Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka soittavat monta kertaa putkeen jos joku ei vastaa: miksi?

Vierailija
17.03.2021 |

Puheluun ei vastata ja siihen reagoidaan soittamalla 30 kertaa putkeen yhtä soittoa. Eiköhän se henkilö soita takaisin sitten kun kerkiää, tai vaihtoehtoisesti hänelle voi soittaa vaikka tunnin päästä uudelleen. Erikoista käytöstä.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esimies on tehnyt tuota. Soittaa monta kertaa putkeen ja ei, aina ei ole edes ollut mikään "hätä" kyseessä.

Mulla ei läheskään aina ole puhelinta mukana, esim lenkillä, saunassa, kyläillessä tai ruokaa laittaessa..

Vierailija
22/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää myös nämä, jotka vaan koputtaa ja koputtaa ja koputtaa, kun puhun toista puhelua. Mikä järki heidän on kuunnella sitä "tavoittelemanne henkilö puhuu toista puhelua" lukemattomia kertoja, kyllä se yritys tavoitella varmasti noteerataan vaikka ei piippaisi siellä linjalla iäisyyksiä. Tulee aina tunne, että siellä on nyt joku kauhea hätä päällä ja yleensä ei todellakaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aarg, voi että tuollainen on ärsyttävää! Äitini harrastaa tätä. En aina ehdi vastata, pistän luuria, ja äiti soittaa heti perään. Tietty luulen että on joku hätä ja vastaan kauhuissani. "No iltasanomissa oli hauska juttu, ehditkö lukea sitä puutarhajuttua oli niin mielenkiintoinen..." Sitten kun heität että olisi tässä kiirus että jutellaan myöhemmin, niin ei tunnu tajuavan sitäkään vaan juttu jatkuu, kunnes pitää melkein karjua ja lyödä luuri korvaan. Ja äiti ei edes ole kovin vanha tai dementoitunut. Olettaa vain ilmeisesti että minun pitäisi olla aina juttuseurana, oli tilanne mikä hyvänsä, huoh.

"Pistät luuria" eli katkaiset puhelun?

Jos äitisi luulee että katkaiset sen vahingossa?

Miksi et vaan mykistä?

Itseä ärsyttää jos lyödään luuri korvaan.

Ne ovat niitä tärkeitä, kiireisiä ihmisiä, jotka osaavat laittaa asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen.

Äiti soittaa, joka huolehti lapsestaan 18 vuotta, yötä päivää, mutta kun pian tulee Salkkarit, pitäisi tehdä smoothie, just aloinkatsomaan elokuvaa, niin eihän sitä nyt siinä vaiheessa voi fiilistä katkaista ja vastata puheluun.

On niillä aikaa soitella huolissaan seuraavan vuorokauden aikana sen 70 kertaa ja vastaillaan sitten Putouksen jälkeen jos vielä muistetaan.

Tuliko mieleen, että jonkun vanhemmat voi olla rajattomia kusipäitä, narsisteja jne, ja sellaisten kanssa ei oman mielenterveyden takia halua olla tekemisissä? Lapsi ei ole vastuussa omassa olemassaolostaan, vanhempi on tehnyt sen päätöksen, että hankkii lapsen maailmaan ja kasvattaa sen aikuiseksi.

Oma äitini on onneksi mukava, ja soitellaan lähes päivittäin ja kuuntelen hänen kuulumisiaan. Tiedän että on vanha ja seurankipeä. Mutta ihan aikuisten oikeasti ei sitä tarvitse aina olla hälytysvalmiudessa. Äitini ei tajunnut kun sanoin että nyt minulla on kaveri tullut kylään monen sadan kilometrin päästä ja nähdään toisiamme ehkä pari kertaa vuodessa, että soitan myöhemmin ja jutellaan sitten, ei kun juttu jatkui ja kaverini seurasi huvittuneena kun jankkasin äidilleni että soitan myöhemmin. Kaupassa jonottaessa tai asioidessakaan en viitsisi alkaa kailottamaan pitkiä jorinoita, ei se ole mukavaa kanssaihmisille sellaista kuunnella, ja asiointikin on hidasta silloin. Ja joo, joskus haluaa ihan rauhassa katsoa sen leffan, varsinkin jos puolison kanssa on sovittu leffailta, niin ei se ole toisellekaan kiva sitten kesken kaiken siirtyä puoleksi tunniksi höpisemään puhelimeen kun voi ihan hyvin soittaa sen leffan jälkeen.

Ap

Vierailija
24/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini laittaa jotenkin todella uhkaavan kuuloisia SOITA!-viestejä joista tulee ekana mieleen että joku on kuollut. Ja sisältö on sitten luokkaa ”noh mitäpä kuuluu, onko ollut hyvä sää :)”

Vierailija
25/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää se ainakin on ja pakottamista. Aggressiivista käytöstä.

Tämä. Vanhempani tekee tätä, aggressiivisesti. Soittavat sata kertaa ja sit kun soitan takas karjuvat pää punaisen miten kiittämätön paskalapsi olen kun en vastaa vaikka soitetaan sata kertaa!

Enimillään tullu 52 puhelua 1,5h sisään.

Tuo on jo sairasta. Soittelu ja haukkuminen. Miksi soitat takaisin? Estä koko numero.

Vierailija
26/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli kerran tunnin aikana soittanut seitsemän kertaa. Säikähdin todella. No olikin pyyntö päästä päivystykseen. Ei kuitenkaan mistään hengen hädästä ollut kyse.

Vierailija
27/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lapsestaan vieraantunut katkero saapui ketjuun :D 

Vierailija
28/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä puhelinta mukana vessassa (kuten joku kirjoitti), kaupassa tai lenkillä.

Mitäs jos kauppareissulla tai lenkillä sattuu jotain?

Vierailija
29/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oli kerran tunnin aikana soittanut seitsemän kertaa. Säikähdin todella. No olikin pyyntö päästä päivystykseen. Ei kuitenkaan mistään hengen hädästä ollut kyse.

Mieti kun kaverillasi olisikin ollut joku kuolemaan johtanut sairastuminen? Ajattele kuinka kivasti olisit päässyt eroon siitä kaveristasi. Eipä olisi enää ollut pyytämässä apuasi ja häiritsemässä soitoillaan. Nyt kävi huonosti ja hänellä olikin joku ei niin vakava päivystystä vaativa asia ja jälkikäteen joudut päivittelemään kuinka turhaa hänen käytöksensä oli ollut. Mitään vakavaa kun ei sitten lopulta kuitenkaan tapahtunut.

Vierailija
30/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku lapse9staan vieraantunut katkero saapui ketjuun :D 

Joo, on myös persoonallisuushöiriöinen selvästi, kun ryhtyi passiivis-aggressiivisesti uhkailemaan ja syyllistämään tuntemattomia läheisen kuolemalla marttyyrihenkisesti. Voin kuvitella, että sellainen uhkailee omia läheisiään itsemurhalla, jos eivät tee, kuten hän haluaa.

Vierailija
31/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, minä, minä.

Vttuako te puhelimella teette jos vain teidän puhelunne ovat tärkeitä, mutta ei niiden jotka yrittävät soittaa teille.

Älkää antako numeroanne julkiseen jakoon, ellette aio vastata siihen.

Antakaa numero vain "ystävillenne"/sukulaisillenne jotka tuntevat teidät ja tietävät millaisia introrverttejä itsekkyyksiä te olette ja heille on täysin yhdentekevää vastaatteko te soittoihin.

Huh hirveää, että joku tosiaan voi ajatella tuolla tavoin. 

Itse vastaan aika harvoin puhelimeen. Töissä olen kahdeksan tuntia päivässä, enkä voi juurikaan vastailla sieltä. Vapaa-aikana en vastaa, kun olen vessassa, nukkumassa, kaupassa, jumpassa, hammaslääkärissä, lääkärissä, saunassa, missä milloinkin. Onneksi ystäväni ja perheeni sentään tietävät, että whatsapp on olemassa. Sinne voi laittaa viestin, että soita heti on tosi tärkeää tai että soita kun ehdit, ei mitään kiireellistä, jutellaan myöhemmin

Mihin sinä niitä ystäviäsi ja perhettäsi tarvitset? Sinä käytökselläsi olet aivan turha ja yhtä tyhjän kanssa heille? Kun on tarve, sinä istut vessassa tai saunassa itsesi kanssa. Et ole heille läsnä kun sinulle olisi tarvetta. Etkä edes soita takaisin, vaikka sieltä hammaslääkäriltä joskus kotiin pääsetkin toivonmukaan.

Sinä ja sinun whats appisi pärjäätte hyvin keskenänne. Miksi muiden pitäisi sinne mitään kirjoittaa sinua miellyttääkseen? Sinä et ole ystävä. Koska yksipuolisuus ei ole ystävyyttä, koska jos aina mennään sinun ehdoillasi ja sinun hyväksymilläsi kommunikointi tavoilla, niin se on yksipuolista.

Siihen on syynsä miksi yksinäisyys lisääntyy ja sen syynä on juuri tämä. Kun vain ollaan tekemisissä kun on tärkeää asiaa. No, suurimmalla osalla ei tule olemaan mitään tärkeää asiaa, joka mahdollistaa sen, että sinun kanssasi puhutaan. Nuoret vielä kuvittelevat kuinka teksiä ja puheluja tulee aina tulemaan. Mutta viimeistään kun lasten harrastusryhmät hiljenevät huomataan ettei enää kukaan vastaa, kukaan ei kirjoittele eikä ketään kiinnosta.

Jotkut ovat onnellisia ja monet eivät.

Vierailija
32/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä niitä ystäviäsi ja perhettäsi tarvitset? Sinä käytökselläsi olet aivan turha ja yhtä tyhjän kanssa heille? Kun on tarve, sinä istut vessassa tai saunassa itsesi kanssa. Et ole heille läsnä kun sinulle olisi tarvetta. Etkä edes soita takaisin, vaikka sieltä hammaslääkäriltä joskus kotiin pääsetkin toivonmukaan.

Sinä ja sinun whats appisi pärjäätte hyvin keskenänne. Miksi muiden pitäisi sinne mitään kirjoittaa sinua miellyttääkseen? Sinä et ole ystävä. Koska yksipuolisuus ei ole ystävyyttä, koska jos aina mennään sinun ehdoillasi ja sinun hyväksymilläsi kommunikointi tavoilla, niin se on yksipuolista.

Siihen on syynsä miksi yksinäisyys lisääntyy ja sen syynä on juuri tämä. Kun vain ollaan tekemisissä kun on tärkeää asiaa. No, suurimmalla osalla ei tule olemaan mitään tärkeää asiaa, joka mahdollistaa sen, että sinun kanssasi puhutaan. Nuoret vielä kuvittelevat kuinka teksiä ja puheluja tulee aina tulemaan. Mutta viimeistään kun lasten harrastusryhmät hiljenevät huomataan ettei enää kukaan vastaa, kukaan ei kirjoittele eikä ketään kiinnosta.

Jotkut ovat onnellisia ja monet eivät.

Kirjoittamasi viesti on niin vihamielinen, että sinä et ainakaan ole onnellinen. 

On sinulta äärettömän itsekeskeistä määritellä, että vain sinun hyväksymäsi tapa pitää yhteyttä toisiin ihmisiin on oikea tapa.  

Vierailija
33/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää se ainakin on ja pakottamista. Aggressiivista käytöstä.

Tämä. Vanhempani tekee tätä, aggressiivisesti. Soittavat sata kertaa ja sit kun soitan takas karjuvat pää punaisen miten kiittämätön paskalapsi olen kun en vastaa vaikka soitetaan sata kertaa!

Enimillään tullu 52 puhelua 1,5h sisään.

Tuo on jo sairasta. Soittelu ja haukkuminen. Miksi soitat takaisin? Estä koko numero.

Joo, estä omat vanhempasi. Leiki, että olet orpo. Ihan hirveää kun heitä kiinnostaa puhua oman lapsensa kanssa. Tuollaiset ihmiset pitää ensimmäisenä estää omasta elämästä. Parempi kirjoitella vaikka uusien miesten kanssa tinderissä. Kuka tietää millaisia helmiä sieltä löydät.

Sut lienee aika monikin estänyt.

Vierailija
34/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ystävä auttoi hädässä, nykyisin ystävä sanoo, että ”soita hätäkeskukseen, älä häiritse minua.”

Vierailija
35/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän erikoista on olla vastaamatta kun kaikilla on nykyään puhelin paskallakin mukana.

Hommaa vastauspalvelu ja äänitä sinne viesti, "ei kiinnosta nyt vastailla puheluihin, mutta soitan sinulle takaisinpäin klo.xx.xx.

Minusta tuo menee käytännössä päinvastoin.

Silloin kun oli lankapuhelin kotona, oli perusoletus, että siihen vastataan jos kotona ollaan. Se ei ollut henkilökohtainen, joten sieltä saatettiin tavoitella jotakuta muuta. (Eikä niistä nähnyt kuka soittaa.)

Aina mukana kulkeva puhelin on älytön huomiopesusieni. On ihan normaalia, ettei ole aina tavoitettavissa, vaikka se puhelin fyysisesti olisikin mukana.

Jos soittajalla on tärkeää asiaa, laittakoot tekstiviestin. Joko "vastaisitko puheluun jos olet puhelimen ääressä, tärkeää!" tai vaihtoehtoisesti lyhyt kuvaus asiasta.

Vierailija
36/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa toivoo hyvän ystävänsä soittavan oikeassa hädässä hätäkeskukseen.

Ei taksiin, ei naapurille, ei tuttaville eikä edes kavereille, vaan hätäkeskukseen

Kenelläkään maallikolla ei ole yhtä hyvät valmiudet auttaa hädässä, kuin siihen tehtävään koulutetuilla ammattilaisilla. 

Minä ainakin pidän ystävistäni niin paljon, että toivon heidän pysyvän hengissä.

Onneksi jokainen heistä tietää, miten soitetaan hätäkeskukseen. 

Vierailija
37/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taisi jollain läheisriippuvaisella mennä tunteisiin ajatus että jotkut haluaa pitää omat rajat myös puhelimen välityksellä tapahtuvien yhteydenottojen suhteen.

Tuota pommittamista on omalla kohdalla tehnyt persoonallisuushäiriöiset ja jos ei vastaa niin on kamala huoli ynnä muuta. Sitten kun saavat kiinni niin huoli on kadonnut ja kiinnostus vastavuoroiseen keskusteluun on täysi 0. Linja saattaa alkaa jopa ”katkeilla” jos heidän ei anna pitää monologia ja ”on parempi soitella myöhemmin”.

Näiden henkilöiden kanssa todellakin vastaan ainoastaan kun itselle sopii eikä siitä ole harmia muille tai itselle ja päätän puhelun silloinkin jos eivät kuuntele, jos jostain syystä on pakko olla tekemisissä.

En ole kenenkään oksennusämpäri, enää.

Vierailija
38/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä onni teille, että jossain vaiheessa äitinne ei ole enää häiritsemässä teitä soitoillaan. Ei tarvitse miettiä ventovieraiden joutuvan kuuntelemaan jorinoitanne kaupan jonossa. Ei tarvitse häiriintyä kesken filmin, eikä tarvitse pelätä koputuksia toisten puheluiden alla.

Hienoa aikaa teille!

Onko sun elämäsi ihan oikeasti niin sisällötöntä, että koskaan ei ole huono hetki puhua puhelimessa?

Joo, mulla on aina niin huono hetki ettei minulle saa kuin lähettää whats app viestejä, jotka ovat jotain tärkeää asiaa.

Vierailija
39/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ystävä auttoi hädässä, nykyisin ystävä sanoo, että ”soita hätäkeskukseen, älä häiritse minua.”

Jos on hengenlähtö lähellä, niin silloin todellakin soitetaan hätänumeroon ja paikalle tulee ammattilaiset auttamaan jotka tietävät mitä tehdä. Vai soitatko kaverille jos esim. sahaat vahingossa moottorisahalla jalkasi poikki?

Vierailija
40/115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki aloittajalle: puhelimeen voi itse muotoilla automaattisen viestin joka lähtee kun hylkäät puhelun viestillä. Siinä lukee esim. ”Olen nyt varattu enkä voi puhua. Jos asia on kiireellinen, kerro se viestillä. Yritän palata asiaan heti kun on sopiva hetki jutella.”

TA-daa! Ongelma ratkaistu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi