Ihmiset, jotka soittavat monta kertaa putkeen jos joku ei vastaa: miksi?
Puheluun ei vastata ja siihen reagoidaan soittamalla 30 kertaa putkeen yhtä soittoa. Eiköhän se henkilö soita takaisin sitten kun kerkiää, tai vaihtoehtoisesti hänelle voi soittaa vaikka tunnin päästä uudelleen. Erikoista käytöstä.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vinkki aloittajalle: puhelimeen voi itse muotoilla automaattisen viestin joka lähtee kun hylkäät puhelun viestillä. Siinä lukee esim. ”Olen nyt varattu enkä voi puhua. Jos asia on kiireellinen, kerro se viestillä. Yritän palata asiaan heti kun on sopiva hetki jutella.”
TA-daa! Ongelma ratkaistu!
Normaalijärkinen ihminen tajuaa ilman vietiäkin, ettei kaikki voi aina vastat puhelimeen kun ovat sillä hetkellä "varattuja". Ja osaavat laittaa vietiä tai soittaa myöhemmin uudestaan. Toki vajaaälyisyys tuntuu lisääntyvän, niin tuollaiset itsestään selvyyden on tarpeen lähettää vietillä
Joku täällä tosiaan suuttui.. miksi? Onko kuormittavaa kun itse vastaat jokaiseen soittoon ja nyt vasta huomasit ketjua lukiessasi ettei kaikki muut tee samoin?
Mieheni ja hänen äitinsä harrastavat tätä. Soittavat useita kertoja jos jompikumpi ei ole heti linjan päässä. En ymmärrä.
Olen kysynyt mistä tuo johtuu mutta olen saanut vain ympäripyöreitä vastauksia.
Valehtelematta siis laittavat puhelimen alas ja pistävät sen samalla sekunnillaa uudelleen hälyttämään! Noh, heitä tuo ei häiritse ilmeisesti niin mikäs siinä.
Itse vastaan jos ehdin, kykenen tai jaksan. Typerää ottaa pierupaniikkeja jostain puheluista. Viestit on keksitty.
Vastaan kun minulle sopii. Soittipa vaikka Tasavallan Presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän se kerrot, että vain whats appi kelpaa.
Tällä palstalla on useampi käyttäjä.
Minä en ole puhunut WhatsAppista mitään.
Kommentoin aggressiivista viestintääsi ja joustamatonta suhtautumista eri kommunikaatiotapoihin.
Jokainen valitsee itselleen sopivat viestintäkanavat ja tavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen ystävä auttoi hädässä, nykyisin ystävä sanoo, että ”soita hätäkeskukseen, älä häiritse minua.”
Jos on hengenlähtö lähellä, niin silloin todellakin soitetaan hätänumeroon ja paikalle tulee ammattilaiset auttamaan jotka tietävät mitä tehdä. Vai soitatko kaverille jos esim. sahaat vahingossa moottorisahalla jalkasi poikki?
Ihanaa, jos sinulla ei ole ollut sellaista pientä ”hätää” johon olisi riittänyt ihan vain kuunteleva korva, joku välittävä ihminen. Pieni myötätunnon osoittaminen.
Monella ihmisellä on nytkin sellainen pieni hätä, joka korjaantuisi ihan vaan sillä, että joku puhuisi heille. Että, joku edes vastaisi heille. Varsinkin koronan aikana moni tarvitsisi ihan vaan kuulla muiden ääntä. Mutta monelle näistä muista se on paljon tärkeämpää saunoa yksin, katsoa filmiä, kuin puhua niitä näitä oikeiden ihmisten, monesti siis ihan läheisten omaisten kanssa, jotka soittavat ihan oikeiden tai pienten hätiensä kanssa.
Minä en ole agressiivinen enkä ongelmainen tai onneton. Minulla on ihmisiä joiden kanssa puhua, mutta minä tiedostan, että on myös paljon ihmisiä, joiden ympärillä on vain näitä joilla ei ole koskaan aikaa kuunnella heitä. Joille puhelin tyyttää aina, mutta siihen ei kukaan vastaa. Viesteihin ei vastata ellei ne ole tarpeeksi tärkeitä ja asiapitosia. Joille ihminen on turha ja häiriöksi ja luokitellaan läheisriippuvaiseksi, jos kokeilee kommunikoida puhumalla puhelimessa.
Meidän äiti ei puolet ajasta kuule puhelintaan heti, joten soitan pari kertaa putkeen jos on kriittinen asia. Tai soitan meidän isäpuolelle, hän vastaa aina puhelimeen, ja pyydän äitiä puhelimeen :D (Pakko sanoa, meidän isäpuoli on ihana, hän vastasi aina kesken kokouksenkin, jos lapsena soitettiin. Äiti ei töidensä puolesta voinut useinkaan vastata heti.)
Mun veli ei koskaan soita takaisin, joten hänelle soittelen niin monta kertaa, että vastaa. En kuitenkaan pommita minuutin välein.
Jos joku mulle soittelisi non stop monta kertaa putkeen tulkitsisin sen niin, että soittajalla on joku tosi iso kriisi tai hätä. Harvoinpa tällaista enää tapahtuu, joskus nuorempana ehkä, jolloin kriisitkin oli vähän eri luokkaa kuin nyt aikuisella iällä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää se ainakin on ja pakottamista. Aggressiivista käytöstä.
Tämä. Vanhempani tekee tätä, aggressiivisesti. Soittavat sata kertaa ja sit kun soitan takas karjuvat pää punaisen miten kiittämätön paskalapsi olen kun en vastaa vaikka soitetaan sata kertaa!
Enimillään tullu 52 puhelua 1,5h sisään.Tuo on jo sairasta. Soittelu ja haukkuminen. Miksi soitat takaisin? Estä koko numero.
No nuo mun karjuvat vanhemmat on hulluja (toinen on narsisti). Hakkasivat ja alistivat koko lapsuuden ja nuoruuden ja nyt aikuisena sitten muuta vallankäyttöä ja kiusaamista.
Välillä on välit ollut poikki mutta noilla kerroilla meni sisarukset ja suku samalla, kun narsisti käänsi kaikki valheillaan mua vastaan. Nyt on pakko sietää noita ja kuunnella solvaamista ja uhkailia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän se kerrot, että vain whats appi kelpaa.
Tällä palstalla on useampi käyttäjä.
Minä en ole puhunut WhatsAppista mitään.
Kommentoin aggressiivista viestintääsi ja joustamatonta suhtautumista eri kommunikaatiotapoihin.
Jokainen valitsee itselleen sopivat viestintäkanavat ja tavat.
No, niinhän sen luulisi olevan. Paitsi ettei se onnistu monelle soittajalle, koska heidän puheluihin ei vastata. Eikä edes tosiaan viesteihin. Mitä suosittelet heille? He kun eivät voi valita sitä itselleen sopivaa muotoa, koska toiselta ei löydy sen käyttämiseen joustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Vanhempani tekee tätä, aggressiivisesti. Soittavat sata kertaa ja sit kun soitan takas karjuvat pää punaisen miten kiittämätön paskalapsi olen kun en vastaa vaikka soitetaan sata kertaa!
Enimillään tullu 52 puhelua 1,5h sisään.Tuo on jo sairasta. Soittelu ja haukkuminen. Miksi soitat takaisin? Estä koko numero.
No nuo mun karjuvat vanhemmat on hulluja (toinen on narsisti). Hakkasivat ja alistivat koko lapsuuden ja nuoruuden ja nyt aikuisena sitten muuta vallankäyttöä ja kiusaamista.
Välillä on välit ollut poikki mutta noilla kerroilla meni sisarukset ja suku samalla, kun narsisti käänsi kaikki valheillaan mua vastaan. Nyt on pakko sietää noita ja kuunnella solvaamista ja uhkailia.
Eli se estäminen?
Isäni on ollut tuollainen sen jälkeen kun yritin itsem urhaa. Jos en heti vastaa, soittaa vähintään 3 x putkeen ja laittaa "miksi et vastaa"-viestin. Huoh. Tuntuu kuin vahtisi mua ja pelkää heti pahinta jos en heti vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli se estäminen?
No ei se esto auta. Jos tietäisit miten narsisti toimii, tietäisit myös että estot vaan kiihdyttää sen raivoa. Kerran tein eston ja se k0stettiin satakertaisesti. Läheteltiin uhkauskirjeitä, tehtiin kiusaa ksikin tavoin, valjastettiin koko suku soittamaan ja painostamaan, syyteltiin ja vainottiin. Usko nyt vaan, helpompi vaan vastata ja kuunnella. Jokainen narsistin lapsi tietää tämä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aarg, voi että tuollainen on ärsyttävää! Äitini harrastaa tätä. En aina ehdi vastata, pistän luuria, ja äiti soittaa heti perään. Tietty luulen että on joku hätä ja vastaan kauhuissani. "No iltasanomissa oli hauska juttu, ehditkö lukea sitä puutarhajuttua oli niin mielenkiintoinen..." Sitten kun heität että olisi tässä kiirus että jutellaan myöhemmin, niin ei tunnu tajuavan sitäkään vaan juttu jatkuu, kunnes pitää melkein karjua ja lyödä luuri korvaan. Ja äiti ei edes ole kovin vanha tai dementoitunut. Olettaa vain ilmeisesti että minun pitäisi olla aina juttuseurana, oli tilanne mikä hyvänsä, huoh.
"Pistät luuria" eli katkaiset puhelun?
Jos äitisi luulee että katkaiset sen vahingossa?
Miksi et vaan mykistä?
Itseä ärsyttää jos lyödään luuri korvaan.Ne ovat niitä tärkeitä, kiireisiä ihmisiä, jotka osaavat laittaa asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen.
Äiti soittaa, joka huolehti lapsestaan 18 vuotta, yötä päivää, mutta kun pian tulee Salkkarit, pitäisi tehdä smoothie, just aloinkatsomaan elokuvaa, niin eihän sitä nyt siinä vaiheessa voi fiilistä katkaista ja vastata puheluun.
On niillä aikaa soitella huolissaan seuraavan vuorokauden aikana sen 70 kertaa ja vastaillaan sitten Putouksen jälkeen jos vielä muistetaan.
Tuliko mieleen, että jonkun vanhemmat voi olla rajattomia kusipäitä, narsisteja jne, ja sellaisten kanssa ei oman mielenterveyden takia halua olla tekemisissä? Lapsi ei ole vastuussa omassa olemassaolostaan, vanhempi on tehnyt sen päätöksen, että hankkii lapsen maailmaan ja kasvattaa sen aikuiseksi.
Oma äitini on onneksi mukava, ja soitellaan lähes päivittäin ja kuuntelen hänen kuulumisiaan. Tiedän että on vanha ja seurankipeä. Mutta ihan aikuisten oikeasti ei sitä tarvitse aina olla hälytysvalmiudessa. Äitini ei tajunnut kun sanoin että nyt minulla on kaveri tullut kylään monen sadan kilometrin päästä ja nähdään toisiamme ehkä pari kertaa vuodessa, että soitan myöhemmin ja jutellaan sitten, ei kun juttu jatkui ja kaverini seurasi huvittuneena kun jankkasin äidilleni että soitan myöhemmin. Kaupassa jonottaessa tai asioidessakaan en viitsisi alkaa kailottamaan pitkiä jorinoita, ei se ole mukavaa kanssaihmisille sellaista kuunnella, ja asiointikin on hidasta silloin. Ja joo, joskus haluaa ihan rauhassa katsoa sen leffan, varsinkin jos puolison kanssa on sovittu leffailta, niin ei se ole toisellekaan kiva sitten kesken kaiken siirtyä puoleksi tunniksi höpisemään puhelimeen kun voi ihan hyvin soittaa sen leffan jälkeen.
Ap
No minulla tulee sellainen mieleen, että nämä kauheat yksilöt on jo estetty ja he joiden puhelut pääsevät läpi ovat ihmisiä jotka halutaan pitää elämässä ja joille itsekin voisi soittaa. Eli mikä syy on antaa numero tai mahdollisuus ihmisille soittaa, jos ei ole aikomustakaan vastata heille? Vai onko ne numerot vain siksi, että kun itse voi hyötyä, niin silloin se puhelin toimii?
Vierailija kirjoitti:
Vinkki aloittajalle: puhelimeen voi itse muotoilla automaattisen viestin joka lähtee kun hylkäät puhelun viestillä. Siinä lukee esim. ”Olen nyt varattu enkä voi puhua. Jos asia on kiireellinen, kerro se viestillä. Yritän palata asiaan heti kun on sopiva hetki jutella.”
Suht paljon vaivannäköä siihen nähden, että ongelma on soittajan päässä, sanan kummassakin merkityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli se estäminen?
No ei se esto auta. Jos tietäisit miten narsisti toimii, tietäisit myös että estot vaan kiihdyttää sen raivoa. Kerran tein eston ja se k0stettiin satakertaisesti. Läheteltiin uhkauskirjeitä, tehtiin kiusaa ksikin tavoin, valjastettiin koko suku soittamaan ja painostamaan, syyteltiin ja vainottiin. Usko nyt vaan, helpompi vaan vastata ja kuunnella. Jokainen narsistin lapsi tietää tämä .
No, eikö olisi helpompi vastata heti? Mutta miten tahansa. Aina näihin ketjuihin tulee se extreeme tapaus, jossa kaikki on mahdotonta ja mahdollista. Puheluja 24/7 ettei edes vessaan ehdi. Viestejä, niin että whats app tukkeutui ja kirjeitäkin tulee niin, että niillä saisi lämmitettyä omakotitalon, jos polttaisi ne takassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli se estäminen?
Tuo on hyvä ottaa huomioon, jos sattuu kuulumaan siihen 0,00001% vähemmistöön, jolla on noin sekopäinen sukulainen.
Onpa melkoisia kommentteja täällä. En minäkään vastaa puhelimeen, jos olen vaikka saunassa. Eihän se, että ei vastaa puhelimeen töistä tai kaupasta tai saunan lauteilta tarkoita sitä, etteikö soittaisi takaisin, kunhan se on mahdollista. Ajatteleeko joku tosiaan, että saunaan mennään siksi, että se on omasta mielestä tärkeämpää kuin ystävien kanssa puhelimessa puhuminen, ja saunova henkilö on todella itsekäs, kun joku saattaa soittaa sillä välin, taisin tosiaankin pudota tässä ketjussa kärryiltä. Omissa ystävissäni ja sukulaisissa ei onneksi ole tuonkaltaisia henkilöitä. Jokainen ymmärtää, että aina ei voi vastata. Ja silloin voi rauhassa odottaa takaisin soittoa, tai jos on jotain kiireellistä, laittaa sitten sen viestin. Itselläni on ainoastaan yhden ystävän kanssa ollut tilanne, että hän soitteli monta kertaa peräkkäin, ja jos en heti pystynyt soittamaan takaisin, häneltä saattoi jo tulla viestejä, että olenko suuttunut jostain kun en vastaa. Hänellä oli siihen aikaan mielenterveysongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suht paljon vaivannäköä siihen nähden, että ongelma on soittajan päässä, sanan kummassakin merkityksessä.
Ei vaadi lainkaan vaivannäköä. Näitä on myös puhelimissa valmiina. On oikeita syitä, miksi koko viestillä puhelun hylkääminen on ohjelmoitu luureihin:
- soittaja ymmärtää, että tavoittelemansa ihminen on elossa ja kunnossa muttei vain ehdi puhua juuri nyt —> huoli pois ja soittelu taukoaa
- tavoiteltu henkilö voi viestillä osoittaa että ”kyllä, olen huomannut että soitit, ei tarvitse soittaa uudestaan vaan voit odottaa minun tekevän jotain kun pystyn”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli se estäminen?
No, eikö olisi helpompi vastata heti? Mutta miten tahansa. Aina näihin ketjuihin tulee se extreeme tapaus, jossa kaikki on mahdotonta ja mahdollista. Puheluja 24/7 ettei edes vessaan ehdi. Viestejä, niin että whats app tukkeutui ja kirjeitäkin tulee niin, että niillä saisi lämmitettyä omakotitalon, jos polttaisi ne takassa.
Tottakai vastaan heti jos voin mutta aina EN VOI. Työssäni pidän koulutuksia, en voi kesken sellaisen vastata, ja sillä aikaa ne hullut on soittaneet 52kertaa. Haukkuakseen minut tietenkin, mutta sen 52 soittokerran jälkeen ne on agitoineet itsensä sellaiseen raivoon (kun ”kiittämätön nulikka” ei vastaa) että sieltä tulee t@ppouhkauksen tasoista karjumista kun soitan takas. Selityksiä ei kuunnella tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, minä, minä.
Vttuako te puhelimella teette jos vain teidän puhelunne ovat tärkeitä, mutta ei niiden jotka yrittävät soittaa teille.
Älkää antako numeroanne julkiseen jakoon, ellette aio vastata siihen.
Antakaa numero vain "ystävillenne"/sukulaisillenne jotka tuntevat teidät ja tietävät millaisia introrverttejä itsekkyyksiä te olette ja heille on täysin yhdentekevää vastaatteko te soittoihin.
Huh hirveää, että joku tosiaan voi ajatella tuolla tavoin.
Itse vastaan aika harvoin puhelimeen. Töissä olen kahdeksan tuntia päivässä, enkä voi juurikaan vastailla sieltä. Vapaa-aikana en vastaa, kun olen vessassa, nukkumassa, kaupassa, jumpassa, hammaslääkärissä, lääkärissä, saunassa, missä milloinkin. Onneksi ystäväni ja perheeni sentään tietävät, että whatsapp on olemassa. Sinne voi laittaa viestin, että soita heti on tosi tärkeää tai että soita kun ehdit, ei mitään kiireellistä, jutellaan myöhemmin
Mihin sinä niitä ystäviäsi ja perhettäsi tarvitset? Sinä käytökselläsi olet aivan turha ja yhtä tyhjän kanssa heille? Kun on tarve, sinä istut vessassa tai saunassa itsesi kanssa. Et ole heille läsnä kun sinulle olisi tarvetta. Etkä edes soita takaisin, vaikka sieltä hammaslääkäriltä joskus kotiin pääsetkin toivonmukaan.
Sinä ja sinun whats appisi pärjäätte hyvin keskenänne. Miksi muiden pitäisi sinne mitään kirjoittaa sinua miellyttääkseen? Sinä et ole ystävä. Koska yksipuolisuus ei ole ystävyyttä, koska jos aina mennään sinun ehdoillasi ja sinun hyväksymilläsi kommunikointi tavoilla, niin se on yksipuolista.
Siihen on syynsä miksi yksinäisyys lisääntyy ja sen syynä on juuri tämä. Kun vain ollaan tekemisissä kun on tärkeää asiaa. No, suurimmalla osalla ei tule olemaan mitään tärkeää asiaa, joka mahdollistaa sen, että sinun kanssasi puhutaan. Nuoret vielä kuvittelevat kuinka teksiä ja puheluja tulee aina tulemaan. Mutta viimeistään kun lasten harrastusryhmät hiljenevät huomataan ettei enää kukaan vastaa, kukaan ei kirjoittele eikä ketään kiinnosta.
Jotkut ovat onnellisia ja monet eivät.Olen sun kanssa samaa mieltä ja olen siis ulkopuolinen kommentoija.
Tuo tummennettu kohta. Olen aina ihmetellyt sitä, että jutellakseen toisen kanssa, pitäisi olla "TÄRKEÄÄ ASIAA", miksi? Useimmiten ihmiset nyt haluaa vain jutella - asioista - eikä siihen vaadita jotain maailmaa mullistavaa. Mulle saa soittaa ja itsekin mielelläni soitan kuin kirjoitan WA- viestiä. Kirjoittaminen on hidasta siinä mielessä, että pitää miettiä miten asian kertoo, että toinen varmasti ymmärtää oikein (+ mun äiti on maailman hitain kirjoittaja, yhteen virkkeeseen saattaa mennä 10min).
Kun soittaa ja sanoo asiansa, niin tulee paremmin ymmärretyksi ja nopeammin juttu hoituu. Toki joku nopea viesti(ketju) "oon 5min siellä" "miten on, nähdäänkö huomenna? ja tähän pari vastausta" hoituu viestillä, mutta vähäänkään pidempi jutustelu on mielestäni kivempaa puhuen.
Useimmat ihmiset sanovat, että laittaa mieluumin viestiä, miksi? Onko siis WA-viestittelyyn kulutettu aika jotenkin erilaista kuin että olisi kuluttanut saman ajan tai vähemmän puhumalla?
Olen itsekin töissä ja ainakin mun perhe/sukulaiset ja tutut tietävät etten työaikana vastaa puheluihin. Jos on asiaa (harvoin), niin laittavat viestiä ja vastaan tauolla. Mä en jaksa uskoa, että kaikilla olisi noin paljon aktiviteetteja, kuten tuossa joku aiemmin luetteli. Eiköhän monen aika kulu kotona, perus kotitöiden ja niin, netin selailun ja tv:n parissa. Kyllä siinä Salkkareiden ja kympin uutisten välissä varmasti joutaa muutaman sanan vaihtaa. Se on taas ihan eri asia, jos ei kiinnosta jutella, mutta se kannattaa kertoa teitä tavoitteleville henkilöille tyyliin - EVVK-.
Mä suosin viestejä koska olen rajattoman narsistin kasvattama ja mulla on jäänyt pelko sitä kohtaan että joku voi puhelimessa vaikka tunnin kaataa päälleni mitä vaan enkä osaa suojautua, katkaista juttua tai sulkea puhelinta. Viestitellessä näen itse asian ja voin päättää sen mukaan onko hyvä hetki, onko viestien sisältö millaista ja jaksanko keskustella.
Olen sun kanssa samaa mieltä ja olen siis ulkopuolinen kommentoija.
Tuo tummennettu kohta. Olen aina ihmetellyt sitä, että jutellakseen toisen kanssa, pitäisi olla "TÄRKEÄÄ ASIAA", miksi? Useimmiten ihmiset nyt haluaa vain jutella - asioista - eikä siihen vaadita jotain maailmaa mullistavaa. Mulle saa soittaa ja itsekin mielelläni soitan kuin kirjoitan WA- viestiä. Kirjoittaminen on hidasta siinä mielessä, että pitää miettiä miten asian kertoo, että toinen varmasti ymmärtää oikein (+ mun äiti on maailman hitain kirjoittaja, yhteen virkkeeseen saattaa mennä 10min).
Kun soittaa ja sanoo asiansa, niin tulee paremmin ymmärretyksi ja nopeammin juttu hoituu. Toki joku nopea viesti(ketju) "oon 5min siellä" "miten on, nähdäänkö huomenna? ja tähän pari vastausta" hoituu viestillä, mutta vähäänkään pidempi jutustelu on mielestäni kivempaa puhuen.
Useimmat ihmiset sanovat, että laittaa mieluumin viestiä, miksi? Onko siis WA-viestittelyyn kulutettu aika jotenkin erilaista kuin että olisi kuluttanut saman ajan tai vähemmän puhumalla?
Olen itsekin töissä ja ainakin mun perhe/sukulaiset ja tutut tietävät etten työaikana vastaa puheluihin. Jos on asiaa (harvoin), niin laittavat viestiä ja vastaan tauolla. Mä en jaksa uskoa, että kaikilla olisi noin paljon aktiviteetteja, kuten tuossa joku aiemmin luetteli. Eiköhän monen aika kulu kotona, perus kotitöiden ja niin, netin selailun ja tv:n parissa. Kyllä siinä Salkkareiden ja kympin uutisten välissä varmasti joutaa muutaman sanan vaihtaa. Se on taas ihan eri asia, jos ei kiinnosta jutella, mutta se kannattaa kertoa teitä tavoitteleville henkilöille tyyliin - EVVK-.