Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: liikunta ei lisää elinikää

Vierailija
22.03.2021 |

Voisiko joku kopsata ne olennaisemmat osat tänne?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta lisää elämänlaatua. Liikunnan jälkeen on hyvä ja energinen olo. Kaikki hyötyvät liikunnasta ikään katsomatta. Varmaan vanhuksestakin on kiva pystyä nousemaan omatoimisesti tuolista tai sängystä ylös ilman ongelmia vaikka elämänpäiviä ei olisi paljoa. Kuntosalille siis heti kun rajoitukset loppuvat.

Vierailija
22/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta lisää elämänlaatua. Liikunnan jälkeen on hyvä ja energinen olo. Kaikki hyötyvät liikunnasta ikään katsomatta. Varmaan vanhuksestakin on kiva pystyä nousemaan omatoimisesti tuolista tai sängystä ylös ilman ongelmia vaikka elämänpäiviä ei olisi paljoa. Kuntosalille siis heti kun rajoitukset loppuvat.

Älä puhu kaikkien puolesta. Itse olen ärtynyt ja käyn ylikierroksilla pitkään liikunnan jälkeen kuten joku muukin tuolla edellä. Ei tuo hyvää oloa tai endorfiineja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lisää mutta vaikuttaa siihen vietätkö vanhuutesi sängyssä hoitajien armoilla vai pystytkö itse vielä liikkumaan. Koskaan ei voi tietää vaikka huomenna heräisit kuolleena 😄

Vierailija
24/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se myös lihottaa. Itsen lihoin kilon per kuukausi, kun aloitin lenkkeilyn 5x viikko. Loka-helmikuu +4kg.

Nyt olen ollut liikkumatta 6 viikkoa ja paino pysyy samana :)

N98kg

ja niiden lenkkien pituus ja kesto?

Vierailija
25/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu kaikkien puolesta. Itse olen ärtynyt ja käyn ylikierroksilla pitkään liikunnan jälkeen kuten joku muukin tuolla edellä. Ei tuo hyvää oloa tai endorfiineja.

Sama! Vihaan liikuntaa, se väsyttää ja saa pahalle tuulelle. Pakko vaan liikkua kun se on terveellistä enkä hengästy portaissa, ainoa positiivinen asia.

N35

Vierailija
26/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se myös lihottaa. Itsen lihoin kilon per kuukausi, kun aloitin lenkkeilyn 5x viikko. Loka-helmikuu +4kg.

N98kg

ja niiden lenkkien pituus ja kesto?

1-1,5h ja sen 6-7km

Vierailija
27/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa artikkelissa parasta oli synninpäästö. Ei kaikilla ole liikuntageeniä.

Olen koko ikäni liikkunut, mutta hampaat irvessä. Koska ”pakko”. Olen ihmetellyt, miksi minuun ei tehoa se, että löydä oma lajisi. Olen kokeillut sataa lajia, eikä mikään kiinnosta pidemmän päälle. En saa liikunnasta yhtään hyvää oloa. En edes tiedä, mitä ne endorfiinit ovat.

N52

Vierailija
28/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lcr on taipumus pitää vesipatjaa ja tai traktorin rengasta jatkuvasti mukana , hcr taas saattaa ravata kuin heikkopäinen tai vähemmän; elinikä ei juuri muutu mutta muut puitteet voivat olla erilaiset. kärtsälläkin voi siis olla?

Vierailija
29/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuus/toimeentulo ratkaisee, hyväosainen elää n. 20 v. pitempään.

Vierailija
30/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N98kg

Jopas on alapeukkuja. Tämä on mun kokemus liikunnasta.

Luultavasti söit edelleen väärin tuon liikunnan ajan.  Jos n. satakiloinen nainen lenkkeilee 5 x viikossa, niin menee uskottavuuden äärirajalle. Ymmärrän lenkeilyllä juoksemista.

Söin vain nälkääni. Ilmeisesti liikunta lisää nälkää.

Vierailija
31/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N98kg

Se johtuu siitä, että se liikkumisesi suuntautui Hesburgeriin.

Vierailija
32/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta todennäköisesti se lisää terveitä vuosia elämään. Eli vaikka elinvuodet eivät lisäänny, terveenä vietetyt vuodet lisääntyvät. Tämä siis normaalisti aktiivisilla ihmisillä. Tosi usein näihin vedetään mukaan urheilijat tai päämäärätietoisesti liikuntaa harrastavat ihmiset ja sitten ihmetellään, että hehän kärsivät kaikenlaisista vammoista. Uskaltaisinpa sanoa, että sellainen arkiliikunta, kuten kävely ja puutarhanhoito, ovat pitkällä tähtäimellä parempi terveydelle kuin veri suussa tapahtuva treenaaminen.

Nämä eivät siis ole Hesarin artikkelista, vaan oman lukemiseni perusteella tehtyjä päätelmiä.

Naisten ns ”päättelyä” 😂🤣

Vierailija
33/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N98kg

Tuli myös mieleen.

Vierailija
34/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta todennäköisesti se lisää terveitä vuosia elämään. Eli vaikka elinvuodet eivät lisäänny, terveenä vietetyt vuodet lisääntyvät. Tämä siis normaalisti aktiivisilla ihmisillä. Tosi usein näihin vedetään mukaan urheilijat tai päämäärätietoisesti liikuntaa harrastavat ihmiset ja sitten ihmetellään, että hehän kärsivät kaikenlaisista vammoista. Uskaltaisinpa sanoa, että sellainen arkiliikunta, kuten kävely ja puutarhanhoito, ovat pitkällä tähtäimellä parempi terveydelle kuin veri suussa tapahtuva treenaaminen.

Nämä eivät siis ole Hesarin artikkelista, vaan oman lukemiseni perusteella tehtyjä päätelmiä.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi, pitkähkön elämänkokemuksen perusteella.

Eri asia sitten on, jos tulee liikkumisesta riippumattomia sairauksia, esim. geneettisen alttiuden perusteella.

Liikunnan lisäksi terveellinen, kohtuullisen niukka ruokavalio lisää terveyttä.

Vierailija
35/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N98kg

Tuli myös mieleen.

Mitä väliä. Mulle luvattiin, että liikunnan myötä laihtuu. No eikä laihdu,vaan lisää syömistä. Eli turha harrastaa liikuntaa. Kun ei se edes sitä elinikää lisää :D

N 98kiloa

Vierailija
36/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lisää mutta vaikuttaa siihen vietätkö vanhuutesi sängyssä hoitajien armoilla vai pystytkö itse vielä liikkumaan. Koskaan ei voi tietää vaikka huomenna heräisit kuolleena 😄

Liikunnallisesti hyväkuntoinen Alzheimer potilas työllistää ympäristöään. Paikallislehdessä oli uutinen jälleen kerran kadoksissa olevasta papasta, joka oli terveenä ollessaan ollut aktiivinen lenkkeilijä. Sama harrastus jatkui myös sairastumisen jälkeen, sillä erotuksella että pappa eksyi usein lenkeillään.

Vierailija
37/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N98kg

Tuli myös mieleen.

Mitä väliä. Mulle luvattiin, että liikunnan myötä laihtuu. No eikä laihdu,vaan lisää syömistä. Eli turha harrastaa liikuntaa. Kun ei se edes sitä elinikää lisää :D

N 98kiloa

Tämä on lupaus:

Kun syöt vähemmän kuin kulutat, niin laihdut. Sama ohje pätee sekä liikuntaa harrastavaan kuin sohvaperunaan.

Vierailija
38/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N98kg

Jopas on alapeukkuja. Tämä on mun kokemus liikunnasta.

Luultavasti söit edelleen väärin tuon liikunnan ajan.  Jos n. satakiloinen nainen lenkkeilee 5 x viikossa, niin menee uskottavuuden äärirajalle. Ymmärrän lenkeilyllä juoksemista.

Ei mene. Olen maratoonari ja juoksen viikossa 40-50 km ja muuta urheilua päälle vielä. Olen aina ollut ylipainoinen, bmi29. Grammaakaan ei ole tippunut juoksemisella vuosiin. Liikunta EI LAIHDUTA TIPAN VERTAA. Vain syöminen (siis sen vähentäminen) voi laihduttaa. Sitä en itse tee siksi että sitten en jaksa urheilla.

Vierailija
39/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten pakkoyhteiskunta ajaa siihen ettäliikkuva ei enää liiku kun on pakotettu makaamaan;näitä esimerkkejä on erittäin paljon,

ääripäissä on selfi buumin jälkeen vaarallista, vyörenkaiden ja ylianorektikkojen kohdalla.

muistaa täytyy että bambilla on vaikeaa pysyä jäällä pystyssä, kadulla juoksevan nahkaluun (vaikka miehen perässä kaatuillessa) taas monien muiden ongelmiensa (sko) takia;

vyörengas voi ehkä auttaa nurin mennessä mutta muut ongelmat syntyvät ja säteilevät sitten muualle. eli nahkaluulla ja metapallolla on kuitenkin geeneissä myös se ongelma, mikä on liikaa?  chris craft saksilla ei kannata alkaa sekvenssejä ihan noin vain muuttelemaan, edes alkiotasolla.

eli hcr ja lcr kypsyy sohvaperunallakin foliossa!

artikuloimisiin.

Vierailija
40/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuitenkaan tajua miksi nimenoman pitäisi suunnata ensin painoharjoitteluun, vaan pikemminkin keskittyä johonkin muuhun ensin ja ristiin. tietenkin mikäli neuroottisesti ryhtyy lukemaan mitä verkosta ja muut tyrkyttävät,..

voit makoilla sitten juustokuvun päällä, jäystää kuparia, tai räpeltää juoksupyörässä.