Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menin lääkärille pyytämään pääsyä lihavuusleikkaukseen, lääkäri totesi etten tarvitse sellaista ja ohjasi ravintoterapeutille

Vierailija
21.03.2021 |

Itkettää,pitkään keräsin rohkeutta ja sitten lääkäri torppaa minut heti kättelyssä. Luuleeko se lääkäri tosiaan, etten tiedä syöväni väärin?! Että pitäisi vaihtaa pulla parsakaaliin ja kaakao mustaan kahviin?
V""u.. taidan tässö sitten istua kotona ja syödä kunnes sydän pysähtyy :(
T. 45, 160cm ja 110g

Kommentit (216)

Vierailija
121/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyse oli siitä, että sinun kokoisen on oikeasti helppo laihduttaa esimerkiksi ravintoterapeutin ohjeen mukaan. Ei se leikkaus ole ensimmäinen toimenpide, jos huomataan, että ihminen halutessaan kykenee laihduttamaan.

Vierailija
122/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko tuohon välipala-juttuun. Okei, voi olla joitain ihmisiä, joilla näläntunne ehtii niin kovaksi n. neljässä tunnissa, että tulee ahmimista tms. Kuitenkin tuntuu, että suurella osalla nuo välipalat on turhia kaloreita. Varsinkin jos eivät ole hyvin huolella valittuja.

En minäkään. Ihan täyttä puppua ja turhia kaloreita! Ei vähän liikkuva eikä edes keskivertoliikkuja, kevyttä työtä tekevä ihminen tarvitse mitään välipaloja. Aamupala, lounas, päivällinen ja joku pieni iltapala (esim. hedelmä tai puuro), niin sillä ihminen pärjää. Veden juomisella voi myös saada nälän tunteen pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ylipainoinen koko elämäni ja  kokeillut varmaan jokaisen dietin mitå on keksitty, saanut ehkä pari kiloa pois ja lihonut heti takaisin kun palannut normaalin ruokavaliooni! Edes tupakka ei vie ruokahaluani. Tässä nyt listaa mun tyypillisistä  päivän syömisistä:

Aamulla 2 kuppia kahvia kevytmaidolla, jugurttia, paahtoleipää (plus rööki)

Lounaaksi  kasvissosekeittoa 

Välipalaksi proteiinipatukka ja  sokeriton kokis

Päivälliseksi 3 pientä jauhelihapihviä ja 1 iso peruna

Lisää kahvia maidolla (plus rööki)

Iltapalaksi ateriankorvikepirtelö

Välillä herkuttelen tekemällä popcornia. 

Ap

Tätä on alapeukutettu, mutta totuus on, että kun ihminen on laihduttanut kymmeniä kertoja, on peruskulutuksen taso todella alhainen, ja tuossa voi olla jo niin paljon kaloreita ettei noilla syömisillä laihdu.

Jokainen kitudieetti laskee peruskulutusta ja se ei koskaan enää palaa ennalleen. Joka kerta on siedettävä yhä pienempää määrää ruokaa jos aikoo laihtua. Siksi niin harva onnistuu, ja monet onnistuvat vain pakon edessä kuten leikkauksen jälkeen.

Ihmisillä, jotka ovat syöneet normaalisti koko ikänsä eivätkä ole pilanneet aineenvaihduntaansa ja nälänhallintaansa dieeteillä, ei ole mitään käsitystä siitä, miten vaikeaa painonpudottaminen voi olla.

Taas näitä urbaani legendoja joihin läskit turvautuvat

124/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko tuohon välipala-juttuun. Okei, voi olla joitain ihmisiä, joilla näläntunne ehtii niin kovaksi n. neljässä tunnissa, että tulee ahmimista tms. Kuitenkin tuntuu, että suurella osalla nuo välipalat on turhia kaloreita. Varsinkin jos eivät ole hyvin huolella valittuja.

En minäkään. Ihan täyttä puppua ja turhia kaloreita! Ei vähän liikkuva eikä edes keskivertoliikkuja, kevyttä työtä tekevä ihminen tarvitse mitään välipaloja. Aamupala, lounas, päivällinen ja joku pieni iltapala (esim. hedelmä tai puuro), niin sillä ihminen pärjää. Veden juomisella voi myös saada nälän tunteen pois.

Itse olen hoikka nainen ja mun on kyllä aivan pakko syödä aamupäivän ja iltapäivän välipala joskus jopa iltapala. Yli 50 v ja 50 kg nainen, jolla on aineenvaihdunta kunnossa ja joka liikkuu suositusten mukaan ja joskus ylikin, tarvitsee n. 1700-2000 kcal pysyäkseen samapainoisena. Jos ateriat on keveitä kasvis- tai kalaruokia, niin välipaloja tarvitsee varmasti. Laihtuakseennei tarvitse nähdä nälkää, vaan valita oikeat raaka-aineet aterioihinsa. Urbaania legendaa on myös se, että laihtuakseen pitää olla nälissään.

Vierailija
125/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ValoPallo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hoikka nainen ja mun on kyllä aivan pakko syödä aamupäivän ja iltapäivän välipala joskus jopa iltapala. Yli 50 v ja 50 kg nainen, jolla on aineenvaihdunta kunnossa ja joka liikkuu suositusten mukaan ja joskus ylikin, tarvitsee n. 1700-2000 kcal pysyäkseen samapainoisena. Jos ateriat on keveitä kasvis- tai kalaruokia, niin välipaloja tarvitsee varmasti. Laihtuakseennei tarvitse nähdä nälkää, vaan valita oikeat raaka-aineet aterioihinsa. Urbaania legendaa on myös se, että laihtuakseen pitää olla nälissään.

Jos välipaloja tarvitsee, niin olisiko syytä muuttaa jotain ruokavaliossa, kun on jatkuva tarve syödä?

Vierailija
126/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ValoPallo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta fakta on se, että liikaa syönyt laihduttaja tuntee nälkää hyvinkin voimakkaasti, kun aletaan pienentämään annoskokoja. Heti, kun vatsa kurnii, niin ei todellakaan pidä tunkea sinne naamariin muuta, kuin vettä. Se näläntunne katoaa jonkin ajan päästä, kun elimistö tottuu normaaliin syömiseen.

Ja itsekin olen aina ollut normaalipainoinen, mutta en ole tarvinnut mitään välipaloja, koska syön kunnon ruokaa sen verran, ettei tule nälkä. Jos tiedän, että teen kovan treenin, niin silloin saatan syödä jotain ylimääräistä.

Vierailija
127/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa ,nyt joudut ihan itse tekemään jotain laihtumisen eteen. Tämä on vääryys. Heti soita sen sairaalan johtajalle !

Vierailija
128/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kolmen tunnin välein, muuten tulee huono olo. Painoindeksi 21.

Toisille välipalat aiheuttaa lihomista, toisille normaalipainossa pysymistä.

Vierailija
129/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa ,nyt joudut ihan itse tekemään jotain laihtumisen eteen. Tämä on vääryys. Heti soita sen sairaalan johtajalle !

Saatko sä jotain kiksejä tuosta dissaamisesta? Miksi kiusaat, kun kysytään asiallisesti jotain?

Vierailija
130/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160 cm, 70 kg ja 55-vuotias. Vielä 10 vuotta sitten olin 62 kg. Aineenvaihdunta hidastuu kokoajan, mutta eipä minua vieläkään tuo paino mitenkään hirveästi haittaa. En harrasta liikuntaa. Tässä tämän päivän safkat. Muutkin päivät aika samanlaisia. Elikkä kyllä syödä voi aika reippaasti tähänkin massaan!

Aamupala: teetä ja kaksi juustovoikkaria

Lunssi: lihamureketta kaksi siivua, perunamuusi, keitettyjä porkkanoita ja punajuurisalaatti.  Juomana tuoremehu/vesi-sekoitus

Päivällinen: kananoodeliwokki, kivennäisvesi, omenaviineri jälkiruokana

Iltapala: omena

Suosittelen syömää oikeaa ruokaa!

Vierailija
131/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ylipainoinen koko elämäni ja  kokeillut varmaan jokaisen dietin mitå on keksitty, saanut ehkä pari kiloa pois ja lihonut heti takaisin kun palannut normaalin ruokavaliooni! Edes tupakka ei vie ruokahaluani. Tässä nyt listaa mun tyypillisistä  päivän syömisistä:

Ap

Tätä on alapeukutettu, mutta totuus on, että kun ihminen on laihduttanut kymmeniä kertoja, on peruskulutuksen taso todella alhainen, ja tuossa voi olla jo niin paljon kaloreita ettei noilla syömisillä laihdu.

Jokainen kitudieetti laskee peruskulutusta ja se ei koskaan enää palaa ennalleen. Joka kerta on siedettävä yhä pienempää määrää ruokaa jos aikoo laihtua. Siksi niin harva onnistuu, ja monet onnistuvat vain pakon edessä kuten leikkauksen jälkeen.

Ihmisillä, jotka ovat syöneet normaalisti koko ikänsä eivätkä ole pilanneet aineenvaihduntaansa ja nälänhallintaansa dieeteillä, ei ole mitään käsitystä siitä, miten vaikeaa painonpudottaminen voi olla.

Taas näitä urbaani legendoja joihin läskit turvautuvat

Mitä sä sitten teet täällä? Dissaat? Mikä sua vaivaa?

Vierailija
132/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lääkäriltä lääkkeen, joka tuo nopeasti kylläisyyden tunteen eikä yksinkertaisesti voi syödä liikaa tai tulee paha olo. Viime kesästä lähtien paino on pudonnut 21kg, sokeriarvot ovat kohdillaan, pistettävän insuliinin määrä on laskenut reilusti alle puoleen entisestä ja verenpaine alkaa olla jo liiankin matala. Toki pudotettavaa vielä on ( 55 kg mikäli aikoisin päästä normaalipainoon, mutta olisin tyytyväinen jos saisin 30kg tai edes 20kg vielä pois).

Periaatteessa multa on kaikki makea kielletty aina hedelmiä myöten, mutta olen lipsunut. Tulosta on silti tullut. Ehkä paino putoaisi nopeammin, jos jaksaisin pitää näppini erossa makeasta. 

Vierailija
133/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

edes 10 vuotias ei heitä näin paskaa juttua.

Vierailija
134/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä saat leikkauksen ilman vänkäilyä. Varmasti helpoin ja turvallisin on se missä niellään vain pallo joka täyttää mahaa niin että et voi ylensyödä. Et edes ole kovin lihava ap, joten sekin voi olla syynä miksi et saa leikkausta julkisella.

Vierailija
135/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin Siluettiin koska halusin vatsaan rasvaimun

Lääkäri sanoi:

täällä on vain löysää nahkaa, voin leikata sen pois ja siirtää navan.

HINTA 13000 eur

minuakin itketti

Vierailija
136/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N53 170/66 kirjoitti:

Menin Siluettiin koska halusin vatsaan rasvaimun

Lääkäri sanoi:

täällä on vain löysää nahkaa, voin leikata sen pois ja siirtää navan.

HINTA 13000 eur

minuakin itketti

Olen 160 cm, 70 kg ja 55-vuotias. Vielä 10 vuotta sitten olin 62 kg. Aineenvaihdunta hidastuu kokoajan, mutta eipä minua vieläkään tuo paino mitenkään hirveästi haittaa. En harrasta liikuntaa. Tässä tämän päivän safkat. Muutkin päivät aika samanlaisia. Elikkä kyllä syödä voi aika reippaasti tähänkin massaan!

Aamupala: teetä ja kaksi juustovoikkaria

Lunssi: lihamureketta kaksi siivua, perunamuusi, keitettyjä porkkanoita ja punajuurisalaatti.  Juomana tuoremehu/vesi-sekoitus

Päivällinen: kananoodeliwokki, kivennäisvesi, omenaviineri jälkiruokana

Iltapala: omena

Suosittelen syömää oikeaa ruokaa!

Vierailija
137/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
138/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette tee asialle mitään, kun alatte lihoa? Ei hetkessä muutu yli satakiloiseksi.

Vierailija
139/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sulla puuttuu kasvikset. Lisäksi yksittäisten aterioiden koostumus on väärä ja mitä luultavammin napostelet, koska tällä ruokavaliolla sun ei pitäisi olla tuollainen tankki. Anteeksi suora ilmaisuni. Nyt se pää pois sieltä p.. ja alat syödä sitä parsakaalia ja muita kasviksia, jätät nuo typerät ateriankorvikkeet ja lightlimsat. Sun kroppa tarvitsee kunnollista ruokaa, ravinteita ja riittävästi.

Vierailija
140/216 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus ollut lihava satakiloinen nainen ja siihen kokoon minut ei lihottanut tavallinen ruoka vaan 

- ruokarytmin puute. Saatoin syödä aamulla kevyesti mutta loppupäivä meni mättämiseksi iltaa kohden

- alkoholi ja krapulasyömiset

- ravintoköyhän ruoan puute ja puutostilat mitkä oireili ruokahimoina. Myös tiukka jojolaihdutus teki hirveitä ruokahimoja. Jojoilu ja tiukat dieetit tuhosi aineenvaihduntani.

- vinoutunut ruokasuhde, jossa luulin että on joko laihdutusta tai sitten ei vaan kiinnosta ja syön mitä sattuu

- sokerilimsat, karkit, sipsit, leivonnaiset, pikaruoka, keksit, leivän yletön mättäminen, mehut jne

Nykyään normaalipainossa.