Apua vauvan hoitoon
Olipa tosi mukava juttu, että aloittamani keskustelu, jossa asiallisesti etsin vauvalleni hoitoapua, poistettiin yhtäkkiä! Keskustelusta tuli aivan yhtäkkiä joku hemmetinmoinen kilpailu siitä, kuka mammoista on pärjännyt parhaiten ja pisimpään ilman yhtään ulkopuolista hoitoapua tai tukiverkostoa! Kerroin alussa, että olen säästänyt 10 000 euroa sitä varten, että saisin ostettua hoitoapua ja kysyin mistä sellaista voisi saada. Kiitos jo vastanneille ja voidaanko jatkaa aiheesta jos mitenkään mahdollista? Tämä olisi minulle tärkeää. Mieleen jäi mll ja pilke. Oliko muita?
Kommentit (71)
Huh huh! Ainoastaan ruoanlaittajaksi ym. voi palkata tekijän.
Äiti on vauvan kanssa!
Ei vieras ihminen!
Äiti imettää vauvaansa ja vauva on tyytyväinen. Tästä lähtee hyvä hoito joka palkitsee.
Facebookin paikkakuntaryhmä, care.com, lehden ja kaupan ilmoitustaulu, kaupunkisi sosiaali- ja terveysalan oppilaitoksen ilmoitustaulu, kaupunkisi yliopiston kasvatustieteellisen tiedekunnan ilmoitustaulu, tuttavapiirin opiskelijat jotka kaipaavat taskurahaa.
Jos AP tämän viestin jälkeen et vieläkään koe saaneesi ketjulta mitä haluat, niin sitten haluat ketjulta jotain muuta kuin vinkkejä mistä saada lapsenvahti vauvalle.
Kiitos! Olen saanut ketjusta sen mitä kysynkin ja suuri kiitos teille jotka olette vastanneet! Pyydän kuitenkin että täällä ei minun ihmisyyttä ja äitiyttä lytätä tällaisen asian vuoksi. Ap
Ap, tiedän mitä kirjoitit lapsen isän pitkistä työpäivistä.
Mies on kuitenkin lapsen isä ja vanhempi. Aika moni mies pakenee vanhemman vastuuta työn taakse.
Ja jos ei heti vauva-aikana opettele vanhemmuuteen ja opi tuntemaan lastaan, voi olla ettei tee niin koskaan.
Entä kun Ap palaat äitiysloman jälkeen töihin? Mikä on isän rooli silloin? Sanooko miehesi perheen asioista ja tarpeista 'mutta minähän olen töissä'. Ja niin olet sinäkin, mutta pyörität päiväkotirumbaa, ruokahuoltoa, pyykkihuoltoa, lapsesi ei olekaan enää pieni tuhise vauva, vaan erittäin voimakastahtoinen uhmaikäinen ja autokin pitäisi katsastuttaa, ja lapsella on hammaslääkäri ja neuvola-aikakin tulossa ja milloin viimeksi olet ehtinyt siivota vessan ja lakanatkin pitäisi vaihtaa ja niin, miehesi on töissä.
Vastuuta miestäsi perhe-elämään heti alusta lähtien.
Ne väsyneet ja uupuneet äidit ovat väsyneitä ja uupuneita, koska vetävät koko show:n yksin. Ja kun menet itse töihin, voit vain uneksia jostain neljän tunnin omasta ajasta joka viikko, varsinkin jos mies on tottunut siihen, että työssä käynti riittää hänen kohdaltaan.
Mieti myös, oliko lapsen hankkiminen sinun toiveesi ja miehesi ei ole täysillä mukana?
Hieman tälläisen kuvan saa kirjoituksestasi, jos joudut miettimään, ettet halua laittaa miestä hoitamaan lasta suoraan töistä. Kyllä se vain yleensä perheessä menee niin, että kun tulee töistä, perheellisellä se perhe siellä kotona odottaa.
Vastentahtoisesti isäksi alkanut mies ei ota vastuuta myöhemminkään. Mitä aiot tehdä sen uhmaikäisen tai teinin kanssa, mieti Ap kokonaisuutta, vauvan kanssa aina pärjää ja , mutta aina tulee uusia vaiheita ja ikäkausia.
Vauva parka, kun äiti eikö isä kumpikaan halua hoitaa :(
Vierailija kirjoitti:
Ap, tiedän mitä kirjoitit lapsen isän pitkistä työpäivistä.
Mies on kuitenkin lapsen isä ja vanhempi. Aika moni mies pakenee vanhemman vastuuta työn taakse.
Ja jos ei heti vauva-aikana opettele vanhemmuuteen ja opi tuntemaan lastaan, voi olla ettei tee niin koskaan.
Entä kun Ap palaat äitiysloman jälkeen töihin? Mikä on isän rooli silloin? Sanooko miehesi perheen asioista ja tarpeista 'mutta minähän olen töissä'. Ja niin olet sinäkin, mutta pyörität päiväkotirumbaa, ruokahuoltoa, pyykkihuoltoa, lapsesi ei olekaan enää pieni tuhise vauva, vaan erittäin voimakastahtoinen uhmaikäinen ja autokin pitäisi katsastuttaa, ja lapsella on hammaslääkäri ja neuvola-aikakin tulossa ja milloin viimeksi olet ehtinyt siivota vessan ja lakanatkin pitäisi vaihtaa ja niin, miehesi on töissä.
Vastuuta miestäsi perhe-elämään heti alusta lähtien.
Ne väsyneet ja uupuneet äidit ovat väsyneitä ja uupuneita, koska vetävät koko show:n yksin. Ja kun menet itse töihin, voit vain uneksia jostain neljän tunnin omasta ajasta joka viikko, varsinkin jos mies on tottunut siihen, että työssä käynti riittää hänen kohdaltaan.
Mieti myös, oliko lapsen hankkiminen sinun toiveesi ja miehesi ei ole täysillä mukana?
Hieman tälläisen kuvan saa kirjoituksestasi, jos joudut miettimään, ettet halua laittaa miestä hoitamaan lasta suoraan töistä. Kyllä se vain yleensä perheessä menee niin, että kun tulee töistä, perheellisellä se perhe siellä kotona odottaa.
Vastentahtoisesti isäksi alkanut mies ei ota vastuuta myöhemminkään. Mitä aiot tehdä sen uhmaikäisen tai teinin kanssa, mieti Ap kokonaisuutta, vauvan kanssa aina pärjää ja , mutta aina tulee uusia vaiheita ja ikäkausia.
Eikun tämä asia on juuri päinvastoin, että mies halusi lasta enemmän kuin minä. Mies tottakai osallistuu arjen pyörittämiseen vähintään yhtä paljon kuin minäkin, tulen kyllä pitämään siitä huolen. Mutta epäilen ettei miehellä ole mitään käsitystä siitä miten paljon vauva muuttaa meidän elämän. Hän ei ennakoi vaan elää juuri niin kuin täällä neuvotaan. Siksi minä en aio kovin suurta stressiä repiä siitä kuinka usein mies saa vapaa aikaa kodin ulkopuolella, mutta en myöskään aio ruveta taistelemaan hänen kanssaan milloin itse saan vapaa aikaa, vaan järjestän sitä itse itselleni, enkä ripustaudu siinäkään asiassa kenenkään toisen varaan. Näin meillä. Lapsi on hankittu siis pääasiallisesti miehen toiveesta ja minä pohdin useamman vuoden lähdenkö hommaan vai en. Olisin voinut olla lapsetonkin, mutta sitten ajattelin että mies varmasti hoitaa oman osuutensa, joten uskalsin hommaan ryhtyä. Suurin syy miksi mietin ensin pitkään, on se että tarvitsen paljon omaa rauhaa ja unta. Ja siksi etsin nyt hoitoapua, että voin säilyttää edes rippeet omasta rauhasta ja saan vielä joskus nukkua rauhassa. Ap
Eli teit lapsen miehen takia? Voi tulevaa vauva raukkaa :( noh kysymykseesi niin ehkä tää on väärä palsta kysyä, jos kerran rahaa on säästössä niin näitä hoitajia voi kysellä facebookista ja ihan googlettamallakin saa aikaa enemmän tietoa kuin täältä
Vierailija kirjoitti:
Eli teit lapsen miehen takia? Voi tulevaa vauva raukkaa :( noh kysymykseesi niin ehkä tää on väärä palsta kysyä, jos kerran rahaa on säästössä niin näitä hoitajia voi kysellä facebookista ja ihan googlettamallakin saa aikaa enemmän tietoa kuin täältä
Minun vauva ei ole yhtään sen raukempi, kun nekään vauvat, jotka on tehty naisen takia. Meillä lapsi tehtiin pääasiassa miehen takia, mutta aion hoitaa oman osuuteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vauva ei ole yhtään sen raukempi, kun nekään vauvat, jotka on tehty naisen takia. Meillä lapsi tehtiin pääasiassa miehen takia, mutta aion hoitaa oman osuuteni.
Okei, en tiiä mikä tää ap nyt on mutta aiot imettää ja siirtyä vapaalle heti ku pääsee :D okei, sit hankit hoitajan ja teet oman osuutedi mitä siihen sisältyykään imetyksen lisäksi
Miksi tällaista pitää kysellä netissä? Jos sulla on rahaa ja luotat randomtyyppeihin hoitajana, niin sitten palkkaat hoitajan. Ei kai se nyt niin vaikeaa ole?
Itse en luottanut vieraisiin hoitajiin. Pitäisi olla todella luotettava tyyppi, että voisin antaa pienen vauvani vieraalle hoitoon. On tullut nähtyä kaikennäköisiä ihmisiä työni kautta... Isomman lapsen uskaltaa paremmin jättää hoitoon, sillä lapsi ymmärtää jo itse asioita (ei syö pieniä esineitä, ei karkaa jne.) sekä kertoo epäkohdista kotona. Päiväkodissa turvaa tuo se, että paikalla on useampi hoitaja, jotka yhdessä puuttuvat epäkohtiin. Silti vieraalle lapsi on aina joku vieras kakara. Äidille oma lapsi on tärkeintä koko maailmassa.