Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä meinasi saada hepulin kun olin kurkkaamassa hänen vaatekaappiinsa

Vierailija
13.03.2021 |

Oltiin lähdössä viettämään iltaa muutaman kaverin kanssa. Menin ensin tämä kaverin kämpille kun asuu matkan varrella, mihin oltiin menossa. Hän sitten vielä laittaitui ja kävi vessassa, jonka aika katselin vähän paikkoja (olen toki aiemminkin olluyt hänen luonaan). Olin sitten avaamassa yhtä vaatekaappia hänen makuuhuoneessaan, kun hän tuli vessasta juuri. Sai melkein sydärin ja huusi "ÄLÄ KATO SINNE, MITÄ SÄ TEET" tms. :D

Mitä niin salaista siellä mahtoi olla. Nyt jäi oikein mietityttämään. 😲

Kommentit (186)

Vierailija
61/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin juuri tuollainen nuuskijalapsi, ja kotona kyllä asetettiin rajat, mutta olin vain todella utelias. Ihmettelen täällä esiintynyttä, niin voimakasta reaktiota. "Olisi entinen kaveri" tms. Ihanko oikeasti katkaisisitte välit hyvään ystävään tuollaisen takia? Kuten sanoin, olin nuuskijalapsi, mutta en nuuskija-aikuinen, vaikka se uteliaisuus elää minussa edelleen ja minkäs teet. Ei kyllä silti tulisi mieleenkään flipata noin pahasti johonkin vaatekaappiin kurkistamisesta.

Voisitko ottaa ystävän lompakosta 20 e? Lukea hänen pöydällään olevan palkkalaskelman, kun hän on suihkussa? Lukea viestit puhelimesta? Sovittaa hänen vaatteitaan ilman lupaa?

Vastaus kaikkeen on EI, enkä olisi tehnyt näin lapsenakaan. Minusta on kuitenkin kylässä aina kiva esimerkiksi katsella kirjahylly läpi ja katsoa millaisia esineitä hyllyissä on, esimerkiksi. Lapsena saatoin joskus avata myös jonkun lipaston, kun halusin nähdä mitä siellä on. Aikuisena en tietenkään enää tee niin. Tarkoitus ei ollut ihmetellä sitä, miksi ihmiset pettyvät tällaiseen käytökseen, vaan reaktioiden voimakkuutta. Ehkä kaappien availussa on kyse samasta rajattomuudesta kuin varastamisessa, mutta ne ovat mielestäni silti 2 ihan eri asiaa. Varastaminen on mielestäni paljon pahempi asia, ja sellaisesta voisin jättää ystävän.

Mitä teet sillä tiedolla, mitä laatikoissa jne on? Odotatko löytäväsi jotain, mistä sitten juoruta eteenpäin?

En tekisi tiedolla mitään, ja todennäköisesti unohtaisin kaapin sisällön saman tien. En ole juoruavaa tyyppiä. Selvästi uteliaisuus on paheksuttu piirre, elleivät kaikki alapeukut liittyneet juuri tuohon lapsuuden taipumukseen oikeasti avata ne ovet. Uteliaisuus on eri asia kuin pahansuopuus tai rajattomuus, mutta pienellä lapsella varsinkin 2 viimeistä voivat mennä joskus sekaisin.

Miksi sinne pitää sitten mennä penkomaan, jos et kerran tiedolla tee mitään? Siellä saattaa olla toiselle todella henkilökohtaisia asioita, joita hän ei ole halukas jakamaan kanssasi? Miten voit ottaa itsellesi valtuudet loukata toisen omaa ja toisen oikeutta henkilökohtaisiin asioihin ja yksityisyyteen? Millä oikeutuksella menet penkomaan kenenkään kotia ja miten perustelet itsellesi sen? Jos joku tavara on oven takana, se on siellä siksi, ettei sitä haluta muiden kanssa syystä tai toisesta jakaa. Esim. lääkitykset yms muut henkilökohtaiset tavarat.

Toisten palkkakuittien ja muiden henkilökohtaisten papereiden yms nuuskiminen on säälittävää ja suorastaanm sairaalloista.  Itseltä menisi luotto ja kunnioitus sellaista "ystävää" kohtaan, joka ei voi antaa minun kaappieni olla rauhassa. Aivan sama mitä vessan kaappia menisi penkomaan ihan millä tahansa tekosyyllä.  Jos jotain meillä kyläillessään tarvitsee, niin minulta voi kyllä kysyä, sattuisiko minulla vaikka olemaan sellainen. Ei tarvitse siis itse mennä penkomaan missä ne siteet on siellä wc:n kaapissa. Muutenkin, jos joku asia niin mietityttää, parempi kakistaa se ulos ja kysyä suoraan, halutessani vastaan. Mutta kenelläkään ei ole mitään asiaa tulla meidän kotiin penkomaan meidän henkilökohtaisia kaappeja tai kurkkimaan esim. huoneisiin, jos niiden ovi on suljettu.

Vierailija
62/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ollut suristimet ja pyllytapit nätissä rivissä, eikä niitä haluta muille esitellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muiden ihmisten kaappien penkojat ovat vastenmielistä porukkaa 🤢🤮

Väitätkö tosissasi, ettet ole koskaan kurkannut vieraana ollessasi kylpyhuoneen kaappiin? Sieltä löytyy vaikka mitä aarteita.. MT-lääkkeitä, aikuisten leluja jne. Mitä ei osaisi odottaa.

Vaatekaappi on eri asia. Outoa käytöstä, käsitä se.

Vierailija
64/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaapissa ainakin törröttää kokoelma anustappeja ja käsidildoja ja en todellakaan halua kaverini sinne kurkkivan.

Vierailija
65/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muiden ihmisten kaappien penkojat ovat vastenmielistä porukkaa 🤢🤮

Väitätkö tosissasi, ettet ole koskaan kurkannut vieraana ollessasi kylpyhuoneen kaappiin? Sieltä löytyy vaikka mitä aarteita.. MT-lääkkeitä, aikuisten leluja jne. Mitä ei osaisi odottaa.

Väitätkö että et tiedä noita löytyvän ihmisten kaapeista. Mä ainakin tiedän ihan kurkkimattakin, mutta mitä sitten.

Vierailija
66/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käytöstavat. Siksi olikin järkytys, kun eräs eksä penkoi henkilökohtaiset paperini jne. Todella ahdistavaa ja loukkaavaa.

Mun ex oli myös nuuskija. Pahin oli, kun hän tuli mun luo, kävin suihkussa ja sieltä tullessa ex kävi läpi mun kämppiksen laatikoita. (Ex ja kämppis vihasivat toisiaan, kämppis näki millaisen "loistoyksilön" kanssa hengasin.) Kun kysyin mitä hittoa ex puuhaa, hän totesi että haluaa tietää montako dildoa kämppikseni kaltainen ällöttävä ja ruma nainen tarvitsee. Ex ihmetteli kovasti, kun suutuin.

Vierailija
67/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaapissa ainakin törröttää kokoelma anustappeja ja käsidildoja ja en todellakaan halua kaverini sinne kurkkivan.

Mistä päättelet ettei kaveri tiedä tuota asiaa vaikka ei kaappiin kurkkisikaan.

Vierailija
68/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin juuri tuollainen nuuskijalapsi, ja kotona kyllä asetettiin rajat, mutta olin vain todella utelias. Ihmettelen täällä esiintynyttä, niin voimakasta reaktiota. "Olisi entinen kaveri" tms. Ihanko oikeasti katkaisisitte välit hyvään ystävään tuollaisen takia? Kuten sanoin, olin nuuskijalapsi, mutta en nuuskija-aikuinen, vaikka se uteliaisuus elää minussa edelleen ja minkäs teet. Ei kyllä silti tulisi mieleenkään flipata noin pahasti johonkin vaatekaappiin kurkistamisesta.

Voisitko ottaa ystävän lompakosta 20 e? Lukea hänen pöydällään olevan palkkalaskelman, kun hän on suihkussa? Lukea viestit puhelimesta? Sovittaa hänen vaatteitaan ilman lupaa?

Vastaus kaikkeen on EI, enkä olisi tehnyt näin lapsenakaan. Minusta on kuitenkin kylässä aina kiva esimerkiksi katsella kirjahylly läpi ja katsoa millaisia esineitä hyllyissä on, esimerkiksi. Lapsena saatoin joskus avata myös jonkun lipaston, kun halusin nähdä mitä siellä on. Aikuisena en tietenkään enää tee niin. Tarkoitus ei ollut ihmetellä sitä, miksi ihmiset pettyvät tällaiseen käytökseen, vaan reaktioiden voimakkuutta. Ehkä kaappien availussa on kyse samasta rajattomuudesta kuin varastamisessa, mutta ne ovat mielestäni silti 2 ihan eri asiaa. Varastaminen on mielestäni paljon pahempi asia, ja sellaisesta voisin jättää ystävän.

Mitä teet sillä tiedolla, mitä laatikoissa jne on? Odotatko löytäväsi jotain, mistä sitten juoruta eteenpäin?

En tekisi tiedolla mitään, ja todennäköisesti unohtaisin kaapin sisällön saman tien. En ole juoruavaa tyyppiä. Selvästi uteliaisuus on paheksuttu piirre, elleivät kaikki alapeukut liittyneet juuri tuohon lapsuuden taipumukseen oikeasti avata ne ovet. Uteliaisuus on eri asia kuin pahansuopuus tai rajattomuus, mutta pienellä lapsella varsinkin 2 viimeistä voivat mennä joskus sekaisin.

Uteliaisuus on ok, toisen yksityisyyden loukkaus ei ole. Jos nyt niin kauheasti kutkuttaa tietää miten kaveri pikkarinsa kaappiin taittelee, niin voi kai sitä kysyä, että saatko käydä katsomassa mitä vaatekaapista löytyy, eikä mennä omin luvin nuuskimaan.

Tömä on oikeastaan aika hyvä. Eli kurkkailijat, voisitteko mennä pokkana kysymään, että saanko katsoa läpi kaikki kaappisi?

Monellako riittäisi pokka? 😂

Vierailija
69/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vanhempi sukulaiseni on tuollainen: ihan pokkana aukoo kaapit ja töllöttää mitä sieltä löytyy.

Ihme toimintaa, sanomattakin selvää etten nyt enää hirveästi välitä kutsua häntä vierailuille tai muutakaan, välillä saatan soittaa mutta se riittää mulle. Muutenkin juoruaa ja tuomitsee muiden asioita hirveästi, ikävä persoona.

Vierailija
70/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorempana kämppis, jonka kanssa meillä oli eri makuuhuoneet. Hän jäi toistuvasti kiinni siitä, että oli lainannut vaatteitani ilman lupaa. Jos olisi kysynyt, olisin lainannut. Mutta siis näin vaikkapa valokuvia hänen illanvietostaan, jossa oli mun toppi päällä ja sitten aina vähän häveten myönsi että joo... kävin sun kaapilla. Muutenkin oli aika kamala "ystävä", mikä selvisi yhdessä asuessa. Puhui omille ystävilleen minun yksityisimmät salaisuudet, ja niille naureskelivat yhdessä. Oikein yritti kääntää ystäviään minua vastaan. Myöhemmin tajusin hänen puheistaan, että hän oli minulle kateellinen ja yritti olla niin kuin minä. Esim. poikakaveristani oli niin kateellinen, että aina pokaili poikakaverini kavereita ja ikään kuin hivuttautui jotenkin pakkomielteisesti minun kaveripiiriini sitä kautta. Vähän sellainen "single white female" -ilmiö. Yhdistän siis kaappien kurkkimiseen muitakin ominaisuuksia, ei niin mairittelevia. Kannattaa varoa tuommoisia.

Vierailija
71/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vaatekaappi saattaa olla sekaisin, vaikka muu asunto on siivottu tip top vierailijan tulon vuoksi. Kaapissa saattaa myös näkyä jotkut kamalat rispaantuneet mummokalsarit, jotka pitäisi heittää pois, mutta kun ne on hyvät kuukautisten aikaan käytettäviksi.

Vierailijan ei myöskään tarvitse nähdä vaatteitteni kokomerkintöjä.

Ja vaikka olisi kuinka luonnollista, että (sinkku)naisella on dildoja kaapissa, en halua, että vierailija tietää niistä.

Ihan yhtä luonnollisia dildot varatuilla naisillakin.

Vierailija
72/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Utelias ihminen on tungetteleva ja rajaton, ja sellaisena todella epäluotettava. Uteliaisuus on jo yksinään paheksuttava piirre. On juu ihan eri asia, kun on lapsesta kysymys, mutta siinäkin tapauksessa on aikuisten tehtävä kertoa, että toisten kaapeille ei mennä luvatta tonkimaan.

Aikuisen tonkijan kohdalla asia onkin sikäli eri, että hänen tulee jo ymmärtää sanomattakin. On ihan sama, onko hän vain utelias, vai liittyykö muitakin ikäviä luonteenpiirteitä mukaan. Toisten tavaroihin ja kaappeihin ei kosketa. Ihme juttu, jos olet aikuiseksi kasvanut saamatta tästä tietoa.

Vierailija
73/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaverillani oli vara-avain asuntooni, minulla hänen asuntoonsa. Eipä niitä avaimia koskaan tullut käytettyä, koska nehän ovat hätätapauksia varten. Tulin kerran kotiin pitkän päivän jälkeen ja hän oli kotonani vaahtokylvyssä ja iloisesti toivotteli tervetulleeksi kotiin ilman mitään häpyä. Molemmat siis olemme naisia. Se ystävyys loppui siihen ja vara-avain lähti äitini huomaan.

Vierailija
74/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaappeihini ei kyllä kurkita. Esillä on esineitä, joita saa käydä katsomassa lähempääkin, mutta mitään ovia ja kansia ei kodissani auota. Jos jokin siellä vaatekaapissani niin kovasti kiinnostaa, voit minulta kysyä ja saatan näyttää, jos se on minulle ok.

Vierailija
75/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Utelias ihminen on tungetteleva ja rajaton, ja sellaisena todella epäluotettava. Uteliaisuus on jo yksinään paheksuttava piirre. On juu ihan eri asia, kun on lapsesta kysymys, mutta siinäkin tapauksessa on aikuisten tehtävä kertoa, että toisten kaapeille ei mennä luvatta tonkimaan.

Aikuisen tonkijan kohdalla asia onkin sikäli eri, että hänen tulee jo ymmärtää sanomattakin. On ihan sama, onko hän vain utelias, vai liittyykö muitakin ikäviä luonteenpiirteitä mukaan. Toisten tavaroihin ja kaappeihin ei kosketa. Ihme juttu, jos olet aikuiseksi kasvanut saamatta tästä tietoa.

En kyllä ymmärrä tätä, että uteliaisuus olisi itsessään pahasta. Uteliaisuus on yksi ominaisuus, oma entiteettinsä, ei se oli synonyymi rajattomuudelle tai tungettelevuudelle. Esimerkiksi moni tutkija on utelias, ja siinä työssä siitä on hyötyä. Ei myöskään ole mitään "työuteliaisuutta", vaan utelias on utelias aina. Ei se silti tarkoita, että on moukka tai rajaton tungettelija.

Vierailija
76/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, en kyllä edes lapsena toisten kaappeja penkonut.

Vierailija
77/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä tätä, että uteliaisuus olisi itsessään pahasta. Uteliaisuus on yksi ominaisuus, oma entiteettinsä, ei se oli synonyymi rajattomuudelle tai tungettelevuudelle. Esimerkiksi moni tutkija on utelias, ja siinä työssä siitä on hyötyä. Ei myöskään ole mitään "työuteliaisuutta", vaan utelias on utelias aina. Ei se silti tarkoita, että on moukka tai rajaton tungettelija.

Uteliaisuus on positiivinen piirre, kun se kohdistuu uuden oppimiseen ja ammattiin jne. Mutta se on todella negatiivinen piirre, jos se kohdistuu toisen ihmisen yksityisalueelle. Kukaan ei pidä yksityisasioita utelevista tai omin luvin nuuskivista ihmisistä. Ensimmäinen pilaa muuten vaan välit ja toinen syö jo luottamuksenkin täysin. 

Mitä ihmettä kuvittelet saavuttavasi sillä, että olet utelias läheistesi asioista?

Vierailija
78/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli narsisti "kaveri" joka nuorempana vieraillessa tutki kaikki kaappini ja esineeni huoneessani. Olin tuolloin nuori ja ujo, ja hämmennyin käytöksestä niin etten osannut kieltää häntä, pitäisi olla kaikille itsestäänselvää ettei toisten kaappeja tutkita. Ihmettelin vain miten joku kehtaa. Hän ei ollut ihan terve ihminen kyllä henkisesti, sillä lyttäsi ja kiusasi minua jatkuvasti.

Vierailija
79/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on siellä ainakin seksinukke ja reagoisin samalla tavalla.

Vierailija
80/186 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tätä varten pitäisi hankkia kaappiin joku kamala irtopää.