Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi laihduttaa, mutta sitten koko perhe saisi kärsiä, ja mies ei suostu.

Vierailija
15.03.2021 |

Ei kuulemma aio lopettaa pitsaperjataita tai sipsien syömistä.

Yritin tehdä ruuaksi kasvissosekeittoa ja raejuustoa, mutta mies kitisi että haluaa oikeaa ruokaa.
En ala vieressä katsomaan, kun muut nauttii elämästä.

Mies tätä laihtumistani toivoo, en minä. Eikö hänen pitäisi tukea. Ylipainoa mulla joku 30-35kg, miehellä 10kg.

Kommentit (414)

Vierailija
381/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi elää yli 60v? Toinen jalka haudassa. Rollaattorilla lähikauppaan ja takas, kotipalvelu käy aamulla ja illalla. Klo 20.00 nukkumaan. Sekö on elämisen arvoista elämää? Ohis

Mick Jagger sanoi aikanaan haastattelussa, että mieluummin kuolee kuin soittaa rokkia vielä nelikymppisenä.

Arvaas, mitä tapahtui, kun Mick Jagger täytti ne maagiset 40 vuotta?

Totesi että mies vaan paranee vanhetessaan, ja 40v nainen joutaa narun jatkoksi.

Vierailija
382/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta ei sun tarvitse laihduttaa miehesi vuoksi. Jos laihdutat, laihdutat itsesi vuoksi. Ei mulle tuota mitään ongelmaa tehdä itselleni sellaista ruokaa, jota haluan syödä, ja muille perheenjäsenille tilata vaikka pizzaa. Tavallista kotiruokaa teen kaikille ja omalle lautaselleni otan enemmän salaattia ja vähemmän pääruokaa. Hyvin olen laihtunut tälläkin tavalla eikä kukaan perheenjäsenistä ole kärsinyt asiasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta ei sun tarvitse laihduttaa miehesi vuoksi. Jos laihdutat, laihdutat itsesi vuoksi. Ei mulle tuota mitään ongelmaa tehdä itselleni sellaista ruokaa, jota haluan syödä, ja muille perheenjäsenille tilata vaikka pizzaa. Tavallista kotiruokaa teen kaikille ja omalle lautaselleni otan enemmän salaattia ja vähemmän pääruokaa. Hyvin olen laihtunut tälläkin tavalla eikä kukaan perheenjäsenistä ole kärsinyt asiasta. 

Minä kärsin, jos muut syö vieressä pitsaa. Koko perhe kärsii, jos ruokana on gofatgo ruokia. Mies ei halua kärsiä, minä en halua kärsiä. Ei ulospääsyä.

Ap

Vierailija
384/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit lukenut koko ketjun, olisit huomannut, että aloittaja on trollі, joka ampuu alas kaikki ehdotukset kahdella perusteella:

* "Mutta mäkin haluan!!!!!"

* "Ei vanhalla naisella tee mitään".

Vierailija
385/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö, en edes halua laihtua, kysyin, mitä teen tuon miehen kanssa?

Voin siis laihduttaa, jos koko perhe syö niitä dieetti ruokia. Mutta siihen en ala, että itse kärsin nälkää ja syön kevyesti, kun muut nauttii hyvästä ruuasta ja täydestä vatsasta.

Ap

Mikset? Itsehän olet ne liikakilosi hankkinut. Jos sulla on oikeasti ainakin 30kg ylimääräistä, laihduta nyt hyvä ihminen ihan oman terveytesi takia. 

T. myös laihduttava

Vierailija
386/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kärsin, jos muut syö vieressä pitsaa. Koko perhe kärsii, jos ruokana on gofatgo ruokia. Mies ei halua kärsiä, minä en halua kärsiä. Ei ulospääsyä.

Ap

Niin, kysymys on vain siitä, haluatko ihan oikeasti laihtua vai et. Todennäköisesti et vaan ainoastaan miehesi haluaa sun laihtuvan. Mä tilasin just teinille Woltin kautta hampurilaisaterian, itse syön eilen tekemääni kirjolohikiusausta ja salaattia. En kärsi, vaikka kohta asunnossa tuoksuukin ihana roskaruoka, koska motivaationi laihtua on suurempi kuin hinkuni syödä lounaaksi hampurilainen ja ranskiksia. Olisin tosin voinut tilata itsellenikin sellaisen aterian, mutta sitten olisin vaan syönyt siitä 1/3 lounaaksi, 1/3 päivälliseksi ja 1/3 iltapalaksi. 

Vierailija
387/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, kysymys on vain siitä, haluatko ihan oikeasti laihtua vai et. Todennäköisesti et vaan ainoastaan miehesi haluaa sun laihtuvan. Mä tilasin just teinille Woltin kautta hampurilaisaterian, itse syön eilen tekemääni kirjolohikiusausta ja salaattia. En kärsi, vaikka kohta asunnossa tuoksuukin ihana roskaruoka, koska motivaationi laihtua on suurempi kuin hinkuni syödä lounaaksi hampurilainen ja ranskiksia. Olisin tosin voinut tilata itsellenikin sellaisen aterian, mutta sitten olisin vaan syönyt siitä 1/3 lounaaksi, 1/3 päivälliseksi ja 1/3 iltapalaksi. 

Hyvä toimii teillä. Meillä kukaan ei syö pitsaa jos minä en saa.

Vierailija
388/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkin, tee terveellistä, täyttävää ruokaa niin ei tarvitse nälästä kärsiä. Netti on pullollaan appejä, jotka tekevät ruokasuunnitelmat puolestasi.

Toisekseen, voit kyllä laihduttaessakin syödä palan pizzaa kerran viikossa. Mutta vain yhden pienen palan ahtamisen sijaan. Syö jotain muuta alkuruoaksi niin ei tule ahdettua.

Ai muut saa oman kokonaisen pitsan ja mun pitäis tyytyä palaan?

Hah Hah :'D ei todellakaan

Ap

Jos syö joka kerta ison pitsan yhdellä kertaa, niin ei ihme jos kiloja kertyy. Mun tuntemat normaalipainonaiset syö kerralla maksimissaan puolikkaan pitsan. Ei mitään älyä tuollaisessa ahtamisessa. Sin pitää kelsiä elämääsi jotain kiinnostavampaa kiin syöminen, niin jopas laihdut. Ala vaikka golfaamaan 3–4 krt viikossa, alat laihtumaan ja samalla hivenen annoskokoja pienemmäksi. Alkaa sun sohvaperunaa ottaan pattiin 😂

Täh? Kyllähän normaali aikuinen jaksaa ainakin melkein koko pitsan syödä. Minä ainakin, ja en todellakaan ole ylipainoinen, päinvastoin. Aina en halua, mutta joskus on kiva syödä.

Täällä yksi joka ei jaksa. En muista koskaan elämässäni syöneeni kokonaista pitsaa kerralla, yleensä menee noin kolmasosa, hyvällä tuurilla puolet. Ei vaan vatsaan mahdu. Siksipä en ravintolassa koskaan tilaa pitsaa kun hävettää jättää lautaselle niin paljon. Ikää nyt 39v.

Vierailija
389/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sitten sä et laihduta. Tosin kuinka hemmetin usein teillä sitten syödään pizzaa? Jos vain perjantaisin, ei asiassa pitäisi olla suurempaa ongelmaa. Otat vaan päivällisellä pizzasta esim 200 g painavan siivun ja sitten paljon kasviksia. Esimerkiksi Kotipizzan Americanassa on 200 g palassa 435 kcal. En tiedä, mikä on sun peruskulutuksesi ja  millä päivittäisellä energiamäärällä koitat laihduttaa, mutta syöt sitten tarvittaessa perjantaina lounaaksi vaikka sen sosekeittosi tai jonkin salaatin, niin ei pitäisi mennä yli, vaikka pitäisit 1200 kcal dieettiä. 

Sun on hyvä muistaa sellainen asia, että jos nyt saisitkin sen 30 kg painoa pois, et sä koskaan enää voi palata entiseen ruokavalioosi. Ja mitä enemmän painosi putoaa, sitä pienemmäksi muuttuu myös peruskulutuksesi eli sitä herkemmin alat taas lihomaan, jos syöt enemmän kuin mitä peruskulutuksesi on. Pidemmän päälle annoskokojen pienentäminen on järkevämpi vaihtoehto kuin kieltäytyä jostain ihan kokonaan. 

Vierailija
390/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt samaa ruokaa kuin ennenkin mutta puolet vähemmän - kalorimäärä tippuu puoleen. 

Vierailija
391/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten sä et laihduta. Tosin kuinka hemmetin usein teillä sitten syödään pizzaa? Jos vain perjantaisin, ei asiassa pitäisi olla suurempaa ongelmaa.

Ketjun aloittaja esittää lapsellista keski-ikäistä mammaa. Rooliin kuuluu se, että kaikki ehdotukset torpataan suoraan mahdollisimman lapsellisilla perusteluilla.

Saat paremman keskustelukokemuksen, kun käyt juttelemassa elementtitalon seinälle.

Vierailija
392/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi elää yli 60v? Toinen jalka haudassa. Rollaattorilla lähikauppaan ja takas, kotipalvelu käy aamulla ja illalla. Klo 20.00 nukkumaan. Sekö on elämisen arvoista elämää? Ohis

Mick Jagger sanoi aikanaan haastattelussa, että mieluummin kuolee kuin soittaa rokkia vielä nelikymppisenä.

Arvaas, mitä tapahtui, kun Mick Jagger täytti ne maagiset 40 vuotta?

Totesi että mies vaan paranee vanhetessaan, ja 40v nainen joutaa narun jatkoksi.

Annas, kun kerron sinulle salaisuuden: miehet, jotka ovat hottiksia 50-vuotiaina, olivat hottiksia jo 20-vuotiaina.

Sinun junasi meni jo. Et ollut hottis kakskymppisenä, joten sinusta ei ikinä sellaista tule.

Vierailija
393/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sitten sä et laihduta. Tosin kuinka hemmetin usein teillä sitten syödään pizzaa? Jos vain perjantaisin, ei asiassa pitäisi olla suurempaa ongelmaa. Otat vaan päivällisellä pizzasta esim 200 g painavan siivun ja sitten paljon kasviksia. Esimerkiksi Kotipizzan Americanassa on 200 g palassa 435 kcal. En tiedä, mikä on sun peruskulutuksesi ja  millä päivittäisellä energiamäärällä koitat laihduttaa, mutta syöt sitten tarvittaessa perjantaina lounaaksi vaikka sen sosekeittosi tai jonkin salaatin, niin ei pitäisi mennä yli, vaikka pitäisit 1200 kcal dieettiä. 

Sun on hyvä muistaa sellainen asia, että jos nyt saisitkin sen 30 kg painoa pois, et sä koskaan enää voi palata entiseen ruokavalioosi. Ja mitä enemmän painosi putoaa, sitä pienemmäksi muuttuu myös peruskulutuksesi eli sitä herkemmin alat taas lihomaan, jos syöt enemmän kuin mitä peruskulutuksesi on. Pidemmän päälle annoskokojen pienentäminen on järkevämpi vaihtoehto kuin kieltäytyä jostain ihan kokonaan. 

Miksi laihduttaa, jos en saa sitten palata vanhaan ruokavalioon? En halua luopua tästä ollenkaan eli en voi laihtua koskaan.

Ap

Vierailija
394/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Etkö itse kärsi 30 kg ylipainosta. Laita litran maitopurkkeja 35 kpl kahteen eri ostokassiin ja kokeile kantaa. On turhan raskasta nivelille.

Vierailija
395/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on harvinaisen lapsellinen ap.

Vierailija
396/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluat laihtua" mutta oikeasti et halua. Turha volista.

Vierailija
397/414 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehelläsikin on ylipainoa, kyllä tämänkin pitäisi laittaa pitsat tauolle.

Turhaa aloittaa ruokavalionmuutosta jostain kasvissosekeitoista ja sellerin nakertamisista jos paino on kertynyt arkisista herkutteluista ja ruuista, joiden kalorimäärää ei tule ajatelleeksikaan. Syötkö sokerijugurtteja, paljon leipää, jatkuvasti herkkuja kahvin kanssa, muuta tuollaista mistä kasaantuu huomaamatta ylimääräisiä kaloreita? Paino alkaa tippumaan kun karsii noita arjen kaloripommeja pois.

Vierailija
398/414 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ovat asiat edenneet? Usein ei näissä keskusteluissa selviä.

Vierailija
399/414 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei, kun koko perhe syö hyvää kotiruokaa. Win-win, kukaan ei kärsi.

Vierailija
400/414 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi