Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet täällä nyt työaikaan??

Vierailija
12.03.2021 |

Näin suomalaiset lorvailevat töissä: olemattomia palavereja ja harhauttavia ruutukaappauksia

Tiedätkö tyypin, joka käyttää työaikansa hölöttämiseen, netissä surffailuun tai kiireen esittämiseen? Työelämän kireydestä huolimatta jotkut pystyvät lusmuilemaan töissä.
Tietokonealan yrityksessä työskennellyt mies lusmuili luovasti. Mies teki päivän töitä ja videoi ruudunkaappauksen avulla, mitä tietokoneen työpöydällä tapahtui.

– Sen jälkeen hän laittoi videon pyörimään ja räpläili vain puhelintaan, miehen entinen työtoveri kertoo.

– Tätä kesti puolisen vuotta kunnes toinen kollega narautti hänet. Se työsuhde irtisanottiin sitten.

Kuopiolaisen Suora Lähetys Oy:n toimitusjohtaja Markku Kontila tietää tyypin.

Jotkut näyttelevät työn tekoa ja kiireisyyttä.

Yrittäjän kannalta pahimmasta päästä on Kontilan mielestä työntekijä, joka tekee hitaasti, pitää kaikki tauot ja venyttää niitä ja on vielä herkkä sairastumaan. Sairastavuudessa on hänestä yllättävän isot erot. Jotkut eivät sairastu millään ja toiset monta kertaa kuukaudessa.

Siekkisen mukaan moni työnantaja käyttää nykyään työajanseurantaa kaikissa tauoissa. Tupakoinnissa terveyshyötyjen lisäksi tiukempi asenne on reilua muille, kun ylimääräinen taukoaika näkyy omassa liukumassa.

Tietokoneella tehtävä työ voi olla iso ongelma, Suomen pienyrittäjien varapuheenjohtaja Aimo Tasanko sanoo. On erittäin vaikeaa tietää, tekeekö työntekijä töitä vai ei. Hän näyttää ahkeralta, vaikka surffailisi matkasivustoilla tai verkkokaupassa tai hoitaisi lapsensa jalkapallojoukkueen asioita ja maksaisi laskujaan.

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000005106668.html

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tekemistä töissä.

Vierailija
22/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

paltsus ja etänä tietty :D maksimaalista pöhinää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeellä

Vierailija
24/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön. - Luultavasti haen täältä itselleni vain mahdollisuutta jakaa ja vaihtaa ajatuksia, milloin mistäkin aiheesta. Yksin elävänä minulla on toki kavereita ja ysäviä mutta 97% on tähän aikaan töissä... Ja muutenkin sitä oma elämäntilanteeni on hyvin erilainen kuin useimmilla heistä. Ei ole aina helppoa olla työttömänä ja yksin. Mutta tuskin se on helppoa parisuhteessakaan tai perheelsilläkään. Itse kaipaan vastavuoroisuutta, jota tämä palsta onnistuu, ainakin toisinaan tarjoamaan erinomaisesti, vaikka ei korvaakaan, eikä pidäkään korvata kaikkea "elävää elämää" 

Vierailija
25/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandia tässä väkerrän.

Vierailija
26/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjuus ohi! Olen onnellinen eläkeläinen, vetreä ja virkeä😄

Vierailija
27/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomapäivä. Kävin aamulla koronatestissä.

Vierailija
28/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen ja koulu on vielä pari viikkoa kiinni koronan vuoksi.

Vierailija
29/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tylsässä etäpalaverissa. Puhutaan asioista, jotka eivät liity mitenkään mun työtehtäviini. 

Sama. Tyhjänpäiväinen Teams-palaveri menossa.

Vierailija
30/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokis

Vierailija
31/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätään pitää välillä nollata.

Vierailija
32/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mä niin tykkään ihmisistä, jotka peukuttaa omia aloituksiaan.

Mistä ketusta sää tiedät kuka peukuttaa ja kuka ei? Ite taidat peukuttaa ittees.

Vierailija
33/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saikulla. Minun koira kuoli eilen.

Vierailija
34/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvilomalla.

Vierailija
35/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole nyt työaika!

Vierailija
36/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntit elää omassa kuplassaan ja luulee olevansa "tuottava", kun käy töissä omaan työaikaan.

Vierailija
37/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyössä tulee tehtyä enemmän töitä, joskus jopa liikaa. Toisaalta, erityisesti luovan työn vastapainoksi on hyvä ottaa pieniä taukoja ja vaikka tulla tänne. Jos vain tekee aamusta iltaan, tulos kärsii. Toisaalta olisi kyllä terveellisempää ihan mt:n kannaltakin mennä mieluimmin ulos kuin tulla tänne.

En ihan ymmärrä tuota jutun esimerkkiä. Mies kuvasi mitä ruudulla tapahtuu. Ok, missä hän sitä näytti? Eihän videona mitään ruudunkaappausta jaeta. Toisaalta, eihän silloin synny mitään tulosta. Mielestäni on ihan se ja sama kuinka paljon työaikaa käyttää kunhan tulos on hyvää. Jotkut ovat vaan nopeampia.

Vierailija
38/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä pari puhelua ja jokunen maili. Sitten perkasin vanhoista projekteista eräitä tietoja. Päivä alkaa olemaan pulkassa. Olen yrittäjä, teen suunnitteluhommia.

Vierailija
39/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon saikulla. Minun koira kuoli eilen.

Voimia ❤️

Vierailija
40/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömällä on aikaa, pitäisi kohta lähteä lenkille ja sitten vetää pienet kotitreenit voimakuminauhalla.