Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään, että sairastun koronarokotteesta. Ehkä en ota sitä.... :(

Vierailija
18.03.2021 |

Netissä on uutisia mitä sikainfluenssarokotteesta sairastaneille kuuluu. Todella, todella ikäviä kohtaloita. :( Eivät koskaan parane.

Ymmärrän että influenssa on vaarallinen tauti ja todella raju ja siksi rokotekin on tujua tavaraa.

Koronarokotteessa on samanlaista se, että sitäkin väitetään kirkkain silmin turvalliseksi...

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa itse valita ja se on ihan ok.

Vierailija
22/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koronaa pelkäät siis vähemmän?

Minä ainakin pelkään vähemmän koronaa, koska olen sen verran varovainen, että en usko sitä saavani. Eikä minua haittaa vaikka rajoitukset jatkuu hamaan tappiin saakka, koska en ole kärsinyt tilanteesta. Onneksi kukaan ei pakota ottamaan rokotetta. Ottakoon ne ketkä haluaa yhteiskunnan palaavan normaaliin.

Ei ole mahdollista elää elämäänsä loppuun sellaisessa eristyksessä, että ei koronaa saa. Kyllä sen joka ikinen saa jossain vaiheessa. Ja silloin ne riskit realisoituvat eli esimerkiksi juuri tuo tulppariski, mikä liittyy koronaan.

Sitten kun porukasta on rokotettu valtaosa, niin saadaan laumasuoja. Voin odottaa ihan hyvin.

Virus jää kuitenkin pyörimään joltain osin tänne. Ehkä kolmen vuoden päästä voit luopua maskeistasi ja käsideseistäsi, jos et ota rokotetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On epäselvää, kumpi on vaarallisempi riskiryhmäläiselle; rokote vai koronan sairastaminen. Onko tästä tilastoja?

Mitäpä luulet? Britanniassa 11 miljoonaa ihmistä on saanut rokotteen. Olisi kyllä hirmuinen ruuhka sairaaloissa, jos heistä edes promille kärsisi vaikeista haittavaikutuksista.

Vierailija
24/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin pelkään vähemmän koronaa, koska olen sen verran varovainen, että en usko sitä saavani. Eikä minua haittaa vaikka rajoitukset jatkuu hamaan tappiin saakka, koska en ole kärsinyt tilanteesta. Onneksi kukaan ei pakota ottamaan rokotetta. Ottakoon ne ketkä haluaa yhteiskunnan palaavan normaaliin.

Ei ole mahdollista elää elämäänsä loppuun sellaisessa eristyksessä, että ei koronaa saa. Kyllä sen joka ikinen saa jossain vaiheessa. Ja silloin ne riskit realisoituvat eli esimerkiksi juuri tuo tulppariski, mikä liittyy koronaan.

Miten niin ei ole mahdollista. Aina olen elänyt siten että käyn vain töissä ja ruokakaupassa ja muun ajan olen kotona. Ruokakaupassakin olen aina käynyt vain silloin kun siellä on todella vähän ihmisiä.

Vierailija
25/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun porukasta on rokotettu valtaosa, niin saadaan laumasuoja. Voin odottaa ihan hyvin.

Virus jää kuitenkin pyörimään joltain osin tänne. Ehkä kolmen vuoden päästä voit luopua maskeistasi ja käsideseistäsi, jos et ota rokotetta.

Todennököisesti tulee vielä monta rokotetta muuntuneita viruksia vastaan.

Vierailija
26/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi ottaa rokotetta kun tuo tauti osuu kohdalle jossain vaiheessa kuitenkin.

Taudin sairastaminen ei suojaa uudelta tartunnalta.

Ihan yhtä vähän se rokote suojaa kuin aiemmin sairastettu tauti.

Väärin. Rokotteet sisältävät immuunireaktioita vahvistavia osia jonka takia ne aiheuttavat yleisesti voimakkaamman suojan kuin taudin sairastaminen.

Vierailija
27/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin otan mielummin koronan kuin keuhkoveritulpan.

Koronan sairastuminen moninkertaistaa keuhkoveritulppa riskisi.

Tämä. Se veritulppariski on viruksessa. Joko sairastetussa tai rokotteessa.

Sikaflunssan narkolepsia oli viruksessa. Myös heillä on narkolepsiaa enemmän, jotka sen sairastivat.

Ja todellakin, korona jää keskuuteemme pitkäksi aikaa. Se ei tukahdu moneen vuoteen. Kyllä sen viruksen saa, ennemmin tai myöhemmin, lievänä, keskivaikeana tai vaikeana, tai sitten rokotteesta.

Niin riskit on molemmissa. Mutta jos sairastun koronaan, niin saan välittömästi hepariinipiikit ehkäisemään tulppaa, mutta jos menen nyt hakemaan rokotteen, niin en saa niitä piikkejä. Eli minulle koronarokote on tällä hetkellä vaarallisempi kuin itse korona. Onko tämä jotenkin vaikea ymmärtää?

Vierailija
28/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laumasuojassa todennäköisyydet koronatartuntaan laskee, kun sitä ei enää ole niin paljoa. Mutta rokottamattomana sinulla on aina riski saada tartunta ja sitten on vielä riskinä se, että osuu bingo ja sairastut vakavampaan tautimuotoon. Ja korona tulee kyllä pyörimään vielä monta vuotta, se ei laumasuojan ansiosta katoa, rokotetut ovat vain enemmän suojassa vakavalta tautimuodolta.

Vierailija
29/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikainfluenssarokotteesta puhuttaessa unohdetaan usein, että myös H1N1-tyypin sikainfluenssavirus itsessään altistaa narkolepsian puhkeamiselle kuten streptokokki-infektiot ja liian alhainen veren d-vitamiinipitoisuuskin. Emme tiedä, kuinka moni rokotetuista olisi mahdollisesti infektion sairastettuaan saanut narkolepsian, joka nyt aiheutui rokotteesta.

Mikään muun influenssarokotteen yhteydessä ei narkolepsiatapauksia ole ilmennyt, ainoastaan 2009-2010 talven Pandremix on olltu syynä narkolepsiatapausten puhkeamiseen.

Vierailija
30/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennököisesti tulee vielä monta rokotetta muuntuneita viruksia vastaan.

Silloin rokotetuotanto on jo valmiiksi ihan erilaisessa valmiudessa kuin se on ollut nyt joten homma saadaan hoidettua paljon nopeammin.

Vierailija
31/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin koronan, niin saisin verenohennuslääkkeet, mutta rokotuksen vuoksi en niitä saa.

Ai? Tiedän, että tarvitsen verenohennuslääkettä ottaessani rokotteen ja saan sen. Kannattaa käydä perusterveystarkastuksessa. Itsessä saattaa olla sellaisia vikoja, joista ei ole tiennyt mitään.

Huvittavaa on, että moni möhömahamies kuvittelee olevansa terve kuin pukki ja, että korona ei iske heihin kovaa. Näitä maskittomia ja ”pelkäämättömiä” viruksen levittäjiä ja maan talouden tuhoajia näkyy joka kauppareissulla.

Vierailija
32/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikaflunssan narkolepsia oli viruksessa. Myös heillä on narkolepsiaa enemmän, jotka sen sairastivat.

Ja todellakin, korona jää keskuuteemme pitkäksi aikaa. Se ei tukahdu moneen vuoteen. Kyllä sen viruksen saa, ennemmin tai myöhemmin, lievänä, keskivaikeana tai vaikeana, tai sitten rokotteesta.

Niin riskit on molemmissa. Mutta jos sairastun koronaan, niin saan välittömästi hepariinipiikit ehkäisemään tulppaa, mutta jos menen nyt hakemaan rokotteen, niin en saa niitä piikkejä. Eli minulle koronarokote on tällä hetkellä vaarallisempi kuin itse korona. Onko tämä jotenkin vaikea ymmärtää?

Etkä saa. Saat niitä vain jos päädyt sairaalaan ja silloinkin vasta jos se katsotaan tarpeelliseksi. Ihmiset ovat saaneet koronasta tulppia ihan jo kotona potiessaan.

Vierailija
33/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On epäselvää, kumpi on vaarallisempi riskiryhmäläiselle; rokote vai koronan sairastaminen. Onko tästä tilastoja?

Mitäpä luulet? Britanniassa 11 miljoonaa ihmistä on saanut rokotteen. Olisi kyllä hirmuinen ruuhka sairaaloissa, jos heistä edes promille kärsisi vaikeista haittavaikutuksista.

Britanniassa on erilainen geenipooli. Meillä Suomessa on melko paljon perinnöllisiä hyytymishäiriöitä, minkä yhteisvaikutusta rokotteeseen ei vielä tiedetä. En todellakaan aio olla ensimmäisten joukossa hakemassa rokotetta kun tämä asia on vielä epäselvä.

Vierailija
34/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän riskiryhmään kuuluminen altistaa myös rokotteen vakaville haittavaikutuksille. Ovat myös rokotteen riskiryhmää. Ongelma tässä on se, että koronakuolemat merkataan koronasta johtuviksi kun taas rokotekuolemat merkataan perussairaudesta johtuviksi. Eli emme tiedä kuinka moni on kuollut rokotteeseen.

Vierailija
35/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vaikea ymmärtää että kuvittelet veritulpan olevan ainoa sinulle vaarallinen asia koronan sairastamisessa.

Vierailija
36/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se rokote on ottaa, vaikka pelkään itsekin neuloja ja mahdollisia sivuvaikutuksia. 

Ei yhtään huvita saada tuota tartuntaa.

Vierailija
37/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän riskiryhmään kuuluminen altistaa myös rokotteen vakaville haittavaikutuksille. Ovat myös rokotteen riskiryhmää. Ongelma tässä on se, että koronakuolemat merkataan koronasta johtuviksi kun taas rokotekuolemat merkataan perussairaudesta johtuviksi. Eli emme tiedä kuinka moni on kuollut rokotteeseen.

Ei pidä paikkaansa. Esim. erilaisia keuhkosairauksia sairastavat eivät ole mitenkään rokotteen riskiryhmää mutta kyllä vahvasti koronan riskiryhmää.

Vierailija
38/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia kuvittelet, että koronarokote aiheuttaa veritulpan?

Koko ajan uutisoidaan niistä. Ihmiset kuolee rokotteisiin.

Korrelaatio ei ole sama kuin kausaliteetti.

"Rokotteen saamisen ja veritulppien välillä on toistaiseksi havaittu vain ajallinen yhteys. Syy-seuraussuhdetta ei ole vahvistettu. -- 'Ei ole nähtävissä, että tapauksia olisi rokotusten jälkeen odotettua enemmän', sanoo vanhempi tutkija Petteri Hovi THL:stä." https://www.hs.fi/tiede/art-2000007862191.html

Vierailija
39/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut koronarokotteesta mitään oireita, enkä taannoin sikaflunssarokotteestakaan. 

Vierailija
40/77 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä saa. Saat niitä vain jos päädyt sairaalaan ja silloinkin vasta jos se katsotaan tarpeelliseksi. Ihmiset ovat saaneet koronasta tulppia ihan jo kotona potiessaan.

Ihanaa kun väittelet kanssani asiasta. Minä olen saanut lääkäriltä jo ohjeet tätä varten. Positiivisen koronatuloksen jos saan niin piikit odottaa apteekissa. Ja ihan kotihoitoa varten. Sairaalassa toki saisin ne ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi