Nykyään vanhojapiikoja, anteeksi, vastentahtoisia sinkkuja on enemmän kuin koskaan ennen vaikka on kaikenmaailman deittisevellukset. Vielä 70-luvullakin ruminkin yleensä pääsi naimisiin.
Sekä miehet että naist nirsoilee: Liian lihava, rumat hampaat, omistaa koiran/kissan/undulaatin, on kasvissyöjä/ei ole kasvissyöjä..
Kommentit (561)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei tarvitse tyytyä mihin tahansa paskaan, kun pärjää omillaankin.
Hahaha, samaan aikaan miehet yrittää tuoda maahan tradwide kulttuuria. Samaiset huutajat mitkä karjuu lompakon kuppaamisesta. Miten menee noin niinku omasta mielestänne? 😅
Minulla on tradwife. Toisin kuin aiemmille naisille, hänelle voi antaa "lompakon" käyttöönsä. On ihailtavaa, kun nainen osaa katsoa kaikkien tavaroiden hintoja oikealla silmällä ja kokoajan rahaa kertyy säästöön. Silti elämme aika leveästi. Aiemmin sai lähinnä järkyttyä, että ei jumalauta, näillä tuloilla tili on aina lähes tyhjä kun ei ollut tradtyttiksien kanssa tekemisissä.
Noni, miksi haluutte muuntaa suomalaiset naiset tollasiksi? Luulisi olevan helpompaa hakea. Sillä, JOS jollekin tulee mielihalu lähteä on Suomeakin parempia maita etsiä elättäjää.
Aika moni mies on jo hakenutkin. En usko että suomalainen nainen oppisi yhtä fiksuksi. Ja aasialaiset naisethan ovat erittäin ahkeria, eli eivät etsi elättäjää.
Aika moneen työpaikkaan vaaditaan suomen kielen taito ja sopiva koulutus. Vaikka työhaluja olisikin, työpaikan löytäminen ilman vaadittuja ominaisuuksia on vaikeaa.
Mun tietääkseni ei saa kansalaisuutta, jos ei ole riittävää kielitaitoa ja siksipä ovat pakotettuja opiskelemaan.
Miksi pitäisi saada kansalaisuus? Monet ihmiset asuvat ikänsä ulkomailla vaihtamatta kansalaisuutta.
Kansalaisuuden saaminen tänne takaa varattomalle ulkomaiselle lottovoiton.
Kertoisitko, mitä sellaista sillä saa, mitä ei saa pysyvällä o-luvalla?
Mä en edes muuttaisi tänne pelkällä OL:ällä. Tiedän joidenkin pitävän perheitään ulkomailla puhtaasti kulujen takia. Muuta järkevää syytä en saata keksiä sille ettei tahdota pysyvää kansalaisuutta.
Minä en nyt ymmärrä sinua. Et osaa sanoa, mitä sellaista kansalaisuus antaa, mitä o-lupa ei antaisi, mutta silti jankutat tuota kansalaisuus-asiaa. Kansalaisuutta ei voi edes saada ennen kuin on asunut maassa vähintään viisi vuotta. Miten ihmeessä tänne siis voisi edes muuttaa muuten kuin o-luvalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei tarvitse tyytyä mihin tahansa paskaan, kun pärjää omillaankin.
Hahaha, samaan aikaan miehet yrittää tuoda maahan tradwide kulttuuria. Samaiset huutajat mitkä karjuu lompakon kuppaamisesta. Miten menee noin niinku omasta mielestänne? 😅
Minulla on tradwife. Toisin kuin aiemmille naisille, hänelle voi antaa "lompakon" käyttöönsä. On ihailtavaa, kun nainen osaa katsoa kaikkien tavaroiden hintoja oikealla silmällä ja kokoajan rahaa kertyy säästöön. Silti elämme aika leveästi. Aiemmin sai lähinnä järkyttyä, että ei jumalauta, näillä tuloilla tili on aina lähes tyhjä kun ei ollut tradtyttiksien kanssa tekemisissä.
Noni, miksi haluutte muuntaa suomalaiset naiset tollasiksi? Luulisi olevan helpompaa hakea. Sillä, JOS jollekin tulee mielihalu lähteä on Suomeakin parempia maita etsiä elättäjää.
Aika moni mies on jo hakenutkin. En usko että suomalainen nainen oppisi yhtä fiksuksi. Ja aasialaiset naisethan ovat erittäin ahkeria, eli eivät etsi elättäjää.
Aika moneen työpaikkaan vaaditaan suomen kielen taito ja sopiva koulutus. Vaikka työhaluja olisikin, työpaikan löytäminen ilman vaadittuja ominaisuuksia on vaikeaa.
Mun tietääkseni ei saa kansalaisuutta, jos ei ole riittävää kielitaitoa ja siksipä ovat pakotettuja opiskelemaan.
Miksi pitäisi saada kansalaisuus? Monet ihmiset asuvat ikänsä ulkomailla vaihtamatta kansalaisuutta.
Kansalaisuuden saaminen tänne takaa varattomalle ulkomaiselle lottovoiton.
Kertoisitko, mitä sellaista sillä saa, mitä ei saa pysyvällä o-luvalla?
Olen eri, mutta kirjoitin tästä jo vastauksen pari sivua sitten. Kopsaan sen tähän:
Kansalaisuudesta on Suomessa asuvalle paljon etuja, kuten esimerkiksi oikeus äänestää ja asettua ehdolle. Joihinkin virkoihin vaaditaan Suomen kansalaisuus. Muualle matkustaminen ei ole yhtä helppoa mitä Suomen passin omaavalle, kohdemaasta riippuu, tarvitseeko hän viisumin vai ei. En ymmärrä, miksi joku haluaisi evätä nuo puolisoltaan.
Ei kukaan ole niitä eväämässä puolisoltaan tässä ketjussa. Tässä ihmetellään, että miten joku voi ajatella ettei edes muuttaisi Suomeen pelkällä o-luvalla. Hei haloo! Se kansalaisuus on mahdollista saada vasta kun on muuttanut maahan ja asunut täällä vähintään viisi vuotta.
Luulen että parisuhteiden merkitys on monelle, varsinkin monelle nuorelle naiselle, laskenut koska se ei takaa taloudellista tasapainoa enää. Ennen vanhaan naimisiin meno oli taloudellisesti kannattavaa, ja oikeastaan melkeinpä kansalaisvelollisuus. Ainakin ihmisten ajatuksissa. Nykyään naisilla on muuttuneen yhteiskunnan ja asenteiden takia yhtäläiset mahdollisuudet miesten kanssa edetä, kouluttautua ja ansaita rahansa. Myöskään parisuhdetta ja lisääntymistä ei katsota enää velvollisuutena. Tämä on tehnyt naisista riippumattomia toisesta ihmisestä, joten monia naisia ei kiinnosta enää sitoutua. Miesten sitoutumishalu on pysynyt ennallaan, koska he ovat aina ansainneet itse rahansa. Heidän kohdallaan asiat eivät ole muuttuneet radikaalisti. Lisäksi tilanne on kääntynyt sillä tavalla päälaelleen, että nyt myös miehellä on mahdollisuus hyötyä naisen työn tuotoista. Mutta nykyaika on tuonut yhä paremmin esille sen, että naiset ovat jollain tasolla miehiä itsenäisempiä ja harvemmin kaipaavat ketään pysyvää rinnalleen.
Lisäksi tämä koko muutos on varmasti tehnyt esimerkiksi naisista nirsompia. Kun ei tarvitse tavoittella kumppanista enää taloudellista tasapainoa, voi valita hänet muiden kriteerien mukaisesti. Sellaisten kriteerien jotka ovat itselleen enemmän mieleisiä. Luonne, ulkonakö yms.
Mistä sen voi ulkopuolinen tietää, kuka on sinkku omasta tahdstaan ja kuka ei? Nykyään ihmiset ymmärtävät, että hyvää elämää voi elää myös itsenäisenä.
Valitettavasti joudun olemaan vanhapiika koulukiusaamisen takia johtuen epävarmasta luonteestani, vaikka olen vielä 25-vuotias. Tässä maassahan keskimääräinen avioitumisikä on 32 vuotta. Enpä usko edes silloinkaan olevani kenenkään kanssa, koska en uskalla tutustua ja pelkään, että jos avaan suuni, niin ketään ei kuitenkaan kiinnosta.
Minua on pelottanut olla mukana sosiaalisissa tilanteissa tietäessäni, että kuitenkin minulle ihmiset olisivat huutaneet, että "painu v***uun". Etenkin tämä asenne on saanut minut olemaan etsimättä itselleen kavereita, koska tuntuu, etten keksisi mitään puhuttavaa ja ketään ei kuitenkaan kiinnostaisi. Olisiko samanlainen ajatus myös kumppanin kanssa? Mistä keskustelisin aamupalalla? Ainoastaan seksisuhteista on kokemusta, jotta saisin edes jotain tuntumaa, ja nekin ovat olleet tarkkaan valikoituja huolehtien seksuaaliterveydestä omatoimisesti. Ei ole tullut käskyä ylhäältä, että näin pitää tehdä, ettei vain leimattaisi nössöksi.
Huomasin yläkoulussakin, että poikien suosion sai erityisesti dokaavat ja tupakoivat tytöt. Sen takia loin itselleni roolihahmon, joka joi ja ryyppäsi. Oikeastaan vaan ne esiintyi puheissa, ei niinkään konkreettisina asioina. Se oli ensisijaisesti sellainen suojamuuri, jolla koitin saada hyväksyntää. Todellisuudessa olinkin koulun jälkeen tietokoneella tai pelikonsolin ääressä.
Ehkä ainoa vaihtoehto voisi olla uskoon tuleminen, sillä omien käsitysten mukaan uskossa olevat miehet vastaisivat sitä, mitä olen miehiltä toivonut. Mutta en nyt ihan tuonkaan takia liittyisi kirkkoon, koska se vaatisi kiinnostusta uskonnollisesta ideologiasta sekä sitoutumista, vaikka jotain perustietoja minulla on niistä, sillä ateismista/agnoistismista huolimatta pidän niitä yleissivistykseen kuuluvina asioina, vaikkei ne olisi oma juttu. Olen varmaan liian syntinenkin uskovaiseksi, vaikka joissain asioissa olen toki oppinut läksyni.
Täällä monesti halveksitaan sitä, miten joku hehkuttaa "pääsevänsä" naimisiin. Joo, eihän aviopapereiden allekirjoittamiseen sinänsä juuri mitään tarvita, mutta aidosta rakkaudesta avioituminen on kyllä niin iso asia, että sietääkin juhlia ja olla iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten onnellisia nämä nykyajan velat ovatkaan (katsoo 20-40-v naisten terapialukuja).
Jos monen sukupolven pahoinvoinnin ketju saadaan katkaistua sillä, että joku uskaltaa lähteä terapiaan, onko se paha asia?
Vaikeaa tuo pahoinvoinnin ketju on katkaista, ja jos muuallakin kohdellaan väärin/huonosti, niin entistä vaikeampaa se on, vaikka kuinka terapiassakin kävisi. Nimittäin se, mikä kerran alkaa, harvoin loppuu. (Vaikka jotkut paremminkin kohtelisi.) No, ehkä toiset kiusatut ja kaltoinkohdellut pääsevät mukavaan asemaan myöhemmin, mutta olisi kiva tietää suhdeluku. Eli moniko lopulta ns. pahan kierteestä pääsee parempaan asemaan vai onko lopun elämää syrjitty ja kaltoinkohdeltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että parisuhteiden merkitys on monelle, varsinkin monelle nuorelle naiselle, laskenut koska se ei takaa taloudellista tasapainoa enää. Ennen vanhaan naimisiin meno oli taloudellisesti kannattavaa, ja oikeastaan melkeinpä kansalaisvelollisuus. Ainakin ihmisten ajatuksissa. Nykyään naisilla on muuttuneen yhteiskunnan ja asenteiden takia yhtäläiset mahdollisuudet miesten kanssa edetä, kouluttautua ja ansaita rahansa. Myöskään parisuhdetta ja lisääntymistä ei katsota enää velvollisuutena. Tämä on tehnyt naisista riippumattomia toisesta ihmisestä, joten monia naisia ei kiinnosta enää sitoutua. Miesten sitoutumishalu on pysynyt ennallaan, koska he ovat aina ansainneet itse rahansa. Heidän kohdallaan asiat eivät ole muuttuneet radikaalisti. Lisäksi tilanne on kääntynyt sillä tavalla päälaelleen, että nyt myös miehellä on mahdollisuus hyötyä naisen työn tuotoista. Mutta nykyaika on tuonut yhä paremmin esille sen, että naiset ovat jollain tasolla miehiä itsenäisempiä ja harvemmin kaipaavat ketään pysyvää rinnalleen.
Lisäksi tämä koko muutos on varmasti tehnyt esimerkiksi naisista nirsompia. Kun ei tarvitse tavoittella kumppanista enää taloudellista tasapainoa, voi valita hänet muiden kriteerien mukaisesti. Sellaisten kriteerien jotka ovat itselleen enemmän mieleisiä. Luonne, ulkonakö yms.
Minusta tuo kertoo vain siitä, että naiset on aika kylmiä olioita loppupeleissä, jos tähän saakka on pitänyt vain taloudellisen turvan takia pariutua mutta koska enää ei tarvitse, niin ei tarvitse sitten parisuhdetta tai miestäkään enää.
En minä tarvitse miestä taloudellisista syistä (toki on ollut sellainen aika, jolloin olen ollut todella pahassa taloudellisessa ahdingossa, mutta se on onneksi takanapäin). Sillä ei tosin ole mitään tekemistä sen kanssa, että minä HALUAISIN miehen, kosketusta, hellyyttä ja vuorovaikutusta. Jonkun jonka rinnalla elää ja jakaa arki. Tosiasia kuitenkin on, että minun haluillani ei ole mitään merkitystä, koska kukaan ei halua minua elämänkumppanikseen. Olen vastenmielinen ja outo ja sosiaalivammainen, sekä ulkoisesti kuvottava. Asioita, joiden kanssa täytyy vain elää, niinkuin olen tähänkin asti elänyt. Ei kumppania noin vain oteta, pitää olla jotakin mistä se toinen osapuoli kiinnostuu ja tulee omasta halustaan kanssasi parisuhteeseen.
T. Eri
Nyky parisuhteet vaativat työtä. Mielestäni elämä parisuhteessa tulee olla vavatonta, soljuvaa ja tuoda hyvää oloa, ei olla työmaa ja draamaa. Joten mieluummin loistava suhde itseni kanssa kuin takkuileva parisuhde jonkun toisen kanssa.
Leffoissa näkee miehiä jotka haluavat naisen elämäänsä. Ja Unelmien poikamies/tytössä kuten nyt just pyörivässä missä Garret sai Beccan.
Harvassa on Suomessa tuollaiset miehet jotka haluavat turvata oman naisensa. Arvostan.
Olen naisena valmis sitoutumaan heti kun löydän sen joka arvostaa minua ihmisenä ja kumppanina.
Ikäihmisillä ei ole hyvä olla yksin. Monenlaista sairautta meilläkin ja vuorotellen viedään toista sairaalaan.
Täällä on vilissyt sana "taso". Minä en usko tasoihin.
Minä olen rakastunut pariin mieheen elämäni aikana, mutta he eivät halunneet ottaa minua vaimoksi. Sitten taas pari miestä on kosinut minua, mutta minä en ollut rakastunut heihin enkä halunnut mennä vaimoksi heille.
Siksi olen vanhapiika. Olen tyytyväinen elämääni. Viihdyn yksin.
Olen sillä tavalla herkkä, etten voisi olla intiimisti miehen kanssa jonka kanssa en ole rakastunut.
Älkää tehkö yksinkertaisia asioita monimutkaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma naisilla: miehet eivät ole heille tarpeeksi hyviä.
Joko vaatimustaso on noussut tai sitten miehet ovat taantuneet.
Veikkaan ensimmäistä, eikä siinä mitään pahaa ole. Turha vain valittaa ettei miehet ole riittävän hyviä
Aika monelle miehelle on näyttänyt olevan naisen ulkonäkö tärkeintä. Miesten profiileista voi lukea useimmiten, että haussa on hoikka nainen. Jos on lähettänyt nettideitille kuvan, siihen juttu onkin yleensä tyrehtynyt, miehestä ei enää kuulu mitään. Aika epäkohteliasta myös, ettei voida sanoa edes kiitos ei. Varmasti fiksujakin ystävällisiä miehiä on, mutta eriasia on, mistä sellaisen löytää.
Miksi et laihduta?
Miksi et lyö sääriluitasi poikki ja hankkiudu Kiinaan jalkojenpidennysproseduuriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten onnellisia nämä nykyajan velat ovatkaan (katsoo 20-40-v naisten terapialukuja).
En tiedä millaisia nämä terapialuvut ovat. Mutta jos ovat poikkeuksellisen suuria, niin eihän se välttämättä johdu siitä, että ovat veloja, vaan jostain muusta. Työelämän paineista, työttömyydestä, tulevaisuuden yleisestä epävarmuudesta, huonoista lapsuuden kokemuksista... Ihan mistä tahansa, millä ei ole sinkkuuden tai lapsettomuuden kanssa mitään tekemistä.
Hauska. Luepa ketjuja, joissa velat kertovat elämästään. Kaikki he ovat vapaita maallisista murheista vain siksi, ettei heillä ole lapsia. Aina pääsevät matkustelemaan ja tekemään kaikkea mitä haluavat, ihan vain lapsettomuuden takia. Koskaan kukaan ei kerro huolehtivansa ikääntyvistä vanhemmista, koskaan ei ole sairauksia, ei työttömyyttä (rahaa on aina matkoihin ja ravintoloihin), kaikilla on täydellinen parisuhde jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat sokaistuneet tinderin suurista tykkäysmääristä, tavalliset naisetkin luulevat että ovat tosi haluttuja ja suosittuja kun lähes kaikki miehet pyyhkäisee naiset oikealle, tämä vääristää naisten käsitystä ja sitten ei huolita enää tavallista miestä vaan odotetaan sitä komistusta. Ei tämmöistä ongelmaa ollut ennen. Syy on täysin naisissa.
Sä siis kuvittelet, etteivät naiset tiedä tuota, että Tinderissä miehet pyyhkivät kaikki naiset oikealle? Itselleenhän miehet siinä hallaa tekevät... algoritmit menevät vatuilleen ja sitten valitetaan, että saavat matchejä vain alemman tason naisilta, vaikka itsehän he pyyhkivät nekin ensin oikealle. Ja syy on täysin naisissa? Mon dieu...
Ei todellakaan tiedä kaikki naiset, veikkaanpa että ne vain tietää jotka lukee netin keskustelupalstoja joissa käsitellään aihetta tinder. Muut ovat täysin tietämättömiä asiasta. Miehet tykkäilee kaikista kun naiset nirsoilee, ei kelpaa kuin se kylän komein mies jota kaikki muutkin tavoittelee ja sitten naiset kehtaa ihmetellä kun ei löydy kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat sokaistuneet tinderin suurista tykkäysmääristä, tavalliset naisetkin luulevat että ovat tosi haluttuja ja suosittuja kun lähes kaikki miehet pyyhkäisee naiset oikealle, tämä vääristää naisten käsitystä ja sitten ei huolita enää tavallista miestä vaan odotetaan sitä komistusta. Ei tämmöistä ongelmaa ollut ennen. Syy on täysin naisissa.
Sä siis kuvittelet, etteivät naiset tiedä tuota, että Tinderissä miehet pyyhkivät kaikki naiset oikealle? Itselleenhän miehet siinä hallaa tekevät... algoritmit menevät vatuilleen ja sitten valitetaan, että saavat matchejä vain alemman tason naisilta, vaikka itsehän he pyyhkivät nekin ensin oikealle. Ja syy on täysin naisissa? Mon dieu...
Ei todellakaan tiedä kaikki naiset, veikkaanpa että ne vain tietää jotka lukee netin keskustelupalstoja joissa käsitellään aihetta tinder. Muut ovat täysin tietämättömiä asiasta. Miehet tykkäilee kaikista kun naiset nirsoilee, ei kelpaa kuin se kylän komein mies jota kaikki muutkin tavoittelee ja sitten naiset kehtaa ihmetellä kun ei löydy kumppania.
Naisethan ne niitä pahimpia ihmettelijöitä näillä palstoilla ovat... :-DDD
Miksi et lyö sääriluitasi poikki ja hankkiudu Kiinaan jalkojenpidennysproseduuriin?
Tuo esimerkkisi ei ole mitenkään verrattavissa normaaliin laihdutukseen. Tuohon sinun kommenttiisi puolestaan voisi vastata, että milloin sinä poistatat kylkiluita, jotta saat korsetin tiukemmalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tungeppa se Tinder hanuriisi jo. Normaalit ihmiset pariutuvat harrastuksissa ja ystävien kautta, ja tavallisen näköinen mies riittää kyllä vallan mainiosti.
Tinder-runkkaaja ei niinkään pariudu, mutta ei myöskään tajua vaihtaa toimintatapaa, joka hänelle ei selvästikään toimi.
Yhden kerran olin rakastunut. Mies oli petturi: teki lapsen toisen kanssa ja siihen loppui se.
Hyvä olla itsekseen, minulla on omaiset ja muu lähipiiri, tähän ei kaivata pettureita ja sekoilijoita. Hyviä miehiä on, ja mielelläni elän näin, kunnes sellainen eteen tulee.
Olen eri, mutta kirjoitin tästä jo vastauksen pari sivua sitten. Kopsaan sen tähän:
Kansalaisuudesta on Suomessa asuvalle paljon etuja, kuten esimerkiksi oikeus äänestää ja asettua ehdolle. Joihinkin virkoihin vaaditaan Suomen kansalaisuus. Muualle matkustaminen ei ole yhtä helppoa mitä Suomen passin omaavalle, kohdemaasta riippuu, tarvitseeko hän viisumin vai ei. En ymmärrä, miksi joku haluaisi evätä nuo puolisoltaan.