Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sikiöllä oikeuksia??

Vierailija
11.08.2006 |

Miksi keskosena syntyneellä on turvana laki potilaan asemasta ja oikeuksista sekä lastensuojelulaki, mutta kohdun sisällä olevalla ei ole oikeusturvaa? Raskaus voidaan kuitenkin keskeyttää 24.vko:n loppuun mennessä Suomessa tietyissä tapauksissa ja muistakin erityisitä syistä 20 viikon loppuun mennessä

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse perussairaana raskaana olevana olen joutunut katsomaan asiaa toiselta kannalta; äidin henki menee sikiön hengen edelle, mikäli raskaus uhkaa kummankin terveyttä. Rvk 22 jälkeen pyritään huomioimaan myös sikiön vointi siten, että hoitopäätöksissä sikiön olemassa oloa ei voida enää sivuuttaa, ts. hänen oikeutensa kasvavat tuossa kohtaa.

Vierailija
22/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti kuolee, kuolee mahassa oleva vauvakin. Siinä tilanteessa abortti on elämää säästävä hoitokeino ja ainakin minun silmissäni ainut syy jossa abortin voi ajatella olevan oikein.... En tiedä miten itse toimisin, mutta .....

Jos taas vauva joutuisi syntymään hyvin pieniviikkoisena, mutta kuitenkin teoriassa selviytymis rajan jälkeen, ja hän hoidosta huolimatta menehtyisi, ei kyseessä olis abortti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikö edes haudata? Miksi ei...? Mitä sille pienelle sitten tehdään? Tänään rv 23+6 ja jotenkin tuo kolahti pahasti...

Vierailija
24/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat haudataan siis samoin kuin kaikki muutkin ihmiset.

Sairaalaan voi lisäksi kutsua papin siunaamaan vauvan.

Vierailija
25/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten ihmeessä se voi olla naisen perusoikeus päättää lapsen hengestä? En tajua millään tuota väitettä.