Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kukaan haluaa esimieheksi?

Vierailija
20.03.2021 |

Olen yliopiston käynyt ja työni on ihan ok, mutta minulla ei ole pienintäkään kiinnostusta hakeutua esimiestehtäviin. Mikä niissä ihmisiä kiehtoo? Voiko olla vastenmielisempää hommaa, kuin "paimentaa" muita.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti esimieshommiakin on monenlaisia, joten loppupeleissä niiden vertailu ei ole ollenkaan näin "helppoa" kuin mammat antavat nyt ymmärtää.

Vierailija
102/106 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valta ja raha motivoivat varmasti enemmistöä. Voi tietysti jotain muutakin olla takana tässä "halussa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies. Tarkoittaako esi sana ensin tai ensimmäinen. Mikä on sitten jälkimmäinen, jälkimies?

Vierailija
104/106 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko termi esimies hyväksytään? Eikö se ole sukupuolisesti värittynyt ilmaisu?

Vierailija
105/106 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten esihenkilö parempi? Ovatko muut vastaavasti jälkihenkilöt? Kuulosta pahalta.

Paljon puhutaan valmentavasta johtajuudesta, kuitenkin käytännössä hierarkista jostamista on eniten. Valmentava johtaminen ei myöskään kaikille sovi. Tarvitaanko oikeastaan johtaa itseohjautuvia?

Olen pettynyt johtamiseen. Paikat, jossa on pomoja epäilyttää. Mietin aina, ketkä ovat nuo tyypit joita tarvitsee johtaa? Katson omaa pomoa ja mietin? Olenko minä niin surkea, että sinua tarvitaan? Minne johdat?

Tulos ja kehityskeskustelu on syvältä.

Vierailija
106/106 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin ansaitsen n 3.000 e kuussa enemmän kuin sinä. Se kertaa 13 on mikä sen vaikutus on yhdessä vuodessa. 10 vuodessa voi laittaa nollan perään.

Missä työpaikassa on 13 kuukautta vuodessa. Onko työaikasikin 27 tuntia/vrk

Ihan jokaisessa. Useimmissa 14-15 kun lasketaan sen lomarahakuukauden päälle vielä bonarit.