Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: liikunta ei lisää elinikää

Vierailija
22.03.2021 |

Voisiko joku kopsata ne olennaisemmat osat tänne?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ei ole mitään merkitysta; mikäli olet ollut ns.normaali liikkuva eikä ruokavalio mikään neuroottinen, ei ole takeita että joku taho tunkee sinut väkisin johonkin huuruisena makaamaan ja sen jälkeen et kyllä paljon enää liiku.

Vierailija
42/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se myös lihottaa. Itsen lihoin kilon per kuukausi, kun aloitin lenkkeilyn 5x viikko. Loka-helmikuu +4kg.

Nyt olen ollut liikkumatta 6 viikkoa ja paino pysyy samana :)

N98kg

Jopas on alapeukkuja. Tämä on mun kokemus liikunnasta.

Luultavasti söit edelleen väärin tuon liikunnan ajan.  Jos n. satakiloinen nainen lenkkeilee 5 x viikossa, niin menee uskottavuuden äärirajalle. Ymmärrän lenkeilyllä juoksemista.

Oon itse normaalipainoinen, mutta kyllä mullakin räjähtää nälkä ja ruokahalu juoksutreenien jälkeen päiväksi, vaikuttaa myös unen saantiin vaikka miten juoksisi vain aamulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta lisää elämänlaatua. Liikunnan jälkeen on hyvä ja energinen olo. Kaikki hyötyvät liikunnasta ikään katsomatta. Varmaan vanhuksestakin on kiva pystyä nousemaan omatoimisesti tuolista tai sängystä ylös ilman ongelmia vaikka elämänpäiviä ei olisi paljoa. Kuntosalille siis heti kun rajoitukset loppuvat.

Älä puhu kaikkien puolesta. Itse olen ärtynyt ja käyn ylikierroksilla pitkään liikunnan jälkeen kuten joku muukin tuolla edellä. Ei tuo hyvää oloa tai endorfiineja.

Ihan minkä tahansa liikunnan jälkeen?

Vierailija
44/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, ylipainoiset sohvaperunat ovat innoissaan.

Vierailija
45/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luoja päättää päiviemme määrän. T. Ammattivalittaja

Itseasiassa Nornat ovat kutoneet elämän kankaamme ja sen mukaan menemme.

Vierailija
46/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se myös lihottaa. Itsen lihoin kilon per kuukausi, kun aloitin lenkkeilyn 5x viikko. Loka-helmikuu +4kg.

N98kg

Se johtuu siitä, että se liikkumisesi suuntautui Hesburgeriin.

Tuli myös mieleen.

Mitä väliä. Mulle luvattiin, että liikunnan myötä laihtuu. No eikä laihdu,vaan lisää syömistä. Eli turha harrastaa liikuntaa. Kun ei se edes sitä elinikää lisää :D

N 98kiloa

Kuka sulle on sellaista luvannut? Täällähän on joka kerta sulle sanottu, että paino pudotetaan syömällä. Ei kävelemällä.

Vierailija
47/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telomeereilläkö ei olekaan enää mitään väliä? Liikuntahan hidasti telomeerien lyhenemistä.

Vierailija
48/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuitenkin tutkitusti liikunta vähentää syöpää. Toinen tutkimus väittää toista ja toinen toista.

Tutkimuksesta voisi päätellä, että liikuntamyönteisillä geeneillä varustetun henkilön syöpäriski on pienempi. Toki hän silloin harrastaa liikuntaa, mutta se ei varsinaisesti vielä merkitse, että liikunta itsessään pienentäisi syöpäriskiä merkittävästi. Geeneistä kaikki on kiinni.

Vierailija
49/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on läheltä nähnyt miten sairaus syö liikkumiskyvyn ja miten sitä voisi pidentää pienelläkin treenillä niin sitä alkaa ajatella liikuntaa keinona pitää itsensä itsenäisenä pidempään. Eihän sitä edes tarvitse sairastua, vanhuus kun näivettää lihaksia ja liikuntakykyä ihan itsestään.

Se kun huomaa viisikymppisenä kumartuvansa katsomaan alinta hyllyä kaupassa sen sijaan, että kyykistyisi.. ja istuttuaan lattialla pitää ähkiä ylös polvia ja käsiä käyttäen.. miten liukkaalla pelottaa kaatuminen.. pyörällä ajamista alkaa varoa keskustassa.. kaikki nämä ovat merkkejä siitä, että keho on alkanut heikentyä ja sitä pitäisi vahvistaa.

Vierailija
50/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa tapauksessa urheilu jopa vähentää elinaikaa, jatkuvasti nuoria "urheilijoita" kuolee.

Vierailija
51/51 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N98kg

Se johtuu siitä, että se liikkumisesi suuntautui Hesburgeriin.

Tuli myös mieleen.

Mitä väliä. Mulle luvattiin, että liikunnan myötä laihtuu. No eikä laihdu,vaan lisää syömistä. Eli turha harrastaa liikuntaa. Kun ei se edes sitä elinikää lisää :D

N 98kiloa

Tämä on lupaus:

Kun syöt vähemmän kuin kulutat, niin laihdut. Sama ohje pätee sekä liikuntaa harrastavaan kuin sohvaperunaan.

En usko enää mihinkään laihdutus lupauksiin, varsinkaan omiin :D