Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö maskia kerrostalon yleisissä tiloissa?

Vierailija
20.03.2021 |

Minua häiritsee että ihmiset eivät käytä maskeja kun lähtevät kotoa tai saapuvat kotiin. Kiva törmätä maskittomaan naapuriin rappukäytävässä, varastossa, pyykkituvassa jne.

Kommentit (239)

Vierailija
221/239 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhät täällä selittelee miksi eivät käytä maskia rappukäytävässä.

Vierailija
222/239 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskeja pitää käyttää aina, myös käytävillä, kuten Tom Cruise opettaa:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/239 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Odotan kesää niin saa tuuletusparvekkeen ovet auki rapussa. Etenkin alakerran teinin luona ramppaa "kavereita" koko ajan. Nytkin jotkut bileet käynnissä. Alan kyllä epäillä, että se on prostituoitu. (ääntely ja vaihtuvat miehet). Enkä siis kyttää, kuuluu vaan kämppään suoraan. Perk**

Vierailija
224/239 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina maskia, kun poistun asunnostani vaikka minulla on molemmat rokotukset.

Vierailija
225/239 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu kerrostalossa. Mutta työni puolesta keskustelen koronaa sairastavien kanssa puhelimessa. He voivat esim ulkoiluttaa koiraa, viedä roskat, pestä pyykkiä pyykkituvassa silloin kun siellä ei muita. Varoisin ovenkahvoja ja rappukäytäviä. Rappukäytävässä voi törmätä naapuriin, ihan jo järjellä mietittynä ei se koronan tarttuminen vaadi 15min, ihan se voi tavallisessa hengityksessä leijua, ja juuri sen voi siitä hetkessä napata. Ehkä käyttäisin, tai ainakin välttäisin ja kyttäisin, etten törmää kehenkään rapussa. Ja ne ovenkahvat, käsidesi mukaan!

226/239 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eilen hississä tulossa ylhäältä alas ja keskivaiheilla hissi pysähtyi kerrokseen. Sieltä alkoi tunkea nainen hissiin. Sanoin, että nyt on nämä suositukset. Hän vain tunki hissiin. Yritin sanoa, että no minä voin sitten vaikka kävellä alas (vihje vihje). Hän vain, että aijaa ja minä siis poistuin hissistä ja kävelin lopun matkaa alas.

Meitä on moneen junaan.

Ei oo todellista! :DD

Vierailija
227/239 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään käytän.

Menin pyykkivuorolle klo. 7 aamulla (tarkoituksella etten kohtaisi ketään), kun muutaman sekunnin päästä sinne tuli naapuri varaamaan omaa vuoroaan. Alkoi vielä puhua pulputtamaan mm. Siitä kuinka oli juuri tullut töistä vanhainkodista. Mulla 2 koneellista pyykkiä laitettavana joten aikaa kului. Hän vaan siinä parin metrin päässä nojaili kuivausrumpuun ja paapatti. En kyennyt sanomaan mitään kun olin niin shokissa. Lähtiessämme kyseli että tulenko Samaan hissiin! Ei, mieluummin kävelen 6 krs itse...

Tuosta 4 päivää sain rajuja oireita ja menin testiin joka oli negatiivinen. Kävin seuraavan 2 viikon aikana testissä vielä 3 krt, sama tulos. En usko asiaa, mulla ei ole esim. Ruokahalu tullut 1,5 kk oireiden loppumisen jälkeen kunnolla takaisin. Olin tyhmä kun en käyttänyt FFP2 yleisissä tiloissa, mulla on niitä varastossa mukavasti.

Vierailija
228/239 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun opiskelijayksiössä, jonka keittiö on yhteinen muiden samassa kerroksessa asuvien kanssa. En käytä siellä maskia, enkä ole nähnyt ketään muutakaan siellä maski päällä. 

Vierailija
229/239 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, helsinki

Vierailija
230/239 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää hulluus vaan laajenee...

Vierailija
231/239 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Hississä ihan välttämätön.

Vierailija
232/239 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, jos en ole menossa johonkin muualle missä maskia tarvittaisiin. Jos taas olen menossa esim. bussiin tai kauppaan, koen helpommaksi asentaa maskin jo kotona, mutta pelkästään ulos mennessä en sitä rappukäytävää varten laita. Olen tarkka näistä maskin käyttöön liittyvistä käsidesijutuista ym. ja olisi melkoista showta laittaa maski niin lyhyeksi hetkeksi ja ottaa ulkona pois... Näillä keleillä ei lenkkeilykäyttö tule kyseeseen rillien huurtumisen ja maskin kostumisen takia, vain lyhyet ulkosiirtymät onnistuvat maskin kanssa. Asun 2. kerroksessa ja se on pikainen pyrähdys kun olen jo ovesta ulkona. Pesulaa tai yhteissaunaa ei ole, ja meidän varastokoppi sattuu sijaitsemaan pienessä "sivuvarastossa", jossa ei oikein mahtuisikaan puuhastelemaan useammalle kopille yhtä aikaa.

Vierailija
233/239 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun opiskelijayksiössä, jonka keittiö on yhteinen muiden samassa kerroksessa asuvien kanssa. En käytä siellä maskia, enkä ole nähnyt ketään muutakaan siellä maski päällä. 

Kuulostaa samanlaiselta kuin Turun ylioppilaskylän kämpät. Siellähän vaihtarit sai aikaan oikein kunnon rypäksen tällaisella toiminnalla... ei jatkoon.

Vierailija
234/239 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ensimmäisessä kerroksessa, ei tarvi kulkea kuin yhden naapurin oven ohi että pääsen ulko-ovelle. En laita maskia sille matkalle, koska talo on semmoisessa huntassa että mihin suuntaan tahansa lähtee niin on ylämäki jota ei jaksa puuskuttaa ylös maski päällä. Kun ei ole autoa niin on pakko kävellä isomman tien varteen missä linja-autopysäkit, kun lähtee kaupassa käymään. Laitan maskin vasta kun bussi kurvaa mutkan takaa näkyviin.

Vierailija
235/239 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kerrostalossa niin vuotavat eristykset sähköjohdoilla että tupakansavu tuli asunnosta toiseen niiden kanavien kautta (nyt koko talossa kielletty tupakointi onneksi). Jos joku naapuri sairastuisi koronaan, saisin sen varmaan tuota kautta, niin maski rappukäytävässä on ihan turha.

Vierailija
236/239 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä otan aina maskin mukaan kun lähden jonnekin, pyykätessä en käytä. Se pitäisi vaihtaa joka koneellisen jälkeen, ei ole mitään järkeä. Koska liikun yleensä vain ilta-aikaan, vältän pahimmat "ruuhkat". Minulla on paljon perheellisiä naapureita, jotka eivät kulje illalla käytävässä. 

Jos ohittaa toisen nopeasti käytävässä, minusta maski ei ole silloin aiheellinen. Hississä voi ollakin.

Vierailija
237/239 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käytän. Käytän myös nukkuessa ja sukeltaessa.

Vierailija
238/239 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi asu moisessa slummissa.

Vierailija
239/239 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ensimmäisessä kerroksessa, ei tarvi kulkea kuin yhden naapurin oven ohi että pääsen ulko-ovelle. En laita maskia sille matkalle, koska talo on semmoisessa huntassa että mihin suuntaan tahansa lähtee niin on ylämäki jota ei jaksa puuskuttaa ylös maski päällä. Kun ei ole autoa niin on pakko kävellä isomman tien varteen missä linja-autopysäkit, kun lähtee kaupassa käymään. Laitan maskin vasta kun bussi kurvaa mutkan takaa näkyviin.

Näin maallikkona arvelisin, että puuskuttaessa eli syvään hengittäessä tartunnan mahdollisuus on suurempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi