Astra Zeneca -rokotukset keskeytetään Suomessa viikoksi, taustalla kaksi harvinaista laskimotukosta
https://yle.fi/uutiset/3-11847207
STM:n Pasi Pohjola sanoo, että täytyy muistaa, että meillä on kuitenkin kaksi muuta rokotetta käytössä. Niiden suhteen rokotukset jatkuvat ohjelman mukaisesti.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain jo ekan piikin kaksi viikkoa sitten, että myöhäistä ryöhäistä, kun pskat on housuissa. Toistaiseksi ei ole ilmennyt veritulppaoireita, mutta ottaa kupoliin. Mulla on aika paha hypokondria ja veritulppa on suosikkisairaus, mitä pelkään hysteerisesti muutenkin. Toista piikkiä en ole ottamassa tai voin harkita, mutta en ota kyllä enää kahta piikkiä jotain muuta rokotetta. Siinä menee ehdoton raja. Muutenkin stressaa.
Mulla sama. Itkin eilen koko päivän. Minä, joka en KOSKAAN itke. Itkin ja itkin ja odotin EMan päätöstä. Sitten kun tuli positiivinen päätös, olo helpottui. No se ei kestänyt kauaa, nyt Suomi jättää Astran tauolle. Pää ei enää kestä tätä. Koko ajan hoettu että tää hyvä ja turvallinen rokote. Ja nyt suurin osa suomalaisista saa Pfizerin, kun taas me riskiryhmäläiset jäädään ilman suojaa.... Hyvin meni taas! Prke ku pistää vihaks että olen riskiryhmäläisenä muutenkin saanut pelätä ja nyt vielä tämä!
Oliko tämä vitsi?
Hypokondria ei ole vitsi, vaan todella vaikea ja elämää rajoittava sairaus.
Miten se rokote auttaa hypokondriaan?
Ei se auta, mutta jos rokotteen tiedetään aiheuttavan vaarallisia oireita ja sairauksia, niin arvaa vaan otanko rokotteen? Moni tervekin empii, entä sitten hypokondriasta kärsivä?
Vierailija kirjoitti:
Minä kun olen luullut, että laskimotukokset on yleisiä. Kai ne muuttuu harvinaiseksi vasta jos on saanut rokotteen.
Voi tätä maailmaa...
Aivoissa ne ovatkin suhteellisen harvinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain jo ekan piikin kaksi viikkoa sitten, että myöhäistä ryöhäistä, kun pskat on housuissa. Toistaiseksi ei ole ilmennyt veritulppaoireita, mutta ottaa kupoliin. Mulla on aika paha hypokondria ja veritulppa on suosikkisairaus, mitä pelkään hysteerisesti muutenkin. Toista piikkiä en ole ottamassa tai voin harkita, mutta en ota kyllä enää kahta piikkiä jotain muuta rokotetta. Siinä menee ehdoton raja. Muutenkin stressaa.
Mulla sama. Itkin eilen koko päivän. Minä, joka en KOSKAAN itke. Itkin ja itkin ja odotin EMan päätöstä. Sitten kun tuli positiivinen päätös, olo helpottui. No se ei kestänyt kauaa, nyt Suomi jättää Astran tauolle. Pää ei enää kestä tätä. Koko ajan hoettu että tää hyvä ja turvallinen rokote. Ja nyt suurin osa suomalaisista saa Pfizerin, kun taas me riskiryhmäläiset jäädään ilman suojaa.... Hyvin meni taas! Prke ku pistää vihaks että olen riskiryhmäläisenä muutenkin saanut pelätä ja nyt vielä tämä!
Oliko tämä vitsi?
Ei se auta, mutta jos rokotteen tiedetään aiheuttavan vaarallisia oireita ja sairauksia, niin arvaa vaan otanko rokotteen? Moni tervekin empii, entä sitten hypokondriasta kärsivä?
Luulosairaan pitäis nyt mennä terapiaan. Terveen on vaarallisempaa sairastua koronaan kuin saada jotain oireita rokotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko sanottu menehtyivätkö nämä ko. henkilöt laskimotukoksiin?
Tämän minäkin tahtoisin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku vastata asiallisesti: Kuinka vaarallinen on aivolaskimotukos? Kuinka nopeasti se kehittyy? Kuinka yleinen se on? Onko se sama kuin aivoinfarkti?
Googlaa. Ei se mikään ihan pikkujuttukaan ole.
Sainoinko näin? Toki googlasin, mutta ajattelin silti kysyä, jos palstalla on asioista tietäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä vitsi?
Luulosairaan pitäis nyt mennä terapiaan. Terveen on vaarallisempaa sairastua koronaan kuin saada jotain oireita rokotteesta.
Olette te kaikki kyllä ihan hulluja. Rokotteet tappaa enemmän kuin korona. Varsinkin riskiryhmään kuuluvia. Ottakaa selvää asioista!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kun olen luullut, että laskimotukokset on yleisiä. Kai ne muuttuu harvinaiseksi vasta jos on saanut rokotteen.
Voi tätä maailmaa...
Ei ollenkaan harvinaisia. 1/4 suomalaisista on avoin soikea ikkuna (reikä sydämessä) ja jos heillä on hyytymishäiriö, niin tulokset aivoissa on yleisiä. Monikaan ei näistä tiedä jos ei mitään oireita ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä vitsi?
Olette te kaikki kyllä ihan hulluja. Rokotteet tappaa enemmän kuin korona. Varsinkin riskiryhmään kuuluvia. Ottakaa selvää asioista!!
Terapiaan nyt. Maanantaina voit soittaa heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan halvaantuneet vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
NO WÖÖ!!!! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hedelmällisessä iässä olevat naiset voivat tästä vammautua tai kuolla.
Älkää ****** syökö niitä tulppapillereitä!Moni tarvitsee e-pillereitä mm. endometrioosin tai erittäin kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten takia. Näiden vaikutus elämänlaatuun on niin suuri, että kohonnut veritulppariski on ikävä kyllä pientä sen rinnalla. Kokemusta on.
En pidä siitä, että pillereiden käyttäjiä haukutaan ja e-pillerit demonisoidaan. Minun elämäni ne pelastivat enkä ole läheskään ainoa. Monet, ellei kaikki, lääkkeet ovat "vaihtokauppa" riskeistä ja hyödyistä. Ja se mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimi toisella. Vähän laajempaa ymmärrystä kehiin, kiitos.
Joo tosi ihqufantsua hei noi pissisten e-terveyspillerit :) Kyllä itsekin sain niistä helpotusta kuukautiskipuihin, mutta samalla aloin hengästymään tosi ihqufantsusti, joten jätin väliin. Sen jälkeen ei olekaan enää ollut kuukautiskipuja, vaikka luomuna menty on.
Uutinen v. 2013
"Suomessa tiedossa neljä Yasmin- ja Yaz-ehkäisypillereihin liittyvää kuolemantapausta
Yasmin- ja Yaz-e-pillerit on yhdistetty Suomessa myös kuuteen aivoveritulppaan ja 25 keuhkoveritulppaan." https://yle.fi/uutiset/3-6685904
Paljonkohan näitä tapauksia on tähän päivään mennessä tullut? Nämä samat paskathan taitavat vieläkin olla apteekkien valikoimissa?
Mielestäni ongelmana on se että e-pillereitä tyrkytetään tai jopa painostetaan. Sitten estrogeenikorvaushoitoa taas voi olla hankala saada. Pointtini on se jokaisen pitäisi saada itse päättää mitä riskejä ottaa. Mutta eihän se sovi p*liisivaltiossa.
N-43
Siis missä niitä e-pillereitä tyrkytetään tai painostetaan (paitsi ehkä joku umpiurpo poikaystävä???) - no ehkä sitten jos joku horaa sängystä toiseen ja on monta kertaa hakemassa aborttia, mutta ei oo kyllä täällä päin painostuskampanja?
Tätä minäkin ihmettelen, että tuleeko ne painostukset kuitenkin miesten puolelta? Ainakin meilläpäin ehkäisyneuvolassa aletaan painostaa pillereiden lopetukseen ja kierukan käyttöön, kun ikää on tullut täyteen 30 vuotta. Se kierukkaan painostus ainakin erään terveydenhoitajan kohdalla on todella jäätävää enkä ole todellakaan ollut ainut.
Mutta e-pillerireseptiä ei meinata enää antaa yli 30-vuotiaille, etenkään tupakoiville. Sinänsä hyvä, että pitävät huolta, mutta se, että "kierukka on ainoa tapa hoitaa ehkäisy jatkossa"- painostus on vain liikaa ja ahdistavaa.
Sori täysin ohis.
Kierukka ei sopinut minulle, vuosin 2.5 vuotta. Joka kuukausi 3 viikkoa vuotoa, viikko väliä. Siihen päälle hiivatulehdus kerran kk. Kun otin kierukan pois loppuivat tulehdukset. Endoon syön Qlairaa. Silti sitä kierukkaa on edelleen ehdotettu, kokeillaan uudestaan. Ei kiitos.
N 45 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tätä maailmaa...
Ei ollenkaan harvinaisia. 1/4 suomalaisista on avoin soikea ikkuna (reikä sydämessä) ja jos heillä on hyytymishäiriö, niin tulokset aivoissa on yleisiä. Monikaan ei näistä tiedä jos ei mitään oireita ole.
Kyllä ovat. Puhuin siis LASKIMOtukoksista toisin kuin sinä. Aivojen laskimotukosten osuus aivoverenkiertohäiriöistä on muistaakseni vain 1 % luokkaa. Voit lukea lisää aiheesta mm. täältä: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.tervey…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan halvaantuneet vain.
Ei tukos aivoissa tarkoita välttämättä halvaantumista.
Veikkaan, että kyseessä on Venäjän vaikuttaminen. Pari epäiltyä haittatapahtumaa, joille luotiin iso julkisuusarvo. Hyvin uppos Suomessakin, rokotukset viivästyy, poikkeusolot jatkuu ja talous heikkenee. Luottamus Astran rokotteeseen ei ole palautettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tätä maailmaa...
Miksi et edes katso mihin viestiin vastaat ja annat väärää tietoa?
HTL kertoo
työt loppuu , mutta onneksi on perhe
perhe eroaa, onneksi elämä jatkuu
elämä katkolla , onneksi on lääkkeet
lääkkeet menee käyttökieltoon
käyttökielto loppuu aikanaa, hyödyt on haittoja suuremmat sano viimeinen henkilö sadan laumasta.
ilmastonmuutos toteutui.
nyt en enään ihmettele sitä noin vuoden takaista lääkäreiden joukkoaltistumista koronaan , olihan asiat pääpiirteittäin pienen ydinjoukon tiedossa, mm lonza joka valmistaa mode rna rokotteen , pääaineen kertoi jo 5/2020 kun vasta oli kehitteillä mahdollinen rokote , johon kuulemma normaalisti menee vuosia olisi valmis 12/2020 , ja hups totta tosiaan piti tieto täysin paikkansa ja jopa käyttölupakin irtosi.
3 kertaa haloo, onko aivot kotona.
tuli sen verran akuankkaa luettua pienenä vessassa etten roope ankan juttuihin usko täys in yhtään. ps. hus hus.
Nämä eivät ole oikeita rokotteita. Ne ovat vaarallista kokeellista geeniterapiaa. Onko se samaa kuin geenimuuntelu?
Nyt ei sitten kannata ihmetellä mitään mitä noista seuraa vaan varautua pahimpaan.
Lääketehtaat vapauttivat itsensä vastuusta jo ennen kuin tämä ihmiskoe alkoi.
On se niin sievää.
Tiedetään allle 50 v naiset. ovatko ylilihavia, lihavia, sairauksia onko, käyttävätkö e-pillereitä tai vaihevuosi pillereitä, hormonikierukka, miten liikkuvat jne ??????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä vitsi?
Googletin. Hypokondria on mielenterveyden häiriö, josta kärsivä luulee tai pelkää perusteetta sairastavansa jotakin vakavaa sairautta.
Niin voivat
Mutta on silti eri asia saada 1mm kokoinen kudosnekroosi ja arpi silmänpohjaan kuin jalan rasvakerroksen