Haluaisitko tietää, jos miehesi pettää
Kertokaa onko parempi vaieta iäksi vai paljastaa vaimolle miehen pettäminen? Aloitin suhteen tietämättömänä vaimosta (+3 lasta), paljastui jossain kohdin. Lopetin kuukausia jatkuneen suhteen. Mies yrittää edelleen pitää yhteyttä, väittää rakastavansa ja ehdottaa yhteistä tekemistä. Itse en kyseistä miestä itselleni halua enkä siksi halua paljastusta. Kävi mielessä, että kerron vaimolle, mutta eihän toisten suhteen tila kuulu minulle. Vai olisiko se palvelus vaimolle? Miehen pettäminen jatkunee, sillä tinderissä tuli vastaan.
Surettaa vielä, ettei vaimo ymmärrä mitä miehen pitkien työpäivien ja muiden menojen taustalla on. Seksitön suhde ja aikaa menee lapsiperhearjen pyörittämiseen.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haluaisin. Megafonilla kuulutettuna, että kylässä raikuu.
Minä kuuluttaisin megafonilla sen naisen nimen, joka tulee juoruilemaan siitä, että alunperin itse pani mieheni kanssa. Nolaisin hänet totaalisesti.
Samalla nolaisit myös itsesi. Mua ainakin hävettäisi,että mies hakeutuu muihin syleihin. Olit ensimmäinen muttet viimeinen nainen.
Mies se tuossa kuviossa pitäisi nolata.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi.
Ei ole sinun asiasi rikkoa toisten ihmisten perhettä!!On miehen oma asia kertooko vai ei.
Sitäpaitsi et voi tietää minkälainen keskenäinen sopimus heillä on avioliitossaan.
Minä olen työpaikallani joutunut seuraamaan perheiden rikkoontumisia, niin omalle miehelleni olen sanonut, että jos ikinä maailmassa hairahtuu, niin minulle ei saa kertoa.
En pääsisi konkreettisen asian yli jälkikäteen. Mutta näin etukäteen mielikuvissani voin antaa anteeksi.
En halua tietää. Jos mies kuitenkin valitsee ydinperheenä pysymisen, niin jollekin pikku sivusuhteelle on ihan sama.
Vaikka se kestäisi vuosia? Vaikka mies viestittelisi ja soittelisi tälle toiselle päivittäin ja tapaisi tiheään? Silti ummistaisit mieluummin silmät?
Tällaista kuviota sivusta seuranneena. Tekisi mieli avata suu ja kertoa vaimolle mutta en ole vielä saanut aikaiseksi, ampuu varmaan viestintuojan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haluaisin. Megafonilla kuulutettuna, että kylässä raikuu.
Minä kuuluttaisin megafonilla sen naisen nimen, joka tulee juoruilemaan siitä, että alunperin itse pani mieheni kanssa. Nolaisin hänet totaalisesti.
Miehellä ei tosiaan tähän varmaankaan ole osaa eikä arpaa?
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan halua kuulla sinulta yhtään mitään. Mun ja puolisoni välit kuuluu vain ja ainoastaan mulle, ja sun ei tarvitse välittää siitä, mitä minä tiedän tai olen tietämättä.
Ai ei edes sille pettävälle puolisolle? Ymmärrän että epälys kalvaa ja miehen käytös on saanut sinut sekaisin. Kaikki sympatiani sinulle. Kiitän onneani etten ole sinun kengissäsi. Lasten vuoksi yhdessä pysyminen opettaa lapsillekin vääristyneen kuvan tavoista elää ja hoitaa asioita ja kohdata vaikeuksia. Lapset aistii myös mutta pitävät tuota tilannettanne tarpeeksi pitkään jatkuessaan normaalina ja oireilevat sitten aikuisena ja ymmärtävät vasta myöhemmin mistä kaikki johtui. Itse kasvanut perheessä jossa vanhemmat piti kynsin hampain kiinni kulissista, isä joi ja petti ja äiti raivosi avoimesti ja kanssakäyminen oli hyvin vahvasti katkeroitunutta ja passiivisagressiivista. Olen nyt neljäkymmentä ja selvitän näitäkin solmuja edelleen terapiassa enkä ole koskaan pystynyt luottamaan kehenkään oikeasti.
Kyllä. Haluan tietää, jos mieheni pettää. Ottaisin välittömästi eron, veisin lapset mukanani, ja vaatisin puolet miehen omaisuudesta. Selkärangaton häntäheikki ei ole terve roolimalli lapsille.
Minun mieheni ei petä. Ever.
Sou.
Keep your swiny pearls.
On naisia, joita ei kiinnosta miessikojensa puuhat. Kunhan talon lainat maksrtaan ajallaan, se riittää. Ei kaikkimole omistushaluisia ja esinehän se mies kuitenkin monesti on. A tool.
Vierailija kirjoitti:
Olisi asiallista mainita asiasta.
Vaimoparka voi kantaa tietämättään ties mitä tauteja, jos mies on kovin vapaamielinen.
Tieto pettämisestä voi herättää keskustelun suhteen tilasta, mikä on lopulta parempaa kuin vastuiden pakoilu.
Vaimo on autonominen, itsellinen ihminen, jolla on oma pää ja omat mielipiteet. On alentuvaa päättää naisen puolesta, miten hän reagoi tietoon pettämisestä. Tuleeko ero? Meneekö pariskunta terapiaan? Sitä ei voi päättää toisen puolesta!
Suosittelen silti ilmoittamaan asiasta esimerkiksi feikki-facebook-tunnuksella tai kirjeellä. Osa petetyistä puolisoista hyökkää silmityömän raivon vallassa viattoman viestintuojan kimppuun, vaikka todellinen vikapää asuisi oman katon alla.
Tätä juuri miettinyt että mikä se keino on. En tiedä onko muuta konstia kuin yhteydenotto omalla pärställä ettei mene sen piikkiin että mies väittää että joku tekee kiusaa. Pitäisi olla todisteita.
Monesti naiset ovat noitia ja tietävät kaiken. Joten säästä puhkusi. Ehkä naista huvittaa miehen valheet ja pitää omaa peliään toisaalla. Fifty sixty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten tähden en kertoisi.
Lasten takiako on hyvä antaa toisen elää fantasiamaailmassa, sen sijaan että kertoisi toisen pettävän? Kertokaa AINA. Aina. Minä haluaisin tietää ja ansaitsisin tietää, kuten kaikki muutkin puolisot.
Kaikki eivät ole sinä. Millä h-tin oikeudella joku tulee kertomaan tuollaisia asioista, jotka ei hänelle kuulu! Kyllä niin ampuisin viestintuojan.
Eli mieluummin jatkat elämääsi "tietämättä"? Kun kaikki muut tai ainakin aika monet jo tietävät? Tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden siitä, että pettäjä määrittelee teollaan suhteen säännöt uusiksi. Toisin sanoen, hän avaa suhteen, joka alun alkaen oli yksiavioinen. Myös toisen osapuolen tulee tietää, jotta hänkin voi käyttää uutta oikeuttaan käydä vieraissa. Ja tietenkin suojautua taudeilta.
Siksi on kerrottava, jos pettäjä itse unohtaa kertoa.
Suhde voi olla myös avoin. Jos mies pelaa avoimin kortein, niin viesti kakkosnaiselta voi laittaa vain vauhtia pelehtimiseen. Olisi aika outoa, jos mies esittelee genitaalejaan vieraille ihmisille, muttei ole nolouksissaan käynyt juuri TÄTÄ keskustelua puolisonsa kanssa 💁
Avoin suhde on tosiaan avoin sitten kun kaikki suhteen osapuolet, myös ne ulkopuoliset tietävät asiasta. Muuten kaikki on vaan kusetusta, eikä mitään suhdetta oikeastaan edes ole.
Naiset, jotka sortuu tietoisesti ( siis tietäen miehen suhteesta) toisen naisen rooliin, halveksin yli kaiken. Mies menee nippulansa perässä kyllä, mutta moraali jää naisen vartiolle.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin.
Valitettavasti ensimmäisellä kerralla en uskonut. Naisen aviomies viestitti miehelleni, että jätä vaimo rauhaan. Valitettavasti uskoin miestä, kun hän sanoi ettei siinä ole mitään perää, mikä hullu lienee.
Kuitenkin kun näitä tuli lisää, muistin myös sen ensimmäisen, ja ymmärsin että sekin oli totta.
Siis miten näit ne viestit?
Vierailija kirjoitti:
Monesti naiset ovat noitia ja tietävät kaiken. Joten säästä puhkusi. Ehkä naista huvittaa miehen valheet ja pitää omaa peliään toisaalla. Fifty sixty.
Uskon myös tähän että useimmiten nainen jo tietää. Se mitä en ymmärrä on mitä nainen voittaa tällä pidän kulissin ja peliä muualla asenteella? Myrkyttää koko perheensä ja itsensä siinä samalla tuossa auvon illmapiirissä. Olisiko todella niin pelottavaa sanoa ääneen että kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja kaikki meni vituiksi? Statuskysymys vai mikä? Koska olen 100 % myös sitä mieltä että kyllä sen muutkin tietää, kuin vain petetty. Tämä matonallelakaisukulttuuri on sitten jännä mutta jotenkin niin suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset, jotka sortuu tietoisesti ( siis tietäen miehen suhteesta) toisen naisen rooliin, halveksin yli kaiken. Mies menee nippulansa perässä kyllä, mutta moraali jää naisen vartiolle.
Kumma että mies pettää jos nainen ajattelee hänestä näin. Ei siinä, moraalitonta se jokatapauksessa on mutta enimmät syyt sukupuolesta riippumatta sälyttäisin pettäjän harteille. Ja jotainhan siinä suhteessa on vialla kun sille tielle pitää lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Muuttuuko pettäminen joksikin muuksi, jos sen kertoo vaimolle eli enemmän tuossa kertomisessa on sitä, että kokee tulleensa loukatuksi ja haluaa loukata muita. Jos mies ei kertonut olevansa naimisissa, niin se teki väärin ja ap haluaa jakaa pahaa oloa muille.
Moi pettäjä 😘
Kerron sulle salaisuuden. Se pettäminen ei muutu miksikään, tietää vaimo siitä tai ei. Sen sijaan vaimolla pitäisi olla oikeus päättää siitä elääkö hän pettäjäpuolison kanssa, vai ei. Itse tarvitsisin jotain hyvin suurta kompensaatiota siitä, että eläisin suhteessa, jossa puoliso pitää minua vitsinä. Mikään perusjamppa tuskin tällaista kompensaatiota pystyisi tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttuuko pettäminen joksikin muuksi, jos sen kertoo vaimolle eli enemmän tuossa kertomisessa on sitä, että kokee tulleensa loukatuksi ja haluaa loukata muita. Jos mies ei kertonut olevansa naimisissa, niin se teki väärin ja ap haluaa jakaa pahaa oloa muille.
Moi pettäjä 😘
Kerron sulle salaisuuden. Se pettäminen ei muutu miksikään, tietää vaimo siitä tai ei. Sen sijaan vaimolla pitäisi olla oikeus päättää siitä elääkö hän pettäjäpuolison kanssa, vai ei. Itse tarvitsisin jotain hyvin suurta kompensaatiota siitä, että eläisin suhteessa, jossa puoliso pitää minua vitsinä. Mikään perusjamppa tuskin tällaista kompensaatiota pystyisi tarjoamaan.
Tämä. Paitsi omalla kohdallani sellaista kompensaatiota ei ole olemassa. Jos ei ole luottamusta ei ole suhdetta. Tällainen tieto toisen moraalista ja valinnoista saisi minut näkemään kumppanini – siis entisen – täysin uudessa valossa enkä kykenisi mitenkään näkemään mitään yhteistä jatkossa. Tieto romuttaisi kaiken aiemmankin koska luottamus menisi sen sileän tien.
Pitäisin myös mielessä että nämä tuppaavat tulemaan ilmi aina joskus. Miten pettäjä pystyy elämään jatkuvasti varpaillaan että koska rämähtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten takiako on hyvä antaa toisen elää fantasiamaailmassa, sen sijaan että kertoisi toisen pettävän? Kertokaa AINA. Aina. Minä haluaisin tietää ja ansaitsisin tietää, kuten kaikki muutkin puolisot.
Kaikki eivät ole sinä. Millä h-tin oikeudella joku tulee kertomaan tuollaisia asioista, jotka ei hänelle kuulu! Kyllä niin ampuisin viestintuojan.
No mutta onhan se kuulunut, näkynyt ja tuntunut sen toisen naisen elämässä! Mies on valehdellut olevansa sinkku, joten mitä ilmeisemmin valehtelee myös vaimolleen olevansa uskollinen. Muutenhan voisi pelata avoimin kortein, mikäli on avoin suhde tai vaimoa ei kiinnosta. Mies on kolmannen pyörän mukaan tuonut, niin ei se suhde enää ole kahdenkeskinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta onhan se kuulunut, näkynyt ja tuntunut sen toisen naisen elämässä! Mies on valehdellut olevansa sinkku, joten mitä ilmeisemmin valehtelee myös vaimolleen olevansa uskollinen. Muutenhan voisi pelata avoimin kortein, mikäli on avoin suhde tai vaimoa ei kiinnosta. Mies on kolmannen pyörän mukaan tuonut, niin ei se suhde enää ole kahdenkeskinen!
Tämä. Ei lisättävää.