Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Astra Zeneca -rokotukset keskeytetään Suomessa viikoksi, taustalla kaksi harvinaista laskimotukosta

Vierailija
19.03.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-11847207

STM:n Pasi Pohjola sanoo, että täytyy muistaa, että meillä on kuitenkin kaksi muuta rokotetta käytössä. Niiden suhteen rokotukset jatkuvat ohjelman mukaisesti.

Kommentit (278)

Vierailija
201/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin jo koronan ja se oli kamalaa ja kesti pitkään. En ota rokotetta pitkään aikaan. Minä selvisin enkä halua sitä virusta enää koskaan sisääni piikin kautta.

Vierailija
202/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä niitä e-pillereitä tyrkytetään tai painostetaan (paitsi ehkä joku umpiurpo poikaystävä???) - no ehkä sitten jos joku horaa sängystä toiseen ja on monta kertaa hakemassa aborttia, mutta ei oo kyllä täällä päin painostuskampanja?[/quote]

Tyttärelläni on iho-ongelma. Ihotautilääkäri oli sanonut, että A-vitamiinikuurin ehdoton edellytys on E-pillerit. Ei ollut merkitystä sillä, ettei tyttäreni edes seurustele. Eli ainakin tuossa tilanteessa E-pillereitä pakotetaan syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO WÖÖ!!!! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hedelmällisessä iässä olevat naiset voivat tästä vammautua tai kuolla.

Älkää ****** syökö niitä tulppapillereitä!

Moni tarvitsee e-pillereitä mm. endometrioosin tai erittäin kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten takia. Näiden vaikutus elämänlaatuun on niin suuri, että kohonnut veritulppariski on ikävä kyllä pientä sen rinnalla. Kokemusta on.

En pidä siitä, että pillereiden käyttäjiä haukutaan ja e-pillerit demonisoidaan. Minun elämäni ne pelastivat enkä ole läheskään ainoa. Monet, ellei kaikki, lääkkeet ovat "vaihtokauppa" riskeistä ja hyödyistä. Ja se mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimi toisella. Vähän laajempaa ymmärrystä kehiin, kiitos.

Joo tosi ihqufantsua hei noi pissisten e-terveyspillerit :) Kyllä itsekin sain niistä helpotusta kuukautiskipuihin, mutta samalla aloin hengästymään tosi ihqufantsusti, joten jätin väliin. Sen jälkeen ei olekaan enää ollut  kuukautiskipuja, vaikka luomuna menty on.

Uutinen v. 2013

"Suomessa tiedossa neljä Yasmin- ja Yaz-ehkäisypillereihin liittyvää kuolemantapausta

Yasmin- ja Yaz-e-pillerit on yhdistetty Suomessa myös kuuteen aivoveritulppaan ja 25 keuhkoveritulppaan." https://yle.fi/uutiset/3-6685904

Paljonkohan näitä tapauksia on tähän päivään mennessä tullut? Nämä samat paskathan taitavat vieläkin olla apteekkien valikoimissa?

En ole pissis. Sain e-pillerit 14-vuotiaana vuoden kärsimisen jälkeen. Ennen pillereitä kuukautiseni kestivät 11-14 vuorokautta kuukaudessa. Oksentelin, olin erittäin huonossa kunnossa ja kivut olivat todella kovat, mikään särkylääke ei auttanut. Masennuin tämän takia. Jos en olisi pillereitä saanut, elämäni olisi päättynyt teini-ikään. En liioittele. Ehkäisyyn en ole niitä tarvinnut, minulla ja puolisollani on joka tapauksessa toinen ehkäisymuoto käytössä. En myöskään ryhtynyt hyppimään sängystä sänkyyn, johon tuo pissis ehkä osaltaan viittaa; yksi kumppani, löydetty 22-vuotiaana yliopistosta, avioliitossa yli 10 vuotta.

Pidänkö siitä, että e-pillereiden käyttöön sisältyy riski? En. Onko minulla vaihtoehtoja? Ei, ellei kohdun poistoa lasketa (sitä ei helpolla saa ja ei todellakaan ole riskitöntä sekään).

Sinulle suosittelen hieman ystävällisempää käytöstä myös keskustelupalstalla.

Mitä koronarokotteisiin tulee, aion sellaisen ottaa. Toivon kuitenkin, että harvinaisetkin vakavat haittavaikutukset ja niihin altistavat tekijät selvitetään kunnolla ja niin nopeasti kuin mahdollista. Se herättäisi luottamusta ja riskissä olevat voisivat ottaa sopivamman rokotteen, tai jättää rokotteen ottamatta. Selvästi tämä ryhmä ei ole suuri, mutta koska riski toteutuessaan on vakava, nämä tulee tunnistaa ennalta.

Ketään ei kiinnosta pissisten tekosyyt millä oikeuttavat itselleen tulppapillereiden napsimisen, kukaan niitä ei ole tässä kysynyt. :D 

Miksi haukut muita ihmisiä pissiksiksi? Onko sulla joku mt-ongelma?

ohis

Kukaan ei ole haukkunut ketään. Oletko vähän pipipää?

Haukut nytkin 😂😂😂😂😂 Sinun mielestäsi pipipää ja pissis eivät ole haukkumanimiä?

eri

Vierailija
204/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, poliittinen päätös. Ryhdyttiin keräämään rokotteita Uudellemaalle entisille. Meidän kunnassa lopetettiin alle 70v ja riskiryhmien rokottaminen jo pari viikkoa sitten. Ensi viikolla jää rokottamatta n. 600 hlö.

Mutta Sanna on kaunis.

Vierailija
205/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihuomenna keskeytys keskeytetään.

Vierailija
206/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain jo ekan piikin kaksi viikkoa sitten, että myöhäistä ryöhäistä, kun pskat on housuissa. Toistaiseksi ei ole ilmennyt veritulppaoireita, mutta ottaa kupoliin. Mulla on aika paha hypokondria ja veritulppa on suosikkisairaus, mitä pelkään hysteerisesti muutenkin. Toista piikkiä en ole ottamassa tai voin harkita, mutta en ota kyllä enää kahta piikkiä jotain muuta rokotetta. Siinä menee ehdoton raja. Muutenkin stressaa.

Mulla sama. Itkin eilen koko päivän. Minä, joka en KOSKAAN itke. Itkin ja itkin ja odotin EMan päätöstä. Sitten kun tuli positiivinen päätös, olo helpottui. No se ei kestänyt kauaa, nyt Suomi jättää Astran tauolle. Pää ei enää kestä tätä. Koko ajan hoettu että tää hyvä ja turvallinen rokote. Ja nyt suurin osa suomalaisista saa Pfizerin, kun taas me riskiryhmäläiset jäädään ilman suojaa.... Hyvin meni taas! Prke ku pistää vihaks että olen riskiryhmäläisenä muutenkin saanut pelätä ja nyt vielä tämä!

Vierailija
207/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verihyytymät voivat aiheuttaa muitakin sairauksia kuin vain aivoverenkierron tukosta

Vierailija
208/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä35319 kirjoitti:

NO WÖÖ!!!! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni tarvitsee e-pillereitä mm. endometrioosin tai erittäin kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten takia. Näiden vaikutus elämänlaatuun on niin suuri, että kohonnut veritulppariski on ikävä kyllä pientä sen rinnalla. Kokemusta on.

En pidä siitä, että pillereiden käyttäjiä haukutaan ja e-pillerit demonisoidaan. Minun elämäni ne pelastivat enkä ole läheskään ainoa. Monet, ellei kaikki, lääkkeet ovat "vaihtokauppa" riskeistä ja hyödyistä. Ja se mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimi toisella. Vähän laajempaa ymmärrystä kehiin, kiitos.

Joo tosi ihqufantsua hei noi pissisten e-terveyspillerit :) Kyllä itsekin sain niistä helpotusta kuukautiskipuihin, mutta samalla aloin hengästymään tosi ihqufantsusti, joten jätin väliin. Sen jälkeen ei olekaan enää ollut  kuukautiskipuja, vaikka luomuna menty on.

Uutinen v. 2013

"Suomessa tiedossa neljä Yasmin- ja Yaz-ehkäisypillereihin liittyvää kuolemantapausta

Yasmin- ja Yaz-e-pillerit on yhdistetty Suomessa myös kuuteen aivoveritulppaan ja 25 keuhkoveritulppaan." https://yle.fi/uutiset/3-6685904

Paljonkohan näitä tapauksia on tähän päivään mennessä tullut? Nämä samat paskathan taitavat vieläkin olla apteekkien valikoimissa?

Mielestäni ongelmana on se että e-pillereitä tyrkytetään tai jopa painostetaan. Sitten estrogeenikorvaushoitoa taas voi olla hankala saada. Pointtini on se jokaisen pitäisi saada itse päättää mitä riskejä ottaa. Mutta eihän se sovi p*liisivaltiossa.

N-43

Siis missä niitä e-pillereitä tyrkytetään tai painostetaan (paitsi ehkä joku umpiurpo poikaystävä???) - no ehkä sitten jos joku horaa sängystä toiseen ja on monta kertaa hakemassa aborttia, mutta ei oo kyllä täällä päin painostuskampanja?

Tätä minäkin ihmettelen, että tuleeko ne painostukset kuitenkin miesten puolelta? Ainakin meilläpäin ehkäisyneuvolassa aletaan painostaa pillereiden lopetukseen ja kierukan käyttöön, kun ikää on tullut täyteen 30 vuotta. Se kierukkaan painostus ainakin erään terveydenhoitajan kohdalla on todella jäätävää enkä ole todellakaan ollut ainut.

Mutta e-pillerireseptiä ei meinata enää antaa yli 30-vuotiaille, etenkään tupakoiville. Sinänsä hyvä, että pitävät huolta, mutta se, että "kierukka on ainoa tapa hoitaa ehkäisy jatkossa"- painostus on vain liikaa ja ahdistavaa.

Sori täysin ohis.

Vierailija
209/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu! Muukin vakava riski liittyy ks rokotteeseen.

Selkänä asiantuntijana kerrot meille varmaan, mikä muu riski ja miten tutkittu?

Palstalle on tullut vittuilemaan meille taviksille joku THL:n tohtori koulutettava. Ehkä Nohyneki ite.

Vierailija
210/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain jo ekan piikin kaksi viikkoa sitten, että myöhäistä ryöhäistä, kun pskat on housuissa. Toistaiseksi ei ole ilmennyt veritulppaoireita, mutta ottaa kupoliin. Mulla on aika paha hypokondria ja veritulppa on suosikkisairaus, mitä pelkään hysteerisesti muutenkin. Toista piikkiä en ole ottamassa tai voin harkita, mutta en ota kyllä enää kahta piikkiä jotain muuta rokotetta. Siinä menee ehdoton raja. Muutenkin stressaa.

Mulla sama. Itkin eilen koko päivän. Minä, joka en KOSKAAN itke. Itkin ja itkin ja odotin EMan päätöstä. Sitten kun tuli positiivinen päätös, olo helpottui. No se ei kestänyt kauaa, nyt Suomi jättää Astran tauolle. Pää ei enää kestä tätä. Koko ajan hoettu että tää hyvä ja turvallinen rokote. Ja nyt suurin osa suomalaisista saa Pfizerin, kun taas me riskiryhmäläiset jäädään ilman suojaa.... Hyvin meni taas! Prke ku pistää vihaks että olen riskiryhmäläisenä muutenkin saanut pelätä ja nyt vielä tämä!

Tutulta kuulostaa. Jouduin tekemään valtavan henkisen työn uskaltautuakseni rokotukseen. Ajattelin, että korona on mulle kohtalokkaampi ja huonompi vaihtoehto kuitenkin. Nyt en ole siitä enää ollenkaan niin varma. En usko, että enää pystyn toista piikkiä ottamaan, luottamus meni.

Vierailija
211/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verihyytymät voivat aiheuttaa muitakin sairauksia kuin vain aivoverenkierron tukosta

Niin, ne voivat mennä sydämeen ja aiheuttaa sydäninfarktin tai mennä keuhkoihin ja aiheuttaa keuhkoveritulpan ja tukos voi tulla mihin tahansa suoneen ja suoniahan on kaikkialla. Ei kannata luulotautista opettaa.

Vierailija
212/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO WÖÖ!!!! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutinen v. 2013

En ole pissis. Sain e-pillerit 14-vuotiaana vuoden kärsimisen jälkeen. Ennen pillereitä kuukautiseni kestivät 11-14 vuorokautta kuukaudessa. Oksentelin, olin erittäin huonossa kunnossa ja kivut olivat todella kovat, mikään särkylääke ei auttanut. Masennuin tämän takia. Jos en olisi pillereitä saanut, elämäni olisi päättynyt teini-ikään. En liioittele. Ehkäisyyn en ole niitä tarvinnut, minulla ja puolisollani on joka tapauksessa toinen ehkäisymuoto käytössä. En myöskään ryhtynyt hyppimään sängystä sänkyyn, johon tuo pissis ehkä osaltaan viittaa; yksi kumppani, löydetty 22-vuotiaana yliopistosta, avioliitossa yli 10 vuotta.

Pidänkö siitä, että e-pillereiden käyttöön sisältyy riski? En. Onko minulla vaihtoehtoja? Ei, ellei kohdun poistoa lasketa (sitä ei helpolla saa ja ei todellakaan ole riskitöntä sekään).

Mitä koronarokotteisiin tulee, aion sellaisen ottaa. Toivon kuitenkin, että harvinaisetkin vakavat haittavaikutukset ja niihin altistavat tekijät selvitetään kunnolla ja niin nopeasti kuin mahdollista. Se herättäisi luottamusta ja riskissä olevat voisivat ottaa sopivamman rokotteen, tai jättää rokotteen ottamatta. Selvästi tämä ryhmä ei ole suuri, mutta koska riski toteutuessaan on vakava, nämä tulee tunnistaa ennalta.

Ketään ei kiinnosta pissisten tekosyyt millä oikeuttavat itselleen tulppapillereiden napsimisen, kukaan niitä ei ole tässä kysynyt. :D 

ohis

eri

Olet tuo sama idiootti, itse haukut mt-ongelmaiseksi.

Vierailija
213/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä on ollut hyvin tiedossa, kun Salekin sai P-B:n rokotteen.

AZ-lopetuspiikkiä on tarjottu rahvaalle.

Olet perseenreikäpersu.

Niinistö on yli 70-vuotias, hänen ikäisensä saavat automaattisesti P-B:n rokotteen.

Eivät saa. Viikko sitten päätetiin AZ tä antaa myös yli 69-vuotiaille, minkä vuoksi riskiryhmäläisten rokotulset keskeytettiin.

Salella oli todellinen valinnanmahdollisuus.

Ei sitä rokotetta saa itse päättää.

Onhan se mahdollista, että presidentillä olisi teoriassa mahdollisuus valita, mutta vain teoriassa.

Ette kai te ole niin sinisilmäisiä, että kuvittelette presidentin tai valtiojohdon olevan näissä asioissa samalla viivalla tavan tallaajan kanssa?

Vierailija
214/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan tupakointi ja korkea kolesteroli esteitä tai syitä myös?

Vierailija
215/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja työkaverini jotka saimme eri rokotteet, saimme tismalleen samat oireet rokotteista. Työkaverini sai Pfizerin, itse Astran. Molemmat saimme kuumeen ja lihaskivut päiväksi. Molemmat myös olemme kärsineet omituisesta huimauksesta pitkään rokotteen jälkeen. Eli ihan kuin joku kaataisi sut taaksepäin... Miten hemmeti8ssä tulee nää samat oireet tismalleen kahdesta täysin eri teknologian rokotteeeta?

Vierailija
216/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pfitserin rokotteesta myös tulppia.

Miksi tämä ajojahti Astralle?

Vierailija
217/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pfiterin ja Modernan rokotteet ei edes ole oikeita rokotteita, pelkään enemmän niitä.

Vierailija
218/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja työkaverini jotka saimme eri rokotteet, saimme tismalleen samat oireet rokotteista. Työkaverini sai Pfizerin, itse Astran. Molemmat saimme kuumeen ja lihaskivut päiväksi. Molemmat myös olemme kärsineet omituisesta huimauksesta pitkään rokotteen jälkeen. Eli ihan kuin joku kaataisi sut taaksepäin... Miten hemmeti8ssä tulee nää samat oireet tismalleen kahdesta täysin eri teknologian rokotteeeta?

Josko ovat tarttuvaa sorttia. 

Vierailija
219/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO WÖÖ!!!! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutinen v. 2013

ohis

eri

Olet tuo sama idiootti, itse haukut mt-ongelmaiseksi.

Ei vaan sinä olet. Ja viesteistäsi päätellen se pitää paikkaansa.

Vierailija
220/278 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisiä sivuvaikutuksia kaikista rokotteista nuo...