Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison ulosotto ja talo yhteisomistuksessa

Vierailija
20.03.2021 |

Onko jollain enemmän tietoa ja kokemusta tällaisesta tilanteesta? Puoliso joutumassa ulosottoon. Yhteisomistuksessa talo jonka arvo vähän yli 300 000, jäännöslaina 260 000 ja remonttilainoja n. 30 000. Huomioidaanko nuo remonttivelat taloon kohdistuvana velkana, jolloin talo olisi 100% velkaa ja turvassa ulosotolta? Ulosottovelkaa on n. 40 000 ja se lyhenee laskurin mukaan 800 euroa/kk, riittääkö tämä lyhennystahti jotta talo jätetään rauhaan?

Pankki myöntäisi minulle yksin jäännöslainan verran lainaa, muttei riittävästi puolison osuuden lunastamiseen. En haluaisi myydä taloa, perheessä useampi pieni lapsi joiden kanssa muuttaminen tuntuu ylivoimaiselta.

Kommentit (550)

Vierailija
401/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

haet vain hyötyä miehestäsi ja elatusmaksuja. 

Vierailija
402/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies ei rakasta hän tuhoaa muuten elämääsi kanssasi.hän saisi aasiansa kuntoon kun voisi lähteä tosta suhteesta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano miehelesi että täällä vauva sivuilla kirjoitelen sinusta ja veloista.

Vierailija
404/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tuhonnu hyvän miehen elämän sanon minä.

Vierailija
405/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mietäsi hatutaa mihin retkuun joutui sinun takia tollo nainen.

Vierailija
406/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi voitaisi jostain 100000e niin pääsis sinusta eroon.

Vierailija
407/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos ottaa velkaa, ottaa sen maksaakseen". Piste. Jos hoidatte ulosottomaksut kunnialla, niin ei taloa myydä. Tosin jos jätätte ulosottomaksut hoitamatta, niin siinä tapauksessa tietenkin teidän omaisuutta ruvetaan realisoimaan ja sillä maksetaan velkoja. Tämähän on nyt itsestään selvä asia. Miksi minun pitäisi maksaa teidän velkoja korotettuina palvelumaksuina niissä yrityksisä joihin olette jättäneet laskut maksamatta?

Vierailija
408/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, jos (KUN) alat miehen asioita lisääkin makselemaan ja järjestämään, älä käytä sitä kyykyttämisjuttuna miestä kohtaan muuten, mutta ehdottomasti vaadi tietää hänen talousasioista ja, vielä tärkeämpi, hoida AVIOEHTO kuntoon niin ettei miehellä ole avio-oikeutta sinun omaisuuteesi. 

Vierailija
409/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietää.

Ap

Vierailija
410/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvin puolisosi osaa hoitaa uudet velat? Eli miten ne on syntyneet?

Itse ottaisin uuden lainan ja maksaisin miehen velat pois.  Ei tarttis pelleillä ulosoteon kanssa. Mut jos noi on jotain ryyppy ja pelivelkoja, niin ei ei ei. 

Puoliso ei osaa selittää mistä velkaa on tullut. Peliongelman toistuvasti kieltää, ryyppyveloista ei voi olla kyse. En maksa puolison velkoja pois koska en luota ettei hän tee sitä lisää. Olen ottanut nimiini yhden järjestelylainan 10 000 euroa, ne rahat katosi kuin tuhka tuuleen ja enempää en omistani siihen pohjattomaan kaivoon lapa. Minulla on kuitenkin vastuu lapsillekin olla uppoamatta mukana.

Oikein! Missään tapauksessa ei pidä mennä maksamaan puolison tai kenenkään velkoja pois ottamalla itse velkaa. Sinun täytyy huolehtia itsestäsi ja lapsistasi. Sitä suuremmalla syyllä, jos puoliso ei osaa edes kertoa mistä velat ovat tulleet!

Vierailija
411/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekavaa touhua kirjoitti:

Kyllä aloittaja tasan varmasti tietää, mistä miehensä velat koostuvat, mutta ei halua kertoa. Jotakin epääräistä jutussa on, hakee jotakin tietoa  kertomatta totuutta ym. salailee jotakin.

Toinen, mitä en usko on aloittajan palkka. En ikinä usko että hänellä on sadantonnin vuositulot. Kukaan ei jäisi tuohon tilanteeseen, jos niin olisi. Eikä  myöskään täällä kyseleisi neuvoja, jotka  nekin ovat hyvin, hyvin epämääräisiäja epäluotettavia. Kuinka sellaiset  voivat  neuvoa, jotka itsekään eivät ole osanneet hoitaa omaa talouttaan, ajautuneet itsekin ulosottoon, ja vielä muka  neuvovat  toisia onnettomia!

Varmaankin  aloitatja itsekin pienituloine, ehkä max. 40t onnia vuositulo. Saanut ehkä lainaa takaajien avulla, tai tuohon toiseen kämppään vedoten. Mene ja tiedä, ovatko ihan p.a molemmat. Mies ainakin vaikuttaa ihan huithapelilta, tuollaiset velat niskassa ja vielä lisää tekee. Ihme touhua!

Mistä ihmeestä täällä koko ajan keksitään, että asioista ei keskustella kotona, velkojien kanssa, pankissa, velkaneuvonnassa, oikeusapupuhelimessa jne, vaan tämä keskustelu olisi jotenkin ainut tai pääasiallinen tiedonlähde? Sitäpaitsi minä kysyin aloituksessa vain kokemuksia ja sitä, millainen lyhennystahti todennäköisesti riittää tai on riittänyt muilla vastaavassa tilanteessa. Siinä kaikki. En ole kysynyt mielipiteitä siitä mitä minun kannattaa tehdä. Tästäkin on toki moni kommentoija auliisti jakanut näkemyksiä ja ihan mieluusti niitä luen, mutta turha joka toisessa viestissä päivitellä sitä miten tollo ap kysyy neuvoja av-palstalla kun ei itse osaa päättää mitä tehdä. Ap on toki tollo siltä osin että on ylipäänsä tähän tilanteeseen joutunut, mutta minä nimenomaan EN ole kysynyt pitäisikö heivata talo, sijoituskämppä tai ukko vai ei.

Ap

Vierailija
412/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aloittaja tasan varmasti tietää, mistä miehensä velat koostuvat, mutta ei halua kertoa. Jotakin epääräistä jutussa on, hakee jotakin tietoa  kertomatta totuutta ym. salailee jotakin.

Toinen, mitä en usko on aloittajan palkka. En ikinä usko että hänellä on sadantonnin vuositulot. Kukaan ei jäisi tuohon tilanteeseen, jos niin olisi. Eikä  myöskään täällä kyseleisi neuvoja, jotka  nekin ovat hyvin, hyvin epämääräisiäja epäluotettavia. Kuinka sellaiset  voivat  neuvoa, jotka itsekään eivät ole osanneet hoitaa omaa talouttaan, ajautuneet itsekin ulosottoon, ja vielä muka  neuvovat  toisia onnettomia!

Varmaankin  aloitatja itsekin pienituloine, ehkä max. 40t onnia vuositulo. Saanut ehkä lainaa takaajien avulla, tai tuohon toiseen kämppään vedoten. Mene ja tiedä, ovatko ihan p.a molemmat. Mies ainakin vaikuttaa ihan huithapelilta, tuollaiset velat niskassa ja vielä lisää tekee. Ihme touhua!

Mistä ihmeestä täällä koko ajan keksitään, että asioista ei keskustella kotona, velkojien kanssa, pankissa, velkaneuvonnassa, oikeusapupuhelimessa jne, vaan tämä keskustelu olisi jotenkin ainut tai pääasiallinen tiedonlähde? Sitäpaitsi minä kysyin aloituksessa vain kokemuksia ja sitä, millainen lyhennystahti todennäköisesti riittää tai on riittänyt muilla vastaavassa tilanteessa. Siinä kaikki. En ole kysynyt mielipiteitä siitä mitä minun kannattaa tehdä. Tästäkin on toki moni kommentoija auliisti jakanut näkemyksiä ja ihan mieluusti niitä luen, mutta turha joka toisessa viestissä päivitellä sitä miten tollo ap kysyy neuvoja av-palstalla kun ei itse osaa päättää mitä tehdä. Ap on toki tollo siltä osin että on ylipäänsä tähän tilanteeseen joutunut, mutta minä nimenomaan EN ole kysynyt pitäisikö heivata talo, sijoituskämppä tai ukko vai ei.

Ap

No et noita asioita kysynyt, mutta kysyit miten voisit kotinne pelastaa ja aioit sen itsellesi lainarahalla lunastaa. Lähinnähän nyt siihen onkin vastattu. Nää eroamiset ja muut ylimääräiset asiat voit jättää omaan arvoonsa.

Vierailija
413/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, jos (KUN) alat miehen asioita lisääkin makselemaan ja järjestämään, älä käytä sitä kyykyttämisjuttuna miestä kohtaan muuten, mutta ehdottomasti vaadi tietää hänen talousasioista ja, vielä tärkeämpi, hoida AVIOEHTO kuntoon niin ettei miehellä ole avio-oikeutta sinun omaisuuteesi. 

Avioehto on, tosin se on vähän kaksipiippuinen juttu. Mikäli lähden lunastamaan taloa itselleni se on verotuksen kannalta fiksuinta tehdä osituksen kautta. Avioehdon kanssa tätä vaihtoehtoa ei ole, vaan koko siirrettävästä omaisuudesta pitää maksaa varainsiirtovero (tai lahjavero, mutta lahjoitushan on velkojien kannalta poissuljettu).

Toisaalta jos lähdetään tekemään ositusta ilman avioehtoa, pitäisi minun maksaa puolisolle tasinkoa. Käsittääkseni puolisolle voi tulla velkojien puolelta ongelmia mikäli hän ei vaadi tasinkoa vaikka olisi siihen oikeutettu. Eli luultavasti pidetään avioehto voimassa ja maksetaan vaan kiltisti se koko varainsiirtovero.

Ap

Vierailija
414/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietää.

Ap

Ulosotto on julkista tietoa.

Jos miehesi ei ole kertonut mistä velka on tullut, sen saa selville tilaamalla ulosotto-todistuksen ulosottovirastosta.  Maksaa muistaakseni 5€ tai jotain, siinä on lueteltu henkilön kaikki ulosotossa olevat velat/velkojat, milloin velka tullut perintään, milloin maksettu/lyhennetty yms.

Vierailija
415/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä ole selvää, että miehen velat ovat pikavipeistä. Se on sen sijaan epäselvää, mihin mies on pikavipit käyttänyt. Tätä ei näy ulosottorekisteristä.

Vierailija
416/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No et noita asioita kysynyt, mutta kysyit miten voisit kotinne pelastaa ja aioit sen itsellesi lainarahalla lunastaa. Lähinnähän nyt siihen onkin vastattu. Nää eroamiset ja muut ylimääräiset asiat voit jättää omaan arvoonsa.

Juu ja hirmu mielelläni niitä ideoita vastaanotankin. Olen kuitenkin ollut jo useampaan kertaan yhteydessä velkaneuvontaan (sekä kunnan että Takuusäätiön), pankkeihin ja oikeusapuneuvontaan. Maksulliselle lakimiehelle menen vasta sitten kun minulla on konkreettinen suunnitelma jonka haluan hyväksyttää, turha sinne on minusta mennä ihan takki auki jaarittelemaan 200 euroa tunti. Jotkut vaan tuntuvat kuvittelevan, etten tee asioiden selvittämiseksi mitään muuta kuin höpisen täällä. Tämä vertaiskokemusten hakeminen nyt on vaan yksi puoli asian prosessointia eikä sillä ole tarkoituskaan korvata asiantuntijoiden apua.

Ap

Vierailija
417/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä hemmetillä AP "hoitaa avioehdon kuntoon" jos mies ei suostu? Ei sitä avioehtoa voi yksin tehdä! Ja hulluhan mies on jos suostuu kun kerran ovat jo naimisissa ja mies on sotkenut raha-asiansa. 

Vierailija
418/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä hemmetillä AP "hoitaa avioehdon kuntoon" jos mies ei suostu? Ei sitä avioehtoa voi yksin tehdä! Ja hulluhan mies on jos suostuu kun kerran ovat jo naimisissa ja mies on sotkenut raha-asiansa. 

Avioehto on tehty miehen(kin) aloitteesta raha-asioiden jo osuttua tuulettimeen, ei tuo nyt mikään totaaliliero sentään ole vaikka rahan suhteen melkoinen tonttu onkin.

Ap

Vierailija
419/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioehto on tehty miehen(kin) aloitteesta raha-asioiden jo osuttua tuulettimeen, ei tuo nyt mikään totaaliliero sentään ole vaikka rahan suhteen melkoinen tonttu onkin.

Ap

Pelaamisesta sen verran, että nettipokeriin ja forexiin olen hävinnyt viimeisen kymmenen vuoden aikana noin tuhat euroa. Pikkuhiljaa se häviämistahti on hidastunut.  Että voi senkin tehdä tyylillä, taitoja opettelemalla, pikkurahoilla. Siitä ei liene tässä kysymys, peliriippuvuudesta. Jos ne ovatkin kulutusluotoista tulleet? Nimittäin teillä taitaa olla melkoinen palkkaero, sinä (AP) tienaat luultavasti enemmän? Jos olet se enemmän tienaava osapuoli, miehesi saattaa hävetä tilannetta, eikä sen takia halua tekemisiään selvitellä.

Vierailija
420/550 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja olette ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän