Yhä useamman kolmekymppisen naisen on tyydyttävä tapailusuhteisiin, kertoo HS – "Miesten markkinat"
"Perheen perustamisiässä olevien naisten on yhä vaikeampaa löytää vakituisempaa suhdetta, joissa mies haluaisi sitoutua, kertoo Helsingin Sanomat.
Lehti on haastatellut kolmea upeaksi uranaiseksi kuvailtua, hieman alle kolmekymppistä naista, joiden mukaan miehiä kyllä löytyy treffiseuraksi ja heidän kanssaan tehdään asioita, joita vakiintuneet pariskunnat tekevät.
Ihastuminen kuitenkaan ei johda parisuhteeseen, sillä lopulta mies ei halua mitään pysyvää. Pahimmillaan deittikumppani jopa "ghostaa" eli katoaa kuin tuhka tuuleen kaikissa viestikanavissa.
–?Olen juossut treffeillä ja viettänyt vuosia määrittelemättömissä suhteissa, joissa käydään yhdessä syömässä ja ollaan makutuomareina silmälasiostoksilla. Olen saanut lunta tupaan niin paljon, että aika ajoin on usko meinannut mennä, avautuu "Elina" kokemuksistaan HS:n haastattelussa.
"Tiina" puolestaan on kauppatieteen maisteri, joka ei ole koskaan seurustellut. Hänen mukaansa deittimaailmassa vallitsee "miesten markkinat".
Naisten mielestä deittisovellukset ovat yksi syy miesten kyvyttömyyteen sitoutua. Tinderin perusteella voi saada kuvan, että mahdollisuuksia on loputtomasti.
Helsingissä on myös määrällisesti nuoria naisia selvästi enemmän kuin miehiä, koska kaupunkiin muuttaa opiskelemaan enemmän naisia.
Naiset kertovat lehdelle varautuneensa elämään koko ikänsä sinkkuina. Parisuhteen puuttuminen vaikuttaa myös perhehaaveisiin. Kaksi naisista kertoo pohtineensa ajatusta lapsen hankkimisesta yksin."
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/750354-yha-useamman-kolmekymp…
Kommentit (3482)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä uutta?
Naiset kertovat että deittimaailmassa on miesten markkinat. Tarkemmin sanoen deittejä saa, mutta vain tapailusuhteita.
Tilastot kertovat että Tinderissä vain reilu 10% miehistä pärjää. Suurin osa ei sa mitään.
Miten olisi, lasketaanko yhdessä 1+1=2?
Naiset valikoivat ensin, vain huippumiehet kelpaavat. Sen jälkeen kun huippumiehet saavat kaikki naiset, he valkkaavat kuka kelpaa mihinkin tarkoitukseen.
ps. hälytyskelloni soivat kun Tiinan mainitaan olevan kauppatieteen maisteri. Ettei vain olisi koulutettu ja menestyvä, hyvägeeninen mies speksilistalla?
Voi ei miten kohtuuton toive koulutetulta, menestyvältä ja hyvägeeniseltä Tiinalta 😱.
Yliopiston käyminen ja uralla menestyminen eivät ole naiselle hyviä ominaisuuksia deitti markkinoilla.
Niin, ei varmasti amos- Jannelle, jonka itsetunto ei kestä , että nainen on koulutetumpi.
Kerro toki oma koulutuksesi ja ammattisi? Kun et osaa edes kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli taas tuttu tilanne. Naiset haluavat suhteeseen miehiä, jotka eivät halua pariutua. Suhteeseen haluavat miehet eivät kelpaa näille naisille. Luulisi kauppatieteilijän tämän hoksanneen.
Tyypillinen hypergamian ongelma.
Miksi aina jauhetaan naisten hypergamiasta? Naiset haluavat vertaisensa, miehet itseään paremman.
Tilastojen valossa koulutettu nainen joustaa koulutettua miestä todennäköisemmin esim. miehen koulutuksesta ja nai alaspäin ja ottaa sen amiksen. Kouluttamattomat miehet (ja miehet ylipäänsä) taas haluavat itseään paremman puolison: kauniimman, nuoremman, hoikemman ja koulutetumman. Naiset joustavat herkemmin miehen iästä (itseä vanhempi käy, vaikka samanikäinen olisi mieluisampi), koulutuksesta ja ulkonäöstä. Eli miehet ovat hypergamisia tavoitellessaan sellaista puolisoa, jolla on kysyntää paljon enemmän kuin heillä.
Nyt keksi täysin omiasi. Jo ihan tutkimukset todistaa että tilanne on täysin päinvastainen.
Miesten vaatimukset parisuhteelle on erittäin alhaiset. Koulutuksella, tulotasolla tai pituudella ei ole vaikutusta miehen kiinnostukseen. Miehille kelpaa melkein mikä vain.
Naiset on ne jotka niitä järjettömiä vaatimuksia asettaa. Tämä on ihan tutkittu juttu
Ei kelpaa, jos naisella on esim. pikkuisenkaan ylipainoa niin ei kelpaa.
Niin, miehen vaatimukset parisuhteelle on vain, että nainen on nuori, kaunis, hoikkaja tykkää panna ja on hyvä panemaan, mutta on n eitsytt ja siivoaa, kokkaa, leipoo ja hoitaa lapset niin, että miehen ei tarvitse tehdä mitään ja maksaa kaikki lasten ja kodin kulut, että mies voi käyttää rahansa ja aikansa itseensä.
Asia on virallisesti ja todellisesti juuri tällä tavalla. Hutkimukset/defenssit/denialismi eivät faktoja muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisi 167 cm mies tai pidempikin mies, mutta miehillä on nykyään niin kovia vaatimuksia millainen naisen pitää olla, että helpompaa on olla yksin.
Entä jos mies on 166cm? Sitten ei kelpaa vai? Miksi haluaisin naisen, jolle kelpaisin 167cm pitkänä, mutta en senttiä lyhempänä?
No, varmaan 165 cm vielä kelpaisi, mutta olen itse pitkä niin johonkin on raja pakko laittaa. Tuskin itse haluaisit seurustella 170 cm pitkän naisen kanssa.
Miksen haluaisi? Mulle on ihan sama onko nainen 150cm, 170cm tai 190cm.
Miksi et sitten seurustele? Suomi on naisia täynnä?
En ole löytänyt sopivaa. Miten tämä liittyy pituusfiksaatioon?
Vierailija kirjoitti:
Olen tyydyttänyt kielelläni useammankin kolmekymppisen naisen
Niin? Mättähältä mättähälle imurointi jatkunee loputtomiin, mikäli vain halukkaita kosteikkoja riittää?
Vierailija kirjoitti:
Tämä ongelma on oikeasti paha. Itse olen suosittu, jatkuvasti on joku "ihastunut" pörräämässä ympärillä. Saan treffiehdotuksia lähes kaikkialla missä vietän aikaani. Tinderissä ollessani sain hetkessä 10 000+ tykkäystä. Mutta kaikki haluavat vain tuota seksiä ja tapailua ilman sitoutumista. Itse haluaisin perheen ja loppuelämän avioliiton, mut kovasti miehet kaikkoavat kun ymmärtävät että seksiä ei ole tulossa vielä hetkeen, vaan tarjolla olisi vakavaa parisuhdetta tulevaisuussuunnitteluineen sekä hyvine että huonoine hetkineen. Olen oppinut myös että miehiltä ei voi saada kohteliasta ja ystävällistä käytöstä ilman taka-ajatuksia. Monet kerrat on tullut haukuttua hraksi, kun en olekaan (?) antanut palkintoseksiä normaalista käytöksestä. Opiskeluporukassa sain kuulla yhden tuttuvan kautta, että minua pidetään miesten kesken "saaliina", jota kovasti jokainen yrittää napata, jotkut jopa olivat valehtelivat saaneensa (??!!). Vaikka niistä piireistä olisikin ollut joku parisuhteeseen halukas, ei enää mieli tehnyt tavata yhtäkään heistä. Noh, nykyisen seurustelukumppanin löysin Bumblesta, siellä voi laittaa hakukriteeriksi että etsii vain vakavaa, vähentää onneksi vähän näitä muita.
Uliulioletetut ovat tosiaan niin yksinkertaisia tyhjäpäisiä tampioita, että "h u o r r a a" on ainoa (epäkurantti) halveeraus(haave), jonka alati kiimasiimat sanavarastossaan saavat prosessoitua/säilytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli taas tuttu tilanne. Naiset haluavat suhteeseen miehiä, jotka eivät halua pariutua. Suhteeseen haluavat miehet eivät kelpaa näille naisille. Luulisi kauppatieteilijän tämän hoksanneen.
TÄMÄ! Turha näidenkään naisten valittaa kun ei kelpaa mikään. Jos 95% naisista jahtaa näitä 5% miehistä niin onko ihme että miehet eivät halua sitoutua? Miksi nämä naiset eivät sitoudu niiden miesten kanssa jotka haluavat sitoutua?
Jos olisit nainen, tietäisit millaista se sitoutumishaluisten sinkkumiesten tarjonta suurelta osin on ja et enää ihmettelisi yhtään. Siellä heittämällä suurin osa on sellaisia, joita ei ikipäivänä voisi edes harkita.
Miksi heitä ei voi edes harkita? Uteliaisuudesta kysyn.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ! Turha näidenkään naisten valittaa kun ei kelpaa mikään. Jos 95% naisista jahtaa näitä 5% miehistä niin onko ihme että miehet eivät halua sitoutua? Miksi nämä naiset eivät sitoudu niiden miesten kanssa jotka haluavat sitoutua?
Jos olisit nainen, tietäisit millaista se sitoutumishaluisten sinkkumiesten tarjonta suurelta osin on ja et enää ihmettelisi yhtään. Siellä heittämällä suurin osa on sellaisia, joita ei ikipäivänä voisi edes harkita.
-eri
Ihan sama tyypit saa helposti. Pikkasenkaan vaatimuksia omaavat eivät. Niiden vaatimusten ei tarvitse edes olla kummoisia ja jäät yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Mitä väliä sillä on miksi ei voi edes harkita, jos ei kerran voi edes harkita, kun syyt moninaisia/yksilöllisiä?
-eri eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä uutta?
Naiset kertovat että deittimaailmassa on miesten markkinat. Tarkemmin sanoen deittejä saa, mutta vain tapailusuhteita.
Tilastot kertovat että Tinderissä vain reilu 10% miehistä pärjää. Suurin osa ei sa mitään.
Miten olisi, lasketaanko yhdessä 1+1=2?
Naiset valikoivat ensin, vain huippumiehet kelpaavat. Sen jälkeen kun huippumiehet saavat kaikki naiset, he valkkaavat kuka kelpaa mihinkin tarkoitukseen.
ps. hälytyskelloni soivat kun Tiinan mainitaan olevan kauppatieteen maisteri. Ettei vain olisi koulutettu ja menestyvä, hyvägeeninen mies speksilistalla?
Voi ei miten kohtuuton toive koulutetulta, menestyvältä ja hyvägeeniseltä Tiinalta 😱.
Missä sanottiin että Tiina on kaikia noita?
Ja yhäkin, miesten ja naisten kriteerit ovat erilaiset.
Naiset painottavat enemmän koulutusta, menestystä ja genetiikkaa. Se että naisella on tarjota näitä, ei tarkoita että mieheltä saa samaa.
Esim. Millionare matchiin ei edes haluta kouluttamattomia onnenonkijoita. Eli kyllä vaan koulutetuille naisille on kysyntää.
Tuo on vielä kaukana siitä että koulutus olisi tae kysynnästä.
Sama kuin sanoisit ettei unelmien Poikamies-sarjan pääosaan haluta lihavaa miestä. Mutta se ei tarkoita sitä että hoikkuudella pääsisi kovinkaan pitkälle.
Yhäkin, miesten ja naisten kriteerit ovat erilaiset. Nuo "koulutetut uranaiset" eivät ymmärrä tarjoavansa asioita joita naiset tyypillisesti arvostavat miehissä, miehiä ensisijaisesti kiinnostavien ominaisuuksien loistaessa poisolollaan.
Mitä se koulutus poistaa naiselta? Miehet tykkää enemmän tyhmistä naisista, jotka keskittyvät vaan näyttämään hyvältä ja etsimään rikasta miestä, tätäkö halutaan? Ilmeisesti koska sellaisilla naisilla on aina vientiä.
Koulutus ja älykkyys ovat kaksi eri asiaa, mutta suurin osa miehistä haluaisi naisen, joka on käynyt kouluja sen verran, että käy töissä, mutta ei kuitenkaan niin paljoa, että uhraisi perhe-elämää uran takia.
Millä lailla korkeasti koulutetun mukava ja sisällöltään kiinnostava työ on enemmän pois perhe-elämältä kuin joku duunariammatti, joka voi olla vuorotyötä, fyysisesti raskasta, ja jossa on paljon vähemmän neuvotteluvaraa työaikojen suhteen tai esim. etätyö mahdotonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Olen eri mutta esim. seuraavat. Juttu ei luista miehen kanssa ja yhdessäolo käy työstä. Miehestä huokuu pinnan alla joku vaikeasti määriteltävä vihamielisyys. Miehen ulkonäössä tai olemuksessa on joku asia joka häiritsee niin paljon että halut menee. Se ei tarkoita sitä että vain miesmallit käy, vaan sitä että naisilla on ihan aikuisten oikeasti tosi erilaiset miesmaut. Yleinen epäsiisteys.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ongelma on oikeasti paha. Itse olen suosittu, jatkuvasti on joku "ihastunut" pörräämässä ympärillä. Saan treffiehdotuksia lähes kaikkialla missä vietän aikaani. Tinderissä ollessani sain hetkessä 10 000+ tykkäystä. Mutta kaikki haluavat vain tuota seksiä ja tapailua ilman sitoutumista. Itse haluaisin perheen ja loppuelämän avioliiton, mut kovasti miehet kaikkoavat kun ymmärtävät että seksiä ei ole tulossa vielä hetkeen, vaan tarjolla olisi vakavaa parisuhdetta tulevaisuussuunnitteluineen sekä hyvine että huonoine hetkineen. Olen oppinut myös että miehiltä ei voi saada kohteliasta ja ystävällistä käytöstä ilman taka-ajatuksia. Monet kerrat on tullut haukuttua hraksi, kun en olekaan (?) antanut palkintoseksiä normaalista käytöksestä. Opiskeluporukassa sain kuulla yhden tuttuvan kautta, että minua pidetään miesten kesken "saaliina", jota kovasti jokainen yrittää napata, jotkut jopa olivat valehtelivat saaneensa (??!!). Vaikka niistä piireistä olisikin ollut joku parisuhteeseen halukas, ei enää mieli tehnyt tavata yhtäkään heistä. Noh, nykyisen seurustelukumppanin löysin Bumblesta, siellä voi laittaa hakukriteeriksi että etsii vain vakavaa, vähentää onneksi vähän näitä muita.
Miten sait 10 000 tykkäystä hetkessä Tinderistä? Onko siellä edes noin monta miestä samaan aikaan - siis olettaen, että olet tehnyt kuitenkin alue- ja ikärajauksia? Kuulostaa tosi erikoiselta. Tykkäsitkö siis itse kaikista, vai näitkö muiden tykkäykset muuten vaan? Olen luullut, että siellä näkee vain toteutuneet matchit. Mutta en olekaan itse käyttänyt Tinderiä, joten sori jos olen ymmärtänyt väärin.
Välillä mietin, että ai että ku olis hienoa että vaikkapa vuodeksi lakkautettaisiin kaikki pikasovellukset. Yhtäkkiä kaikki huomaisivat, että hemmetti sentään, on pakko lähestyä oikeaa ihmistä ihan suoraan silmiin katsoen ja sanojansa harkiten, jos haluaa yhtään mitään tapahtuvan. Silloin korostuisi paremmin samanhenkisyys (todennäköisesti tavataan paikoissa, jotka jo alun perin kertovat yhteisistä arvoista ja kiinnostuksista), samantasoiset sosiaaliset taidot jne. Ihmissuhteet ja kontaktin ottaminen ovat myös asioita, jotka kasvattavat ja kehittävät kaikenlaisia henkisiä taitoja, sosiaalisuutta, ihmisten parissa toimimista. On äärimmäisen kurjaa, että ihmisten kohtaaminenkin on muuttunut klikkiotsikoiden tyyliseksi. Vähän vilkaistaan pari sanaa ja jatketaan eteenpäin kun seuraavassa otsikossa on raflaavampi sanamuoto. Deittisovellus: ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uliulioletetut ovat tosiaan niin yksinkertaisia tyhjäpäisiä tampioita, että "h u o r r a a" on ainoa (epäkurantti) halveeraus(haave), jonka alati kiimasiimat sanavarastossaan saavat prosessoitua/säilytettyä.
Ja just näähän menee kuikkimaan niitä mitkä selvästi hakee varakasta miestä.
Tämän jälkeen tulevat sitten tänne karjumaan miten jokaikinen nainen on maksullinen 🙃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Olen eri mutta esim. seuraavat. Juttu ei luista miehen kanssa ja yhdessäolo käy työstä. Miehestä huokuu pinnan alla joku vaikeasti määriteltävä vihamielisyys. Miehen ulkonäössä tai olemuksessa on joku asia joka häiritsee niin paljon että halut menee. Se ei tarkoita sitä että vain miesmallit käy, vaan sitä että naisilla on ihan aikuisten oikeasti tosi erilaiset miesmaut. Yleinen epäsiisteys.
Kivan asiallisesti vastasit jankkaajautelijaulille, mutta on turha yleistää jokaiselle henkilökohtaisia asioita.
Kukaan ei ole muille kuin korkeintaan itselleen tilivelvollinen omista kumppaninvalinnan preferensseistään, kriteereistään tai yleensäkään yksityiselämän puolelle kuuluvista valinnoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Välillä mietin, että ai että ku olis hienoa että vaikkapa vuodeksi lakkautettaisiin kaikki pikasovellukset. Yhtäkkiä kaikki huomaisivat, että hemmetti sentään, on pakko lähestyä oikeaa ihmistä ihan suoraan silmiin katsoen ja sanojansa harkiten, jos haluaa yhtään mitään tapahtuvan. Silloin korostuisi paremmin samanhenkisyys (todennäköisesti tavataan paikoissa, jotka jo alun perin kertovat yhteisistä arvoista ja kiinnostuksista), samantasoiset sosiaaliset taidot jne. Ihmissuhteet ja kontaktin ottaminen ovat myös asioita, jotka kasvattavat ja kehittävät kaikenlaisia henkisiä taitoja, sosiaalisuutta, ihmisten parissa toimimista. On äärimmäisen kurjaa, että ihmisten kohtaaminenkin on muuttunut klikkiotsikoiden tyyliseksi. Vähän vilkaistaan pari sanaa ja jatketaan eteenpäin kun seuraavassa otsikossa on raflaavampi sanamuoto. Deittisovellus: ei jatkoon.
Fb ryhmät..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
"...naisilla on ihan aikuisten oikeasti tosi erilaiset miesmaut." No juu, ei TODELLAKAAN ole. Miehen ulkoisista ominaisuuksista puhuttaessa naisilla on yleensä ihanteena koko ajan sitä samaa pituutta, harteikkuutta, lihaksikkuutta, isoja kämmeniä jne. jne.
Miten sait 10 000 tykkäystä hetkessä Tinderistä? .[/quote]
En ole itse Tinderissä, mutta kaveri kertoi että tykkäysten määrä kyllä näkyy, muttei kuka on tykännyt. Varmaan aika koukuttava keino saada hankkimaan maksullinen versio, jotta näkee ketkä ovat tykänneet. Olin itse hetken aikaa match.comissa ja ihmettelen tätä tykkäystyyliä. Sain tykkäyksen, tykkäsin takaisin (pitkän harkinnan jälkeen), tuli match näin ollen, laitoin keskustelun avauksen ja sain pari ympäripyöreää, sisällötöntä sanaa takaisin, joiden tarkoitus ei edes ollut jatkaa keskustelua. Jos tykkäyksen tarkoitus ei ole osoittaa, että on halukas edes keskustelemaan, niin mikä sitten. En erityisemmin innostu sekalaisista diggailuista ilman tutustumista. Se on sama, kuin joku vislaisi kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Idealisoitu ja romantisoitu käsitys. Tuollainen sopii lähinnä tosi meneville ihmisille, jotka pörräävät jatkuvasti kaikkialla tapahtumissa, bileissä, baareissa yms. mutta sitten rauhallisempaa elämää viettäville, joiden harrastukset ovat jotain lukemista, leffoja, ulkoilua, uimahallia tms. tuo tarkoittaisi vaan sitä, että olisi pakko vääntäytyä baareihin, vaikkei jaksaisi. Ja esim. tällaisille 40+ ihmisille, joista joillain on lapsiakin, tuo olisi vaan todella rasittavaa. No, itse tapaan kyllä samanhenkisiä ihmisiä työn ja harrastusten puitteissa, mutta moni ei tapaa. Ja jos vaikka baareista tulisi sitten se pääasiallinen kohtaamispaikka, niin kyllähän se sitten tarkoittaisi sitä, että kiinnostus syntyisi ulkonäön ja ulkoisen olemuyksen perusteella, kun puuttuisi ne deittisivustoilla ehkä vielä olevat profiilitekstit, joista voi vähän kuulostella samanhenkisyyttäkin. Esim. itse en ole ikinä kiinnostunut kenestäkään baarissa, kun on vaan vaikea kiinnostua ihmisestä, josta ei tiedä yhtään mitään. Ja siis eihän se, että nykyisin on Tinderit ja muut, mitenkään estä tapaamasta ihmisiä muuallakin. Itse olen löytänyt opiskeluiden ja työn parista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
"...naisilla on ihan aikuisten oikeasti tosi erilaiset miesmaut." No juu, ei TODELLAKAAN ole. Miehen ulkoisista ominaisuuksista puhuttaessa naisilla on yleensä ihanteena koko ajan sitä samaa pituutta, harteikkuutta, lihaksikkuutta, isoja kämmeniä jne. jne.
Ok
Niin, miehen vaatimukset parisuhteelle on vain, että nainen on nuori, kaunis, hoikkaja tykkää panna ja on hyvä panemaan, mutta on n eitsytt ja siivoaa, kokkaa, leipoo ja hoitaa lapset niin, että miehen ei tarvitse tehdä mitään ja maksaa kaikki lasten ja kodin kulut, että mies voi käyttää rahansa ja aikansa itseensä.