Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka soittavat monta kertaa putkeen jos joku ei vastaa: miksi?

Vierailija
17.03.2021 |

Puheluun ei vastata ja siihen reagoidaan soittamalla 30 kertaa putkeen yhtä soittoa. Eiköhän se henkilö soita takaisin sitten kun kerkiää, tai vaihtoehtoisesti hänelle voi soittaa vaikka tunnin päästä uudelleen. Erikoista käytöstä.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää se ainakin on ja pakottamista. Aggressiivista käytöstä.

Tämä. Vanhempani tekee tätä, aggressiivisesti. Soittavat sata kertaa ja sit kun soitan takas karjuvat pää punaisen miten kiittämätön paskalapsi olen kun en vastaa vaikka soitetaan sata kertaa!

Enimillään tullu 52 puhelua 1,5h sisään.

Tuo on jo sairasta. Soittelu ja haukkuminen. Miksi soitat takaisin? Estä koko numero.

No nuo mun karjuvat vanhemmat on hulluja (toinen on narsisti). Hakkasivat ja alistivat koko lapsuuden ja nuoruuden ja nyt aikuisena sitten muuta vallankäyttöä ja kiusaamista.

Välillä on välit ollut poikki mutta noilla kerroilla meni sisarukset ja suku samalla, kun narsisti käänsi kaikki valheillaan mua vastaan. Nyt on pakko sietää noita ja kuunnella solvaamista ja uhkailia.

Eli se estäminen?

No ei se esto auta. Jos tietäisit miten narsisti toimii, tietäisit myös että estot vaan kiihdyttää sen raivoa. Kerran tein eston ja se k0stettiin satakertaisesti. Läheteltiin uhkauskirjeitä, tehtiin kiusaa ksikin tavoin, valjastettiin koko suku soittamaan ja painostamaan, syyteltiin ja vainottiin. Usko nyt vaan, helpompi vaan vastata ja kuunnella. Jokainen narsistin lapsi tietää tämä .

No, eikö olisi helpompi vastata heti? Mutta miten tahansa. Aina näihin ketjuihin tulee se extreeme tapaus, jossa kaikki on mahdotonta ja mahdollista. Puheluja 24/7 ettei edes vessaan ehdi. Viestejä, niin että whats app tukkeutui ja kirjeitäkin tulee niin, että niillä saisi lämmitettyä omakotitalon, jos polttaisi ne takassa.

Tottakai vastaan heti jos voin mutta aina EN VOI. Työssäni pidän koulutuksia, en voi kesken sellaisen vastata, ja sillä aikaa ne hullut on soittaneet 52kertaa. Haukkuakseen minut tietenkin, mutta sen 52 soittokerran jälkeen ne on agitoineet itsensä sellaiseen raivoon (kun ”kiittämätön nulikka” ei vastaa) että sieltä tulee t@ppouhkauksen tasoista karjumista kun soitan takas. Selityksiä ei kuunnella tietenkään.

Lopeta hyvä ihminen yhteydenpito.

Vierailija
62/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Vanhempani tekee tätä, aggressiivisesti. Soittavat sata kertaa ja sit kun soitan takas karjuvat pää punaisen miten kiittämätön paskalapsi olen kun en vastaa vaikka soitetaan sata kertaa!

Tuo on jo sairasta. Soittelu ja haukkuminen. Miksi soitat takaisin? Estä koko numero.

No nuo mun karjuvat vanhemmat on hulluja (toinen on narsisti). Hakkasivat ja alistivat koko lapsuuden ja nuoruuden ja nyt aikuisena sitten muuta vallankäyttöä ja kiusaamista.

Välillä on välit ollut poikki mutta noilla kerroilla meni sisarukset ja suku samalla, kun narsisti käänsi kaikki valheillaan mua vastaan. Nyt on pakko sietää noita ja kuunnella solvaamista ja uhkailia.

Eli se estäminen?

No ei se esto auta. Jos tietäisit miten narsisti toimii, tietäisit myös että estot vaan kiihdyttää sen raivoa. Kerran tein eston ja se k0stettiin satakertaisesti. Läheteltiin uhkauskirjeitä, tehtiin kiusaa ksikin tavoin, valjastettiin koko suku soittamaan ja painostamaan, syyteltiin ja vainottiin. Usko nyt vaan, helpompi vaan vastata ja kuunnella. Jokainen narsistin lapsi tietää tämä .

Tuo on hyvä ottaa huomioon, jos sattuu kuulumaan siihen 0,00001% vähemmistöön, jolla on noin sekopäinen sukulainen.

Narsisteja on 10% väestöstä ja muita persoonallisuushäiriöisiä toinen 10%. Tuollaiset vanhemmat on YLEISIÄ. Itseni lisäksi tunnen varmaan parikymmen muuta joilla aivan mahdottoman vaikea vanhempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se estäminen?

No, eikö olisi helpompi vastata heti? Mutta miten tahansa. Aina näihin ketjuihin tulee se extreeme tapaus, jossa kaikki on mahdotonta ja mahdollista. Puheluja 24/7 ettei edes vessaan ehdi. Viestejä, niin että whats app tukkeutui ja kirjeitäkin tulee niin, että niillä saisi lämmitettyä omakotitalon, jos polttaisi ne takassa.

Tottakai vastaan heti jos voin mutta aina EN VOI. Työssäni pidän koulutuksia, en voi kesken sellaisen vastata, ja sillä aikaa ne hullut on soittaneet 52kertaa. Haukkuakseen minut tietenkin, mutta sen 52 soittokerran jälkeen ne on agitoineet itsensä sellaiseen raivoon (kun ”kiittämätön nulikka” ei vastaa) että sieltä tulee t@ppouhkauksen tasoista karjumista kun soitan takas. Selityksiä ei kuunnella tietenkään.

Lopeta hyvä ihminen yhteydenpito.

No selitin jo aiemmin että miksi en voi. Jos lopetan, niin kärsin vielä paljon nykyistä enemmän

Vierailija
64/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on ollut tuollainen sen jälkeen kun yritin itsem urhaa. Jos en heti vastaa, soittaa vähintään 3 x putkeen ja laittaa "miksi et vastaa"-viestin. Huoh. Tuntuu kuin vahtisi mua ja pelkää heti pahinta jos en heti vastaa.

Voin vain kuvitella isäsi stressiä ja ahdistusta asian tiimoilta. Tuo vahtiminen on varmasti pakonomaista ja jos olisin sinä pyrkisin sentään jotenkin omilla teoillani lievittää sitä.

Vierailija
65/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se estäminen?

Tuo on hyvä ottaa huomioon, jos sattuu kuulumaan siihen 0,00001% vähemmistöön, jolla on noin sekopäinen sukulainen.

Narsisteja on 10% väestöstä ja muita persoonallisuushäiriöisiä toinen 10%. Tuollaiset vanhemmat on YLEISIÄ. Itseni lisäksi tunnen varmaan parikymmen muuta joilla aivan mahdottoman vaikea vanhempi.

Ja kaikki muka pakonomaisesti soittavia?

Vierailija
66/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valitsemaanne numeroon ei juuri ny sada yhteyttä" kertoo innokkaimmallekin kontaktoijalle, että nyt se kohde ei vain vastaa. Tähän autuuden tilaan pääsee esim.sammuttamalla luuri, silloin ei kukaan koputa eikä kuulu mitään muitakaan ääniä (tai ei ainakaan pitäisi) ja kaikki ovat tyytyväisiä, paitsi ehkä yliaktiivinen kontaktoija, joka ei voi muuta kuin alistua odottamaan, että hänelle joskus ehkä kenties vastataan tai soitetaan takaisin. Voi olla että ei. Riippuu vähän.

Vierailija
67/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko tekee tuota kun on humalassa.

Vierailija
68/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä on aivan sekaisin. Perhettä ja sukuaan ei todella voi valita eikä heidän mielen ongelmiaan. Itse valitsemani ystävät eivät ainakaan kukaan ole omassa tapauksessani näitä rajattomia vaan nimenomaan perheenjäsenet joita en ole voinut valita. Ja sisältö on pahimpina aikoina ollut tätä itsemurhalla (ei ole tapahtunut) uhkailua, vainoamista, uhkailua ja muuta. Hyvinä aikoina se on ”ainoastaan” aggressiivista soittelua ja yksipuolisia monologeja joiden aikana eivät edes huomaa jos et ole puoleen tuntiin kuunnellut.

Vierailija
69/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään viesteistä. Toki juttelen ystävieni kanssa puhelimessa myös kuulumisia, mutta usein tykkään viesteistä. Tämä siksi, että kun joku kysyy puhelimessa, onko minulla lauantaina jotain erityistä tekemistä, niin jos sitä samaa kysyy viestillä, siihen yleensä tulee sitten myös kerrottua se jatko-osa, haluaisiko joku kenties että lähden hänen kanssaan kävelylle tai autan jossain pikkujutussa, vai tarvitaanko taas viidennentoista kerran meitä avuksi kun meillä sattuu olemaan peräkoukku ja -kärry, ilman bensarahaa tietenkin, vaikka matkaa sata kilometriä.

Vierailija
70/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se estäminen?

Korreloi vahvasti, eivät kestä sitä että eivät saa kiinni silloin kun tarvitsevat huomiota. Normaali ihminen kun miettii että höh, eipä vastannut, soittaa varmasti kun ehtii. Niin nämä miettii että kyllä MINUN on saatava kiinni tuo silloin kun MINÄ haluan.

Vierailija
71/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se estäminen?

Korreloi vahvasti, eivät kestä sitä että eivät saa kiinni silloin kun tarvitsevat huomiota. Normaali ihminen kun miettii että höh, eipä vastannut, soittaa varmasti kun ehtii. Niin nämä miettii että kyllä MINUN on saatava kiinni tuo silloin kun MINÄ haluan.

Juuri näin. Ja siihen liittyy se valta-aspekti että se aikuinen lapsi on alamainen, jolla on velvoite totella ja alistua vanhemmat

vanhemman tahtoon ja käskyttämiseen.

Vierailija
72/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas puhuisin mieluummin asiat suoraan enkä oikein jaksa lähipiirini viestittelijöitä. Ikinä mikään asia ei kuitenkaan selviä yhdellä viestillä vaan saa olla näppäilemässä puhelinta pitkin iltaa ennen kuin joku homma on paketissa. Saman asian olisi saanut sovittua puhumalla minuutissa.

Joillekin oikein sinnikkäille viestien kirjoittajille vastaan: ”mulla on hyvää aikaa jutella klo xx ja yy, soittele silloin niin jutellaan tämä asia läpi”. Enkä enää vastaa viesteihin. Ärsyttää näppäillä monimutkaisia asioita pienellä ruudulla, eikä viesti kuitenkaan välity juuri toivotunlaisena.

Vierailija
73/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt saada tiettyjä ihmisiä kiinni nyt jo viikkoja (liittyy opintoihin) en todellakaan soita kymmeniä kertoja vaan jään odottamaan josko kyseinen henkilö soittaisi takaisin, eivät soita! Jotkun lyö luurin korvaan ja tulee tekstiviesti, olen varattu, soitatko myöhemmin uudestaan? ..siinähän arvot onko oikea ajankohta soittaa uudestaan tunnin päästä vai seuraavana päivänä, turhauttavaa!

Vierailija
74/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään viesteistä. Toki juttelen ystävieni kanssa puhelimessa myös kuulumisia, mutta usein tykkään viesteistä. Tämä siksi, että kun joku kysyy puhelimessa, onko minulla lauantaina jotain erityistä tekemistä, niin jos sitä samaa kysyy viestillä, siihen yleensä tulee sitten myös kerrottua se jatko-osa, haluaisiko joku kenties että lähden hänen kanssaan kävelylle tai autan jossain pikkujutussa, vai tarvitaanko taas viidennentoista kerran meitä avuksi kun meillä sattuu olemaan peräkoukku ja -kärry, ilman bensarahaa tietenkin, vaikka matkaa sata kilometriä.

Just tämä, viesteissä saa tarvittavan etäisyyden. Yksi hulluimmista tapauksista joka omalle kohdalle sattui soitti taukoamatta ja laittoi viestinkin että ehdottomasti nyt pitää soittaa eikä todellakaan halua viestitellä. En soittanut ja syy pakottavalle tarpeelle puhua olisi ollut se että olisi saanut haukkua ja uhkailla sydämensä kyllyydestä ilman että tarvitsee antaa suun vuoroa.

Viestittelyssä on vaikeaa jatkaa yksin loputtomiin palvelusten pyytämistä, haukkumista tai omien ongelmien yksipuolista vuodattamista.

Vierailija
75/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt saada tiettyjä ihmisiä kiinni nyt jo viikkoja (liittyy opintoihin) en todellakaan soita kymmeniä kertoja vaan jään odottamaan josko kyseinen henkilö soittaisi takaisin, eivät soita! Jotkun lyö luurin korvaan ja tulee tekstiviesti, olen varattu, soitatko myöhemmin uudestaan? ..siinähän arvot onko oikea ajankohta soittaa uudestaan tunnin päästä vai seuraavana päivänä, turhauttavaa!

Ne ei taida haluta keskustella asiastasi? Jos on koulukavereita niin niillä on muut jutut tärkeämpiä, jos opettajia niin on burn out tai työt ei kiinnosta ja ’vaadit liikaa’ tai eivät osaa vastata.

Vierailija
76/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä on aivan sekaisin. Perhettä ja sukuaan ei todella voi valita eikä heidän mielen ongelmiaan. Itse valitsemani ystävät eivät ainakaan kukaan ole omassa tapauksessani näitä rajattomia vaan nimenomaan perheenjäsenet joita en ole voinut valita. Ja sisältö on pahimpina aikoina ollut tätä itsemurhalla (ei ole tapahtunut) uhkailua, vainoamista, uhkailua ja muuta. Hyvinä aikoina se on ”ainoastaan” aggressiivista soittelua ja yksipuolisia monologeja joiden aikana eivät edes huomaa jos et ole puoleen tuntiin kuunnellut.

Vaikka tämä sinun kokemuksesi on sinulle 100% asia, on se muiden kohdalla aika marginaalinen ilmiö. 10% ihmistä ei soita pakonomaisesti, lähettele uhkauskirjeita, eikä edes harrasta puhelimessa monologeja. Suurin osa ei ole koskaan saanut uhkauskirjeitä, eikä heille soiteta kun ehkä 3 kertaa putkeen. Sen sijaan se, että jätetään vastaamatta on lähes kaikille tuttu ilmiö. Ja niissä omissa tutuissa on helposti ainakin yksi, jota on todella vaikeaa saada puhelimella kiinni ja monesti jopa viesteillä.

77/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla, että on outoa yrittää soittaa monet kertaa putkeen. Kerran kun olin jättänyt tori.fi :hin ilmoituksen etsiväni vuokra-asuntoa, seuraavana päivänä lähdin käymään Prismassa ja jätin puhelimen kotiin ja olin ehkä tunnin pois kotoa. Tultuani takaisin kotiin, huomasin, että olin saanut tuntemattomasta numerosta 10 puhelua ja saman tien puhelin soi taas. Soittaja oli mies, joka kertoi etsivänsä vuokralaista asuntoonsa ja tyyppi kuulostikin kysymyksiensä perusteella oudolta tyypiltä.

Mutta sekin on minun mielestäni kohteliasta, jos vaikka parina perättäisenä päivänä on kaveri yrittänyt tavoitella, eikä ole pystynyt vastaamaan, niin silloin voisi soittaa takaisin kun ehtii.

Vierailija
78/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti lähettää tekstarin, kysyy jotain siinä jotain esim. Sitten kun vastaan siihen kysymykseen niin puhelin soi 30 sekunnin kuluessa. Ja lörpöttää ummet ja lammet kaikkea tyhjänpäiväistä mm. minulle täysin tuntemattomien ihmisten tekemisistä. Rasittavaa.

Vierailija
79/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tämä, viesteissä saa tarvittavan etäisyyden. Yksi hulluimmista tapauksista joka omalle kohdalle sattui soitti taukoamatta ja laittoi viestinkin että ehdottomasti nyt pitää soittaa eikä todellakaan halua viestitellä. En soittanut ja syy pakottavalle tarpeelle puhua olisi ollut se että olisi saanut haukkua ja uhkailla sydämensä kyllyydestä ilman että tarvitsee antaa suun vuoroa.

Viestittelyssä on vaikeaa jatkaa yksin loputtomiin palvelusten pyytämistä, haukkumista tai omien ongelmien yksipuolista vuodattamista.

Kivoja ystäviä teillä. Ja silti te vaan roikotatte mukana elämässänne. Eikö olisi ollut vaan helppoa vastata, kuunnella minuutti sulkea puhelin ja estää?

80/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jotain tärkeää kiireellistä asiaa, eikä henkilö vastaa, voi silloin lähettää tekstarin, jossa pyytää soittamaan takaisin heti kun saa viestin. Jos mitään ei kuulu, niin sitten voi vasta usean tunnin kuluttua tai seuraavana päivänä soittaa takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi