Olen 30-vuotias nainen. Minulle on elämäni aikana tehty neljä aloitetta (tai "aloitetta")
Olen lukenut varsin monta keskustelua siitä, kuinka naisille tehdään jatkuvasti aloitteita, ja lihavilla ja rumillakin naisilla on normaalin näköisiä ja normaalipainoisia miehiä vaikka kuinka. Teksteistä tulee sellainen olo, että niihin oikeasti uskotaan, ja lietsotaan itseä hirveään vihaan ja katkeruuteen.
Koen olevani ihan tavallinen nainen. Lihava joo, mutta sellaisella tällä hetkellä hyväksytymmällä päärynämallisella tavalla. Ja sitä paitsi pojat netissä lupaavat, että lihavillekin on tarjontaa vaikka ja kuinka. Pystyn laskemaan yhden käden sormilla ne kerrat, kun joku on tehnyt mitään aloitteeksi tulkittavaa suuntaani:
1. Vuonna 2010. Ensimmäinen opiskelijavuosi, olin ison kaupungin baarissa ekaa kertaa ja joku itseäni ainakin 10 vuotta vanhempi ulkomaalainen mies tuli tanssilattialla hieromaan reittä. En kyllä itse laske niinkään aloitteeksi, vaan ahdisteluksi.
2. Vuonna 2010 (selvästi hyvä vuosi mulle). Olin kaverin luona toisessa kaupungissa. Bussipysäkillä afrikkalainen mies alkoi kommentoida kroppaani ja olisi ollut halukas tutustumaan.
3. Vuonna 2011. Kävelin kauppakeskuksessa, kun jostain hypähti eteeni mies sanomaan moi. Hämmentyneenä pysähdyin, jolloin kutsui kahville. Ei esitellyt itseään, ei sanonut mitään muuta kuin kahvikutsun. Saattoi toki olla joku uskovainenkin sieluni pelastusta suunnittelemassa.
4. Vuonna 2014. Olin lähdössä maauimalasta, kun mies otti pyörällä kiinni metsätiellä (mikä säikäytti hitosti). Oli ihan kohtelias ja esitteli itsensä. Samalla kertoi tietävänsä, missä olen töissä ja missä opiskelijaruokalassa käyn. Hiukan creepy, mutta olisi voinut olla ihan kiva tyyppi, ellei tien päässä oltaisi lähdetty eri suuntiin.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Tee itse aloite.
ja tee seuraavakin aloite. Sun elämä.
Vierailija kirjoitti:
Onko naisilla näin suuria puutteita oma-aloitteisuudessa että ollaan mielummin vuosikymmeniä yksin kuin että mentäisiin itse puhumaan miehille ja tarjoamaan puhelinnumeroa tai että läheteltäisiin viestejä nettideiteissä.
Naisilla ei ole käsitystäkään minkälaista on olla mies pariutumismarkkinoilla.
Helposti tulee nettideiteissä läheteltyä satoja, ehkä tuhansia viestejä naisille niin että 99% niistä ei mene mihinkään.
Ai nettideillä viestin laittaminen on aloite. No sitten olen tehnyt aloitteita vaikka kuinka!
Itse vaan en sitä sellaiseksi laske.
Olen 33 vuotias mies ja minulle on elämäni aikana tehty tasan 0 aloitetta. Mitä sitten? Sellaista se elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo hoikkuusjuttu nyt on?
Tällä hetkellä on suosiossa hieman pyöreämmät naiset selvästikin.
Pyöreät naiset eivät koskaan ole suosiossa. Jotkut ehkä tyytyy heihin irtoseksin toivossa jos ovat todella epätoivoisia.
Enpä tiedä. Nyt kun porukkaa näkee, niin melkein kaikissa nuorissa pariskunnissa nainen on "pyöreä". Eikä se johdu siitä, ettei hoikkia naisia enää olisi - näkee heitäkin, mutta yleensä yksin.
Heheh, nuoret naiset ovat yksin koska heille kelpaa vain todella paljon heitä tasokkaampi mies.
Tämän voin sanoa ihan kokemuksen kautta, yritän pelkästään hoikkia naisia ja pakit tulee todella tehokkaasti.
Jos mä olisin hoikka, kaunis ja lapseton nainen en edes jäisi katselemaan paikallisia jätkiä. Eikä syynä ole pelkästään tulotaso vaan ihan käytöstavat. Olen oikeasti mielettömän ylpeä näistä nykyisistä nuorista naisista, mikäli he ovat vihdoinkin oppineet vaatimaan hyvää käytöstä. Ei kukaan laiha tai lihava ansaitse osakseen jotain sylkijää.
Ikävää tuottaa sinulle pettymys. Eivät nuoret naiset vaadi hyvää käytöstä nykyään yhtään sen enempää kuin aiemminkaan. Miehet ovat AINA valittaneet naisten olevan nirsoja. Mitään muutosta ei ole tapahtunut.
Näin 40-vuotiaana miehenä, kun muistelee taaksepäin niin mulle on varmaan tehty kahdesti aloite tai ainakin aloitteeksi lavean määritelmän mukaan laskettava lähestyminen. Ensimmäisellä kerralla baarin jonossa äärihumalainen nainen halusi lähteä kanssani panemaan. Luultavasti koska olin ensimmäinen mies johon hän haparoivilla askelillaan törmäsi. Toinen kerta oli myös yökerhossa, jossa naiivina miehenalkuna oletin naisen lähestyneen, koska hän piti minua komeana ja hurmaavana, mutta nopeasti totuus paljastui, kun hän halusi, että ostan hänelle ja hänen kaverilleen juomat, jotta nämä olisivat jutelleet kanssani. Juomat jäivät ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vknkit: kannatta pitää pitkää tukkaa ja olla ilman lävistyksiä.
Lisäksi kannattaa hymyillä paljon.
Ja olla aina iloinen? Niinku koira?
Eipä niitä aloitteita yleensä tule muualla kun baareissa, niin et ole tainnut niissä paljon pyöriä.