Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhä useamman kolmekymppisen naisen on tyydyttävä tapailusuhteisiin, kertoo HS – "Miesten markkinat"

Vierailija
19.03.2021 |

"Perheen perustamisiässä olevien naisten on yhä vaikeampaa löytää vakituisempaa suhdetta, joissa mies haluaisi sitoutua, kertoo Helsingin Sanomat.

Lehti on haastatellut kolmea upeaksi uranaiseksi kuvailtua, hieman alle kolmekymppistä naista, joiden mukaan miehiä kyllä löytyy treffiseuraksi ja heidän kanssaan tehdään asioita, joita vakiintuneet pariskunnat tekevät.

Ihastuminen kuitenkaan ei johda parisuhteeseen, sillä lopulta mies ei halua mitään pysyvää. Pahimmillaan deittikumppani jopa "ghostaa" eli katoaa kuin tuhka tuuleen kaikissa viestikanavissa.

–?Olen juossut treffeillä ja viettänyt vuosia määrittelemättömissä suhteissa, joissa käydään yhdessä syömässä ja ollaan makutuomareina silmälasiostoksilla. Olen saanut lunta tupaan niin paljon, että aika ajoin on usko meinannut mennä, avautuu "Elina" kokemuksistaan HS:n haastattelussa.

"Tiina" puolestaan on kauppatieteen maisteri, joka ei ole koskaan seurustellut. Hänen mukaansa deittimaailmassa vallitsee "miesten markkinat".

Naisten mielestä deittisovellukset ovat yksi syy miesten kyvyttömyyteen sitoutua. Tinderin perusteella voi saada kuvan, että mahdollisuuksia on loputtomasti.

Helsingissä on myös määrällisesti nuoria naisia selvästi enemmän kuin miehiä, koska kaupunkiin muuttaa opiskelemaan enemmän naisia.

Naiset kertovat lehdelle varautuneensa elämään koko ikänsä sinkkuina. Parisuhteen puuttuminen vaikuttaa myös perhehaaveisiin. Kaksi naisista kertoo pohtineensa ajatusta lapsen hankkimisesta yksin."

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/750354-yha-useamman-kolmekymp…

Kommentit (3482)

Vierailija
2281/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset mielummin jakaa alfan, kuin sitoutuu alemman tason miehen kanssa. Joutumisella ei asian kanssa ole mitään tekemistä.

Treffaaminen on erittäin kannattavaa vain kaikista komeimmille miehille ja naisista parhaista keskitasoon asti. Heillä treffaaminen johtaa usein tuloksiin.

Ok, hyvä tietää.

Vierailija
2282/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin myöntää olevani perinteinen nainen. Jätän treffit heti siihen paikkaan huomatessani miehen olevan jotain muuta. En aio muuntautua hybridiksi tyydyttääkseni tuntemattoman haluja. Pysyn tälläisenä kuin olen, ota tai jätä. Kerron tästä ihan siinä jättämässäni treffi-ilmoituksessa, ettei tule puun takaa.

Ai et esimerkiksi äänestä, koska se ei perinteisesti ole ollut naisten oikeus? Teet kaikki kotityöt? Ai etkö?

Veikkaan: olet perinteinen nainen vain kaikissa niissä asioissa, joissa odotetaan mieheltä jotain.

Nyt tässä on vastakkain ensitreffeillä kahvin tarjoaminen ja 30-50 vuoden ajalta kotityöt.

Olen eri, mutta ei kai kukaan ole tässä väittänytkään, että vanhanaikainen työnjako olisi naiselle hyvä diili. Päinvastoin ihmettelen miksi joillakin naisilla on niin hirveä hinku niihin ideaaleihin. Minusta on ihan osuva huomio, että hyvin harva nainen toivoo sellaista aidosti perinteistä suhdetta, vaan kyllä niistä perinteistä tykätään napsia rusinat pullasta. Mies tarjoaa ja avaa ovet, mutta tekee silti puolet kotitöistä ja hoitaa tasapuolisesti lapsia.

Sinähän voit jättää ne ovet avaamatta ja kaffet tarjoamatta, eikö niin? Ja mitä niihin kotitöihin tulee, niin ne ei edelleenkään mene tasan, nainen tekee enemmistön, joten äläpä nyt niihin vetoa tässä yhteydessä.

Iso osa naisista kuitenkin toivoo ja odottaa että ne kotityöt tehtäisiin puoliksi. Ei tällaista minusta voi vaatia, jos ei itselle kelpaa ne tylsätkin puolet tasa-arvosta.

Naiset kyllä tuntuvat tahtovan tasa-arvoa vain silloin, kun siitä on heille itselle hyötyä.

Niin, ja te miehet sitä " perinteistä naista", joka tekee kotityöt, hoitaa lapset jne, että miehiåen ei tarvitsisi tehdä mitään, mutta naisen kuitenkin pitää käydä töissä, maksaa omat ja lapsien menot ja muusta puolet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2283/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kiellä tuota, että naiset haluavat tasa-arvoa vain silloin, kun siitä on heille itselleen hyötyä. :)

Vierailija
2284/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin myöntää olevani perinteinen nainen. Jätän treffit heti siihen paikkaan huomatessani miehen olevan jotain muuta. En aio muuntautua hybridiksi tyydyttääkseni tuntemattoman haluja. Pysyn tälläisenä kuin olen, ota tai jätä. Kerron tästä ihan siinä jättämässäni treffi-ilmoituksessa, ettei tule puun takaa.

Ai et esimerkiksi äänestä, koska se ei perinteisesti ole ollut naisten oikeus? Teet kaikki kotityöt? Ai etkö?

Veikkaan: olet perinteinen nainen vain kaikissa niissä asioissa, joissa odotetaan mieheltä jotain.

Nyt tässä on vastakkain ensitreffeillä kahvin tarjoaminen ja 30-50 vuoden ajalta kotityöt.

Olen eri, mutta ei kai kukaan ole tässä väittänytkään, että vanhanaikainen työnjako olisi naiselle hyvä diili. Päinvastoin ihmettelen miksi joillakin naisilla on niin hirveä hinku niihin ideaaleihin. Minusta on ihan osuva huomio, että hyvin harva nainen toivoo sellaista aidosti perinteistä suhdetta, vaan kyllä niistä perinteistä tykätään napsia rusinat pullasta. Mies tarjoaa ja avaa ovet, mutta tekee silti puolet kotitöistä ja hoitaa tasapuolisesti lapsia.

Sinähän voit jättää ne ovet avaamatta ja kaffet tarjoamatta, eikö niin? Ja mitä niihin kotitöihin tulee, niin ne ei edelleenkään mene tasan, nainen tekee enemmistön, joten äläpä nyt niihin vetoa tässä yhteydessä.

Iso osa naisista kuitenkin toivoo ja odottaa että ne kotityöt tehtäisiin puoliksi. Ei tällaista minusta voi vaatia, jos ei itselle kelpaa ne tylsätkin puolet tasa-arvosta.

Naiset kyllä tuntuvat tahtovan tasa-arvoa vain silloin, kun siitä on heille itselle hyötyä.

Niin, ja te miehet sitä " perinteistä naista", joka tekee kotityöt, hoitaa lapset jne, että miehiåen ei tarvitsisi tehdä mitään, mutta naisen kuitenkin pitää käydä töissä, maksaa omat ja lapsien menot ja muusta puolet.

Kolmannen kerran: minä en etsi perinteistä naista. Nykyinen ja edellinen naisystäväni ovat hyvinkin nykyaikaisia.

Vierailija
2285/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin naiset, tulkaas kertomaan mitä piti tehdä yleistyksille

Vierailija
2286/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset mielummin jakaa alfan, kuin sitoutuu alemman tason miehen kanssa. Joutumisella ei asian kanssa ole mitään tekemistä.

Treffaaminen on erittäin kannattavaa vain kaikista komeimmille miehille ja naisista parhaista keskitasoon asti. Heillä treffaaminen johtaa usein tuloksiin.

Ok, hyvä tietää.

Ok-hokija tuli langoille. Nyt saadaan nähdä sivukaupalla "Ok"-viestejä.

Vierailija
2287/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen on kaunis ja pantava, niin silloin mies kun mies on valmis maksamaan treffeillä kaiken ja käyttäytyy, kuin ritari- silloin lentää romukoppaan nämä kävely- ja kirjastotreffit. Miehet nuukailevat tavis- tai rumien naisten kanssa. Mies ajattelee psnos- tuotos peraatteella-kauniiseen naiseen kannattaa satsata, tavikseen hieman ja rumaan ei.

Vierailija
2288/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kiellä tuota, että naiset haluavat tasa-arvoa vain silloin, kun siitä on heille itselleen hyötyä. :)

Ok, hyvä tietää.

Vierailija
2289/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, hyvä tietää.

Jos kommentti on yleistävä toteamus, niin mitä siihen pitäisi vastata? Järkevintä olisi tietysti vain ohittaa se olkapäitä kohauttaen, mutta "ok" on sama kirjoitettuna. Ei minulla ole pienintäkään kiinnostusta alkaa vängätä jonkun kanssa, joka ei kykene argumentoimaan muilla kuin täysin hihasta vedetyillä omilla toteamuksillaan.

Vierailija
2290/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ollut kyse siitä, että mies avaa naiselle oven ja tarjoaa ensitreffeillä kahvit. Jos mies ei halua, niin miksi hän jää pitämään ovea auki? Miksi mies tarjoutuu maksamaan kahvin? Kun noin käy yhden kerran, niin miten pitkään naisen pitää hyvitellä siitä? Mitä miehet tekee vastineeksi, jos nainen avaa heille oven ja maksaa kahvit?

Koko ketjusta voi päätellä, että suomalaiset miehet arvostavat sitä, miten suomalaiset naiset käyttäytyvät "miehekkäästi". Turha sitten valittaa, kun naiset eivät arvosta romanttisia tai kohteliaita eleitä.

Vierailija
2291/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä että se kahvikupin tarjoaminen tai oven avaaminen naiselle on näin suuri kynnyskysymys joillekin miehille. Itsellä kysymys on käytöstavoista ja luonteesta. Kyse on toisen huomioimisesta ja osoittamisesta toiselle, että välittää. Minä naisena puolestaan esitän sen jotenkin muuten. En usko, että jaksaisin olla semmoisen jankkaajan kanssa, joka vänkäämään jostain oven avaamisesta ja kahvikupin tarjoamisesta, ja tekee siitä kynnyskysymyksen ja joka excel- taulukon kanssa vahtaa että enhän vaan joudu käyttämään enemmän rahaa tai näkemään enemmän vaivaa, kuin toi nainen? Parisuhteessa kulut jaetaan ja hommat tehdään puoliksi. Minusta parisuhteessa on kyse siitä, että minä haluan sinulle hyvää ja sinä haluat minullle hyvää. Elämä on liian kulutettavaksi jonkun vänkärin kanssa,

Vierailija
2292/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia te treffeillä maksamisesta valittavat miehet ette mene naisen kanssa vaikka kävelylle? Tottakai jotkut naiset ovat sellaisia että haluavat miehen maksavan treffeillä tarjoilut, mutta miksi ihmeessä te heitä haluatte tapailla jos kerran ei ole siihen varaa.

Olen eri, mutta miksi heidän pitäisi mennä kävelylle? Jos ei halua deittailla maksullista naista, niin eikös silloin nimenomaan kannata mennä sinne ravintolaan niin erottuu jyvät akanoista.

Selvä. Pitääkö teidän mielestänne kysyä siihen täältä lupa vai mikä on ongelma?

Kenen "meidän"? Etkö osaa keskustella ilman henkilökohtaisuuksia? Tuo toinen jo sanoi ettei mielipide koskenut häntä henkilökohtaisesti, vaan kyseessä oli yleisluontoisempi havainto. Minä taas en ole edes mies. Kommentoin vaan tuohon jatkuvaan kävelyiden tyrkytykseen. Jotkut haluavat tavata ravintolassa ihmisiä joilla on tasa-arvoinen käsitys parisuhteista. Se on ihan okei.

Jos joku yleisesti haluaa treffailla ravintoloissa niin tuo joku varmaan sitten yleisesti treffailee ravintoloissa. Jos tuo ravintoloissa yleisesti teffaileva joku sitten haluaa että molemmat jotkut maksavat yleisesti omat ruokansa ja juomansa, niin tuo joku varmaan osaa yleisellä tasolla mainita asiasta. Jos tuon jonkun treffikumppani pöyristyy ehdotuksesta niin varmaan hän ei ole sellainen yleisesti moderni ja tasa-arvoinen henkilö vaan ennemminkin sellainen yleisesti perinteinen, joka yleisellä tasolla haluaa noudattaa perinteisiä rooleja. Ellei tuo joku etsi perinteistä jotakuta vaan modernimpaa tasa-arvoista jotakuta, niin hän varmaan yleisesti jättää jatkamatta juttua sen pidemmälle.

Jos tuo joku sitten jotenkin yleisesti kokee tuollaisen treffailun käyvän liikaa kukkarolleen, hän varmaan ihan yleisellä tasolla kykenee tekemään johtopäätöksensä yleisellä tasolla itsekseen ja jättää avautumatta asiasta itkupotkuraivariavauksilla yleisellä mammapalstalla.

Käsittääkseni kukaan ei kyllä ole sanonut, ettei ole varaa maksaa treffeillä. Osa miehistä ei vaan halua sellaista naista, joka vaatii seurastaan maksua. Tuon te keksitte ihan itse että kyse olisi siitä ettei ole varaa.

Miksi mies menee treffeille sellaisen naisen kanssa, joka vaatii seurasta maksua? Ei voi ymmärtää. Vai treffaileeko miehet tuikituntemattomia? Miksi? Eikö kannattaisi valita joku jonka tuntee jo ennestään - tai jos ei tunne, tutustua ennen kuin raahaa toisen jonnekin raflaan kärvistelemään?

Ei se raflassa illastaminen sitä paitsi pienituloiselle ole mikään tuosta vaan -juttu, kävely tai kahvila riittäisi hyvin. Onko tarkoitus tsekata naisen taloustilanne vai mikä tuossa pakkosyömisessä on takana?

En minä tiedä, en minä treffaile maksullisia tai mitään muitakaan naisia. Kunhan ihmettelen, miten joitakin ihmisiä ei hävetä pitää tarjoamista ehtona tutustumisen jatkamiselle. Ei voi kovin paljoa se treffikumppani ihmisenä kiinnostaa, jos sen kanssa ei voi tavata ilmaiseksi.

No kuka tällaiseen maksulliseen seuraan on sitten törmännyt ja missä, ketjun miehistä yksikään ei tunnusta puhuvansa itsestään vaan keskustelevansa aiheesta yleisesti? Onko tämä kaikki vouhotus asian tiimoilta siis tuulesta temmattua mutua?

Minä olen törmännyt näissä keskusteluissa useampaan ainakin naisena esiintyvään henkilöön, joka pokkana kertoo että treffit jäävät viimeisiksi ellei mies tarjoa. Minun tuttavapiiriini ei tällaisia kuulu, mutta en yhtään epäile etteikö sellaisia naisia olisi oikeasti olemassa. Minä olen vastannut joihinkin tätä ilmiötä koskeviin kommentteihin.

Ja en tiedä miksi koet tarvetta kutsua muiden keskustelijoiden kirjoituksia vouhotukseksi. Kirjoitithan sinäkin treffeillä maksamista koskevan kommentin, koetko itse vouhottaneesi? Niinpä.

Minulta on kerran kysytty, sanasta sanaan, että "koska sä aiot tarjota mulle juoman".

Kyseessä oli itseään tasa-arvoiseksi mainostanut nainen joka oli tasan samassa ammatissa kuin minäkin.

Kysyin mitä leidi haluaa ja toin juoman pöytään. Sillä sekunnilla kun drinkki oli neidon kätösissä, kiitin kohteliaasti treffeistä ja poistuin ravintolasta.

Olisi pitänyt ottaa kuva ilmeestä :D

No siis oletko nyt ihan varma ettei naisella ollut tarkoitus tarjota sulle sitten se seuraava drinkki? Ja tuo pyyntö oli tilanteesta riippuen vihje siitä että kiinnostaisi seura enemmänkin. Esim ootte jossain ja on epäselvää että onko kiinnostusta, niin tuo on kutsu ikään kuin? En itse tekisi noin ikinä mutta joku röyhkeäpi nainen vois että homma lähtee etenemään eikä ole enää epäselvää. Kas kun moni nainen edelleen ajattelee että "antaa" miehen metsästää eikä ota itse ensimmäisenä ohjia käteen niin että lähtee itse hankkimaan sitä juomaa.

Olen eri, mutta eihän normaali mies tee tuollaisella aikuislapsella mitään joka haluaa vaan leikkiä jotain ihme metsästysleikkiä.

Tiedät varmaan kun treffeillä tulee se hetki että on syöty ja tulee eteen kysymys mitäs seuraavaksi. Jos nainen tässä kohtaa katsoo flirttailevasti ja kysyy koska sä aiot tarjota mulla juoman, pelisilmää omaava mies ajattelee "oooh, alfanaaras" ja "ooh, seksin mahdollisuus on nostettu pöydälle." Aikuinen mies jota tyyli ja/tai nainen ei miellytä sanoo naah, eiköhän päätetä ilta tähän. Aikuislapsi menee ostamaan drinkin, järjestää teinikohtauksen ja palaa ikisinkkuna vauvapalstalle kielimään. Ja hyvä niin, koska alfanaaras paskatestasi juuri aikuislapsen ja aikuislapsi feilasi. Kannattaa pysytellä jatkossa taviksissa.

Voi olla kyse myös siitä että jotkut miehet jää sinkuiksi siksi kun eivät pysty kuljettamaan eroottista vuorovaikutusta eteenpäin yhdessä naisen kanssa. Esim jos miehen monologi vain jatkuu koskien miestä itseään, ehkä nainen halusi muistuttaa että tässä yritetään nyt rakennella seksisuhdetta eikä pitää esitelmää tai lätistä loputtomiin. Ja, vaikka miehet seuraavaksi tietysti sanoo että miksi nainen ei itse ehdottanut hakevansa drinkkiä miehelle, niin näinkö te ajattelette sen haaveidenne perinteisen naisen toimivan? Ja vaikka väitätte että se sopisi teille, niin satasesta vetoa että moni mies tuntisi siinä tilanteessa itsensä epämaskuliiniseksi. Ja naiset varoo sitä.

Onneksi niitäkin naisia silloin tällöin löytyy (mm. nykyinen ja entinen naisystäväni), joille nämä sukupuoliroolileikit eivät merkitse mitään. Entinen naisystäväni jopa tarjosi kahvin minulle ensitreffeillä. Siinä tajusi heti, että tämä nainen on jotain erityistä, koska ei kukaan nainen tee niin.

Siinä hetkessä tajusit, että olet maksullinen mies. Noinhan se palstamiesten logiikan mukaan menee.

Eikö nämä ihan turhat kommentit ja riidanhaastot voisi jättää pois?

Eihän treffeillä saa keneltäkään ottaa mitään vastaan. Toimi myös miesten suuntaan.

Minä kirjoitin tämän alaketjun ensimmäisen kommentin ja muutaman vastauksen sen jälkeen, enkä minä ainakaan ole sanonut ettei treffeillä saisi vastaanottaa mitään. Minä ihmettelin vaan naisia, joille se tarjoaminen on niin kova kynnyskysymys, että ratkaisee sen tuleeko toisia treffejä ollenkaan. Silloin minusta on ihan asianmukaista puhua maksullisuudesta koska sitähän se on.

Ensinnäkin: maksu menee sille kahvilalle, ei naiselle.

Toiseksi: oikeastiko ajattelet, että kahvikupillisen hinnalla voit ostaa naisen/naiselta seksiä/parisuhteen? Ihan oikeasti?

Kolmanneksi: ravintolaan syömään meneminen ensitapaamisella on erittäin huono ajatus molempien osapuolten kannalta. Kun ei tiedä ollenkaan, viihtyykö toisen seurassa, tilaisuudesta voi tulla äärimmäisen piinallinen.

Ihme jankkaamista...  Miksi nainen ei sitten maksa sitä miehen kahvia sille kahvilalle kun se ei kerran ole mitään :D

Ja juoko se barista sen kahvin vai saako nainen hyödyn?

Tässä voi miettiä sitäkin, kumpi halusi enemmän treffeille ja kumpi pyysi toista kahvilaan. Treffit voi sopia niinkin, että kertoo toiselle "keskiviikkona on torilla ilmaiskonsertti, ajattelin mennä kuuntelemaan, jos sinua kiinnostaa, niin voitaisiin nähdä siellä". Ainakin ennen tuo on toiminut.

Nainenko ostetaan sinne treffeille? Ei kiinnostais ihan hirvesti mutta jos tarjoot.

Ja taas päästään siihen, että treffipaikaksi ei pidä ehdottaa mitään maksullista paikkaa. Sitähän tässä ollaan teille toitotettu jo monen sivun verran.

Olen eri, mutta miksi ei pidä? Miksi tämän pitää olla niin vaikeaa? Miksei kaksi ihmistä voi sopia yhdessä keskenään missä haluavat tavata, ja lähtökohta olisi se että molemmat haluaa sinne mennä ja molemmat haluaa toisiaan nähdä - jolloin molemmat ovat varmaan tarvittaessa valmiita myös maksamaan mikäli halutaan jotain maksullista tehdä?

En todellakaan ymmärrä, miksi se on vaikeaa. Senkun ehdotat. Ja ilmaise asia niin, että molemmat maksavat omansa, niin ei tule sitten treffitilanteessa mitään kiusallista puolin eikä toisin.

Minä en olisi kiinostuut miehestä, joka olisi ehdottanut kahvilaan menoa mutta ei tarjoutunut tarjoamaan sitä 2-3 euron kahvikupillista. En ylipäänsä keksi juuri mitään tylsempää kuin kahvilatreffit.

Eikös se sitten ole molempien etu kieltäytyä niistä kahvilatreffeistä jos et sinne edes halua? En vaan ymmärrä tuota ajatusta, että suostutaan jonnekin minne ei edes haluta mennä vain siksi että toinen maksaa. Tajuatko, että se on sille toiselle rahan ja ajan hukkaamista, jos sinua ei edes kiinnosta. Lähdetkö sinä vaikka kaverin kanssa leffaan jos kaveri maksaa, vaikkei koko leffa edes kiinnostaisi? Etkä näe siinä mitään väärää, että laitat toisen maksamaan sinulle jotain mitä et osaa edes arvostaa?

Minkä ihmeen takia sinä jankutat minulle tästä asiasta? Minä ehdotin nykyiselle puolisolleni kävelytreffejä, en kahvilaa. Halusin tavata hänet, koska olin kiinnostunut hänestä. Kyllä ne on nyt ihan muut, jotka täällä jauhavat kahvilatreffeistä.

No sinähän tässä jankutat siitä kävelystä. Hienoa, että olet saanut suusi auki ja ehdottanut muuta mieleisempää tekemistä. Minä viittasin siihen, kun itse sanoit ettet treffailisi miestä joka ei tarjoa kahvilassa - vaikka et edes itse halua kahvilaan. En usko, että yksikään mies haluaa väkisin viedä treffikumppaninsa jonnekin minne tämä ei halua.

En mieleisempää, vaan minä olin se, joka ensimmäisenä ehdotti tapaamista. Ihan vaan korjatakseni, kun kerran minusta puhutaan henkilönä mutta sen sijaan, että kertoisit omista kokemuksistasi, puhut vain miehistä ja naisista yleisesti. Huomaatko, miten paljon helpompaa keksustelu olisi, kun puhuttaisiin todellisista kokemuksista?

Mutta kun minä olen nimenomaan kiinnostunut aiheesta yleisellä tasolla, tämä keskustelu koskettaa minua henkilökohtaisesti vain hyvin vähän. Itse en ole juuri edes käynyt virallisilla treffeillä, vaan olen tutustunut rennosti kaveripiirin, opiskelun tai harrastusten kautta.

Mikä tässä aiheessa kiinnostaa ja miksi? Onko tämä keskustelu lisännyt ymmärrystäsi siitä, kuinka eri tavoin ihmiset voivat ajatella? Oletko oivaltanut jotain uutta? Mitä iloa tai hyötyä olet tästä keskustelusta saanut? Onko jopa oma ajattelusi muuttunut?

Sen verran olen ymmärtänyt, että ilmeisesti ainakin osa naisista edellyttää treffeillä tarjoamista siksi, ettei ole miehestä riittävän kiinnostunut. Sitten kun treffeille lähtö ei ole suostumista vaan sinne halutaan ihan itsekin juuri tämän miehen kanssa mennä, ei ole niin tarkkaa kuka maksaa. Eli entistä enemmän sitä mieltä ettei maksamisessa ole mitään järkeä.

Vierailija
2293/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, hyvä tietää.

Jos kommentti on yleistävä toteamus, niin mitä siihen pitäisi vastata? Järkevintä olisi tietysti vain ohittaa se olkapäitä kohauttaen, mutta "ok" on sama kirjoitettuna. Ei minulla ole pienintäkään kiinnostusta alkaa vängätä jonkun kanssa, joka ei kykene argumentoimaan muilla kuin täysin hihasta vedetyillä omilla toteamuksillaan.

Ok.

Vierailija
2294/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ollut kyse siitä, että mies avaa naiselle oven ja tarjoaa ensitreffeillä kahvit. Jos mies ei halua, niin miksi hän jää pitämään ovea auki? Miksi mies tarjoutuu maksamaan kahvin? Kun noin käy yhden kerran, niin miten pitkään naisen pitää hyvitellä siitä? Mitä miehet tekee vastineeksi, jos nainen avaa heille oven ja maksaa kahvit?

Koko ketjusta voi päätellä, että suomalaiset miehet arvostavat sitä, miten suomalaiset naiset käyttäytyvät "miehekkäästi". Turha sitten valittaa, kun naiset eivät arvosta romanttisia tai kohteliaita eleitä.

Niin tai turha valittaa siitä, että naiset eivät ole naisellisia tai perinteisiä.

Vierailija
2295/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä että se kahvikupin tarjoaminen tai oven avaaminen naiselle on näin suuri kynnyskysymys joillekin miehille. Itsellä kysymys on käytöstavoista ja luonteesta. Kyse on toisen huomioimisesta ja osoittamisesta toiselle, että välittää. Minä naisena puolestaan esitän sen jotenkin muuten. En usko, että jaksaisin olla semmoisen jankkaajan kanssa, joka vänkäämään jostain oven avaamisesta ja kahvikupin tarjoamisesta, ja tekee siitä kynnyskysymyksen ja joka excel- taulukon kanssa vahtaa että enhän vaan joudu käyttämään enemmän rahaa tai näkemään enemmän vaivaa, kuin toi nainen? Parisuhteessa kulut jaetaan ja hommat tehdään puoliksi. Minusta parisuhteessa on kyse siitä, että minä haluan sinulle hyvää ja sinä haluat minullle hyvää. Elämä on liian kulutettavaksi jonkun vänkärin kanssa,

"Minä naisena puolestaan esitän sen jotenkin muuten."

Kuinka, konkreettisesti?

Vierailija
2296/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan yksin siitä kahvikupista jankkaa. Jos päädyt treffeillä vänkäämään kahvista, niin se johtuu ihan siitä, että myös sinä olet alentunut pitämään kahvikuppia elämää suuremman jankkauksen aiheena. Eli olet ihan yhtä nolo kuin se mieskin.

Vierailija
2297/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, hyvä tietää.

Jännästi et kuitenkaan koskaan kommentoi "Ok." mihinkään naisten tekemiin hihasta vedettyihin omiin toteamuksiin.

Vierailija
2298/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vain alkaa harmittaa miehiä jossain vaiheessa joutua jatkuvasti maksumiehiksi eikä homma etene treffejä pidemmälle. Jos treffit etenee suhteeseen asti, niin kyllä silloin löytyy kaikilta miehiltä maksuvalmiutta.

Vierailija
2299/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten rusinat pullasta -meno ilmenee ehkä parhaiten peti hommissa. Miehen pitää domi noida. Ironista, kun tämä tulee tasa-arvoisilta ja itsenäisiltä naisilta.

Kyllä sinulta tulee niin paljon näitä viha- kommentteja naisia kohtaan, että kannattaisiko alkaa deittailemaan miehiä, niin olisi samanlaiset näkemykset ja toiminta noissa tasa- arvoasioissa?

Vierailija
2300/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai turha valittaa siitä, että naiset eivät ole naisellisia tai perinteisiä.

Ei kai samat miehet näistä yleensä valitakaan. Jotkut toivovat perinteisiä naisia, jotkut moderneja ja joillekin kelpaisi kummat vaan - kunhan olisivat sitä aidosti, eivätkä yrittäisi napsia molemmista niitä parhaita puolia.