Pesen sukat 40 asteessa, aika ei riitä 60 ohjelmaan
Kommentit (58)
Osta toisetkin sukat tai opettele käyttämään pesukoneen pesuohjelmien aikasäätöä.
Sukat voi ihan hyvin pestä 40 asteessa.
Taloyhtiön koneessa molemmat ohjelmat on saman pituisia eli 40 minuuttia. Se toiki ottaa sekä kuuman että kylmän veden, eli aika ei mene lämmitykseen.
Mun koneessa 40 asteen tehopesun ja 60 asteen tehopesun kestoilla on 10 minuuttia eroa. Pidempikin kestää 1t 7min.
Vierailija kirjoitti:
No ei se kyllä oikein riitä. Vähintään 60 pitäisi olla. Ap
Mä teen kaikenlaista muuta silloin kun kone pesee, joten varsinaisesti minun aikaani ei kulu kuin koneeseen laittoon ja pyykin ripustamiseen.
Pese sukat käsin. Hanasta tulee kuitenkin 60 asteista vettä, niin saat puhtaat sukat muutamassa minuutissa.
Mihin sun aikasi kotona menee jos et pyykkiä ehdi pesemään.
Pesukoneessa on yleensä sellainen nappi josta painamalla pesuaika puoliintuu tai edes lyhentyy. Koita paikantaa sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Niin voi. Pölyt lähtee pöpöt jää. Kissat tykkää puskea ja haistella.
Vierailija kirjoitti:
Pese sukat käsin. Hanasta tulee kuitenkin 60 asteista vettä, niin saat puhtaat sukat muutamassa minuutissa.
Tulee sen lämpöistä kun on säädetty, harvalla nykyään 60. Reilu 40 on yleinen.
Jätän pesemättä, säästyy rahulit 💸🦨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se kyllä oikein riitä. Vähintään 60 pitäisi olla. Ap
Kai se riippuu vähän sukistakin. Näitä käyttämiäni merniosekoitesukkia ei 60 asteessa edes saa pestä, eikä tarvitsekaan kun villa itsessään on antibakteerista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lähtökohtaisesti kuumalta puolelta pitäisi tulla ihan vähintään 55-asteista jos ei legionallasta tykkää ja useimmiten näin onkin,. Pösilöt omakotiasujat sitten säästömielessä ehkä kikkailee alemmilla lämpötiloilla. Eli sei reilu 40 kovinkaan yleinen ole, reilusti alle suositusten.
Siis mitä pöpöjä sukissa on, jotka tarvis 60 astetta? 40:ssä olen aina pessyt nämä 25v, mitä olen itse pyykännyt, eikä ikinä ole ollut mitään tauteja tai vaivoja tai muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä pöpöjä sukissa on, jotka tarvis 60 astetta? 40:ssä olen aina pessyt nämä 25v, mitä olen itse pyykännyt, eikä ikinä ole ollut mitään tauteja tai vaivoja tai muutakaan.
Ohhoh.
Vierailija kirjoitti:
Niimpä. Ja minä ainakin vaihdan sukat joka päivä, joskus otan ne pois heti kotiin tultuani ja kuljen paljasjaloin kotona. Mitä likaa niihin kertyy niin paljon että aina tarvitsisi 60 pestä..
Vierailija kirjoitti:
Itse en kanssa tätä ymmärrä, on ihan ok pitää sukkia jalassa, ennen kuin laittaa ne pesuun, sitten 40C pesun jälkeen ne on jotenkin likaisia ja vaarallisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen lämpimän hanaveden pitää olla 60 asteista, muuten kasvaa riski legionellabakteerin kasvuun. Pesuvettä voi myös lämmittää hellalla, jos hanavesi on liian kylmää.
No paljon se aika on 60 asteessa. Minä pesen sukat ja alushousut 60 asteessa 1,5 tuntia.