Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Astra Zeneca -rokotukset keskeytetään Suomessa viikoksi, taustalla kaksi harvinaista laskimotukosta

Vierailija
19.03.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-11847207

STM:n Pasi Pohjola sanoo, että täytyy muistaa, että meillä on kuitenkin kaksi muuta rokotetta käytössä. Niiden suhteen rokotukset jatkuvat ohjelman mukaisesti.

Kommentit (278)

Vierailija
221/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain jo Astran. Miksi Suomen pitää aina reagoida niin hitaasti joka asiassa?

Eipä se mitään haittaa.  Minäkin sain Astran jo kuukausi sitten, eikä minulle tullut mitään veritulppan esioireitakaan. 

Ei myöskään kipuja eikä särkyjä, vilunväristyksiä eikä kuumeilua.  Vain pistoskohta oli arka, niinkuin kaikkien rokotteiden jälkeen aina on.

Näin eri tavoin me ihmiset reagoimme rokotteisiin.  Ja jos se veritulppa on tulollaan, niin se kyllä tulee heti viikon tai kahden kuluessa, ei enää myöhemmin rokotteesta.

Kolmas päivä kun sain AZ:n ja käsivarsi alkoi tuntumaan niin kuin siihen olisi vasaralla lyöty ja tuli pistoskohdan ympärille punainen läikkä mutta ei ole särkyä muuta kuin sitä olisi nuijittu tosi kovaa. En ole ikinä ottanut flunssa rokotteita kun joskus yli kymmenen vuotta sitten jäykkäkouristus tehosteen. 

Pelkään koronaa enemmän kuin mitään rokotetta ja sain rokotteen vahingossa kun sille ajalle ei ollut tullut asiaskasta ja kysyttiin että haluanko sen ja halusin tietenkin jotta pääsen tästä tuskasta joskus pois niin ihan mikä tahansa kelpaa. Ihan kaikista rokotteista varmasti voi ilmetä ihan mitä vain jollekkin ihan pienelle ryhmälle. Otan ennemmin rokotteen kuin koronan. Jos olisin omaa aikaani jäänyt odottelemaan niin rokotus olisi venynyt pitkälle ja toisen erän saaminen loppuvuoteen. 

Vierailija
222/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on tätä. Tsenopylin ydinvoimalakin räjähti niin Suomi "huomasi" sen viimeisenä länsimaana. Suomessa on sellainen salailukulttuuri ettei kannata luottaa mihinkään mitä viranomaiset sanoo. Jos Suomi olisi normaali maa niin Astra laitettaisiin jäihin ja ruvettaisiin antamaan vain kunnon rokotteita.

Tätä mäkin ihmettelen. Miksi meillä on tällainen salailu kulttuuri? Mistä se oikein on tullut?

Tuomas Malinen puhui tästä Ivan Puopolon haastattelussa. Löytyy YouTubesta.

Mikä ihmeen asiantuntija se Malinen kuvittelee olevansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan Astra-rokotuspuhelin. Sieltä voi tilata ajan, jos välttämättä haluaa ko. rokotteen. Ottaa joka haluaa. Itse en ottaisi.

Ottaa joka haluaa ja itse vastaa myös sen kaikista mahdollista jälkiseurauksista. Tai no, niinhän sitä rokotettu tuntee ne nytkin ihan yksin ja omissa nahoissaan, mutta siis niin että jatkossa tällainen Astran ottaja enää saisi hoitoa ym jos oireet johtuu rokotteesta.

Eivät tainneet narkoleptikotkaan korvauksia saada.

Saivat. Ei se silti lohduta.

Vierailija
224/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on tätä. Tsenopylin ydinvoimalakin räjähti niin Suomi "huomasi" sen viimeisenä länsimaana. Suomessa on sellainen salailukulttuuri ettei kannata luottaa mihinkään mitä viranomaiset sanoo. Jos Suomi olisi normaali maa niin Astra laitettaisiin jäihin ja ruvettaisiin antamaan vain kunnon rokotteita.

Tätä mäkin ihmettelen. Miksi meillä on tällainen salailu kulttuuri? Mistä se oikein on tullut?

Tuomas Malinen puhui tästä Ivan Puopolon haastattelussa. Löytyy YouTubesta.

Minäkin kuuntelin tuon. Suosittelen vahvasti kaikkia kuuntelemaan kyseisen haastattelun. Kiitokset Malinille ja Puopololle.

Miksi pitäisi kuunnella salaliittohörhöjä?

Vierailija
225/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa, että on tullut Suomessa 2 aivojen hyytymishäiriötä. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/c395db7d-bcf7-4b1c-9607-ef7b5deb…

Onko ne tukoksia vai vuotoja?

Aivolaskimotukoksia.

Vierailija
226/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain jo ekan piikin kaksi viikkoa sitten, että myöhäistä ryöhäistä, kun pskat on housuissa. Toistaiseksi ei ole ilmennyt veritulppaoireita, mutta ottaa kupoliin. Mulla on aika paha hypokondria ja veritulppa on suosikkisairaus, mitä pelkään hysteerisesti muutenkin. Toista piikkiä en ole ottamassa tai voin harkita, mutta en ota kyllä enää kahta piikkiä jotain muuta rokotetta. Siinä menee ehdoton raja. Muutenkin stressaa.

Mulla sama. Itkin eilen koko päivän. Minä, joka en KOSKAAN itke. Itkin ja itkin ja odotin EMan päätöstä. Sitten kun tuli positiivinen päätös, olo helpottui. No se ei kestänyt kauaa, nyt Suomi jättää Astran tauolle. Pää ei enää kestä tätä. Koko ajan hoettu että tää hyvä ja turvallinen rokote. Ja nyt suurin osa suomalaisista saa Pfizerin, kun taas me riskiryhmäläiset jäädään ilman suojaa.... Hyvin meni taas! Prke ku pistää vihaks että olen riskiryhmäläisenä muutenkin saanut pelätä ja nyt vielä tämä!

Oliko tämä vitsi?

Vierailija
227/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikista rokotteista jotkut saavat varmasti jotain ihme oireita tai voi olla luulotautiakin että saisivat oireita ilman rokotustakin ja laittavat sen piikkiin ihan kaiken. 

Vierailija
228/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain jo ekan piikin kaksi viikkoa sitten, että myöhäistä ryöhäistä, kun pskat on housuissa. Toistaiseksi ei ole ilmennyt veritulppaoireita, mutta ottaa kupoliin. Mulla on aika paha hypokondria ja veritulppa on suosikkisairaus, mitä pelkään hysteerisesti muutenkin. Toista piikkiä en ole ottamassa tai voin harkita, mutta en ota kyllä enää kahta piikkiä jotain muuta rokotetta. Siinä menee ehdoton raja. Muutenkin stressaa.

Mulla sama. Itkin eilen koko päivän. Minä, joka en KOSKAAN itke. Itkin ja itkin ja odotin EMan päätöstä. Sitten kun tuli positiivinen päätös, olo helpottui. No se ei kestänyt kauaa, nyt Suomi jättää Astran tauolle. Pää ei enää kestä tätä. Koko ajan hoettu että tää hyvä ja turvallinen rokote. Ja nyt suurin osa suomalaisista saa Pfizerin, kun taas me riskiryhmäläiset jäädään ilman suojaa.... Hyvin meni taas! Prke ku pistää vihaks että olen riskiryhmäläisenä muutenkin saanut pelätä ja nyt vielä tämä!

Oliko tämä vitsi?

Hypokondria ei ole vitsi, vaan todella vaikea ja elämää rajoittava sairaus.

Vierailija
229/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä vitsi?

Hypokondria ei ole vitsi, vaan todella vaikea ja elämää rajoittava sairaus.

Miten se rokote auttaa hypokondriaan?

Vierailija
230/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Hanna Nohynek joku kävelevä vitsi? Kaikki mitä hän on koronavuoden aikana varmaksi julistanut, on ihan joitain muuta. Monesti sanomiset ovat olleet ristiriidassa muualta tulleen tiedon kanssa.

Hannahan änkytti haastattwlussa että ei ota itw piikkiä koska on jonsairastanut... ööööööö... et vieraat on hyvä vaan ja ottaa enstex..

Hanna on sen verran älykäs nainen hän tiesi jo etukäteen ettei kannata ottaa

mutta tyhmät ottaa....

Sama älykkö kävi hakemassa Ruotsista koronatartunnan, vaikka turhaa matkustamista oli kehoitettu välttämään. Oliko vielä puolisoineen matkassa. En halua tietää, montako ehti tartuttaa...

Tuskin se huvimatka oli.

Vierailija
231/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verihyytymät voivat aiheuttaa muitakin sairauksia kuin vain aivoverenkierron tukosta

Niin, ne voivat mennä sydämeen ja aiheuttaa sydäninfarktin tai mennä keuhkoihin ja aiheuttaa keuhkoveritulpan ja tukos voi tulla mihin tahansa suoneen ja suoniahan on kaikkialla. Ei kannata luulotautista opettaa.

Pienemmät hyytämänpalaset voivat mennä munuaisiin tai silmänpohjan verisuoniin ja aiheuttaa tukoksia sielä

Vierailija
232/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astra Zenecan koronarokotteen saaneita kehotetaan tarkkailemaan poikkeavan voimakkaita oireita, jotka voivat alkaa vasta yli kolmen vuorokauden päästä rokottamisesta.

Hoitoon on hakeuduttava välittömästi, jos saa voimakkaan, selvästi jatkuvasti pahenevan päänsäryn tai erittäin voimakkaasti lisääntyviä mustelmia iholla tai limakalvoilla.

Rokotusajan varanneita kehotetaan odottamaan yhteydenottoa rokotusten järjestäjältä mahdollisen rokottamisen peruuntumisen vuoksi. Rokotusajan voi halutessaan myös perua itse.

Varovaisuusperiaatteen mukaisesti THL on päättänyt keskeyttää AstraZenecan rokotteen antamisen Suomessa, kunnes tapauksista on lisää tietoa ja mahdollisen syy–seuraussuhteen olemassaoloa voidaan arvioida. Keskeytys astuu voimaan välittömästi. Viranomaiset arvioivat tilanteen ensi viikon aikana ja rokotukset jatkuvat aikaisintaan maanantaina 29.3.

Lue lisää: Suomi keskeyttää AstraZenecan rokotteen käytön viikoksi varotoimena

Euroopan lääkeviranomaisen EMA:n 18.3. julkaiseman arvion mukaan AstraZenecan koronarokotteen hyödyt ovat edelleen haittoja suuremmat.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007871046.html

Vierailija
233/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ja työkaverini jotka saimme eri rokotteet, saimme tismalleen samat oireet rokotteista. Työkaverini sai Pfizerin, itse Astran. Molemmat saimme kuumeen ja lihaskivut päiväksi. Molemmat myös olemme kärsineet omituisesta huimauksesta pitkään rokotteen jälkeen. Eli ihan kuin joku kaataisi sut taaksepäin... Miten hemmeti8ssä tulee nää samat oireet tismalleen kahdesta täysin eri teknologian rokotteeeta?

Yleisiä sivuvaikutuksia kaikista rokotteista nuo...

Ai yleisiä pitkään jatkuva huimaus yleinen sivuvaikutus? Mulle ei mistään rokotteesta tullu oireita. Ainoastaan sikapiikistä oli rokotekohta vähän arka ja lievää lämpöä pari päivää.

Vierailija
234/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla aivoveripullistumat puhkeavat kolminkertaisesti muihin kansalaisuuksiin verrattavissa. Ja tätäkö vähäteltiin tähän asti? Uskomatonta!

Aneurysmat liittyvät tähän miten?

Vierailija
235/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiaet on aivopesty peruskoululla ja lampaiksi muutettu tositeeveebuustilla 90 luvultq lähtien.

Rokote EI OLE PAKOLLONEN KENELLEKÄÄN - menossa ihmiskoe.

t. Putin

Vierailija
236/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi Astra Zenecan rokotukset keskeytetään vain viikoksi.

Tilannetta tarkastalleen uudestaan sen jälkeen.

Ranska jatkaa AZ:lla edelleen.

Ranskassa ei rokoteta enää alle 55-vuotiaista veritulppariskin vuoksi. Ei kannata antaa kaikkien kuolla rokotteisiin.

Joidenkin on  kuitenkin tehtävä työt.

Juu, Englannissa on pistetty joku 25 miljoonaa piikkiä. Vielä näkyy olevan ihmiset töissä.

Suomessa on enemmän perinnöllisiä geenimutaatioita, jotka aiheuttaa veritulppia. Ne voi olla piilossa siihen saakka kunnes saa sen tulpan. Se voi viedä hengen tai pelkästään halvaannuttaa.

Kyllä niitä mutaatioita löytyy Englannistakin.

Suomi ei todellakaan ole ainoa missä näitä tulppia on tullut, kaikkialla muuallahan näitä on jo ollut ennen Suomea.

Jokaisessa maassa omansa. Ei voi ajatella, että 24 miljoonaa brittiä reagoisi samoin kuin suomalaiset.

Vierailija
237/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO WÖÖ!!!! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hedelmällisessä iässä olevat naiset voivat tästä vammautua tai kuolla.

Älkää ****** syökö niitä tulppapillereitä!

Moni tarvitsee e-pillereitä mm. endometrioosin tai erittäin kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten takia. Näiden vaikutus elämänlaatuun on niin suuri, että kohonnut veritulppariski on ikävä kyllä pientä sen rinnalla. Kokemusta on.

En pidä siitä, että pillereiden käyttäjiä haukutaan ja e-pillerit demonisoidaan. Minun elämäni ne pelastivat enkä ole läheskään ainoa. Monet, ellei kaikki, lääkkeet ovat "vaihtokauppa" riskeistä ja hyödyistä. Ja se mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimi toisella. Vähän laajempaa ymmärrystä kehiin, kiitos.

Joo tosi ihqufantsua hei noi pissisten e-terveyspillerit :) Kyllä itsekin sain niistä helpotusta kuukautiskipuihin, mutta samalla aloin hengästymään tosi ihqufantsusti, joten jätin väliin. Sen jälkeen ei olekaan enää ollut  kuukautiskipuja, vaikka luomuna menty on.

Uutinen v. 2013

"Suomessa tiedossa neljä Yasmin- ja Yaz-ehkäisypillereihin liittyvää kuolemantapausta

Yasmin- ja Yaz-e-pillerit on yhdistetty Suomessa myös kuuteen aivoveritulppaan ja 25 keuhkoveritulppaan." https://yle.fi/uutiset/3-6685904

Paljonkohan näitä tapauksia on tähän päivään mennessä tullut? Nämä samat paskathan taitavat vieläkin olla apteekkien valikoimissa?

En ole pissis. Sain e-pillerit 14-vuotiaana vuoden kärsimisen jälkeen. Ennen pillereitä kuukautiseni kestivät 11-14 vuorokautta kuukaudessa. Oksentelin, olin erittäin huonossa kunnossa ja kivut olivat todella kovat, mikään särkylääke ei auttanut. Masennuin tämän takia. Jos en olisi pillereitä saanut, elämäni olisi päättynyt teini-ikään. En liioittele. Ehkäisyyn en ole niitä tarvinnut, minulla ja puolisollani on joka tapauksessa toinen ehkäisymuoto käytössä. En myöskään ryhtynyt hyppimään sängystä sänkyyn, johon tuo pissis ehkä osaltaan viittaa; yksi kumppani, löydetty 22-vuotiaana yliopistosta, avioliitossa yli 10 vuotta.

Pidänkö siitä, että e-pillereiden käyttöön sisältyy riski? En. Onko minulla vaihtoehtoja? Ei, ellei kohdun poistoa lasketa (sitä ei helpolla saa ja ei todellakaan ole riskitöntä sekään).

Sinulle suosittelen hieman ystävällisempää käytöstä myös keskustelupalstalla.

Mitä koronarokotteisiin tulee, aion sellaisen ottaa. Toivon kuitenkin, että harvinaisetkin vakavat haittavaikutukset ja niihin altistavat tekijät selvitetään kunnolla ja niin nopeasti kuin mahdollista. Se herättäisi luottamusta ja riskissä olevat voisivat ottaa sopivamman rokotteen, tai jättää rokotteen ottamatta. Selvästi tämä ryhmä ei ole suuri, mutta koska riski toteutuessaan on vakava, nämä tulee tunnistaa ennalta.

Ketään ei kiinnosta pissisten tekosyyt millä oikeuttavat itselleen tulppapillereiden napsimisen, kukaan niitä ei ole tässä kysynyt. :D 

Miksi haukut muita ihmisiä pissiksiksi? Onko sulla joku mt-ongelma?

ohis

Kukaan ei ole haukkunut ketään. Oletko vähän pipipää?

Haukut nytkin 😂😂😂😂😂 Sinun mielestäsi pipipää ja pissis eivät ole haukkumanimiä?

eri

Olet tuo sama idiootti, itse haukut mt-ongelmaiseksi.

Ei vaan sinä olet. Ja viesteistäsi päätellen se pitää paikkaansa.

Pissikseltä loppui argumentit aikaisemmin niin piti tarttua tuohon ihon alle menneeseen pissisnimittelyyn. Tuliko pissikselle paha mieli?

Vierailija
238/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verihyytymät voivat aiheuttaa muitakin sairauksia kuin vain aivoverenkierron tukosta

Niin, ne voivat mennä sydämeen ja aiheuttaa sydäninfarktin tai mennä keuhkoihin ja aiheuttaa keuhkoveritulpan ja tukos voi tulla mihin tahansa suoneen ja suoniahan on kaikkialla. Ei kannata luulotautista opettaa.

Pienemmät hyytämänpalaset voivat mennä munuaisiin tai silmänpohjan verisuoniin ja aiheuttaa tukoksia sielä

Kuten sanottua, niin tukoksia voi tulla kaikkialle, missä on suonia. Luulitko, etten tuota tiennyt.

Vierailija
239/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku vastata asiallisesti: Kuinka vaarallinen on aivolaskimotukos? Kuinka nopeasti se kehittyy? Kuinka yleinen se on? Onko se sama kuin aivoinfarkti?

tukos on sama kuin aivoinfarkti. Vakavuus riippuu kuinka ison suonen tukkii. Jos useampia yhtäaikaa, niin pienistäkin muodostuu isompi riski.

Ei ole. Tämä on laskimotukos, josta puhutaan. Aivoinfarkti on valtimosuonen tukos. Laskimotukos voi kyllä aiheuttaa myös infarktin tai vuodon. Jos hoitoon pääsee nopeasti, aivolaskimotukoksesta toipuu yleensä hyvin.

Vierailija
240/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO WÖÖ!!!! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hedelmällisessä iässä olevat naiset voivat tästä vammautua tai kuolla.

Älkää ****** syökö niitä tulppapillereitä!

Moni tarvitsee e-pillereitä mm. endometrioosin tai erittäin kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten takia. Näiden vaikutus elämänlaatuun on niin suuri, että kohonnut veritulppariski on ikävä kyllä pientä sen rinnalla. Kokemusta on.

En pidä siitä, että pillereiden käyttäjiä haukutaan ja e-pillerit demonisoidaan. Minun elämäni ne pelastivat enkä ole läheskään ainoa. Monet, ellei kaikki, lääkkeet ovat "vaihtokauppa" riskeistä ja hyödyistä. Ja se mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimi toisella. Vähän laajempaa ymmärrystä kehiin, kiitos.

Joo tosi ihqufantsua hei noi pissisten e-terveyspillerit :) Kyllä itsekin sain niistä helpotusta kuukautiskipuihin, mutta samalla aloin hengästymään tosi ihqufantsusti, joten jätin väliin. Sen jälkeen ei olekaan enää ollut  kuukautiskipuja, vaikka luomuna menty on.

Uutinen v. 2013

"Suomessa tiedossa neljä Yasmin- ja Yaz-ehkäisypillereihin liittyvää kuolemantapausta

Yasmin- ja Yaz-e-pillerit on yhdistetty Suomessa myös kuuteen aivoveritulppaan ja 25 keuhkoveritulppaan." https://yle.fi/uutiset/3-6685904

Paljonkohan näitä tapauksia on tähän päivään mennessä tullut? Nämä samat paskathan taitavat vieläkin olla apteekkien valikoimissa?

En ole pissis. Sain e-pillerit 14-vuotiaana vuoden kärsimisen jälkeen. Ennen pillereitä kuukautiseni kestivät 11-14 vuorokautta kuukaudessa. Oksentelin, olin erittäin huonossa kunnossa ja kivut olivat todella kovat, mikään särkylääke ei auttanut. Masennuin tämän takia. Jos en olisi pillereitä saanut, elämäni olisi päättynyt teini-ikään. En liioittele. Ehkäisyyn en ole niitä tarvinnut, minulla ja puolisollani on joka tapauksessa toinen ehkäisymuoto käytössä. En myöskään ryhtynyt hyppimään sängystä sänkyyn, johon tuo pissis ehkä osaltaan viittaa; yksi kumppani, löydetty 22-vuotiaana yliopistosta, avioliitossa yli 10 vuotta.

Pidänkö siitä, että e-pillereiden käyttöön sisältyy riski? En. Onko minulla vaihtoehtoja? Ei, ellei kohdun poistoa lasketa (sitä ei helpolla saa ja ei todellakaan ole riskitöntä sekään).

Sinulle suosittelen hieman ystävällisempää käytöstä myös keskustelupalstalla.

Mitä koronarokotteisiin tulee, aion sellaisen ottaa. Toivon kuitenkin, että harvinaisetkin vakavat haittavaikutukset ja niihin altistavat tekijät selvitetään kunnolla ja niin nopeasti kuin mahdollista. Se herättäisi luottamusta ja riskissä olevat voisivat ottaa sopivamman rokotteen, tai jättää rokotteen ottamatta. Selvästi tämä ryhmä ei ole suuri, mutta koska riski toteutuessaan on vakava, nämä tulee tunnistaa ennalta.

Ketään ei kiinnosta pissisten tekosyyt millä oikeuttavat itselleen tulppapillereiden napsimisen, kukaan niitä ei ole tässä kysynyt. :D 

Miksi haukut muita ihmisiä pissiksiksi? Onko sulla joku mt-ongelma?

ohis

Kukaan ei ole haukkunut ketään. Oletko vähän pipipää?

Haukut nytkin 😂😂😂😂😂 Sinun mielestäsi pipipää ja pissis eivät ole haukkumanimiä?

eri

Olet tuo sama idiootti, itse haukut mt-ongelmaiseksi.

Ei vaan sinä olet. Ja viesteistäsi päätellen se pitää paikkaansa.

Pissikseltä loppui argumentit aikaisemmin niin piti tarttua tuohon ihon alle menneeseen pissisnimittelyyn. Tuliko pissikselle paha mieli?

Mielisairaalle trollille ainakin tuli. Meni todellakin tunteisiin.