Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen Sauli Paavola, 43, ei ole koskaan pitänyt ketään kädestä ja toive rakkauden löytymisestä on hiipunut

Vierailija
21.03.2021 |

Korona-aika on helpottanut Sauli Paavolan oloa, sillä nyt muutkin tietävät, millaista hänen elämänsä on ollut jo vuosikymmeniä.

https://yle.fi/uutiset/3-11845838

Kommentit (586)

Vierailija
21/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksun ja rohkean oloinen mies. En ole kovinkaan yllättynyt että hänenkaltaisensa on tämmöisessä jutussa esillä.

Vierailija
22/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauli lienee esimerkki miehestä joka on autuaan tietämätön neurologisista ongelmistaan ja niiden merkityksestä työnhaussa ja parinvalinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauli juoksukengät jalkaan ja lenkille, parta pois ja 15 kg läskiä myös. Näytät ikäistäsi vanhemmalta nyt.

Ihan ikäisensä näköinen on. Ihme oletus että elämä maagisesti muuttuu jos vaan vaatekoko pienenee. Minulla ei ole sen enempää ihmissuhteita tai töitä olin sitten alipainoinen, normaalipainoinen tai ylipainoinen. Töitä ja kavereita ei saada vaatekoon perusteella, harvemmin puolisoakaan.

Vierailija
24/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauli taitaa kuitenkin olla vaativa mies? Hän on ihan ok näköinen ja varmasti saisi naisen itselleen, jos vain haluaa.

Ei tarvitse olla kuin sosiaalisten tilanteinden pelko, ujous tai paniikkihäiriö niin pariutuminen on hankalaa. Sitä ei vaan ihmiset ymmärrä joilla ei ole niitä ongelmia.

Vierailija
25/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauluspaita ja liivi, hmmm. Mistä löytää naisen johon tuo pukeutuminen puree... kyllä vanhainkodista. Sori mutta olen ratkaisukeskeine ja stailaan Saulia.

Vierailija
26/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on kykenevä opiskelemaan, olisi varmaan mielekkäämpää opiskella uusi tutkinto kuin olla kuntouttavassa työtoiminnassa. Koulutus pitäisi vain suunnitella hyvin tarkkaan, että siitä olisi mahdollisuus työllistyä. Esimerkiksi hänelle trukinkuljettaja, rekkakuski tms ammatti, jossa ei tarvitse olla kovinkaan sosiaalinen.

Vierailija
27/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin huomiota, että Saulin intohimo on tähtitiede. Onko hän koskaan ollut mukana millään tähtitiedeaiheisella keskustelupalstalla tai aiheeseen liittyvän yhdistyksen toiminnassa? Sitä kautta hän voisi löytää samanhenkisiä ihmisiä ja ehkä seurustelukumppaninkin.

Tosin jos hänellä on parisuhde haaveissa, niin hänen pitäisi keskittyä sosiaalisten ja tunnetaitojen kehittämiseen. Ei tarvitse olla mikään tunnementalisti mutta jos ei osaa sanoittaa omia tunteitaan ja ajatuksiaan edes auttavasti, ei moni nainen jaksa sellaista kumppania pidemmän päälle. Yhteiset kiinnostuksen kohteet eivät auta silloin, kun tunneyhteys puuttuu tyystin. Sauli kuitenkin tuntuu itse tiedostavan tilanteensa varsin hyvin, joten hänellä olisi varmasti ihan hyvät mahdollisuudet kehittyä sillä saralla.

Vierailija
28/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituista miten voi elää 43 vuotiaaksi niin ettei ikinä ole ollut missään töissä. Kyllä täällä on hyvä sosiaaliturva. Ehkä pitäisi panostaa enemmän mielenterveys puoleen. Että viimeistään kaksikymppisinä saadaan kaikki mukaan.

Tuo Sauli on 100% asperger. Mä olen 30 ja en ole ollut koskaan töissä, korkeakoulutettu olen. As-diagnoosi on mutta mua ei ole luokiteltu työkyvyttömäksi. 8 vuotta olin kuitenkin parisuhteessa joista 5 avoliitossa, mutta sen jälkeen en ole onnistunut löytämään uutta miestä. Exän löysin myös netistä koska en osaa lähteä mihinkään ulos tapaamaan ihmisiä, ja hänellä epäilen myös olevan asperger. Ystäviä mulla ei ole ollenkaan ja se satuttaa. En vaan osaa näitä sosiaalisia pelejä. 

Samaa mieltä. Tutkimuksiin ja tukea.

Vierailija
29/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi tehdä bisnestä etsimällä ihmisille pareja. Nyt sauli yrittää yksin huonolla menestyksellä, mutta joku firma voisi löytää parin. Miksei näitä firmoja ole?

Vierailija
30/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea mies.

Vierailija
31/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sauli taitaa kuitenkin olla vaativa mies? Hän on ihan ok näköinen ja varmasti saisi naisen itselleen, jos vain haluaa.

Ei tarvitse olla kuin sosiaalisten tilanteinden pelko, ujous tai paniikkihäiriö niin pariutuminen on hankalaa. Sitä ei vaan ihmiset ymmärrä joilla ei ole niitä ongelmia.

Minulla on n 12 vuotiaasta asti ollut järjetön ihmiskammo, tod näk vuosien koulukiusaamisen takia. En uskaltanut käydä pitkälle parikymppisenäkään edes ulkona ovesta ilman pitkää valmistautumista. Nykyään tuo onnistuu mutta kaikki ihmisten kohtaaminen herättää minussa edelleen puhdasta kauhua, ikään kuin kaikki ihmiset olisi jotain hirviözombeja. Tämä aiheuttaa "hieman" ongelmia kaikessa missä pitäisi vuorovaikuttaa normaalisti.. parhaimillaan pystyn esittämään sinänsä hilpeää ja iloista tyyppiä, mutta mielialani vaihtelee siinä keskustelun lomassa 20 kertaa ja joka lauseen perään morkkaan itseäni. Huonoimmillaan pakenen paikalta jos pitäisi puhua jollekin.

Vierailija
32/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hänen naispuolinen vastineensa, paitsi jotkut miehet nuorempana hyväksikäytti mistä vieläkin oikeusjuttuja vireillä. Vähintä mitä voin tehdä on kostaa.

Kostaa tuolle? Lähinnä ajattelisin että olette molemmat samalla uhripuolella. Oikeastihan en osaa ajatella, koska en tiedä sinun tai tuon tapauksesta muuta kuin pienen artikkelin ja yhden lyhyen kommentin.

Vierailija
33/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku voisi tehdä bisnestä etsimällä ihmisille pareja. Nyt sauli yrittää yksin huonolla menestyksellä, mutta joku firma voisi löytää parin. Miksei näitä firmoja ole?

Koska se ei ole taloudellisesti kannattavaa.

Saulilla ja muilla ei ole varaa ja haluja maksaa. On niin paljin ihan ilmaisiaki deittisovelluksia.

Onko sinulla mitään hajua, miten paljon laskutusta kuussa pitäisi olla, että pystyt saamaan edes normiminimipalkkaa?

Vierailija
34/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maajussille morsian" -ohjelman kaltainen palvelu muillekin ryhmille, vaikka nörteille tai minkä tahansa ikäisille yksinäisille. Onhan näitä sinkkuäidille puoliso ym. ja osallistujia kaikkiin löytyy. 

Vierailija
35/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin huomiota, että Saulin intohimo on tähtitiede. Onko hän koskaan ollut mukana millään tähtitiedeaiheisella keskustelupalstalla tai aiheeseen liittyvän yhdistyksen toiminnassa? Sitä kautta hän voisi löytää samanhenkisiä ihmisiä ja ehkä seurustelukumppaninkin.

Tosin jos hänellä on parisuhde haaveissa, niin hänen pitäisi keskittyä sosiaalisten ja tunnetaitojen kehittämiseen. Ei tarvitse olla mikään tunnementalisti mutta jos ei osaa sanoittaa omia tunteitaan ja ajatuksiaan edes auttavasti, ei moni nainen jaksa sellaista kumppania pidemmän päälle. Yhteiset kiinnostuksen kohteet eivät auta silloin, kun tunneyhteys puuttuu tyystin. Sauli kuitenkin tuntuu itse tiedostavan tilanteensa varsin hyvin, joten hänellä olisi varmasti ihan hyvät mahdollisuudet kehittyä sillä saralla.

Ihan hyvä muuten mut tähtitiede ja naiset nyt vaan ei sovi yhteen. Naisia 1% niissä piireissä.

Vierailija
36/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta vanhempi mutta aika lailla samanlainen. Parikymmentä vuotta tosin yritin työelämässä kunnes paha masennus vei senkin. Koulukiusaaminen jätti arpensa enkä ole kehenkään osannut luottaa. Meitä taitaa olla aika monta tässäkin maassa.

Vierailija
37/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hänen naispuolinen vastineensa, paitsi jotkut miehet nuorempana hyväksikäytti mistä vieläkin oikeusjuttuja vireillä. Vähintä mitä voin tehdä on kostaa.

Kostaa tuolle? Lähinnä ajattelisin että olette molemmat samalla uhripuolella. Oikeastihan en osaa ajatella, koska en tiedä sinun tai tuon tapauksesta muuta kuin pienen artikkelin ja yhden lyhyen kommentin.

Ei tietenkään jutun henkilölle vaan niille ketkä hyväksikäytti minua eri tavoin luullen etten laita jossain vaiheessa vastaan. (Tämä nyt ei liity toki tuohon artikkeliin mitenkään, tuli vain mieleen. Nykyään voi tietysti aiheuttaa mulkeroille ongelmia ilman mitään oikeuskäsittelyitäkin. Varsinkin jos itsellä ei ole mitään ns menetettävää vaikka sos suhteissa.)

Vierailija
38/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole edes ujo ja on videolla rohkea kun uskaltaa antaa haastattelun kameran edessä ja vaikuttaa sanavalmiilta.

Vierailija
39/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin.

Olen syrjäytynyt nainen, lapsuuden traumat teki minusta niin pelokkaan etten pysynyt mukana vaikka kaikkeni yritin. Menin töihin, aloitin yliopiston ja yritin tehdä samaa mitä muut, mutta lopulta uuvuin niin pahasti että jouduin vaan lyömään hanskat tiskiin. Ei siinä auta yrittäminen ja niskasta kiinni ottaminen, kun jaksaa vain itkeä ja ahdistus painaa rintaa aamusta iltaan ja valvottaa öisin.

Ei ole mitään hirveämpää, kun olla tällainen epäonnistunut yksilö.

Onneksi sentään löysin kumppanin, joka on jaksanut minua, vaikka olen usein raskasta seuraa. Yksin olisi varmasti vielä paljon kurjempaa.

Voimia kaikille muille syrjäytyneille. Te ette ole yksin, vaikka se siltä usein tuntuukin :(

Vierailija
40/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on mahdollista kun tavallisetkin naiset vaativat komean miehen.  Tavallista miestä on turha tarjota tavalliselle naiselle. Huonoa bisnestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän