehtoisesti lapseton nainen (eli siis av-mittapuulla jo sen takia omituinen!). Olen nauttinut elämästäni koko tämän vuoden, vaikka olen itsekin hieman hämmästynyt siitä, kuinka sujuvasti olen erakoitunut. :) En kaipaa toimistolle, enkä live-tapaamisia sukulaisten ja ystävien kanssa, toki olen siitä pahoillani kun he kaipaavat kovastikin, mutta itse pärjään vallan mainiosti näinkin. Hämmästyttävää tässä on se, että ystäväni ja työkaverini kuvailisivat minua varmasti hyvinkin sosiaaliseksi enkä todellakaan ole mikään puhdasverinen introvertti, vaikka olenkin aina viihtynyt myös itseni kanssa. 

Olemme aikaisemmin lomailleet mieheni kanssa sekä ulkomailla että kotimaassa, mutta nyt tietysti vain kotimaassa. 60 yötä on nukuttu vuoden aikana eri vuokramökeillä ja harrastettu paljon ulkoiluliikuntaa. Kotona on tehty pientä remppaa ja nautittu olostamme. 

Emme muutenkaan käy missään sisä- tai ryhmäharrastuksissa ja harvoin ravintoloissa, joten ei meidän elämässä ole muu muuttunut kuin sukulaisten ja ystävien tapaaminen vielä entistä harvemmin (entisen 2-4 kertaa vuodessa sijaa on nähty kerran kesällä, paitsi ulkomailla asuvia ei kertaakaan).

Vierailija
45/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

You will live in a pod, you will own nothing, you will eat bugs and you will be happy

Vierailija
46/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Yliopistokoulutettu millenniaali, jolla kaksi lasta ja etätyö. Valitsin tahallani ammatin, jota voi thedä etänä 50 vuotta putkeen.

Lapset eivät koskaan käy koulua (heillä on kotiopetus) ja lomamatkat tehdään kotimaassa autolla. Kesämökki on 15 min ajomatkan päässä. Arkipäivän harrastukset onnistuvat helposti korona-aikaan: kävely, pyöräily, avovesiuinti (talvella avantouinti), valokuvaus, lukeminen, ruuanlaitto, käsityöt, jooga, punttisali (sijaitsee kotimme kellarissa).

Oliko muuta kysyttävää, AP?

Vierailija
47/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsät ja rajoittuneet ihmiset, jotka saa jotain sadistista nautintoa siitä, kun muillakin on yhtä ankea elämä kuin heillä. 

Baareistako se oikea elämä löytyy?

Vierailija
48/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen tavaton fear of missing out, tuntui, että olisi pitänyt koko ajan olla joka paikassa, kun maailmassa tapahtui niin paljon kaikkea kivaa.

Olen kokenut tämän ajan tosi rentouttavana. Elämä on yksinkertaistunut hyvällä tavalla.

Toki en toivoisi, että tämä ikuisesti jatkuisi, mutta ehkä osaan pitää elämässäni menojen suhteen paremman tasapainon sitten kun normaaliin aletaan palailla.

Vierailija
49/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen päättävässä asemassa oleva, joka voi näin vedellä muita ihmisiä naruista, ehkä? Vallanhaluiset? En tiedä. Itse kaipaan jo normaalia elämää ja ihmiskontakteja. Kaupassa käymistä ilman maskeja ja ilman alituisena käsien pesua. Teatteri-iltoja. Ystävien kutsumista kahville. Sitä, että voi mennä junaan ja museoon tarvitsematta miettiä, onko viereinen ihminen joku kävelevä tartuntauhka.

Siis sinä et normaalisti pese käsiäsi esim. kauppareissun jälkeen? Ei mikään ihme, että normaalisti norot ym leviää ku tollasia paskanäppejä on..

On kehoitettu huolehtimaan korostuneesti käsihygieniasta eli pesemään käsiä normaalia useammin. Normaali ei tarkoita, etteikö käsiä pestäisi lainkaan.

Ei jumalauta mikä tollo. Ei niitä viiden minuutin välein tarvitse pestä, ellet persettäsi jatkuvasti kaiva tms, mutta kaupassa käynnin jälkeen tietysti pitää pestä hyvin oli liikkellä koronaa tai ei. Joillekin nämä THL:n ohjeet ovat jotain jumalan käskyjä, eikä omaa järkeä osata käyttää enää ollenkaan.

Vierailija
50/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsät ja rajoittuneet ihmiset, jotka saa jotain sadistista nautintoa siitä, kun muillakin on yhtä ankea elämä kuin heillä. 

TÄMÄ!

Mutta tätä ei saa sanoa ääneen, tulee hirveä ulina ja alanuolia satelee. Osuu monella liian lähelle.

Vierailija
51/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ei ole korona-aikana erilaista kuin ennen sitä. No, sen verran eroa on, että maskia tulee käytetyksi kauppareissuilla. Muuten ei eroa ole.

Vierailija
52/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on niitä asioita, joilla ennen voitiin humblebragata siellä sosiaalisessa mediassa. Miten nyt voi osoittaa ympäristölleen se oma hienous...no, paheksumalla muita kuka nyt tykkää jostain ulkoilusta?

Vierailija
53/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kateelliset, erityisesti rikkaita kadehtivat köyhät

-Kommunistit

-Älyllisesti tyhmät, jotka eivät kaipaa virikkeitä

-Narsistit, sadistit ja psykopaatit, jotka haluavat pahaa muille

-Ääri-introvertit ja muut sosiaalisesti rajoittuneet

-Luulosairaat, bakteerikammoiset

-Ne, jotka eivät pärjää normaalin maailman kilpailussa

-Laiskat

-Kontrollinhaluiset

Pelkästään tuohon sakkiin kuuluu varmaan satojatuhansia ihmisiä.

Paljon miinuksia olet saanut, mutta tämä on ihan todenmukainen lista minunkin mielestäni ainakin viiden viimeisen osalta.

Kiitos!

-tuon kommentin kirjoittaja

Vierailija
54/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ravintolassa kävin viimeksi vuonna 2013

- elokuvissa kävin viimeksi katsomassa Titanicin

- Teatterissa joskus 80-luvulla

- kerran olen ollut festareilla ja se oli -94

- ryhmäliikuntaa en ole harrastanut koskaan, ei riitä rytmitaju

- salilla käytiin yläasteen liikunta tunnilla

- iskän kanssa kävin katsomassa ralleja ala-aste ikäisenä

- kahvilassa sentään kävin elein. Juotiin kaverin kanssa pystykahvit ulkona.

Tervetuloa keski-ikäisen yksinhuoltaja äidin elämään

Olen myös keski-ikäinen yksinhuoltajaäiti. (Totaaliyksinhuoltaja.)

Tulin vain kertomaan, etteivät yksinhuoltajuus tai keski-ikäisyys ole syy tekemättömyydellesi, vaan luultavasti oma luonteesi.

Nimim. Teatterissa ja elokuvissa ja konsertissa viimeksi 2020 juuri ennen koronaa käynyt, lapseni kanssa. :) (Kaikki olivat tosin lastenkulttuuria, koska hän on vasta viisi, mutta kumminkin.)

Vierailija
55/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nauti, mutta näillä mennään. Mieluummin kökin himassa, kuin sairastan koronan.

Ylellä just juttua, että lapsikin voi sairastua long covidiin.

Vierailija
56/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko joskus ollut onnellinen ja tyytyväinen? Veikkaan, että olet onnellinen vain kun saat valittaa ja aihetta siihen löydät aina.

Vierailija
57/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa lasten, nuorten ja vanhusten puolesta. Minä, 30-vuotias perheenäiti käyn töissä ja näen siellä ihmisiä ja minulla on töiden jälkeen perhe odottamassa.

Lapset ja nuoret eivät vaan pääse itse niin vapaasti elämään lapsuutta ja nuoruutta ja eläkkeellä olevat eivät pääse nauttimaan eläkkeen tuomasta vapaudesta, matkoista eivätkä he pääse osallistumaan tapahtumiin.

En ole itse sitten teini-iän tuntenut hinkua festareilla käymiseen tai baareissa juoksemiseen. Kahviloissa ja ravintoloissa on ollut kiva käydä silloin tällöin. En kaipaa mitään luxusta tai erikoista elämääni.

Harrastukseni/sivutyöni kautta tapaan edelleen ihmisiä ja saan sieltä kokemuksia ja yhteisöllisyyttä perheen ja töiden ulkopuolelta.

En sano, että nauttisin tästä maailmantilanteesta, mutten ole myöskään surullinen siitä miten tämä vaikuttaa omaan elämään, koska osaan sopeutua.

En tiedä voidaanko yleisesti ajatella koronan tuovan tähän maailmaan mitään hyvää. Ehkä matkustus vähenee ja sen myötä päästöt. Kuluttaminen vähenee, mutta se taas mutkistaa taloutta ja ne tulevat konkurssit 🤔

Vierailija
58/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tietysti perseestä, jos ei kestä omaa elämäänsä omassa kodissaan.

Vierailija
59/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli aloituksesta mieleen ihan muuta: 50 eri sukupuolen maailman, jossa kulttuuriomitaan heti, jos lapsi pomppii sulka päässä, muutellaan klassikkotuotteiden ja s-kirjojen nimiä, pyydellään ihmiskunnalta anteeksi milloin historian tapahtumia, milloin vanhoja sketsejä ja ollaan raffffisteja, jos joku hömelö tulee miettineeksi, miten tumman ihon joku voi saada, jos isovanhemmista yksi ei ole possunpunainen.  Samaan aikaan saa kuitenkin miettiä, onko jälkikasvu perinyt kasvatti-isänsä korvat tai faarin silmien värin. Kaikissa elokuvissa, tv-sarjoissa ja mainoksissa tulee olla mustia, valkoisia, vaaleanpunaisia, keltaisia, sinisiä, mies- ja naisoletettuja, sateenkaaren kaikki värit edustettuna, ettei ketään tulla syrjineeksi.  

Vierailija
60/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi pelkät baarit? 

Sosiaaliset ihmiset kaipaavat sosiaalisuutta, ihmisten kohtaamista, harrastamista, hauskuutta, uuden näkemistä ja kokemista. Tämä 'ihana uusi normaali' tuntuu itsestäni pidemmän päälle vain surkastumiselta ja homehtumiselta, kaiken spontaanin elämänilon hiipumiselta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme