Yksinäinen Sauli Paavola, 43, ei ole koskaan pitänyt ketään kädestä ja toive rakkauden löytymisestä on hiipunut
Korona-aika on helpottanut Sauli Paavolan oloa, sillä nyt muutkin tietävät, millaista hänen elämänsä on ollut jo vuosikymmeniä.
Kommentit (586)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi tehdä bisnestä etsimällä ihmisille pareja. Nyt sauli yrittää yksin huonolla menestyksellä, mutta joku firma voisi löytää parin. Miksei näitä firmoja ole?
Koska se ei ole taloudellisesti kannattavaa.
Saulilla ja muilla ei ole varaa ja haluja maksaa. On niin paljin ihan ilmaisiaki deittisovelluksia.
Onko sinulla mitään hajua, miten paljon laskutusta kuussa pitäisi olla, että pystyt saamaan edes normiminimipalkkaa?
Kaikki on taloudellisesti kannattavas jos saa rahoilleen vastinetta ja hinnat on kohdallaan. Ja että asiakas saa esim treffit pienellä summalla niin ettei vaan roikoteta jossain palveluissa maksua vastaan.
Kannattaisi katsella vanhempaa naista itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Asperger
Ei tarvitse olla edes asperger.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista miten voi elää 43 vuotiaaksi niin ettei ikinä ole ollut missään töissä. Kyllä täällä on hyvä sosiaaliturva. Ehkä pitäisi panostaa enemmän mielenterveys puoleen. Että viimeistään kaksikymppisinä saadaan kaikki mukaan.
Tuo Sauli on 100% asperger. Mä olen 30 ja en ole ollut koskaan töissä, korkeakoulutettu olen. As-diagnoosi on mutta mua ei ole luokiteltu työkyvyttömäksi. 8 vuotta olin kuitenkin parisuhteessa joista 5 avoliitossa, mutta sen jälkeen en ole onnistunut löytämään uutta miestä. Exän löysin myös netistä koska en osaa lähteä mihinkään ulos tapaamaan ihmisiä, ja hänellä epäilen myös olevan asperger. Ystäviä mulla ei ole ollenkaan ja se satuttaa. En vaan osaa näitä sosiaalisia pelejä.
Vaikea kuvitella tilannetta. Olen itse ollut ujo ja kaikki kohtaamiset oli vaikeita. Pystyin opettelemaan keinot kohdata ihmisiä. Ja sitä ennen opin lukemaan ihmisiä erittäin tarkasti, niin siksi opin vetämään oikeista naruista. Siksi on vaikea kuvitella tilannetta, jossa ei osaa lukea tai lähettää oikeita viestejä. Artikkelin luettuani ajattelisin, että Pauli on saanut jo paljon naisilta viestejä. Itse tunnen Asperger lapsia, mutta minulle ne on ihan normaaleja, vaikka hiukan persoonallisia lapsia ja nuoria. Aikuisista en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi tehdä bisnestä etsimällä ihmisille pareja. Nyt sauli yrittää yksin huonolla menestyksellä, mutta joku firma voisi löytää parin. Miksei näitä firmoja ole?
Saulilla ja muilla ei ole varaa ja haluja maksaa. On niin paljin ihan ilmaisiaki deittisovelluksia.
Onko sinulla mitään hajua, miten paljon laskutusta kuussa pitäisi olla, että pystyt saamaan edes normiminimipalkkaa?
Kaikki on taloudellisesti kannattavas jos saa rahoilleen vastinetta ja hinnat on kohdallaan. Ja että asiakas saa esim treffit pienellä summalla niin ettei vaan roikoteta jossain palveluissa maksua vastaan.
Olet ihan pihalla bisneksen ymmärtämisestä. Jos tuo olisi kannattavaa, palveluntarjoajia olisi jo pilvin pimein!
Kautta aikojen on kunnollisia ihmisiä syrjitty. Tuntuu että evoluutio suosii narsistisia ja kilpailuhenkisiä ihmisiä. Itselläni on järjetön ihmispelko vaikka en ole edes ujo. Mä vaa näen ihmisen pahana. Näkeehän se maailman tilasta!
Miksi näistä reppanoista tehdään juttua koko ajan?? EI KIINNOSTA. Tehkää asioille joitain tai lopettakaa se ruikuttaminen.
Olisiko muiden samassa elämäntilanteessa elävien tapaamisesta hyötyä? Julkinen fb-tapahtuma?
Vierailija kirjoitti:
Miksi näistä reppanoista tehdään juttua koko ajan?? EI KIINNOSTA. Tehkää asioille joitain tai lopettakaa se ruikuttaminen.
Ihan sinun kiusaksesi psykopaatti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan pihalla bisneksen ymmärtämisestä. Jos tuo olisi kannattavaa, palveluntarjoajia olisi jo pilvin pimein!
Mene sanomaan toi tinderin perustajalle. Ite olet pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitin huomiota, että Saulin intohimo on tähtitiede. Onko hän koskaan ollut mukana millään tähtitiedeaiheisella keskustelupalstalla tai aiheeseen liittyvän yhdistyksen toiminnassa? Sitä kautta hän voisi löytää samanhenkisiä ihmisiä ja ehkä seurustelukumppaninkin.
Tosin jos hänellä on parisuhde haaveissa, niin hänen pitäisi keskittyä sosiaalisten ja tunnetaitojen kehittämiseen. Ei tarvitse olla mikään tunnementalisti mutta jos ei osaa sanoittaa omia tunteitaan ja ajatuksiaan edes auttavasti, ei moni nainen jaksa sellaista kumppania pidemmän päälle. Yhteiset kiinnostuksen kohteet eivät auta silloin, kun tunneyhteys puuttuu tyystin. Sauli kuitenkin tuntuu itse tiedostavan tilanteensa varsin hyvin, joten hänellä olisi varmasti ihan hyvät mahdollisuudet kehittyä sillä saralla.
Ihan hyvä muuten mut tähtitiede ja naiset nyt vaan ei sovi yhteen. Naisia 1% niissä piireissä.
Vaikka naista ei niistä piireistä löytyisikään niin joitain kavereita tai edes tuttuja nyt ainakin. Itse asiassa voisi olla jopa parempi, että Sauli pääsisi ensin treenaamaan ja verestämään sosiaalisia taitojaan kaverisuhteissa. Monesti yksinäiset ja parisuhdetta kaipaavat miehet yrittävät harpata yhdellä loikalla rotkon yli ja kuvittelevat, että pelkkä parisuhteeseen päätyminen jotenkin ihmeellisesti tekee heistä sosiaalisesti taitavia. Parisuhde ei kuitenkaan ole valmennussuhde eivätkä kaikki naiset ole niin kärsivällisiä, että jaksaisivat kädestä pitäen opettaa aikuiselle ihmiselle sosiaalisen kanssakäymisen perusasioita. Kaverisuhteet, erityisesti harrastusten pohjalle rakentuvat, ovat huomattavasti vähemmän vaativia henkisesti ja emotionaalisesti ja täten parempi harjoittelualusta vuorovaikutustaidoiltaan jähmeälle tyypille.
Niin, ei kukaan tule kotoa hakemaan. :)
Tuossa parin etsintä bisneksessä voi olla ongelmana vastuukysymys. Jos jotain laitonta sattuu kenen vastuu?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin.
Olen syrjäytynyt nainen, lapsuuden traumat teki minusta niin pelokkaan etten pysynyt mukana vaikka kaikkeni yritin. Menin töihin, aloitin yliopiston ja yritin tehdä samaa mitä muut, mutta lopulta uuvuin niin pahasti että jouduin vaan lyömään hanskat tiskiin. Ei siinä auta yrittäminen ja niskasta kiinni ottaminen, kun jaksaa vain itkeä ja ahdistus painaa rintaa aamusta iltaan ja valvottaa öisin.
Ei ole mitään hirveämpää, kun olla tällainen epäonnistunut yksilö.
Onneksi sentään löysin kumppanin, joka on jaksanut minua, vaikka olen usein raskasta seuraa. Yksin olisi varmasti vielä paljon kurjempaa.
Voimia kaikille muille syrjäytyneille. Te ette ole yksin, vaikka se siltä usein tuntuukin :(
Olisinpa nainen. Vaikka on niin vaikeaa, niin loppupeleissä se kumppani aina löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa että tämmöisen jutun myötä saa paljon yhteydenottoja. Se on sitten omissa käsissä jos tyrii ne kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko muiden samassa elämäntilanteessa elävien tapaamisesta hyötyä? Julkinen fb-tapahtuma?
Juu kunhan tilaisuuksia voi taas järjestää, ja seurojakaan ei enää järjestetä pelloilla, niin sinkkufestareita sinne sun tänne vuosittain!
Vierailija kirjoitti:
Tuun hakemaan.
Kaurismäkeläinen fiilis tuli tuosta pätkästä.
Veikkaan Aspergeria juurisyyksi ja ehkä liian holhoavaa, iäkästä äitiä (?). Noinkin nuori mies eleli kuin vanha pappa. Yleensä tuon ikäiset eivät vielä harrasta kakkukahveja ja pujoliivejä kauluspaidan kanssa.
Kaltaisiaan kavereita ja työtä vaikka vähän aikaa, niin varmasti alkaa taidot olla valmiit seurusteluakin ajatellen.
Käytännössä jokainen ihminen saa hetken seksiin jonkun, jos siis on valmis kelpuuttamaan kenet tahansa. Koskee siis myös miehiä. _Parisuhde_ taas on täysin eri asia.