Olen 30-vuotias nainen. Minulle on elämäni aikana tehty neljä aloitetta (tai "aloitetta")
Olen lukenut varsin monta keskustelua siitä, kuinka naisille tehdään jatkuvasti aloitteita, ja lihavilla ja rumillakin naisilla on normaalin näköisiä ja normaalipainoisia miehiä vaikka kuinka. Teksteistä tulee sellainen olo, että niihin oikeasti uskotaan, ja lietsotaan itseä hirveään vihaan ja katkeruuteen.
Koen olevani ihan tavallinen nainen. Lihava joo, mutta sellaisella tällä hetkellä hyväksytymmällä päärynämallisella tavalla. Ja sitä paitsi pojat netissä lupaavat, että lihavillekin on tarjontaa vaikka ja kuinka. Pystyn laskemaan yhden käden sormilla ne kerrat, kun joku on tehnyt mitään aloitteeksi tulkittavaa suuntaani:
1. Vuonna 2010. Ensimmäinen opiskelijavuosi, olin ison kaupungin baarissa ekaa kertaa ja joku itseäni ainakin 10 vuotta vanhempi ulkomaalainen mies tuli tanssilattialla hieromaan reittä. En kyllä itse laske niinkään aloitteeksi, vaan ahdisteluksi.
2. Vuonna 2010 (selvästi hyvä vuosi mulle). Olin kaverin luona toisessa kaupungissa. Bussipysäkillä afrikkalainen mies alkoi kommentoida kroppaani ja olisi ollut halukas tutustumaan.
3. Vuonna 2011. Kävelin kauppakeskuksessa, kun jostain hypähti eteeni mies sanomaan moi. Hämmentyneenä pysähdyin, jolloin kutsui kahville. Ei esitellyt itseään, ei sanonut mitään muuta kuin kahvikutsun. Saattoi toki olla joku uskovainenkin sieluni pelastusta suunnittelemassa.
4. Vuonna 2014. Olin lähdössä maauimalasta, kun mies otti pyörällä kiinni metsätiellä (mikä säikäytti hitosti). Oli ihan kohtelias ja esitteli itsensä. Samalla kertoi tietävänsä, missä olen töissä ja missä opiskelijaruokalassa käyn. Hiukan creepy, mutta olisi voinut olla ihan kiva tyyppi, ellei tien päässä oltaisi lähdetty eri suuntiin.
Kommentit (149)
Aloitteita ei koe jos ei liiku missään ihmisten ilmoilla. Mitä enemmän käyt tapahtumissa, jossa mahdollisuus kommunikoida, sitä enemmän on todennäköistä, että joku tulee tekemään tuttavuutta 😉
Huoh taas tämä. Sinusta kiinnostuneet miehet ovat sellaisia, jotka eivät ylipäänsä tee aloitteita. Eli sinullekin löytyisi mies, jos olisit itse aktiivinen.
Samoin kuin ujoja naisia miehet eivät vihaa.
Kokemuksen mukaan miehet pitävät pienistä, blondeista, tai ujoista naisista. Ainakaan ei vihaa.
Mikä pienistä blondeista pakkomielteen tehnyt trolli tänne eksyi? Asia tuli jo selväksi, ei tarvitse kymmenettä viestiä.
Itse olen kohta 40-vee blondi ja minua kohtaan on kyllä tehty kymmeniä, ehkä satoja aloitteita. Luonteeltani en ole kiva mutta uskoaksi naama ja kroppa on ihan jees.
Baareissa aina riittää pokailijoita, nuorempia, vanhempia, kaikenlaisia tyyppejä. Sitten on metrossa, kadulla, uimarannalla, ostoskeskuksessa, töissä lähestyviä miehiä. Ihan kivaltahan se tuntuu että olisi vielä tässä iässä vientiä, mutta olen ollut viimeiset 19 vuotta parisuhteessa.
Voin sydämestäni sanoa että mieluummin ottaisin mukavan ja hauskan luonteen, paljon ystäviä ja vähän rumemman ulkokuoren. Ei ne perässä roikkuvat miehet jaksa loppupeleissä paljoakaan itsetuntoa kohottaa jos tuntuu että harvalle ihmisille olet tärkeä ja hyvä ihminen ihmisenä etkä hyvännäköisenä tilan täytteenä.
Herkistä ja aroista naisista kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut että kukaan mies inhoaisi pientä vaaleaa naista. He sanovat että miehet yrittävät korkeintaan jutella. Olisi mielenkiintoista kokea elää viikko pienenä naisena. Varmaan rentoa elämää.
Eip. Onnistuin keräämään yhteen aikaan 4 stalkkeria. Vasta 10 vuoden jälkeen uskallan varmuudella sanoa ainoastaan yhden olevan enää mun perässä. Olenko ok? En. Mielenterveys ehti mennä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista joku bussipysäkillä tehty random lähestyminen tuntuu ällöltä, ei romanttiselta.
Sulla on kumma käsitys aloitteiden teosta.
Sun pitää itse hakeutua miesten kanssa juttusille töissä, baareissa, netissä, missä nyt pyöritkään. Sitten jos olette molemmat sinkkuja ja miestä kiinnostaa, hän voi ehdottaa jotain. Tehdä aloitteen.
Niin se ei toimi, että joku ihana mies tulee kysymään sua ensisanoikseen treffeille.
Tuosta bussipysäkkilähestymisestä. Riippuu paljon tavasta millä lähestytään. Osa näistä on hyvinkin ällöttäviä, suorastaan karmivia kun ensimmäinen kysymys on asutko yksin tms. Sitten on niitä mieheni kaltaisia helmiä jotka osaavat aloittaa keskustelun muutenkin kuin alkamalla heti selvittää irtoisko tai oonko sinkku. Pyysi toki jo ensimmäisessä keskustelussa kahville mutta asiallisesti ja merkitsevä oli ennen kaikkea reaktio kieltäytymiseni jälkeen. Totesi vain että ei mitään mukava tutustua ja jutellaan uudestaan jos törmätään toistekin. Ei huutamista, jankkaamista, haukkumista tai tönimistä mitä olen saanut osakseni liiankin usein kun olen todennut ei.
Vierailija kirjoitti:
Huoh taas tämä. Sinusta kiinnostuneet miehet ovat sellaisia, jotka eivät ylipäänsä tee aloitteita. Eli sinullekin löytyisi mies, jos olisit itse aktiivinen.
Sinällään seuraa saa tosi helposti. Mutta, mutta.. Millaista? Periaatteessa saisin suht helposti kuorta jahtaavan miehen. Valitettavasti haen muutakin kuin vain statusta. Varmasti miehenä mulla olisi samanlaisia ajatuksia. Saisin helposti statuksen perään olevia naisia. Eri asia kokeeko niille tarvetta
Siis blondi 40 vuotias on pieni blondi? Kuvaat hyvin miesten käyttäytymistä. Jos olet blondi 180 cm niin osa ahdistuu.
Vierailija kirjoitti:
Siis blondi 40 vuotias on pieni blondi? Kuvaat hyvin miesten käyttäytymistä. Jos olet blondi 180 cm niin osa ahdistuu.
Kyllä, pieni blondi olen
Blondi 180 cm ahdistaa ja vain tietyt lähestyy. Olen laittanut merkille.
Mitä sitten jos ap sinua kohtaan olisi tehty muutama pokausyrirys lisää? Mitä se olisi tehnyt sinulle ja itsetunnollesi? En usko että oikeasti mitään. Jos odotat vielä sitä oikeaa niin yleensä ne jutut alkavat ystävyydestä tai tuttavuudesta, eivät jostain randomista iskuyrityksestä.
Ei kovin montaa kertaa. Et taida olla kedon kaunein kukka.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlaisia kokemuksia. Tosiasia nyt on se, että oikeasti naisia ei lähestytä niinkuin jotkut miehet tuntuvat luulevan. En minä tunne yhtään naista, joka paistattelisi jossain päivittäisessä tai edes viikottaisessa huomion paisteessa. Ihan saa suurin osa varmaan suht rauhassa pääasiassa olla.
Kyllä toisia naisia lähestytään ja paljon. Tietenkin kun mies ymmärtää, että juuri se nainen josta hän on kiinnostunut on lukemattoman muunkin miehen kohteena hän ajattelee, että kaikkien naisten kohdalla on niin. Näitä lähestymisiä on vaikka minkälaisia. Ihan vaan, että isketään silmää, tullaan puhumaan, haetaan tanssimaan ja pyydetään jatkoille. Soitetaan tai lähetetään viesti. Tullaan bussissa istumaan viereen ja aletaan juttelemaan. Juhlissa flirttaillaan ja pyydetään numeroa, lähetetään kukkia ja joskus sanotaan ihan suoraan vaikka metrossa tai kadulla esimerkiksi vappuna tai uutena vuotena, minua on jopa useat opiskelu/koulukaveritkin iskeneet jne.
Ymmärrän kyllä ettei näin ole kaikille. Ystävistäni on näitä joita ei koskaan huomioida ja näitä joita on kosittu jo useamman kerran ja joille tulee kukkalähetyksiä useamman kerran vuodessa.
Sanonta "kun saat yhden, saat kaikki" pitää paikkansa. Mutta omasta maineesta pitää pitää hyvää huolta, jos meinaa että muesmenestys jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Samoin kuin ujoja naisia miehet eivät vihaa.
Ei vihaa.
T:ujo mutta nätti
Olen 30-vuotias ruma mies, minua ei olla koskaan lähestytty, en uskalla itse lähestyä ja tulen kuolemaan yksin.
Ihan oikeasti.