Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhä useamman kolmekymppisen naisen on tyydyttävä tapailusuhteisiin, kertoo HS – "Miesten markkinat"

Vierailija
19.03.2021 |

"Perheen perustamisiässä olevien naisten on yhä vaikeampaa löytää vakituisempaa suhdetta, joissa mies haluaisi sitoutua, kertoo Helsingin Sanomat.

Lehti on haastatellut kolmea upeaksi uranaiseksi kuvailtua, hieman alle kolmekymppistä naista, joiden mukaan miehiä kyllä löytyy treffiseuraksi ja heidän kanssaan tehdään asioita, joita vakiintuneet pariskunnat tekevät.

Ihastuminen kuitenkaan ei johda parisuhteeseen, sillä lopulta mies ei halua mitään pysyvää. Pahimmillaan deittikumppani jopa "ghostaa" eli katoaa kuin tuhka tuuleen kaikissa viestikanavissa.

–?Olen juossut treffeillä ja viettänyt vuosia määrittelemättömissä suhteissa, joissa käydään yhdessä syömässä ja ollaan makutuomareina silmälasiostoksilla. Olen saanut lunta tupaan niin paljon, että aika ajoin on usko meinannut mennä, avautuu "Elina" kokemuksistaan HS:n haastattelussa.

"Tiina" puolestaan on kauppatieteen maisteri, joka ei ole koskaan seurustellut. Hänen mukaansa deittimaailmassa vallitsee "miesten markkinat".

Naisten mielestä deittisovellukset ovat yksi syy miesten kyvyttömyyteen sitoutua. Tinderin perusteella voi saada kuvan, että mahdollisuuksia on loputtomasti.

Helsingissä on myös määrällisesti nuoria naisia selvästi enemmän kuin miehiä, koska kaupunkiin muuttaa opiskelemaan enemmän naisia.

Naiset kertovat lehdelle varautuneensa elämään koko ikänsä sinkkuina. Parisuhteen puuttuminen vaikuttaa myös perhehaaveisiin. Kaksi naisista kertoo pohtineensa ajatusta lapsen hankkimisesta yksin."

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/750354-yha-useamman-kolmekymp…

Kommentit (3482)

Vierailija
1781/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

87 sivua miesten haukkumista.

Eikö se Gambian seksiloma mieshuorien parissa  kerran vuodessa  ja satisfyer riitäkään palstan ulinaisille? 

Ne ovat vain seuraus. Paskat miehet on syy  :)

Ennen istuttiin pesukoneen päällä ja käytiin sunnuntaisin kirkossa hakemassa voimaa kestää se miesten pahoinvointi ja potenssiongelmat.

Mites ulimiehet? Mitenköhän ne on pärjännyt kun thaikut on suljettu ja katkeruus estää ihmisten kohtaamisen muuten kuin ivan kautta?

Kerro toki, sinähän tuossa ivaat

Vierailija
1782/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että oikein miesten markkinat, sehän nyt vitsin murjaisi.

Tietyille miehille on kysyntää. Enkä puhu mistään miljonääreistä. Ihan niistä mille kelpaa perhe ja arvot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyille miehille on kysyntää. Enkä puhu mistään miljonääreistä. Ihan niistä mille kelpaa perhe ja arvot.

aivan, ja miksi nämä miehet pysyisivät markkinoilla pitkälle yli kolmenkymmenen ikävuoden?

Olisiko niin, että niistä kisailee muutkin naiset jotka haluavat parisuhteen eikä pelkkää tapailua?

Vierailija
1784/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on 30+ (naisilla) vaikeaa, miettikääpä millaista on olla 50+ sinkkuna.

Useat samanikäiset miehet on järkyttävän rupsahtaneita, alkoholia kuluu ja muutenkin ollaan jotenkin katkeria elämämkolulaisia.  Tai sitten sellaisia 65+ -> pappoja, jotka hakee piikaa/vaimoa.

Ja jos vähänkään nuorempia katselee niin eihän ne toki samanikäistä tai vähän vanhempaa hae, vaan nekin hakee nuorempaa.

Ei siis pääse edes tapailusuhteeseen.

Tämän palstan perusteella eivät naiset ole sen enempää sivistyneitä, miellyttäviä tai hyvinvoivia.

Pidätkö kovin relevanttina tehdä päätelmiä naisista jonkin anonyymin keskustelupalstan perusteella - varsinkin, jos nuo päätelmät perustuvat naisvihamielisten trollien provosoimiin keskusteluihin? Miksi uskot, että täältä saamasi kuva on todellinen?

Itse en hetkeäkään usko, että kaikki (suomalaisetkaan) miehet muistuttavat palstalla mellastavia kirjoittelijoita. Johan tuo on todettavissa empiirisesti, jos on yhtään kontakteja reaalimaailmaan.

Mistä tiedät mellastavat miehiksi? Ne voi olla miesvihamielisiä trolleja.

Oletko tosissasi? Nuo naisia antaumuksella halvenavat kirjoittajat ovat siis naisia? Millä logiikalla ajattelet tämän tapahuvan?

Muista, että valtaosalla kirjoittajista on kyllä myös ihan normaaleja ihmissuhteita, joten palsta ei kaikilla määritä suhtautumista koko sukupuoleen, kuten joillakin näyttää ainakin oman todistuksensa mukaan käyneen. Mikä on siis noiden trollien tavoite?

Varmaan samalla logiikalla kun ajattelet itse, että miesten päätelmät naisista perustuvat naisvihamielisten trollien teksteihin?

uskotko todella että vain miehet ovat katkeria syystä tai toisesta? En siis kiellä etteikö niitäkin varmasti löydy, mutta ihanko todella vain miehet / pojat trollaa?

Itse uskon vakaasti että täällä naiset päästävät kaiken sen paskan ulos jota he hilloavat sisällään töissä ja parisuhteessa, mutta eivät voi ääneen sanoa.

Kyllä, nainenkin kykenee vihaan. Sen näkee ihan jo tykkäyksiä katsomalla. Mitä törkeämpi kommentti miehistä, sen helpommin sille tulee satoja tykkäyksiä. Sama törkeä kommentti naisista? Satoja alanuolia.

Katsokaa huviksenne joskus näissä ketjuissa mikä meininki.

” Varmaan samalla logiikalla kun ajattelet itse, että miesten päätelmät naisista perustuvat naisvihamielisten trollien teksteihin?”

Minä en esittänyt minkäänlaista arvailua edellisen (sinun?) sukupuolesta vaan tiedustelin vain, todellako hän (sinä?) muodostaa käsityksensä naisista palstan perusteella. Tämä pohjasi hänen (sinun?) omaan tekstiin: ” Tämän palstan perusteella eivät naiset ole sen enempää sivistyneitä, miellyttäviä tai hyvinvoivia.”

Melkoista erityisen tuen vääntämistä tämä keskustelun yritys täällä kyllä nykyään on - työstä käy, ei ole enää huvia (ollut aikoihin). Näkyy selkeästi sama kuin töissä: ymmärtämisen pulmaa on paljon.

Vierailija
1785/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat samanikäiset miehet on järkyttävän rupsahtaneita, alkoholia kuluu ja muutenkin ollaan jotenkin katkeria elämämkolulaisia.  Tai sitten sellaisia 65+ -> pappoja, jotka hakee piikaa/vaimoa.

Ja jos vähänkään nuorempia katselee niin eihän ne toki samanikäistä tai vähän vanhempaa hae, vaan nekin hakee nuorempaa.

Tämän palstan perusteella eivät naiset ole sen enempää sivistyneitä, miellyttäviä tai hyvinvoivia.

Pidätkö kovin relevanttina tehdä päätelmiä naisista jonkin anonyymin keskustelupalstan perusteella - varsinkin, jos nuo päätelmät perustuvat naisvihamielisten trollien provosoimiin keskusteluihin? Miksi uskot, että täältä saamasi kuva on todellinen?

Itse en hetkeäkään usko, että kaikki (suomalaisetkaan) miehet muistuttavat palstalla mellastavia kirjoittelijoita. Johan tuo on todettavissa empiirisesti, jos on yhtään kontakteja reaalimaailmaan.

Oletko tosissasi? Nuo naisia antaumuksella halvenavat kirjoittajat ovat siis naisia? Millä logiikalla ajattelet tämän tapahuvan?

Muista, että valtaosalla kirjoittajista on kyllä myös ihan normaaleja ihmissuhteita, joten palsta ei kaikilla määritä suhtautumista koko sukupuoleen, kuten joillakin näyttää ainakin oman todistuksensa mukaan käyneen. Mikä on siis noiden trollien tavoite?

Varmaan samalla logiikalla kun ajattelet itse, että miesten päätelmät naisista perustuvat naisvihamielisten trollien teksteihin?

uskotko todella että vain miehet ovat katkeria syystä tai toisesta? En siis kiellä etteikö niitäkin varmasti löydy, mutta ihanko todella vain miehet / pojat trollaa?

Itse uskon vakaasti että täällä naiset päästävät kaiken sen paskan ulos jota he hilloavat sisällään töissä ja parisuhteessa, mutta eivät voi ääneen sanoa.

Kyllä, nainenkin kykenee vihaan. Sen näkee ihan jo tykkäyksiä katsomalla. Mitä törkeämpi kommentti miehistä, sen helpommin sille tulee satoja tykkäyksiä. Sama törkeä kommentti naisista? Satoja alanuolia.

Huoh. Kauanko olet ollut palstalla? Tämä oli silloin aluksi melko asiallinen keskustelupalsta äideille ja raskaanaoleville ja raskauttasuunnitteleville. Miehiä ja miehiä sivuavia keskusteluja ei juurikaan ollut. 

Asiantila muuttui vuosien saatossa, palstan rakenne muuttui ja miehet löysivät palstan. Keskustelukulttuuri muuttui täysin. Asiallisuus katosi ja ajoittain tämä oli aivan hirveää oksennusta ja pahoinvointia. Itse olin monta vuotta poissa ja palasin pari vuotta sitten lukemaan ketjuja.

En usko, että pahimmat miestrollina esiintyvät ovat naisia. En vain usko. Lisäksi miestrolleja on todella paljon. Sen näkee sanavalinnoista, trendeistä, kaikesta. 

Toki naisetkin ovat ihan yhtä ankeita, vihamielisiä, mutta omalla tyylillään. 

Minä itse henkilökohtaisesti tulen tänne keskustelemaan itseäni kiinnostavista aiheista, juoruamaan, olemaan jotain mitä en halua tuoda omalla nimellä esiin. Ja tappelemaan ärsyttävien tyyppien kanssa. Olivat he sitten naisia tai miehiä tai muita.    

Vierailija
1786/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos mies ei osaa hurmata ja tehdä vaikutusta, miehen voi olla vaikea saada noita piirteitä esille. Niistä olisi hyötyä vasta kun sopivaan naiseen on päässyt jotenkin tutustumaan.

Vierailija
1787/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä hesalaisrt kolmekymppinen uranaiset eivät saa tavoitella parisuhteeseen "oman tasoisiaan miehiä"? Jotenkin tulee sellainen olo, että tämä "hermostuttaa ja ördyttää miehiä."

Niinhän tällä palstalla useassa ketjussa miehet valittavat, mitrn eivät saa "tadousiaan" naisia, esimerkiksi ns. "Salimake", joka haaveillmee fitnesspupyista, mutta saa vai ylipainoisia( todennäköisesti normaalipainoisia) naisia.

Jotenkin tulee sellainen olo, että naiset eivät saisi esittää minkälaisia vaatimuksia miehille.

Vierailija
1788/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä hesalaisrt kolmekymppinen uranaiset eivät saa tavoitella parisuhteeseen "oman tasoisiaan miehiä"? Jotenkin tulee sellainen olo, että tämä "hermostuttaa ja ördyttää miehiä."

Niinhän tällä palstalla useassa ketjussa miehet valittavat, mitrn eivät saa "tadousiaan" naisia, esimerkiksi ns. "Salimake", joka haaveillmee fitnesspupyista, mutta saa vai ylipainoisia( todennäköisesti normaalipainoisia) naisia.

Jotenkin tulee sellainen olo, että naiset eivät saisi esittää minkälaisia vaatimuksia miehille.

Kyllä se on niin päin, että mies ei saa esittää vaatimuksia naisille.

Vierailija
1789/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos mies ei osaa hurmata ja tehdä vaikutusta, miehen voi olla vaikea saada noita piirteitä esille. Niistä olisi hyötyä vasta kun sopivaan naiseen on päässyt jotenkin tutustumaan.

Lähestyminen ja deittailuhan tapahtuu nykyään netissä. Normaalin näköisellä miehellä on todella vaikea saada minkäänlaista kontaktia naisiin, kun se ulkonäkö merkkaa niin paljon. Ei pääse edes siis tuomaan esille niitä arvojaan ja muita juttuja.

Vierailija
1790/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ihmettele. Jos olisin mies niin en minäkään enää Suomesta naista ottaisi. Parisuhteen aikana olet vääränlainen ja sinua voi syyttää kaikkien maailman miesten tekemisistä. Erossa nyhdetään sinut kuiviin ja viedään lapset.

Vierailija
1791/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa tätä juttua. Olen 40 v. YH ihan nätti, akateeminen suht varakas ja hyvännäköisiä, akateemisia miehiä riittämiin. Tosin harrastan kaksikymppisiä. Ja en halua parisuhdetta vaan tapailla. Mutta moni mies haluaa juuri vakiintua ja löytää vaimon. Luulisi että kyseiset neidit ois kovaa valuuttaa!

Vierailija
1792/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa tätä juttua. Olen 40 v. YH ihan nätti, akateeminen suht varakas ja hyvännäköisiä, akateemisia miehiä riittämiin. Tosin harrastan kaksikymppisiä. Ja en halua parisuhdetta vaan tapailla. Mutta moni mies haluaa juuri vakiintua ja löytää vaimon. Luulisi että kyseiset neidit ois kovaa valuuttaa!

Minuakin ihmetyttää. Kyllä ne on aina naisten markkinat, jos ei ole asiat (esim. ulkonäkö) tosi pahasti pilalla.

Vierailija
1793/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantila muuttui vuosien saatossa, palstan rakenne muuttui ja miehet löysivät palstan. Keskustelukulttuuri muuttui täysin. Asiallisuus katosi ja ajoittain tämä oli aivan hirveää oksennusta ja pahoinvointia. Itse olin monta vuotta poissa ja palasin pari vuotta sitten lukemaan ketjuja.

Sama kuvio minulla. Olin palstaillut täällä yli viisi vuotta kun miesinvaasio alkoi hommalta käsin. Keskustelukulttuuri tosiaan muuttui todella drammattisesti lyhyessä ajassa. Sitä ennen palstalla ei tarvittu käytännössä mitään rajoitteita. Myös minä lähdin ja olin poissa toista vuotta, kunnes palasin takaisin kun huomasin että m.......nti oli saatu sille tolalle että täällä pystyi olemaan.

Vierailija
1794/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Se hurmaaminen tehdään omalla luonteella ja avoimuudella, ei millään opetelluilla pellentempuilla. Oletko sinä ikinä tajunnut, että nainen on ihminen, ei mikään ufo?

Vierailija
1795/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Kauanko olet ollut palstalla? Tämä oli silloin aluksi melko asiallinen keskustelupalsta äideille ja raskaanaoleville ja raskauttasuunnitteleville. Miehiä ja miehiä sivuavia keskusteluja ei juurikaan ollut. 

En usko, että pahimmat miestrollina esiintyvät ovat naisia. En vain usko. Lisäksi miestrolleja on todella paljon. Sen näkee sanavalinnoista, trendeistä, kaikesta. 

Toki naisetkin ovat ihan yhtä ankeita, vihamielisiä, mutta omalla tyylillään. 

Minä itse henkilökohtaisesti tulen tänne keskustelemaan itseäni kiinnostavista aiheista, juoruamaan, olemaan jotain mitä en halua tuoda omalla nimellä esiin. Ja tappelemaan ärsyttävien tyyppien kanssa. Olivat he sitten naisia tai miehiä tai muita.    

Mä olen vieraillut palstalla jo 20 vuotta sitten ekan kerran ja samanlaista naisten öyhötystä tämä oli silloinkin.

Vierailija
1796/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on niin päin, että mies ei saa esittää vaatimuksia naisille.

Älä nyt puhu paskaa. Salimaket ja muut täällä useassa ketjussa kilvan kertovat(myös tässä ketjussa, en nyt viitsi etsiä) hyvinkin yksityiskohtaisesti mitä nainen ei saa olla ja pitää olla. Sitten kun nainen haluaa, että mies on samaa kuin itse alkaa kamala huuto siitä, miten naiset on kranttuja.

Esittäkää vaan ihan rauhassa niitä vaatimuksia naisille, mutta antakaa myös meidän esittää teille. En kuitenkaan suosittele, että otatte sen "tyytymisnaisen", jota hyväksikäytätte ja alatte sitten haukkumaan ja vaatimaan sitä ja tätä, kun nainen ei olekkaan se unelmien megabeibi.

Vierailija
1797/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy erossa mun pojistani. Puuma!

Vierailija
1798/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NainenN kirjoitti:

Mä en kyllä ihmettele. Jos olisin mies niin en minäkään enää Suomesta naista ottaisi. Parisuhteen aikana olet vääränlainen ja sinua voi syyttää kaikkien maailman miesten tekemisistä. Erossa nyhdetään sinut kuiviin ja viedään lapset.

Keksin miksi teeskentelit naista kirjoittaessasi tämän. Siksi että jos kirjoittaisit miehenä kysyttäisin että NO MIKSI SINÄ ET OTA SITÄ NAISTA ULKOMAILTA. Niin, miksi :D.

Vierailija
1799/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on, että usein näiden naisten taso ei riitä miehiin joita he tavoittelevat.

Vierailija
1800/3482 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta naiset ovat huomattavasti vaativampia kuin miehet parisuhdemarkkinoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä