Minkälaiset "harmittomat" tavat ihmisissä ärsyttää eniten?
Onko muilla tätä ongelmaa että on allergisoitunu tietyille asioille toisten ihmisten toiminnassa niin pahasti, että saman tien nousee verenpaine 200 % kun joku tekee x? Esim. kun joku huokailee ääneen, ei siis vain hengitä vaan huokaa niin että äänihuulista lähtee ääntä tai muuten "ynisee" ääneen vaikka syödessä tai asentoa vaihtaessa niin täällä räjähtää pää saman tien.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ihmiset jotka eivät osaa käyttää veistä ja haarukkaa. Haarukkaa pidetään väärässä kädessä ja sillä kauhotaan ruokaa suuhun kuin lusikalla.
Lähes kaikki muut turhat ja tarpeettomatkin etikettiin kuuluvat pikkuasiat jossain määrin ymmärrän, mutta en tuota että veistä ja haarukkaa täytyy pitää tietyissä käsissä. Jos tuntuu luontevammalta niin että ne ovat toisinpäin niin miksi se on suuri virhe jos syö siten päin kuin se luontevammalta tuntuu? Ei ole kenenkään tai minkään tahon etu, että jotkut joutuvat syömään värkit oman osaamisen kannalta väärissä käsissä.
Ei kai haarukan ja veitsen pitäminen oikein kädessä nyt voi olla noin vaikeaa?
No vasenkätinen kai mieluiten pitää veistä siinä vahvemmassa kädessään eli vasemmassa. Ihan loogista.
Se että pitää jatkuvasti suuta auki. Kadulla kävelee koko ajan näitä vastaan.
Asiat on loistavalla tolalla, jos jaksaa noin pieniin asioihin edes kiinnittää huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisella äänellä puhuminen, että täytyy herkeämättä lukea huulilta, vaikka olisi kysyny monta kertaa "mitä?". Mksei voi yhtään laittaa volyymiä ääneensä!
Minä olen tällainen hiljainen puhuja ja tuntuu että ongelma on ihan anatominen. Minun on todella vaikea tuottaa kovaa ääntä, tuntuu ettei äänihuulet jotenkin taivu siihen, jos yritän huutaa niin kurkkuun sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Äitylin suusta "rakas..." joka tilanteessa
Siis yleensä se 'rakas' tulee äitylin suusta silloin, kun koko muu lause lapselle on negatiivinen 'voi kuule, rakas, kun nyt on kiire ja sä vaan hidastelet siinä'. Kivaa ristiriitaista viestintää.
Vesilukkoon lorottaminen, naapurini harrastaa tätä. Siksi yritän kotona ollessa pitää televisiota taustaäänenä, että edes hieman vaimentaa. Tai sitten vaan sormet korville.
Ivallinen nauru,jos kävelee jonkun ohi.
Haarukalla vedellään lautasen pohjaan naarmuttavan viiltävää ääntä mistä oikeasti nousee niskakarvat pystyyn. Näille "kolistelijoille" pitäisi hommata kertakäyttöatrimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ihmiset jotka eivät osaa käyttää veistä ja haarukkaa. Haarukkaa pidetään väärässä kädessä ja sillä kauhotaan ruokaa suuhun kuin lusikalla.
Lähes kaikki muut turhat ja tarpeettomatkin etikettiin kuuluvat pikkuasiat jossain määrin ymmärrän, mutta en tuota että veistä ja haarukkaa täytyy pitää tietyissä käsissä. Jos tuntuu luontevammalta niin että ne ovat toisinpäin niin miksi se on suuri virhe jos syö siten päin kuin se luontevammalta tuntuu? Ei ole kenenkään tai minkään tahon etu, että jotkut joutuvat syömään värkit oman osaamisen kannalta väärissä käsissä.
Ei kai haarukan ja veitsen pitäminen oikein kädessä nyt voi olla noin vaikeaa?
miljoonat amerikkalaiset ovat kanssasi eri mieltä
Sellainen kannustaminen, jossa oletetaan jonkin asian olevan toiselle yhtä helppoa kuin muille. Esim. jos sanotaan sos. tilanteiden pelosta kärsivälle "Soitat vaan sinne, kyllä se sulta sujuu!" tai ihan mistä tahansa asiasta sanotaan "Ei meille muillekaan ole tuo aina helppoa."
Vaikka tarkoitetaan hyvää, niin vaikutus on pikemminkin lyttäävä. Ihan kuin ei otettaisi haastetta tosissaan vaan oletetaan, että toinen ihan huvikseen pitää jotain vaikeampana kuin muut, esim. laiskuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmonen tyhmä etunimien hokeminen!!!! Saatana että menee hermo. Silleen joo ok, olet ylempänä kuin minä, hieno juttu. Ei sovi suomenkieleen.
En ymmärrä tätä, voiko joku selittää?
Hei Liisa, mitä kuuluu? Mulla olis nyt hieno tarjous sulle Liisa!
Oon huomannut, että ihmiset puhuttelee tällä tavalla ihmistä, joka koetaan porukan ulkopuoliseksi.
Puhelinmyyjät tunkeutvat näin ihon alle. Kysyn oitis olemmeko tavanneet joskus , silloin lentää luuri korville. Hyvä se.
Ruuan jättäminen lautaselle on junttia. Eräs fiksunakin itseään pitävä aikuinen työkaveri ei koskaan osaa ottaa sen kokoista annosta, etteikö lautaselle jää lusikallinen ruokaa ja salaattia levälleen.
Miehen loppumaton HYRÄILY, arghhhh!😡
Tyhmyys ja älyllinen hitaus, hoksaamattomuus, tilannetajun puute, aloitekyvyttömyys ja toimintakyvyttömyys. Ainakin nämä. Tänään viimeksi tuli kohdattua 2 täysin tyhjäpäätä, jolle edes puhe selkosuomeksi ei tuota minkäänlaista vastetta. Ihmetyttää miten joku pärjää itsensä kanssa 24/7 täysin olmina. Onkohan näillä joku keharihoitaja kotona pitämässä palettia kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen loppumaton HYRÄILY, arghhhh!😡
Tää on niin raivostuttavaa!! Työkaveri hyräilee koko ajan ja ilman mitään säveltä, kunhan vaan hymisee itsekseen.
Lisäksi ärsyttää purkan mässytys, silmien räpyttely tai puolitangossa pitäminen toisten kanssa puhuessa, jatkuva huokailu niinkuin olisi kaikki maailman huolet hartioilla, toisten puheen päälle puhuminen ja... Onhan näitä 🤭
Noutopöydästä haetaan lisää ruokaa likaisella lautasella. Usein vielä kopistellan niitä ottimia siihen limaiseen, nuoltuun lautaseen. Ei ihme että kaikki saakekin norot ja muut leviävät.
Viheltely esim. työpaikalla ja mainoksissa
Korvien/nenän kaiveleminen sormella tai hammasvälien rassaus muiden läsnäollessa... Joillain tällaiset toiminnot vaikuttaa käyvän ihan huomaamatta.
Nenän niistäessä kuuluva törähdys,joka kuulostaa norsulta.