Miksi kukaan haluaa esimieheksi?
Olen yliopiston käynyt ja työni on ihan ok, mutta minulla ei ole pienintäkään kiinnostusta hakeutua esimiestehtäviin. Mikä niissä ihmisiä kiehtoo? Voiko olla vastenmielisempää hommaa, kuin "paimentaa" muita.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin ansaitsen n 3.000 e kuussa enemmän kuin sinä. Se kertaa 13 on mikä sen vaikutus on yhdessä vuodessa. 10 vuodessa voi laittaa nollan perään.
Minusta esimiestyö on pääosin mukavaa.
Ihme pullistelija.
Kai sitä ajatellaan koulutukseen lähtiessä, että ihmiset osaavat käyttäytyä ja olisi kiva edetä uralla. Itse olen sote-alalla enkä ikinä ryhtyisi tällä alalla esimiestehtäviin. Järkyttävä vastuu ja silti huono palkka. Osa työkavereistakin tuntuu taantuvan täysin uhmaikäiseksi, kun pitäisi sopia jotain esimiehen kanssa tai tehdä joskus jopa kompromisseja.
Vierailija kirjoitti:
Paskahommaa, mutta näkyy palkassa. Tuo kait on se selitys
mies53v
Ei niin paljon, että se olisi kannattavaa. Aivan paskaa hommaa. Itse tienaan muutaman satasen enemmän kuin alaiseni, enkä tiedä onko se sen arvoista että olen vastuun vuoksi burnoutin partaalla.
Esimerkiksi asiantuntijaesimiehellä ei välttämättä ole hirveästi henkilöstöhöpöä, mutta palkka voi olla parempi.
Vallasta hurmaantuvan saattaa olla vaikeaa toimia Suomessa, jossa on vahva tuki työttömille sekä ammattiliitot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
Ei niin paljon, että se olisi kannattavaa. Aivan paskaa hommaa. Itse tienaan muutaman satasen enemmän kuin alaiseni, enkä tiedä onko se sen arvoista että olen vastuun vuoksi burnoutin partaalla.
Paska homma. Selvähän tuo. Nykypäivänä noita loistohommia ei oikein tunnu olevan. Jokapuolella kiristetty tahtia.
mies53v
Vierestä seurannut äärimmäisen huonoa esimerkkiä esimiestehtävistä.
Esimiehenä yrityksen jokapaikanhöylä kuljetus- ja tilausjärjestelijä ynnä johtajan puoliso. Kuljetusten tilaukset aina myöhässä, kiire tulee sitten paskana työntekijöiden niskaan.
"Tutut" asiakkaat on huomanneet sähköpostin hitauden niin tulevat sitten linjoja pitkin joko suoraan toimipisteen puhelimeen tai johtajalle tilauksineen. Me sitten kirjaamme tilaukset ja sovimme alustavasta toimitusaikataulusta itse johtajan kanssa - ja puoliso marmattaa kun "tässä on taas astuttu hänen varpaille". Niinpä edellä mainituissa kirjauksissa on sitten mitä ihmeellisimpiä virheitä.
Periaatteessa päivän tilaukset näkyvät taululla. Kostotoimenpiteenä näihin tilauksiin tulee usein lisäyksiä tuntia ennen jakeluauton noutoa. "Kun hän tarkisti vielä sähköpostin".
Puoliso pyöritti näytelmäänsä kolmiolääkkeiden, roskaruoan ja tupakkitaukijen voimalla. Toivottavasti sai asiansa kuntoon - mutta minulle riitti määräaikaisuus sylkykuppina.
Mie en taas ymmärrä miksi joku ei halua esimiestehtäviin? Parasta. Tällä hetkellä en ole, tuotantoa pienennettiin niin ei ole tarvetta usealle esimiehelle, niin palasin takaisin vanhoihin tehtäviin ja kyllä ottaa päähän, vaikka palkka pidettiin samana. Ehkä vielä tulevaisuudessa..
Lisää palkkaa.
Turhan monilla esimiehellä vaikuttaa olevan ainoa motivaatio.
Vierailija kirjoitti:
mies53v
Meillä esimies on sidottu arjen aamuvuoroihin ja muut tekee kolmivuoroa = esimiehellä on työryhmän pienin palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin ansaitsen n 3.000 e kuussa enemmän kuin sinä. Se kertaa 13 on mikä sen vaikutus on yhdessä vuodessa. 10 vuodessa voi laittaa nollan perään.
Missäpäin saat tuon 9600€/kk
4500+3000=7500.
Joku kysyi mistä tulee x13. Olisikohan lomapalkka se kolmastoista kuukausi.
Itse olisin hyvä esimies mutta nykyisellä ja aiemmilla työnantajilla ei esimiestyö ole puhdasta esimiestyötä vaan samalla pitää myös johtaa projekteja tai myydä.
Itse haluaisin tehdä pelkkää esimiestyötä koska tulen hyvin juttuun ihmisten kanssa ja pidän ihmisten ohjaamisesta. Olen myös päässyt harjoittelemaan potkujen antamista kun olen poistanut ihmisiä projekteistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4500+3000=7500.
Itse olisin hyvä esimies mutta nykyisellä ja aiemmilla työnantajilla ei esimiestyö ole puhdasta esimiestyötä vaan samalla pitää myös johtaa projekteja tai myydä.
Itse haluaisin tehdä pelkkää esimiestyötä koska tulen hyvin juttuun ihmisten kanssa ja pidän ihmisten ohjaamisesta. Olen myös päässyt harjoittelemaan potkujen antamista kun olen poistanut ihmisiä projekteistani.
Miksi potkujen antaminen ihmisille viehättää sinua?
Miksi kukaan haluaa pääministeriksi?
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa ihmisten hyvinvointi, motivointi, organisaatiopsykologia ja johtaminen. --> hakeuduin esimiestehtäviin ja olen tyytyväinen. Kieltämättä hiukan ovat työn varjopuolet yllättäneet, mutta pidän tätä edelleen oikeana ratkaisuna.
Aika harvalla esimiehellä on oikeasti aikaa keskittyä tuollaisiin asioihin, kun on ne omat työt tehtävänä ja esimiestehtävät vaan lisänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4500+3000=7500.
Jos tulet toimeen kaikkien kanssa ja osaat ohjata, miksi olet antanut potkuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4500+3000=7500.
Jos tulet toimeen kaikkien kanssa ja osaat ohjata, miksi olet antanut potkuja?[/quote
JOS on mielestäni hyvä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa ihmisten hyvinvointi, motivointi, organisaatiopsykologia ja johtaminen. --> hakeuduin esimiestehtäviin ja olen tyytyväinen. Kieltämättä hiukan ovat työn varjopuolet yllättäneet, mutta pidän tätä edelleen oikeana ratkaisuna.
Aika harvalla esimiehellä on oikeasti aikaa keskittyä tuollaisiin asioihin, kun on ne omat työt tehtävänä ja esimiestehtävät vaan lisänä.
Monet esimiehet menevät tuon taakse, että on ”omat tehtävät hoidettavana”, jolloin ei esimiestehtäviä ehdi.
En nyt tiedä haluanko esimieheksi mutta vastaan miksi ryhtyisin sellaiseksi.
Nuorten mentorointi ja sen näkeminen kuinka he kasvavat kun saavat vastuuta ja oppivat lisää.
Se että esimies olisi joku mikromanageri... se on yhtä ummehtunut ajatus kuin se, että naiset haluavat miehen ja lapsia. Ei toimi 2000-luvulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet esimiehet menevät tuon taakse, että on ”omat tehtävät hoidettavana”, jolloin ei esimiestehtäviä ehdi.
Taakse? Se on ikävä totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulet toimeen kaikkien kanssa ja osaat ohjata, miksi olet antanut potkuja?
JOS on mielestäni hyvä kysymys.
Henkilö voidaan poistaa projektista jos hänet siirretään toiseen projektiin tai vaikkapa heikon suoriutumisen vuoksi. Aina ei osaaminen ei riitä ja projektipäällikkö saa väkeä linjaorganisaatiosta.
Minut on kerran headhuntattu firmaan siivoamaan toisen sotkut. Suosittelisin tekemään peliliikkeet ajoissa koska huono työntekijä tulee varsin kalliiksi.
-eri