Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset "harmittomat" tavat ihmisissä ärsyttää eniten?

Helposti ärsytettävä
13.03.2021 |

Onko muilla tätä ongelmaa että on allergisoitunu tietyille asioille toisten ihmisten toiminnassa niin pahasti, että saman tien nousee verenpaine 200 % kun joku tekee x? Esim. kun joku huokailee ääneen, ei siis vain hengitä vaan huokaa niin että äänihuulista lähtee ääntä tai muuten "ynisee" ääneen vaikka syödessä tai asentoa vaihtaessa niin täällä räjähtää pää saman tien.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. ilmaan niistäminen, eli sormella litistetään yksi sierain ja toisesta räät suoraan kadulle. Tätä kuvottavaa tapaa vanhemmat äijät täällä Porissa ihan kursailematta käyttävät. Toimitaan näin kaupan edessä, käsi pyyhitään housunlahkeeseen, ja sitten marssitaan ostoksille. Suorastaan rikollista toimintaa ☹

Vierailija
62/110 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutoaivastelu. Tosin ei ole enää mikään harmiton tämä tapa...

Minä ennen vihasin näitä ihmisiä, en voinut ymmärtää miksi ei voi aivastaa normaalisti. Itsekin aivastelin melkein äänettömästi. Sitten sain allergian ja nykyään huutoaivastan, sitä ääntä ei mitenkään voi pidätellä eikä pienentää :D Hävettää aina kun aivastan nykyään kun muistan kuinka itse inhosin näitä huutajia..

Vierailija
64/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun avaan kerrostalon pahvinkeräysastian ja näen siellä littaamattomia laatikoita tukkimassa säiliötä. Viimeksi tempaisin kokonaisen laatikon ulos, runttasin jalalla pohjan auki ja heitin littanana takaisin muristen ääneen laiskoille ja välinpitämättömille naapureille.

Eivät kaikki saa litistettyä niitä jos on nivelvaivoja sormissa ja jalalla niitä ei saa laittaa enää ulkona ettei likaannu. Laatikko voi olla vahvaa tekoa ja teipattu liikaa lähtöpaikassa. Puhdas, uusi laatikko on helpoin taittaa.

Laatikon teipit voi kotona veitsellä viiltää auki ja taitella laatikon kasaan.

Jos kuuluu niihin onnettomiin jotka aina viiltävät sormeen ja soheltavat, tai teippi on paksua kuin suksiside, et halua käytää sitä veistä pahvilaatikon avaamiseen. Siinähän ei saisi olla edes  muoviteippejä jos kierrätetään ja jos vedät teippiä koko laatikko repeää. Taitellessa (jo aiemmin kertaalleen kierrätetystä) laatikosta pölähtää ilmaan joskus pölyä, joka voi olla astmaatikolle haitallista tai muillekin. Riippuu ihan mitä siellä on ollut sisällä. Kuljetusfirman autosta sinne päätyy myös pölyt, esim bussin alaosasta.

Kaiken maailman typerien tekosyiden keksiminen ja, oikeisiin tai keksittyihin, sairauksiin vetoaminen, jotta itse pääsisi mahdollisimman vähällä ja muiden pitäisi tehdä myös tämän henkilön osuus.

Vierailija
65/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems.. Eli ihmiset jotka valittavat tosissaan mitättömistä asioista.

Vierailija
66/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen tyhmyys ärsytti ennen erakoitumista.

Onko erakoituminen parantanut omaa tilannettasi?

67/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun fb akat kirjoittavat ihan kaikkeen varatuille miehille :

😍💋👄❤💋💋💋❤❤❤ oon ihan samaa mieltä kanssas rakas.

Vierailija
68/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaminen asioista, joille ei voi (enää) mitään. Jos itse valitsit tietyllä tavalla, olet menettänyt valitusoikeutesi - deal with it!

Äänekkäät ihmiset, jotka joko tietoisesti tai tiedostamattaan aiheuttavat käytöksellään tai puheellaan joutavaa melusaastetta.

Kovaääninen aivastaminen ja hikka ovat kamalaa kuunneltavaa herkille korville!

Vierailija
69/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuotin vierestä hoilaus, viheltely... arghh

Vierailija
70/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ihmiset jotka eivät osaa käyttää veistä ja haarukkaa. Haarukkaa pidetään väärässä kädessä ja sillä kauhotaan ruokaa suuhun kuin lusikalla.

Lähes kaikki muut turhat ja tarpeettomatkin etikettiin kuuluvat pikkuasiat jossain määrin ymmärrän, mutta en tuota että veistä ja haarukkaa täytyy pitää tietyissä käsissä. Jos tuntuu luontevammalta niin että ne ovat toisinpäin niin miksi se on suuri virhe jos syö siten päin kuin se luontevammalta tuntuu? Ei ole kenenkään tai minkään tahon etu, että jotkut joutuvat syömään värkit oman osaamisen kannalta väärissä käsissä.

Ei kai haarukan ja veitsen pitäminen oikein kädessä nyt voi olla noin vaikeaa? 

Vierailija
71/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malttamattomuus & päälle puhuminen.

Vierailija
72/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoan maiskuttaminen minullakin. Molemmat vanhempani tekee sitä, paitsi jos on vieraita kylässä, eli kyllä hekin sen tiedostaa että se on ärsyttävää. Miksei sitä sitten voi noudattaa aina?

Sama piereskelyn ja röyhtäilyn kanssa. Joo, normaaleja asioita, mutta miksi niillä pitää oikein revitellä? Varsinkin ruokapöydässä.

Sama joku paskalla käyminen ovi auki, että ihan varmasti koko muu perhe saa haistaa sen paskan hajun. Tätäkin molemmat vanhempani tekee. Heillä on ikkuna vessassa. Vaikea pitää ovi kiinni ja pikainen tuuletus?

Ja ei, en ole mikään teini vaan keski-ikäinen jo, mutta tein miehelleni jo alusta asti selväksi että en näitä asioita siedä. Ja hän oli samaa mieltä, koska hänen vanhempansa olivat yhtä ällöjä 😀.

Meidän äiti käy kusella ovi auki vain silloin, jos lapsista minä olen paikalla. Muut sisarukset eivät tätä tapaa tunnistaneet. Eikä äiti käy silloinkaan, jos on vieraita, eli vain minun kanssani on tuo maneeri käytössä. Minusta se on kuvottavaa, mutta minä kuulemma olenkin liian tiukkapipoinen.

Vierailija
73/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun avaan kerrostalon pahvinkeräysastian ja näen siellä littaamattomia laatikoita tukkimassa säiliötä. Viimeksi tempaisin kokonaisen laatikon ulos, runttasin jalalla pohjan auki ja heitin littanana takaisin muristen ääneen laiskoille ja välinpitämättömille naapureille.

Tämä ärsyttää omallekin asuinalueella ja nämä ovat usein ympäristön tilasta huolestuneita opiskelijanuoria, jotka tekevät tätä. Samoin opiskeluaikana ärsytti solussa asuessani maitopurkkien jättäminen roskikseen lyttäämättä niitä ja oli varma, ettei tämä maitopurkkeja kokonaisina roskiin heittänyt henkilö juuri koskaan vienyt roskia.

Vierailija
74/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääneen haukotteleminen niin, että suusta lähtee jotain epämääräistä mölinää sen sijaan, että tekisi sen huomaamattomasti ilman äänitehosteita... Voiko olla mitään ärsyttävämpää?!

Vierailija
75/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitylin suusta "rakas..." joka tilanteessa

Vierailija
76/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen nenähengitys kun selvästi on vähän tukkonen nenä tms. mitä lie. Kuuluu vaa jäätävä tuhina kun yritetään hengittää nenän kautta normaalisti.

Samoin niiskutus syödessä - olen töissä huomannut et aika moni aasialainen tekee tätä. Syövät ilmeisesti niin tulista ruokaa, ja sitten koko aika niiskutetaan. Eivät siis niiskuta muutoin.

Kengillä laahustaminen lattiaa pitkin kävellessä. Töissä ottaa oikein päähän kun kuulee kaukaa näin kävelevien askeleet. Niin laiskan kuulosta, kun se kenkä laahaa maata.

Nämä kaikki viime aikoina ärsyttäneet töissä :D

Vierailija
77/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on, pelkkä kenkien askellus tekee nostaa jo verenpaineen ylös.

Tää tyyppi on varmaan sama, joka tekee jatkuvasti aloituksia yläkerran kanta-astujista.

Vierailija
78/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmonen tyhmä etunimien hokeminen!!!! Saatana että menee hermo. Silleen joo ok, olet ylempänä kuin minä, hieno juttu. Ei sovi suomenkieleen.

En ymmärrä tätä, voiko joku selittää?

Hei Liisa, mitä kuuluu? Mulla olis nyt hieno tarjous sulle Liisa!

Puhelinkauppiaat tekee tuota, linja napsahtaa punaiselle arvelematta. Harvoin edes vastaan tuntemattomaan numeroon, joskus on pakko jos odottaa soittoa esim. talokauppoihin liittyen.

Jos kauppias aloittaa fiksusti esittelemällä itsensä sanon ystävällisesti kiitos ei, mutta näille etunimen hokijoille suljen luurin sanomatta yhtään mitään.

Vierailija
79/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin pari kertaa kaupassa, kuinka icebugit tms kävivät korvaan 🙄

Vierailija
80/110 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorminivelten paukuttelu

Massutus syödessä

N.s. hyväätarkoittavat neuvot ja ohjeet