Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 30-vuotias nainen. Minulle on elämäni aikana tehty neljä aloitetta (tai "aloitetta")

Vierailija
14.03.2021 |

Olen lukenut varsin monta keskustelua siitä, kuinka naisille tehdään jatkuvasti aloitteita, ja lihavilla ja rumillakin naisilla on normaalin näköisiä ja normaalipainoisia miehiä vaikka kuinka. Teksteistä tulee sellainen olo, että niihin oikeasti uskotaan, ja lietsotaan itseä hirveään vihaan ja katkeruuteen.

Koen olevani ihan tavallinen nainen. Lihava joo, mutta sellaisella tällä hetkellä hyväksytymmällä päärynämallisella tavalla. Ja sitä paitsi pojat netissä lupaavat, että lihavillekin on tarjontaa vaikka ja kuinka. Pystyn laskemaan yhden käden sormilla ne kerrat, kun joku on tehnyt mitään aloitteeksi tulkittavaa suuntaani:

1. Vuonna 2010. Ensimmäinen opiskelijavuosi, olin ison kaupungin baarissa ekaa kertaa ja joku itseäni ainakin 10 vuotta vanhempi ulkomaalainen mies tuli tanssilattialla hieromaan reittä. En kyllä itse laske niinkään aloitteeksi, vaan ahdisteluksi.

2. Vuonna 2010 (selvästi hyvä vuosi mulle). Olin kaverin luona toisessa kaupungissa. Bussipysäkillä afrikkalainen mies alkoi kommentoida kroppaani ja olisi ollut halukas tutustumaan.

3. Vuonna 2011. Kävelin kauppakeskuksessa, kun jostain hypähti eteeni mies sanomaan moi. Hämmentyneenä pysähdyin, jolloin kutsui kahville. Ei esitellyt itseään, ei sanonut mitään muuta kuin kahvikutsun. Saattoi toki olla joku uskovainenkin sieluni pelastusta suunnittelemassa.

4. Vuonna 2014. Olin lähdössä maauimalasta, kun mies otti pyörällä kiinni metsätiellä (mikä säikäytti hitosti). Oli ihan kohtelias ja esitteli itsensä. Samalla kertoi tietävänsä, missä olen töissä ja missä opiskelijaruokalassa käyn. Hiukan creepy, mutta olisi voinut olla ihan kiva tyyppi, ellei tien päässä oltaisi lähdetty eri suuntiin.

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo hoikkuusjuttu nyt on?

Tällä hetkellä on suosiossa hieman pyöreämmät naiset selvästikin. 

Pyöreät naiset eivät koskaan ole suosiossa. Jotkut ehkä tyytyy heihin irtoseksin toivossa jos ovat todella epätoivoisia.

Vierailija
62/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattoneet liikaa ig:een ruipeloita ransuja kumipalloineen ja luulevat että oikeat naiselliset kurvit ovat kuvottavaa läskiä :) 

https://netstorage-legit.akamaized.net/images/vllkyt7a3pmu899oe.jpg

Tuossa on kurvikas nainen vaikka ei ole läskiä.

Tätä te naiset ette suostu ymmärtämään, kurveihin ei vaadita läskiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku läski kitisee siitä kun hänelle ei ole tehty tarpeeksi aloitteita. Ei mitään nähtävää.

Ei kyse ole lainkaan siitä, että mulle pitäisi tehdä aloitteita enemmän. Nuo tähänastisetkin ovat olleet enemmän tai vähemmän ahdistavia kokemuksia. Mutta kun tälläkin palstalla aika lailla luvataan, että miehiä tulee tyrkylle ovista ja ikkunoista, ja sen perusteella haukutaan naisia ylimielisiksi, nirsoiksi ja ollaan kateellisia, niin vähän ihmetyttää tämä oma todellinen tilanne :D

Ap

Hyviä miehiä tapaa työelämässä ja harrastusten kautta. Tutustu rauhassa ajan kanssa ja kyllä aloitteitakin tämän jälkeen tulee.

Tässä keskustelussa tulee esiin se, että mun oletetaan olevan jotenkin syrjäytynyt tai sosiaaliset taidot olisivat puutteellisia. Käyn töissä (olen käynyt jo vuosia opiskeluaikana), on maisteritutkintoja ja opiskelukavereita, on harrastuksia. Olen helposti lähestyttävä, sellainen harmittoman näköinen. Juuri se tyyppi, jolta kysyisit tietä, kun etsit tiettyä luentosalia tms. Kavereita on ihan riittävästi, suurin osa ollut jo yli vuosikymmenen. Olen oikeasti tosi tavallinen, joskin turhan leveä naisihminen. En ujo, epävarma rukka. 

Ap

Vierailija
64/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja ollut koko aikuisikäni samassa pitkässä parisuhteessa, enimmän aikaa sormus sormessa. Ja minua on lähestytty vaikka missä, töissä, opiskelupaikoissa, kadulla, kaupoissa, somessa, toki myös iltaelämässä. Komistuksia, taviksia, hiippareita, ulkkareita, nuoria ja vanhoja... ja kaikkihan tämä yrittäminen on mennyt haaskuuseen, koska olen ollut varattu. Nyt kyllä vähän ihmettelen, että, miehet, mikä järki? Kun näitä sinkkunaisiakin olisi ollut koko ajan saatavilla.

Vierailija
65/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei suomalaiset miehet lähesty. Ulkomaalaiset lähestyy. Enkä ole pahan näköinen vaan ihan normaalin nätti ja hoikka. Baareissa en käy. 

Vierailija
66/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöreät naiset eivät koskaan ole suosiossa. Jotkut ehkä tyytyy heihin irtoseksin toivossa jos ovat todella epätoivoisia.

Enpä tiedä. Nyt kun porukkaa näkee, niin melkein kaikissa nuorissa pariskunnissa nainen on "pyöreä". Eikä se johdu siitä, ettei hoikkia naisia enää olisi - näkee heitäkin, mutta yleensä yksin. 

Vierailija
67/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku läski kitisee siitä kun hänelle ei ole tehty tarpeeksi aloitteita. Ei mitään nähtävää.

Ei kyse ole lainkaan siitä, että mulle pitäisi tehdä aloitteita enemmän. Nuo tähänastisetkin ovat olleet enemmän tai vähemmän ahdistavia kokemuksia. Mutta kun tälläkin palstalla aika lailla luvataan, että miehiä tulee tyrkylle ovista ja ikkunoista, ja sen perusteella haukutaan naisia ylimielisiksi, nirsoiksi ja ollaan kateellisia, niin vähän ihmetyttää tämä oma todellinen tilanne :D

Ap

Hyviä miehiä tapaa työelämässä ja harrastusten kautta. Tutustu rauhassa ajan kanssa ja kyllä aloitteitakin tämän jälkeen tulee.

Tässä keskustelussa tulee esiin se, että mun oletetaan olevan jotenkin syrjäytynyt tai sosiaaliset taidot olisivat puutteellisia. Käyn töissä (olen käynyt jo vuosia opiskeluaikana), on maisteritutkintoja ja opiskelukavereita, on harrastuksia. Olen helposti lähestyttävä, sellainen harmittoman näköinen. Juuri se tyyppi, jolta kysyisit tietä, kun etsit tiettyä luentosalia tms. Kavereita on ihan riittävästi, suurin osa ollut jo yli vuosikymmenen. Olen oikeasti tosi tavallinen, joskin turhan leveä naisihminen. En ujo, epävarma rukka. 

Ap

Ihastutko itse usein? Tykkäätkö flirttailua ihastuksillesi? Eivät suhteet juuri ikinä ala tommosta lenkkipoluilla huutelusta.

Vierailija
68/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flirttailla

Vierailija
69/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tehty pyöreät 0 aloitetta. Lähimpänä sellaista on ollut se kun joskus juuri täysi-ikäistyneenä oltiin kaveriporukalla baarissa ja joku tuntematon mies tönäisi minua vahingossa, tarjosi drinkin korvaukseksi ja lähti samantien omien kavereidensa kanssa pois.

Olen ihan normaali 26v nainen. En ole ikinä ollut ylipainoinenkaan. Aloitteita olen tehnyt kyllä itse ahkerasti, mutta ne ei ole ikinä johtaneet mihinkään. Viimeisin vaikutti lupaavalta, mutta kyseinen mies paljasti parin viikon juttelun jälkeen olleensa mukava minulle vain koska meillä on yhteisiä tuttuja.

Jep. Mulla on tasan yksi kaveri jolle tehdään jatkuvasti aloitteita. Hän on 178/56 ja työskentelee mallina. Me tavikset saamme olla koko elämämme rauhassa.

Huomaat että hoikka kaveri saa aloitteita ja silti et itse ole hoikka?

Olen ihan normaalipainoinen bmi 22. En kuitenkaan ole pitkä tai kasvoiltani malli. Lisäksi en aio näännyttää itseäni nälkään jonkun miehen takia. Jos en kelpaa tällaisena terveellisesti elävänä ja liikuntaa harrastavana, niin sitten olen kelpaamatta.

Vierailija
70/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä. Nyt kun porukkaa näkee, niin melkein kaikissa nuorissa pariskunnissa nainen on "pyöreä". Eikä se johdu siitä, ettei hoikkia naisia enää olisi - näkee heitäkin, mutta yleensä yksin. 

Heheh, nuoret naiset ovat yksin koska heille kelpaa vain todella paljon heitä tasokkaampi mies.

Tämän voin sanoa ihan kokemuksen kautta, yritän pelkästään hoikkia naisia ja pakit tulee todella tehokkaasti.

Vierailija
71/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sinussa on pahasti vialla tai sitten et edes käy vauvapalstalta ulkona. Jopa Vauhtimursukin saa aloitteita niin ei pitäisi sinulle olla mitään ongelmaa jos et puhu paskaa.

Mikäs sitten olisi sellainen pahasti vialla oleva asia, joka selittäisi tilanteen? Itse en keksi mitään tuon mainitun lihavuuden lisäksi. Ulkonakin käyn tasaiseen tahtiin :D

Ap

Vierailija
72/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista joku bussipysäkillä tehty random lähestyminen tuntuu ällöltä, ei romanttiselta.

Sulla on kumma käsitys aloitteiden teosta.

Sun pitää itse hakeutua miesten kanssa juttusille töissä, baareissa, netissä, missä nyt pyöritkään. Sitten jos olette molemmat sinkkuja ja miestä kiinnostaa, hän voi ehdottaa jotain. Tehdä aloitteen.

Niin se ei toimi, että joku ihana mies tulee kysymään sua ensisanoikseen treffeille.

MIKSI tällä palstalla sitten hoetaan tauotta, että JOKAINEN NAINEN saa jatkuvasti aloitteita komeilta miehiltä!!??

Tuskin sentään noin on sanottu. Selvästikin teille on jotakin kuitenkin hoettu kun on tuommoiset luulot jo päässyt tulemaan.

Vierailija
73/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöreät naiset todellakin ovat suosiossa varsinkin muissa maissa, myös ne komeat miehet usein haluavat söpön pyöreän naisen:) 

Vaikka mistäpä te näistä tietäisitte kun elätte niissä omissa haave-maailmoissanne ja ette ikinä käy ulkona normaali ihmisten parissa. 

Vierailija
74/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heheh, nuoret naiset ovat yksin koska heille kelpaa vain todella paljon heitä tasokkaampi mies.

Tämän voin sanoa ihan kokemuksen kautta, yritän pelkästään hoikkia naisia ja pakit tulee todella tehokkaasti.

Jos mä olisin hoikka, kaunis ja lapseton nainen en edes jäisi katselemaan paikallisia jätkiä. Eikä syynä ole pelkästään tulotaso vaan ihan käytöstavat. Olen oikeasti mielettömän ylpeä näistä nykyisistä nuorista naisista, mikäli he ovat vihdoinkin oppineet vaatimaan hyvää käytöstä. Ei kukaan laiha tai lihava ansaitse osakseen jotain sylkijää.

Vierailija
75/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 32v ja voin kertoa, että aika sama tilanne, jos miettii puhtaasti miesten tekemiä aloitteita. Olen naimisissa ja sitä ennen seurustellut pari kertaa, aina olen itse ollut se aloitteen tekijä (ainakin omasta mielestäni siis, ehkä joskus vähän vaikea määritellä kumpi osoittanut ensin kiinnostusta).

Muistelisin ihan pari kertaa jonkun kännisen miehen tehneen baarissa aloitteen opiskeluaikoina, kun vielä baarissa kävin. Yleensä ns. yhden illan jutuissa olen itse ollut aika aloitteellinen nuorena, enkä koe että miehet olisivat minua iskeneet. Kaksi kertaa on käynyt niin, että joku kaverin kaveri on pyytänyt treffeille.

Pointti tässä, ettei meidän ns tavisnaisten kannata jäädä odottamaan niitä aloitteita passiivisina. Itse olen löytänyt ihania miehiä olemalla itse aktiivinen ja aloitteellinen. Olisin varmaan vielä sinkku, jos en olisi itse toiminut. Monesti ihastus syttyy juuri sitä kautta, kun tietää toisen olevan kiinnostunut. Tiedustan ainakin itse, että vaikken ole mitenkään erityisen "hyvännäköinen", olen mukava ja kiinnostava ihminen, jolla on paljon annettavaa kumppanille muuten.

Vierailija
76/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eikö noista kaverisuhteista voisi sitten kehittyä mitään vai ehkä sinä olet heistä tuttu mukava kaveri mutta et varsinaista tyttöystävä- ja vaimomateriaalia? Luulisi että joku pitkä kuppilakeskustelu kavereitten kanssa kuppilassa olisi merkittävämpi muisto kuin joku satunnainen aloite jollain bussipysäkillä.

Vierailija
77/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Toho "ongelmaa" o hyvi yksinkertainen ratkaisu. :) Tee ite se alote.

Aloittaja unohti mainita montako aloitetta hän on itse tehnyt samana aikana. Yksi hyvä tapa treenata miten lähestyä tuntemattomia ihmisia on se että juttelee muidenkin kuin potentiaalisten seurustelukumppanien kanssa kuten vanhojen mummojen kanssa kaupan kahvitarjouksesta tai koiraa ulkoiluttavan pariskunnan kanssa. Silloin osaa helpommin jutella niitä näitä jonkun mielenkiintoisen tapauksen kanssa ilman että se vaikuttaa iskemiseltä.

Ei tässä keskustelussa ole kyse siitä, olenko minä tehnyt aloitteita ja onnistaisiko minua, jos menisin läheiseen räkälään kysymään seksiseuraa. Varmasti onnistaisi. Palstalla kuitenkin luvataan, että _minulle_ tehdään aloitteita. Että naisena voin vain odottaa, kun miehet kilvoittelevat minusta, suunnilleen. Ja ihmeen moni mies tuntuu täällä uskovan siihen, että asia on juuri niin.

Ap

Kyse ei ole niinkään seksiseuran hakemista vaan että pääsee puheväleihih ja näkee että onko se toinen aidosti kiinnostava tapaus. Jos melkein joka asiassa menee mielipiteissä sukset ristiin, niin tuskinpa semmoisella suhteella on tulevaisuutta. Esimerkiksi toinen pitää liharuuista ja toinen vakaumuksellinen vegaani, toinen on pakana ja toinen uskovainen, toinen on innoissaan musiikista ja urheilusta ja toinen katsoo lähinnä tosi-tv-ohjelmia, jne.

Vierailija
78/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eikö noista kaverisuhteista voisi sitten kehittyä mitään vai ehkä sinä olet heistä tuttu mukava kaveri mutta et varsinaista tyttöystävä- ja vaimomateriaalia? Luulisi että joku pitkä kuppilakeskustelu kavereitten kanssa kuppilassa olisi merkittävämpi muisto kuin joku satunnainen aloite jollain bussipysäkillä.

Ohis, sanassa vaimomateriaali on jotenkin ikävän kuuloinen kaiku.

Vierailija
79/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti yksikään mies ketjussa ei halunnut ymmärtää aloituksen pointtia. Ei kyse ole siitä, että ap haluaisi valittaa saamiensa aloitteiden vähyyttä, vaan siitä, että ei tavalliset naiset jatkuvasti miehiltä huomiota saa, vaikka tältä palstalta usein sellaista saaķin lukea.

En ymmärrä miksi tästä pitää alkaa vastaan vänkäämään ja kiukuttelemaan. Miksi miehille on niin vaikea hyväksyä sitä tosiasiaa, että rauhassa saa suurin osa naisistakin olla, jos saa suurin osa miehistäkin. Kumpikaan sukupuoli ei ole tässä asiassa pelkästään sukupuolensa tähden etuoikeutettu.

Vierailija
80/149 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti yksikään mies ketjussa ei halunnut ymmärtää aloituksen pointtia. Ei kyse ole siitä, että ap haluaisi valittaa saamiensa aloitteiden vähyyttä, vaan siitä, että ei tavalliset naiset jatkuvasti miehiltä huomiota saa, vaikka tältä palstalta usein sellaista saaķin lukea.

En ymmärrä miksi tästä pitää alkaa vastaan vänkäämään ja kiukuttelemaan. Miksi miehille on niin vaikea hyväksyä sitä tosiasiaa, että rauhassa saa suurin osa naisistakin olla, jos saa suurin osa miehistäkin. Kumpikaan sukupuoli ei ole tässä asiassa pelkästään sukupuolensa tähden etuoikeutettu.

Onpa jännää kun heti tuli tämmöinen ketju eteen. 😆

https://www.vauva.fi/keskustelu/4085000/naiset-ei-helvetti-ette-kai-te-…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä